Звучи екзотично, но хората се опитват да направят нещо за намаляване на трафика, което вече е положителен факт. Най-малкото се обръща внимание по един по естествен начин, а не с назидателни приказки и текстове.
Най-важното в новината е - РАБОТЯТ ЗАЕДНО 2 съседни държави.. Изводите и сравненията с други държави и мисленето на техните управници оставам на размислите ви..
Това е хитро, бях го срещал за САЩ, че работи. Ако си сам в колата, нямаш място в най-лявата лента. Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.
Швейцария има най-добрата на света железопътна мрежа, буквално можеш да си свериш часовника по пристигането на влаковете – ако по разписание идва в 9:23, наистина идва в 9:23.
Хората също имат къщи с гаражи (където не складират стари бойлери), което означава, че не е проблем да си оставиш колата на сигурно място за дълъг период.
В София единственият резултат от отделянето на една от лентите на бул.България за бус-лента е, че наглеците и тарикатите вече имат свободна лента, по която да подминат коректните водачи и да застанат пред тях отпред на кръстовището.
В Джакарта съм виждал доста "магистрални феи" от нов вид - сутрин на входа на кварталите, в които има въведени такива ленти, стоят жени (понякога с малки деца) и чакат да ги "повозиш" срещу скромна такса ;)
Всички ремонти на територията на кантон Женева целят едно единствено нещо-да се ползува обществен транспорт. В последните години навсякъде където имаше останали две ленти ги направиха на една и задръстванията са огромни. А общественият транспорт получава по един франк от всеки пътник, слизащ на Женевското летище. Сложиха автомати за безплатни билети, в рамките на един час от пристигането.
И в САЩ се случва такива бързащи да използват това платно за да задминат. Е, затова има пътна полиция, а глобите не са малки, както и поне половин час спиране и чакане на нарушителя докато го проверяват. Но, в САЩ тези " платна на честността" са в големите градове, не а междуградски.
Като пиша "град" имам предвид "големия град", в смисъл с присъединените. Примерно същинско Чикаго - Куук каунти е около 3 милиона, но Голямо чикаго с останалите "присъединили се" е 8 милиона. Атланта е още по-добър пример. Технически, "същинска Атланта" е 700 хиляди, но като цяло е над 5 милиона. Въпрос на инкорпориране на общините към агломерацията. Нашвил например има такова платно почти до Мърфрисборо, което е на над 40 километра от центъра на града.
До коментар [#12] от "georgi_mihailov":Като пиша "град" имам предвид "големия град", в смисъл с присъединените. Примерно същинско Чикаго - Куук каунти е около 3 милиона, но Голямо чикаго с останалите "присъединили се" е 8 милиона. Атланта е още по-добър пример. Технически, "същинска Атланта" е 700 хиляди, но като цяло е над 5 милиона. Въпрос на инкорпориране на общините към агломерацията. Нашвил например има такова платно почти до Мърфрисборо, което е на над 40 километра от центъра на града.
така е - там нямат избор - трафика е убийствен, системи за градски транспорт почти няма, а и не се използват интензивно, единствения избор на хората са колите. Това е някакъв ад, братче. Изкарах малко време в Атланта като студент, няма такива задръствания просто! 4-5 ленти в едната посока не могат да поемат трафика!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Новината е интересна, но и друга транспортна такава днес си заслужава внимание. Чета, че най-сетне са открили 55 км. мост, съединяващ континентален Китай с Хонконг. Колегата Даскал1 май ще ходи скоро натам и ще сподели впечатления за това техническо чудо.
Аз ще съм в континенталната част на Китай при това пътуване в края на тази седмица, но четох за моста до Макао, Хонг Конг и Китай, както и за протестите от страна на Хонг Конг относно китайската политика на натиск в региона. В Хонг Конг може да ми се наложи да отида през декември, имаме популярна след-семестриална програма там.
Защото от 4-5 ленти излизаш в улица с две платна. Наистина трафикът в Атланта е многострадален, често в града е по-добре да се ползва метрото и връзките с автобуси. Но, за разлика от Чикаго трафикът се сгъстява доста по-късно, юг.
До коментар [#19] от "daskal1":Не знам как е трафика в,Атланта, ама много нерви ни е изпокъсал кръстения на известен съфорумец хайуей 405 в Лос Анджелес. Известно облекчение има, ако ползваш споделеното платно...Когато се връщахме от Джошуа трии парка към летището смело се понесохме по някакво експресно платно. Добре, че го направихме, иначе можеше и самолета да си изпуснем с този гаден трафик.
Аз не съм толкова критичен към трафика в ЛА сравнен с този в Чикаго например, в който принципа е "газ/спирачки". Но, естествено е латиноските темпераменти да подклаждат интересни ситуации, а и като се има предвид релефа на пътната мрежа към/от града, задръствания би трябвало да се очакват. Карал съм там наета кола от или за летището няколко пъти и като цяло движението не ми е правило лошо впечатление. В Атланта си е доста добре определен по време от началото и края на работния ден, иначе е ОК макар че хората там са горди с това че са "най-лошите шофьори". :-)
Това е хитро, бях го срещал за САЩ, че работи. Ако си сам в колата, нямаш място в най-лявата лента. Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.
В Америка става с глоба между 300 и 500 долара. В България би трябвало да става по същия начин. Но може би трябва полицаите също да са американски.
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
До коментар [#2] от "plamen_b":В САЩ някои тарикати си купуват кукла, която слагат до себе си и ползват тези ленти. Глобите, обаче, ако те хванат с кукла, били жестоки :)
В Калифорния право на достъп то така наречените Carpool или High Occupancy ленти имат и електромобилите и хибридните автомобили.
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
Значи, посещенията на Ел Ей никак не са задължителни, нали? Защото трафик си имаме достатъчно и без руски туристи.
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
баце, не знам, но ти си гледай смога там над ЕлЕй и тогава говори. Като се качиш на някой от хълмовете и виждаш една пелена над града - и в София такова нещо няма.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
tsvetko_51
Рейтинг: 1791 НеутралноЗвучи екзотично, но хората се опитват да направят нещо за намаляване на трафика, което вече е положителен факт. Най-малкото се обръща внимание по един по естествен начин, а не с назидателни приказки и текстове.
plamen_b
Рейтинг: 3277 НеутралноКонцепцията съществува успешно от много години в САЩ, където най-често само шофьорът се вози в автомобила си към и от службата си.
Всичко ще бъде наред! :-)penetrating
Рейтинг: 7623 НеутралноМного хора живеят във Франция и работят в Швейцария. Лентата е контра мярка срещу тях :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertmagelan
Рейтинг: 926 НеутралноНай-важното в новината е - РАБОТЯТ ЗАЕДНО 2 съседни държави.. Изводите и сравненията с други държави и мисленето на техните управници оставам на размислите ви..
The Island
Рейтинг: 366 НеутралноТова е хитро, бях го срещал за САЩ, че работи. Ако си сам в колата, нямаш място в най-лявата лента. Как ли ще се спазва това в България, представяте ли си, при положение, че винаги се намира някой бързащ да ти присветва.
irobot
Рейтинг: 513 НеутралноШвейцария има най-добрата на света железопътна мрежа, буквално можеш да си свериш часовника по пристигането на влаковете – ако по разписание идва в 9:23, наистина идва в 9:23.
Хората също имат къщи с гаражи (където не складират стари бойлери), което означава, че не е проблем да си оставиш колата на сигурно място за дълъг период.
Smoke
Рейтинг: 695 ВеселоДо коментар [#2] от "plamen_b":
В САЩ някои тарикати си купуват кукла, която слагат до себе си и ползват тези ленти. Глобите, обаче, ако те хванат с кукла, били жестоки :)
Smoke
Рейтинг: 695 НеутралноВ София единственият резултат от отделянето на една от лентите на бул.България за бус-лента е, че наглеците и тарикатите вече имат свободна лента, по която да подминат коректните водачи и да застанат пред тях отпред на кръстовището.
Даниел Панев
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#7] от "Smoke":
В Джакарта съм виждал доста "магистрални феи" от нов вид - сутрин на входа на кварталите, в които има въведени такива ленти, стоят жени (понякога с малки деца) и чакат да ги "повозиш" срещу скромна такса ;)
corelli
Рейтинг: 510 НеутралноВсички ремонти на територията на кантон Женева целят едно единствено нещо-да се ползува обществен транспорт. В последните години навсякъде където имаше останали две ленти ги направиха на една и задръстванията са огромни. А общественият транспорт получава по един франк от всеки пътник, слизащ на Женевското летище. Сложиха автомати за безплатни билети, в рамките на един час от пристигането.
daskal1
Рейтинг: 3698 ВеселоДо коментар [#5] от "The Island":
И в САЩ се случва такива бързащи да използват това платно за да задминат. Е, затова има пътна полиция, а глобите не са малки, както и поне половин час спиране и чакане на нарушителя докато го проверяват. Но, в САЩ тези " платна на честността" са в големите градове, не а междуградски.
georgi_mihailov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#11] от "daskal1":
Зависи от дефиницията на град. Две примера от района около Сан Франциско. В първото видео казват че глобата е 490$.
https://www.youtube.com/watch?v=AwHnh6VSeo4
https://www.youtube.com/watch?v=lK3_yAFxHt4
daskal1
Рейтинг: 3698 НеутралноДо коментар [#12] от "georgi_mihailov":
Като пиша "град" имам предвид "големия град", в смисъл с присъединените. Примерно същинско Чикаго - Куук каунти е около 3 милиона, но Голямо чикаго с останалите "присъединили се" е 8 милиона. Атланта е още по-добър пример. Технически, "същинска Атланта" е 700 хиляди, но като цяло е над 5 милиона. Въпрос на инкорпориране на общините към агломерацията. Нашвил например има такова платно почти до Мърфрисборо, което е на над 40 километра от центъра на града.
carpe_diem_
Рейтинг: 450 РазстроеноА при нас имаше опит да забранят споделеното пътуване и то със закон.
В полза на... сещате се кого...
Пешката
Рейтинг: 1230 ВеселоДо коментар [#5] от "The Island":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.ами с електронни честитки по пощата. Камери на всеки 1-2 километра, и така. Нека извадим човешкият фактор от правораздаването!
Пешката
Рейтинг: 1230 Веселотака е - там нямат избор - трафика е убийствен, системи за градски транспорт почти няма, а и не се използват интензивно, единствения избор на хората са колите. Това е някакъв ад, братче. Изкарах малко време в Атланта като студент, няма такива задръствания просто! 4-5 ленти в едната посока не могат да поемат трафика! Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
тулса
Рейтинг: 2120 НеутралноНовината е интересна, но и друга транспортна такава днес си заслужава внимание. Чета, че най-сетне са открили 55 км. мост, съединяващ континентален Китай с Хонконг. Колегата Даскал1 май ще ходи скоро натам и ще сподели впечатления за това техническо чудо.
"The glory of God is intelligence"daskal1
Рейтинг: 3698 НеутралноДо коментар [#17] от "тулса":
Аз ще съм в континенталната част на Китай при това пътуване в края на тази седмица, но четох за моста до Макао, Хонг Конг и Китай, както и за протестите от страна на Хонг Конг относно китайската политика на натиск в региона. В Хонг Конг може да ми се наложи да отида през декември, имаме популярна след-семестриална програма там.
daskal1
Рейтинг: 3698 НеутралноДо коментар [#16] от "Пешката":
Защото от 4-5 ленти излизаш в улица с две платна. Наистина трафикът в Атланта е многострадален, често в града е по-добре да се ползва метрото и връзките с автобуси. Но, за разлика от Чикаго трафикът се сгъстява доста по-късно, юг.
тулса
Рейтинг: 2120 НеутралноДо коментар [#19] от "daskal1":Не знам как е трафика в,Атланта, ама много нерви ни е изпокъсал кръстения на известен съфорумец хайуей 405 в Лос Анджелес. Известно облекчение има, ако ползваш споделеното платно...Когато се връщахме от Джошуа трии парка към летището смело се понесохме по някакво експресно платно. Добре, че го направихме, иначе можеше и самолета да си изпуснем с този гаден трафик.
"The glory of God is intelligence"daskal1
Рейтинг: 3698 НеутралноДо коментар [#20] от "тулса":
Аз не съм толкова критичен към трафика в ЛА сравнен с този в Чикаго например, в който принципа е "газ/спирачки". Но, естествено е латиноските темпераменти да подклаждат интересни ситуации, а и като се има предвид релефа на пътната мрежа към/от града, задръствания би трябвало да се очакват. Карал съм там наета кола от или за летището няколко пъти и като цяло движението не ми е правило лошо впечатление.
В Атланта си е доста добре определен по време от началото и края на работния ден, иначе е ОК макар че хората там са горди с това че са "най-лошите шофьори". :-)
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 686 НеутралноВ Америка става с глоба между 300 и 500 долара.
В България би трябвало да става по същия начин. Но може би трябва полицаите също да са американски. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 686 НеутралноВ Калифорния право на достъп то така наречените Carpool или High Occupancy ленти имат и електромобилите и хибридните автомобили. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 686 НеутралноЗначи, посещенията на Ел Ей никак не са задължителни, нали? Защото трафик си имаме достатъчно и без руски туристи. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Пешката
Рейтинг: 1230 НеутралноДо коментар [#24] от "FourOhFive":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.баце, не знам, но ти си гледай смога там над ЕлЕй и тогава говори. Като се качиш на някой от хълмовете и виждаш една пелена над града - и в София такова нещо няма.