Ама как така разширяват капцитета на лифта без да отрежат хиляди дървета в зоната извън концесионния договор? Невъзможно! Владо Кабинката да затвори Орлов мост!
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
Ето така се прави. А причината ЮЛЕН да се тръшка на варианта подмяна с по-мощен лифт са свързани с това, че играе за нещо доста по-едро - изсичането на още нови писти.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
цялата далавера на цеко ме светнаха, че е доста елементарна. помагалски му дават един лифт безплатно на 4 монтирани. и той иска за тоя лифт да си изсече момчето няколко хектара гора. това за капацитета се знае много отдавна.
Айде бе, можело значи. Технологиите рязко позволяват модернизация и без промяна на предназначението на горски територии и без нови разрешения за строеж... Е, сега вече се изненАдах, рязко. И сега с Витоша и Пирин к'во ше праим? Столична община да се вземе в ръце и да притисне Витоша ски, да им вземат тъпата концесия и да я дадат на някой, който няма да рекетира София и софиянци, защото това вече прилича на заложническа криза.
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
Значи, причината да може да се подмени този лифт е, че е извън националния парк. Ако беше част от националния парк щеше да е в същата задънена улица като Витоша.
Боровец, обаче по традиция продължават с лъжите - уж щяха строят изкуственото заснежаване на Червено знаме и Ястребец 1, а ни вопъл, но стон по тази тема. Те от 5 години лъжат всяка година.
До коментар [#8] от "niakoi_si": “Нека позная, не караш ски. Иначе щеше да знаеш, че "тапата" на Банско е кабинката...” Карането на ски няма нищо общо. Карам ски само на Боровец и не знам. Иначе най-вероятно си прав ;)
До коментар [#3] от "cinik":Нека позная, не караш ски. Иначе щеше да знаеш, че "тапата" на Банско е кабинката, която няма как да се разшири повече, без да се сече. Алтернативата е с колата до горе, ти прецени кое е по-еко съобразно.А че Цеко и Юлен са боклуци е вън от съмнение, но това не подлежи на промяна.
Това просто не е вярно и беше отречено от самата Допелмайер. Вече правят гондоли за 30 човека
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Как точно си представяш да събориш сегашната гондола, да наредиш нови стълбове и да пуснеш нова гондола?
Това е абсолютна икономическа глупост и никой не го прави по света. Сегашната е едва ли е минала и 20% от експлотационния си срок. Айде по сериозно.
Единствения вариант за разширение на Банско е сеч. По правилно е да се зададе въпроса, трябва ли да се разширява Банско и не е ли по-добре да се инвестира в ски зона Добринище. И последващо свързване на двете зони в ниските пояси. Където пак няма да мине без яка сеч де :) Но това е по-смисления вариант.
Всъщност има гондоли и за 200+ човека. На два етажа. Само дето минават по 1 за 30 минути. Идеята им е друга.
Виждал съм курорти в Алпите страдащи точно от същия проблем като в Банско - тапа във базовия подход. Където е решен проблема, винаги е по-един начин - паралелно трасе на съществуващото. Никой не маха работещо съоражение, особенно пък почти ново! И понеже винаги са в ниските части (т.е. гористи) - се прави нова просека/сеч. Това е положението.
Много хубава новина за Боровец, нов лифт модерен, така трябва. Ако искаш доволни клиенти, трябва да работиш за тях. Дано този лифт повлече крак и скоро да има нови, модерни и работещи и по другите курорти. За да покажем, че нещата и в България се случват.
Ама как така разширяват капцитета на лифта без да отрежат хиляди дървета в зоната извън концесионния договор? Невъзможно! Владо Кабинката да затвори Орлов мост!
Ето така се прави. А причината ЮЛЕН да се тръшка на варианта подмяна с по-мощен лифт са свързани с това, че играе за нещо доста по-едро - изсичането на още нови писти.
