Пътна лента за споделено пътуване ще свързва Швейцария и Франция

Пътна лента за споделено пътуване ще свързва Швейцария и Франция

© Георги Пауновски



Пътна лента за споделено пътуване беше отворена на границата до между Швейцария и Франция близо до Женева. Целта е намаляване на трафика, съобщава сайта thelocal. ch. Тя ще свърва граничния пункт между двете държави и ще е първата подобна в Европа.


Тя ще бъде отворена за коли, в които има минимум двама пътници. През следващата година съоръжението ще работи експериментално. По посока Женева ще е отворено между 6 ч. и 9 ч. сутринта, а на обратно - между 16 ч. и 19 ч..


Пътната артерия е 10 км, които са разделено поравно в Швейцария и Франция. Трафикът е средно 1.6 хил. превозни средства на час, а на ден достигат 17 хил., като в най-натоварените дни бройката е 22 хил. Пилотният проект е съвместна инициатива на местната пътна агенция за пътища "Тунели и автомобилни пътища "Монблан", която отговаря за пътя, както и на Женевския департамент по транспорта. Според статистиката на двете институции чрез кампанията времето за пътуване може да се намали с до 33%.


Шофьорите, които са регистрирани в лентата без втори пътник от френската страна, на границата ще бъдат глобени с 22 евро. Понастоящем същото нарушение няма да доведе до наказание в Швейцария. Автомобилната платформа ще бъде тествана до септември 2019 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Звучи екзотично, но хората се опитват да направят нещо за намаляване на трафика, което вече е положителен факт. Най-малкото се обръща внимание по един по естествен начин, а не с назидателни приказки и текстове.

  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Концепцията съществува успешно от много години в САЩ, където най-често само шофьорът се вози в автомобила си към и от службата си.

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13290 Неутрално

    Много хора живеят във Франция и работят в Швейцария. Лентата е контра мярка срещу тях :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Най-важното в новината е - РАБОТЯТ ЗАЕДНО 2 съседни държави.. Изводите и сравненията с други държави и мисленето на техните управници оставам на размислите ви..

  5. 5 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Това е хитро, бях го срещал за САЩ, че работи. Ако си сам в колата, нямаш място в най-лявата лента. Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.

  6. 6 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Швейцария има най-добрата на света железопътна мрежа, буквално можеш да си свериш часовника по пристигането на влаковете – ако по разписание идва в 9:23, наистина идва в 9:23.

    Хората също имат къщи с гаражи (където не складират стари бойлери), което означава, че не е проблем да си оставиш колата на сигурно място за дълъг период.

  7. 7 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 914 Весело

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    В САЩ някои тарикати си купуват кукла, която слагат до себе си и ползват тези ленти. Глобите, обаче, ако те хванат с кукла, били жестоки :)

  8. 8 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.
    —цитат от коментар 5 на The Island

    В София единственият резултат от отделянето на една от лентите на бул.България за бус-лента е, че наглеците и тарикатите вече имат свободна лента, по която да подминат коректните водачи и да застанат пред тях отпред на кръстовището.

  9. 9 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#7] от "Smoke":

    В Джакарта съм виждал доста "магистрални феи" от нов вид - сутрин на входа на кварталите, в които има въведени такива ленти, стоят жени (понякога с малки деца) и чакат да ги "повозиш" срещу скромна такса ;)

  10. 10 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Всички ремонти на територията на кантон Женева целят едно единствено нещо-да се ползува обществен транспорт. В последните години навсякъде където имаше останали две ленти ги направиха на една и задръстванията са огромни. А общественият транспорт получава по един франк от всеки пътник, слизащ на Женевското летище. Сложиха автомати за безплатни билети, в рамките на един час от пристигането.

  11. 11 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4250 Весело

    До коментар [#5] от "The Island":

    И в САЩ се случва такива бързащи да използват това платно за да задминат. Е, затова има пътна полиция, а глобите не са малки, както и поне половин час спиране и чакане на нарушителя докато го проверяват. Но, в САЩ тези " платна на честността" са в големите градове, не а междуградски.

  12. 12 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#11] от "daskal1":

    Зависи от дефиницията на град. Две примера от района около Сан Франциско. В първото видео казват че глобата е 490$.

    https://www.youtube.com/watch?v=AwHnh6VSeo4
    https://www.youtube.com/watch?v=lK3_yAFxHt4

  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4250 Неутрално

    До коментар [#12] от "georgi_mihailov":

    Като пиша "град" имам предвид "големия град", в смисъл с присъединените. Примерно същинско Чикаго - Куук каунти е около 3 милиона, но Голямо чикаго с останалите "присъединили се" е 8 милиона. Атланта е още по-добър пример. Технически, "същинска Атланта" е 700 хиляди, но като цяло е над 5 милиона. Въпрос на инкорпориране на общините към агломерацията. Нашвил например има такова платно почти до Мърфрисборо, което е на над 40 километра от центъра на града.