И какво от това? На Боровец хубавите писти по лифта Ястребец! Пистите "Мартинови бараки" стоят по-ниско дори и от Ситняково, а и по Ситнаково снега се топи много много бързо! Значи представете си колко бързо ще заминава снега по пистите, обслужвани от този лифт. А защо в такъв случай не се осъвремени лифта Ястребец, където са опашките, ами моденизират загубените "Мартинови бараки"? Ами защото с не всяка линия става този номер!!! И точно такъв е случаят и с кабинката на Банско! И стълбовете не могат да поемат безкрайно увеличение на натоварването, спрямо предварително планираното, и инфраструктурата на началната и крайната станции не могат да поемат безкрайно увеличаване на потока хора, без да се преустроят. Това е като върху основите на 3-етажна къща да решите да вдигнете още 2-3 етажа... - само един промит "еко-био" мозък може да го направи това!
Айде бе, можело значи. Технологиите рязко позволяват модернизация и без промяна на предназначението на горски територии и без нови разрешения за строеж... Е, сега вече се изненАдах, рязко. И сега с Витоша и Пирин к'во ше праим? Столична община да се вземе в ръце и да притисне Витоша ски, да им вземат тъпата концесия и да я дадат на някой, който няма да рекетира София и софиянци, защото това вече прилича на заложническа криза.
И какво държавата е безсилна? Няма такова нещо като безсилна държава. Има неработеща държава, но ако някой иска да свърши работа ще намери начин. Съоръженията към Копитото са разрушени - при това положение няма съоръжение и няма обект на собственост. В момента, в който един лифт се вземе и даде на някой, който наистина иска да го стопанисва (та дори и това да е общината), т.нар. немарлив собственик рязко ще се задейства. Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
Рози лифт обслужва нощното, това е страхотна новина. Ще направят и гондолата и в комбинация с ограничения брой легла, Боровец става все по-приятно място за каране.
Добра новина за скиорите. Но се чудя друго. София - близо двумилионен град има планина под носа си, но не я ползва ефективно, поправете ме, може би изобщо не я ползва. Трябва да се отиде до Банско - 150 км./2 часа път, докато отидеш, трябва да се ввръщаш, камо ли ски да караш в мелето, следователно трябва да останеш поне 3-4 дни, за да поизхарчиш доста пари. До Боровец нещо подобно -близо 80 км./час и половина път, останалото вземаме от предходното изречение. Решението за софийските скиори е Витоша - в рамките на ден ски, "на корем". Явно обаче, добрият вариант за София не устройва някого. Е, инак всички се хвалят със столицата, която имала чудесна планина на една ръка разстояние.
И какво от това? На Боровец хубавите писти по лифта Ястребец! Пистите "Мартинови бараки" стоят по-ниско дори и от Ситняково, а и по Ситнаково снега се топи много много бързо! Значи представете си колко бързо ще заминава снега по пистите, обслужвани от този лифт. А защо в такъв случай не се осъвремени лифта Ястребец, където са опашките, ами моденизират загубените "Мартинови бараки"? Ами защото с не всяка линия става този номер!!! И точно такъв е случаят и с кабинката на Банско! И стълбовете не могат да поемат безкрайно увеличение на натоварването, спрямо предварително планираното, и инфраструктурата на началната и крайната станции не могат да поемат безкрайно увеличаване на потока хора, без да се преустроят. Това е като върху основите на 3-етажна къща да решите да вдигнете още 2-3 етажа... - само един промит "еко-био" мозък може да го направи това!
Ястребец си караме ние Българите само. Дори събота и неделя не е чак толкова натоварено освен в деня на откриването на сезона, когато картите са наполовина и верно е фраш. Този нов лифт е за чуждите туристи и нощното каране, където всеки, който е ходил знае за какви опашки става дума. Иначе за лимита на постаментите сте прав.
Умен и красив жълтопаветник.
До коментар [#3] от "cinik":Нека позная, не караш ски. Иначе щеше да знаеш, че "тапата" на Банско е кабинката, която няма как да се разшири повече, без да се сече. Алтернативата е с колата до горе, ти прецени кое е по-еко съобразно.А че Цеко и Юлен са боклуци е вън от съмнение, но това не подлежи на промяна.
Имаме човек който всяка година ни кара с бусчето от хотела до лифта. Та този човек е точно роднина точно тези които са на Лифта и го поддържат. Човека вика реално обективно -кабинките може да се наслагът -закачът по-нагъсто и скоростта леко да се увеличи, НО ОТГОРЕ НЕ НИ ДАВАТ!!!!!! Оттам нататък всеки да си направи сметка как стоят нещата и дали няма бизнес замесен за втория лифт в Банско...
Поправям те директно - на Витоша вече сняг не вали и това е основния проблем. И да има съоръжения, те ще се използват 2 месеца пряко сили! Просто климата се промени. Затова и Витоша ски искат да им позволят да построят "още нещо" за да използват по някакъв начин и летния сезон за приходи, а не само зимата и снега.
Да де - аз знам, че го правят за чужденците и най-вече за тези, дето или тепърва се учат да карат, или едвам карат - на тях не им пречи това, че карат по киша, но съм сигурен, че ако имаха възможност да направят Ястребец да поема повече, първо този лифт щяха да направят.
Абе хора айде стига глупости! На Витоша си има каране от средата на Декември до средата на Април, както във всички други големи БГ курорти, където има изкуствен сняг.
Това, че Цеко е решил да не го пуска преди 6 Януари и това, че след 31-ви Март никой не се качва да кара и затварят лифта е друга бира.
На Мартинови Бараки също си има сняг доволно. Опашки там стават по коледно - новогодишните празници и в някой уикенди на Февруари. През останалото време е ОК. Не че лифта е лоша новина де.
И да на Боровец и Пампорово е много по - лесно, защото са извън национални паркове курортите (Боровец голяма част, Пампорово целия). Много сме неуки Българите и лесно манипулируеми.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ееее, не е вярно! Една Кабинка има живот не повече от 30 години. В модерните курорти на Запад лифтове се сменяват и по-рано заради качество и конкуренцията с другите местни курорти!
Капитализъм! Тук зелените си играят на комунизъм! Планината била тяхна. Мъка!
" Съоръжението заменя предишния 4-седалков по съществуващата линия с иновативна технология и със значително увеличение на скоростта и капацитета. Лифтът ще достига до 3 хил. души на час – над три пъти повече от стария лифт. Изкачването от долна до горна станция ще отнема само 3 мин. и половина, което е повече от два пъти по-бързо отпреди. "
Чудесен пример как се увеличава капацитета на лнията без по никакъв начин да се засяга природата ! Поздравления !
Този лифт (4-ка) беше сигурно от Татово време, както и кабинката на Боровец (6-ца), така че им е време да се модернизират. На Банско кабинката е на около 10 години, 8-ца, едва ли е лесно да се увеличи капацитета. Въжето и стълбовете са проектирани да носят определен товар, не може просто да се удвои. А и то не е само кабинката, ами и паркинга, мястото около станцията, гишетата за билети - всяко едно нещо, проектирано да обслужва Х хора, не може просто така да обслужва 2*Х Сутрин там си става огромна тълпа, която няма лесно да се разреди просто като направят кабинките по-начесто. Най-добре би било да има втора, която да тръгва обаче от друго място, не паралелно на тази. Например от голф-игрището, където има доста хотели и извозват туристите с бусове, които умирисват планината на нафта и правят задръствания.
Да, но се води спор, дали земята под железата на лифтовете е тяхна. Иначе пистите са на концесия, а два влека под наем. Пита се - железата като не работят, трябва ли да стоят в природен парк?
На Ястребец експрес, миналата година увеличиха капацитета, като вдигнаха скоростта и увеличиха бройките на седалките с една трета. Наистина остава само Ястребец, който е по-стар и по-висок от Симеоновският лифт, но никой до сега не го е обявил за опасен...
'Зелените' къде са? В Банско ореваха всичко за смяната на 3-седалковия на Шилигарника с нов 6-седалков преди 2 години. А сега пълно мълчание. Дали пък 'зелените' не са свързани със собственика на Боровец?
Този лифт (4-ка) беше сигурно от Татово време, както и кабинката на Боровец (6-ца), така че им е време да се модернизират.На Банско кабинката е на около 10 години, 8-ца, едва ли е лесно да се увеличи капацитета. Въжето и стълбовете са проектирани да носят определен товар, не може просто да се удвои. А и то не е само кабинката, ами и паркинга, мястото около станцията, гишетата за билети - всяко едно нещо, проектирано да обслужва Х хора, не може просто така да обслужва 2*ХСутрин там си става огромна тълпа, която няма лесно да се разреди просто като направят кабинките по-начесто. Най-добре би било да има втора, която да тръгва обаче от друго място, не паралелно на тази. Например от голф-игрището, където има доста хотели и извозват туристите с бусове, които умирисват планината на нафта и правят задръствания.
Рози лифт обслужва нощното, това е страхотна новина. Ще направят и гондолата и в комбинация с ограничения брой легла, Боровец става все по-приятно място за каране.
Между Боровец и Банско много трудно може да се направи сравнение, защото разликите са много сериозни. Единствената прилика май е простотията на селинджърите, които ни обслужват.
До коментар [#12] от "cinik":Всъщност има гондоли и за 200+ човека. На два етажа. Само дето минават по 1 за 30 минути. Идеята им е друга.Виждал съм курорти в Алпите страдащи точно от същия проблем като в Банско - тапа във базовия подход. Където е решен проблема, винаги е по-един начин - паралелно трасе на съществуващото. Никой не маха работещо съоражение, особенно пък почти ново! И понеже винаги са в ниските части (т.е. гористи) - се прави нова просека/сеч. Това е положението.
Ре-инженеринг на лифтове за увеличаване на капацитета се прави на обща нога. Няма за какво една гондола да минава веднъж на 30 минути, тя виси винаги между два стълба. Стигне ли следвщото междустълбие, следващата може да потегля.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Само да отбележа - за тези които хвалят Боровец, а плюят по концесионера в Банско: Съоръженията в Боровец от поне две години са собственост на същия концесионер :-) И да съгласен съм - Боровец е най-добрия бг-ски-курорт въпреки концесионера. Засега.
До коментар [#8] от "niakoi_si": Банско има планиран капацитет, който явно е преминат поради безразбортното стрителство. Това не значи, че лифта трябва да се разширява. Вместо това защо Цеко не ремонтира съоръженията в други курорти и по-конкретно Витоша, където е концесионер? Защо да кажем не постави нов лифт на Конярника? Там няма дървета. Кой му пречи?!?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
EU defender
Рейтинг: 648 НеутралноКакво е "новшест"?
The best way to predict the future is to invent it.majorman
Рейтинг: 744 ЛюбопитноАма как така разширяват капцитета на лифта без да отрежат хиляди дървета в зоната извън концесионния договор? Невъзможно! Владо Кабинката да затвори Орлов мост!
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of mancinik
Рейтинг: 2149 НеутралноЕто така се прави. А причината ЮЛЕН да се тръшка на варианта подмяна с по-мощен лифт са свързани с това, че играе за нещо доста по-едро - изсичането на още нови писти.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Black Hawk
Рейтинг: 730 ВеселоБързо Демократична България да свиква протест и да иска оставки!
mihail_p
Рейтинг: 1705 НеутралноДо коментар [#3] от "cinik":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8цялата далавера на цеко
ме светнаха, че е доста
елементарна. помагалски му дават
един лифт безплатно на 4 монтирани.
и той иска за тоя лифт да си изсече
момчето няколко хектара гора.
това за капацитета се знае много отдавна.
Леля Гичка
Рейтинг: 274 НеутралноАйде бе, можело значи. Технологиите рязко позволяват модернизация и без промяна на предназначението на горски територии и без нови разрешения за строеж... Е, сега вече се изненАдах, рязко. И сега с Витоша и Пирин к'во ше праим? Столична община да се вземе в ръце и да притисне Витоша ски, да им вземат тъпата концесия и да я дадат на някой, който няма да рекетира София и софиянци, защото това вече прилича на заложническа криза.
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.Лелка
Рейтинг: 1064 НеутралноНачи в Боровец може да се утрои без сеч капацитета, а на Банско и Витоша не може.
На крив консеционер, гората му пречи.
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#3] от "cinik":
Нека позная, не караш ски. Иначе щеше да знаеш, че "тапата" на Банско е кабинката, която няма как да се разшири повече, без да се сече.
Алтернативата е с колата до горе, ти прецени кое е по-еко съобразно.
А че Цеко и Юлен са боклуци е вън от съмнение, но това не подлежи на промяна.
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#6] от "Леля Гичка":
Ако беше чел малко преди да пишеш, щеше да знаеш, че съораженията на Витоша не са на концесия, а са собственост на Цеко.
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2018/02/25/3134787_predi_8_godini_kmetut_na_sofiia_e_triabvalo_da/
1452
Рейтинг: 381 НеутралноЗначи, причината да може да се подмени този лифт е, че е извън националния парк. Ако беше част от националния парк щеше да е в същата задънена улица като Витоша.
Боровец, обаче по традиция продължават с лъжите - уж щяха строят изкуственото заснежаване на Червено знаме и Ястребец 1, а ни вопъл, но стон по тази тема. Те от 5 години лъжат всяка година.
yardadin
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
“Нека позная, не караш ски. Иначе щеше да знаеш, че "тапата" на Банско е кабинката...”
Карането на ски няма нищо общо. Карам ски само на Боровец и не знам. Иначе най-вероятно си прав ;)
cinik
Рейтинг: 2149 НеутралноТова просто не е вярно и беше отречено от самата Допелмайер. Вече правят гондоли за 30 човека „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Станислав Генов
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#12] от "cinik":
много отдавна има гондоли и за 110 човека. но капацитета на час не зависи само от това
ve6ter
Рейтинг: 275 НеутралноДо коментар [#10] от "1452":
Съгласен съм, братле! А нали разбра, че вдигат и цените на лифт-картите. Така че всички ще платим за инвестицията ...
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#12] от "cinik":
Как точно си представяш да събориш сегашната гондола, да наредиш нови стълбове и да пуснеш нова гондола?
Това е абсолютна икономическа глупост и никой не го прави по света. Сегашната е едва ли е минала и 20% от експлотационния си срок. Айде по сериозно.
Единствения вариант за разширение на Банско е сеч. По правилно е да се зададе въпроса, трябва ли да се разширява Банско и не е ли по-добре да се инвестира в ски зона Добринище. И последващо свързване на двете зони в ниските пояси. Където пак няма да мине без яка сеч де :) Но това е по-смисления вариант.
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#12] от "cinik":
Всъщност има гондоли и за 200+ човека. На два етажа. Само дето минават по 1 за 30 минути. Идеята им е друга.
Виждал съм курорти в Алпите страдащи точно от същия проблем като в Банско - тапа във базовия подход. Където е решен проблема, винаги е по-един начин - паралелно трасе на съществуващото. Никой не маха работещо съоражение, особенно пък почти ново! И понеже винаги са в ниските части (т.е. гористи) - се прави нова просека/сеч. Това е положението.
1452
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#14] от "ve6ter":
Да, то е очаквано за картата, въпроса е с колко. Защото, ако надуят много сезонната ще имат много поздрави... Щем не щем ще караме при Цеко.
Иначе на 99% дневната карта ще я вдигнат на Боровец и Пампорово до 58 и ще изравнят Банско.
happymimi
Рейтинг: 434 НеутралноМного хубава новина за Боровец, нов лифт модерен, така трябва. Ако искаш доволни клиенти, трябва да работиш за тях. Дано този лифт повлече крак и скоро да има нови, модерни и работещи и по другите курорти. За да покажем, че нещата и в България се случват.
penetrating
Рейтинг: 8507 НеутралноОтлична новина! За всички - и скиори и екозащитници...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpatrokalche
Рейтинг: 290 НеутралноКонцесия на Боровец? Много хора явно само си пишат и подскачат без изобщо да разбират за какво!
Така се оправляват само овце!
patrokalche
Рейтинг: 290 НеутралноЕстественно, че ще има нови писти и ще се сече, което е страхотно!
cristo_n
Рейтинг: 488 НеутралноИ какво от това? На Боровец хубавите писти по лифта Ястребец! Пистите "Мартинови бараки" стоят по-ниско дори и от Ситняково, а и по Ситнаково снега се топи много много бързо! Значи представете си колко бързо ще заминава снега по пистите, обслужвани от този лифт.
А защо в такъв случай не се осъвремени лифта Ястребец, където са опашките, ами моденизират загубените "Мартинови бараки"? Ами защото с не всяка линия става този номер!!! И точно такъв е случаят и с кабинката на Банско! И стълбовете не могат да поемат безкрайно увеличение на натоварването, спрямо предварително планираното, и инфраструктурата на началната и крайната станции не могат да поемат безкрайно увеличаване на потока хора, без да се преустроят. Това е като върху основите на 3-етажна къща да решите да вдигнете още 2-3 етажа... - само един промит "еко-био" мозък може да го направи това!
patrokalche
Рейтинг: 290 НеутралноКуцо и сакато пише глупости!
Ябълки с Крушки ще сравняваме?
Боровец са масово частни гори, стига сте пропагандирали заблуди и не истини!
head_hunter
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#20] от "patrokalche":
А други са неграмотни : "управляват"!
Станислав Генов
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#16] от "niakoi_si":
естествено. и аз това имах предвид.
Леля Гичка
Рейтинг: 274 НеутралноИ какво държавата е безсилна? Няма такова нещо като безсилна държава. Има неработеща държава, но ако някой иска да свърши работа ще намери начин. Съоръженията към Копитото са разрушени - при това положение няма съоръжение и няма обект на собственост. В момента, в който един лифт се вземе и даде на някой, който наистина иска да го стопанисва (та дори и това да е общината), т.нар. немарлив собственик рязко ще се задейства.
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
Роси
Рейтинг: 7681 НеутралноЗначи, освен Банско имало и други зимни курорти, които могат да се модернизират.
hco08550280
Рейтинг: 8 НеутралноРози лифт обслужва нощното, това е страхотна новина. Ще направят и гондолата и в комбинация с ограничения брой легла, Боровец става все по-приятно място за каране.
Мърмор
Рейтинг: 835 НеутралноДобра новина за скиорите. Но се чудя друго. София - близо двумилионен град има планина под носа си, но не я ползва ефективно, поправете ме, може би изобщо не я ползва. Трябва да се отиде до Банско - 150 км./2 часа път, докато отидеш, трябва да се ввръщаш, камо ли ски да караш в мелето, следователно трябва да останеш поне 3-4 дни, за да поизхарчиш доста пари. До Боровец нещо подобно -близо 80 км./час и половина път, останалото вземаме от предходното изречение. Решението за софийските скиори е Витоша - в рамките на ден ски, "на корем". Явно обаче, добрият вариант за София не устройва някого. Е, инак всички се хвалят със столицата, която имала чудесна планина на една ръка разстояние.
WALL-E
Рейтинг: 495 НеутралноЯстребец си караме ние Българите само. Дори събота и неделя не е чак толкова натоварено освен в деня на откриването на сезона, когато картите са наполовина и верно е фраш. Този нов лифт е за чуждите туристи и нощното каране, където всеки, който е ходил знае за какви опашки става дума. Иначе за лимита на постаментите сте прав. Умен и красив жълтопаветник.
Levski Levov
Рейтинг: 243 НеутралноИмаме човек който всяка година ни кара с бусчето от хотела до лифта. Та този човек е точно роднина точно тези които са на Лифта и го поддържат.
Човека вика реално обективно -кабинките може да се наслагът -закачът по-нагъсто и скоростта леко да се увеличи, НО ОТГОРЕ НЕ НИ ДАВАТ!!!!!!
Оттам нататък всеки да си направи сметка как стоят нещата и дали няма бизнес замесен за втория лифт в Банско...
cristo_n
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#29] от "Мърмор":
Поправям те директно - на Витоша вече сняг не вали и това е основния проблем. И да има съоръжения, те ще се използват 2 месеца пряко сили! Просто климата се промени.
Затова и Витоша ски искат да им позволят да построят "още нещо" за да използват по някакъв начин и летния сезон за приходи, а не само зимата и снега.
cristo_n
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#30] от "WALL-E":
Да де - аз знам, че го правят за чужденците и най-вече за тези, дето или тепърва се учат да карат, или едвам карат - на тях не им пречи това, че карат по киша, но съм сигурен, че ако имаха възможност да направят Ястребец да поема повече, първо този лифт щяха да направят.
1452
Рейтинг: 381 НеутралноАбе хора айде стига глупости! На Витоша си има каране от средата на Декември до средата на Април, както във всички други големи БГ курорти, където има изкуствен сняг.
Това, че Цеко е решил да не го пуска преди 6 Януари и това, че след 31-ви Март никой не се качва да кара и затварят лифта е друга бира.
На Мартинови Бараки също си има сняг доволно. Опашки там стават по коледно - новогодишните празници и в някой уикенди на Февруари. През останалото време е ОК. Не че лифта е лоша новина де.
И да на Боровец и Пампорово е много по - лесно, защото са извън национални паркове курортите (Боровец голяма част, Пампорово целия). Много сме неуки Българите и лесно манипулируеми.
Делян Ковачев
Рейтинг: 488 НеутралноБабини Терлици - Express
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
patrokalche
Рейтинг: 290 НеутралноДо коментар [#32] от "cristo_n":
Ееее, не е вярно! Една Кабинка има живот не повече от 30 години. В модерните курорти на Запад лифтове се сменяват и по-рано заради качество и конкуренцията с другите местни курорти!
Капитализъм! Тук зелените си играят на комунизъм! Планината била тяхна. Мъка!
samoedin
Рейтинг: 4187 Неутрално" Съоръжението заменя предишния 4-седалков по съществуващата линия с иновативна технология и със значително увеличение на скоростта и капацитета. Лифтът ще достига до 3 хил. души на час – над три пъти повече от стария лифт. Изкачването от долна до горна станция ще отнема само 3 мин. и половина, което е повече от два пъти по-бързо отпреди. "
Чудесен пример как се увеличава капацитета на лнията без по никакъв начин да се засяга природата ! Поздравления !
Камен
Рейтинг: 888 НеутралноТози лифт (4-ка) беше сигурно от Татово време, както и кабинката на Боровец (6-ца), така че им е време да се модернизират.
На Банско кабинката е на около 10 години, 8-ца, едва ли е лесно да се увеличи капацитета. Въжето и стълбовете са проектирани да носят определен товар, не може просто да се удвои. А и то не е само кабинката, ами и паркинга, мястото около станцията, гишетата за билети - всяко едно нещо, проектирано да обслужва Х хора, не може просто така да обслужва 2*Х
Сутрин там си става огромна тълпа, която няма лесно да се разреди просто като направят кабинките по-начесто. Най-добре би било да има втора, която да тръгва обаче от друго място, не паралелно на тази. Например от голф-игрището, където има доста хотели и извозват туристите с бусове, които умирисват планината на нафта и правят задръствания.
milenmihailov
Рейтинг: 412 НеутралноДо коментар [#9] от "niakoi_si":
Да, но се води спор, дали земята под железата на лифтовете е тяхна. Иначе пистите са на концесия, а два влека под наем. Пита се - железата като не работят, трябва ли да стоят в природен парк?
milenmihailov
Рейтинг: 412 НеутралноДо коментар [#22] от "cristo_n":
На Ястребец експрес, миналата година увеличиха капацитета, като вдигнаха скоростта и увеличиха бройките на седалките с една трета.
Наистина остава само Ястребец, който е по-стар и по-висок от Симеоновският лифт, но никой до сега не го е обявил за опасен...
galapagas
Рейтинг: 1163 Неутрално'Зелените' къде са? В Банско ореваха всичко за смяната на 3-седалковия на Шилигарника с нов 6-седалков преди 2 години. А сега пълно мълчание. Дали пък 'зелените' не са свързани със собственика на Боровец?
galapagas
Рейтинг: 1163 НеутралноТи да не си авер на Андрей Райчев, че искаш да му развиваш голф-клуба?
galapagas
Рейтинг: 1163 Неутрално[quote#31:"Levski Levov"][/quote]
Викаш да сложат два пъти повече кабинки, а двигателите и стълбовете все някак ще издържат.
galapagas
Рейтинг: 1163 НеутралноМежду Боровец и Банско много трудно може да се направи сравнение, защото разликите са много сериозни. Единствената прилика май е простотията на селинджърите, които ни обслужват.
cinik
Рейтинг: 2149 НеутралноРе-инженеринг на лифтове за увеличаване на капацитета се прави на обща нога. Няма за какво една гондола да минава веднъж на 30 минути, тя виси винаги между два стълба. Стигне ли следвщото междустълбие, следващата може да потегля. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
milenmihailov
Рейтинг: 412 НеутралноДо коментар [#42] от "galapagas":
Не, просто на Боровец изглежда не са рязали дървета...
m_style
Рейтинг: 563 НеутралноАми да ни е честито! Ако скоро направят изкуствено заснежаване на Червено знаме и на Ястребец 1, нещата ще станат приказка.
Скиорски
Рейтинг: 556 НеутралноСамо да отбележа - за тези които хвалят Боровец, а плюят по концесионера в Банско: Съоръженията в Боровец от поне две години са собственост на същия концесионер :-)
И да съгласен съм - Боровец е най-добрия бг-ски-курорт въпреки концесионера. Засега.
Headhunters
Рейтинг: 222 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Банско има планиран капацитет, който явно е преминат поради безразбортното стрителство. Това не значи, че лифта трябва да се разширява. Вместо това защо Цеко не ремонтира съоръженията в други курорти и по-конкретно Витоша, където е концесионер? Защо да кажем не постави нов лифт на Конярника? Там няма дървета. Кой му пречи?!?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1374 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКХАХАХАХАХ, нека позная - виждал си тапата само на снимка.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1374 НеутралноДо коментар [#37] от "patrokalche":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККъде е лифта в Банско бе? Що го няма?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1374 НеутралноДо коментар [#23] от "patrokalche":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАХАХАХАХ,ей го и тоя бе, с частните гори. Идиот!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1374 НеутралноДо коментар [#16] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи ае де? Кво чакате? Почти година мина откакто е разрешено да се строи лифт, а няма дори проект. Нема нищо. Що бе, нали ей ся започваше строежа?
Балъчета.