  14. 14 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 446 Разстроено

    А при нас имаше опит да забранят споделеното пътуване и то със закон.
    В полза на... сещате се кого...

  15. 15 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#5] от "The Island":

    ами с електронни честитки по пощата. Камери на всеки 1-2 километра, и така. Нека извадим човешкият фактор от правораздаването!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  16. 16 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#12] от "georgi_mihailov":Като пиша "град" имам предвид "големия град", в смисъл с присъединените. Примерно същинско Чикаго - Куук каунти е около 3 милиона, но Голямо чикаго с останалите "присъединили се" е 8 милиона. Атланта е още по-добър пример. Технически, "същинска Атланта" е 700 хиляди, но като цяло е над 5 милиона. Въпрос на инкорпориране на общините към агломерацията. Нашвил например има такова платно почти до Мърфрисборо, което е на над 40 километра от центъра на града.
    —цитат от коментар 13 на daskal1


    така е - там нямат избор - трафика е убийствен, системи за градски транспорт почти няма, а и не се използват интензивно, единствения избор на хората са колите. Това е някакъв ад, братче. Изкарах малко време в Атланта като студент, няма такива задръствания просто! 4-5 ленти в едната посока не могат да поемат трафика!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  17. 17 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    Новината е интересна, но и друга транспортна такава днес си заслужава внимание. Чета, че най-сетне са открили 55 км. мост, съединяващ континентален Китай с Хонконг. Колегата Даскал1 май ще ходи скоро натам и ще сподели впечатления за това техническо чудо.

  18. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4250 Неутрално

    До коментар [#17] от "тулса":

    Аз ще съм в континенталната част на Китай при това пътуване в края на тази седмица, но четох за моста до Макао, Хонг Конг и Китай, както и за протестите от страна на Хонг Конг относно китайската политика на натиск в региона. В Хонг Конг може да ми се наложи да отида през декември, имаме популярна след-семестриална програма там.

  19. 19 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4250 Неутрално

    До коментар [#16] от "Пешката":

    Защото от 4-5 ленти излизаш в улица с две платна. Наистина трафикът в Атланта е многострадален, често в града е по-добре да се ползва метрото и връзките с автобуси. Но, за разлика от Чикаго трафикът се сгъстява доста по-късно, юг.

  20. 20 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    До коментар [#19] от "daskal1":Не знам как е трафика в,Атланта, ама много нерви ни е изпокъсал кръстения на известен съфорумец хайуей 405 в Лос Анджелес. Известно облекчение има, ако ползваш споделеното платно...Когато се връщахме от Джошуа трии парка към летището смело се понесохме по някакво експресно платно. Добре, че го направихме, иначе можеше и самолета да си изпуснем с този гаден трафик.

  21. 21 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4250 Неутрално

    До коментар [#20] от "тулса":

    Аз не съм толкова критичен към трафика в ЛА сравнен с този в Чикаго например, в който принципа е "газ/спирачки". Но, естествено е латиноските темпераменти да подклаждат интересни ситуации, а и като се има предвид релефа на пътната мрежа към/от града, задръствания би трябвало да се очакват. Карал съм там наета кола от или за летището няколко пъти и като цяло движението не ми е правило лошо впечатление.
    В Атланта си е доста добре определен по време от началото и края на работния ден, иначе е ОК макар че хората там са горди с това че са "най-лошите шофьори". :-)

  22. 22 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    Това е хитро, бях го срещал за САЩ, че работи. Ако си сам в колата, нямаш място в най-лявата лента. Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.
    —цитат от коментар 5 на The Island


    В Америка става с глоба между 300 и 500 долара.
    В България би трябвало да става по същия начин. Но може би трябва полицаите също да са американски.

  23. 23 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":В САЩ някои тарикати си купуват кукла, която слагат до себе си и ползват тези ленти. Глобите, обаче, ако те хванат с кукла, били жестоки :)
    —цитат от коментар 7 на Smoke


    В Калифорния право на достъп то така наречените Carpool или High Occupancy ленти имат и електромобилите и хибридните автомобили.

  24. 24 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    ама много нерви ни е изпокъсал кръстения на известен съфорумец хайуей 405 в Лос Анджелес. .
    —цитат от коментар 20 на тулса


    Значи, посещенията на Ел Ей никак не са задължителни, нали? Защото трафик си имаме достатъчно и без руски туристи.

  25. 25 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#24] от "FourOhFive":

    баце, не знам, но ти си гледай смога там над ЕлЕй и тогава говори. Като се качиш на някой от хълмовете и виждаш една пелена над града - и в София такова нещо няма.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK