Стопаните правели биоземеделие заради субсидиите, а не за да го развиват, сочи одит

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Другари, трябва да помислим за създаване на ткзс на биопроизводителите.
    Това с тия одити и това мачкане трябва да спре!!!
    Имало било плевели!!!
    Ами че ние на това с плевелите в Крушовица му викаме пермакултура бе!!!

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2624 Любопитно

    То кое се развива, че биоземеделието..... ?

    [email protected]
  3. 3 Профил на Boris Todorov
    Boris Todorov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Какво не работи
    Прокуратурата не работи - някой да е опандизен за попълване на документи с невярно съдържание....

  4. 4 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 269 Весело

    Добрутро!

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    Добре дошли в реалността на одиторите!
    Биоземеделието трябваше да е обект на държавна политика, а не механизъм за точене на еврофондове....

  6. 6 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Тъпаците от МЗХ и ДФЗ така изкривиха нещата с ранкирането на проектите по ПРСР, че не е никак чудно какво се получава в действителност.
    Хората вместо да равиват нормален бизнес и дейностите да се определят от пазара и търсенето, правят какви ли не мушенгии, че да вземат някоя точка повече за ранкиг, щото да им се гледа проекта и да вземат пари.
    Целото министерство, барабар с МВР са за кенефа.

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7493 Неутрално

    Като всички в държавата. Всеки гледа да вземе парите, а не да свърши работата.

  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Дето мирише на пари, винаги ще се намери начин да бъдат усвоени. "био" селски стопани, които са био само на хартия, а реално производството им, е пълно с химия, а и такива, които са селски стопани само на хартия, без реално въобще да имат производство. Нещо като клиничните пътеки разписани на мъртви души, или изписани кардио операции , на реални пациенти...с киста на задника.

    мурзилка
  9. 9 Профил на Чубакът
    Чубакът
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Каква изненада.

    Цяло поколение паразити бяха отгледани с еврофондове. Трябва да се спрат.

    "The nation which can prefer disgrace to danger is prepared for a master and deserves one." || Economic Left: -3.75 || Social Authoritarian: 1.38
  10. 10 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Има все пак 10-15% честни, от тези, които успяват да се доберат до европарите. Има и много по-голям процент честни селски стопани, измежду тези, които не успяват...

    мурзилка
  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Толкова за държавната политика в областта на земеделието, и в частност към биологичното такова. Добре че все още има живи села и роднини, та се подпомагаме по тази линия, че иначе... А и без това, доколкото съм чувал, голяма част от родното био-еко-органик производство се изнася за чужбина, а тук се пласира много малка част от него поради съответната покупателна способност на населението. Радващо е, че има е-магазини като "Моята ферма" и "Фармхопинг", които предлагат доставки на чисти земеделски продукти, но тя касае предимно хората от висшата средна класа. Другите разчитаме основно на супермаркетите и на роднини по селата (тъй като редовни доставки от посочените фирми идват скъпичко, но има семейства, които така се изхранват и няма лошо, щом могат да си го позволяват).

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    Е... Това, не е някаква голяма изненада. Като се има в предвид, че по-голямата част от усвоителите на субсидии в земеделието са виждали село, само на снимка. Такива не живеят на село, просто влагат пари от друга дейност, доста пъти и съмнителна дейност, че да си узаконят парите.
    Пък за кадрите в МЗХ и ДФЗ, няма какво да коментираме. Там са, от експерт нагоре...! Планове, стратегии, документи, купища писма и тонове хартия да искаш, от въпросните експерти. Само дето, не могат да различат на живо, пшеница от ечемик, ама карай... Това, не е толкова важно! Важното е, по документи всичко да е отчетено.

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":
    До коментар [#10] от "Маршалов":

    Така е. Често съм чувал в предаването "Бразди" фермери да коментират, че евросубсидиите изкривяват сектора и там има хора, които само фиктивно правят нещо, а реално само усвояват средства, или пък правят нещо, но не от любов към животните или растенията, а пак заради средствата от субсидиите. Какъвто беше и случаят с онези изоставени коне преди известно време, част от които загинаха в студовете.

  14. 14 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1914 Весело

    Изводът е простичък:
    Сметната палата установила от данъчните декларации, че биопроизводителите са източили евросредствата, но са си платили данъка за това източване като пичове :)

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  15. 15 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Когато се дава субсидия за обработвана площ вместо за продукция е така. В планинските райони за които субсидиите са по-големи много дори не си правят труда да приберат реколтата - излишен разход им е. Само орат един път и засяват за да се вижда, че обработват земята (ако случайно им направят проверка) и си печелят субсидията.

  16. 16 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Горе, коментара ми е краен. :) Все пак има култури, които след като се засеят им трябват 4 - 5 години, докато започнат да дават продукт.
    Например както са посочили в статията - засята гора с лешници. За да започне да има продукция, дръвчетата трябва да пораснат. А критиката в статията е, че биопроизводителите не са се държали като добри стопани да минат с мотиката и да прекопаят плевелите и други такива дракон, а вместо това са оставили парцела по най-екологичен и природносъобразен начин всичко да си расте по естествен път. И това е наистина скъпо, за което някой трябва да плати :)

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  17. 17 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Когато се дава субсидия за обработвана площ вместо за продукция е така. В планинските райони за които субсидиите са по-големи много дори не си правят труда да приберат реколтата - излишен разход им е. Само орат един път и засяват за да се вижда, че обработват земята (ако случайно им направят проверка) и си печелят субсидията.
    —цитат от коментар 15 на blagoj


    Ти пък да не мислиш, че ако е на продукция пак няма да се лъже? Щом субсидията ти е по-голяма от данъка, винаги ще декларираш повече продукция.
    Ако ще падат субсидиите, трябва да почнат от Западна Европа. Ние се присъединихме към един вече изкривен пазар. Схемите за точене не са измислени от нас, а точно от западняците.

  18. 18 Профил на Valeri Ivanov
    Valeri Ivanov
    Рейтинг: 479 Весело

    "Стопаните правели биоземеделие заради субсидиите, а не за да го развиват, сочи одит."
    ==============================================================================
    :)))):))))):))))))))))))))))))))))Това е една изключително изненадваща новина!!!:))))):))))):))))))
    Тези,които са правили този одит,а и онези,които раздават субсидиите (не само за биоземеделие),защо се правят на шантави и паднали от друга планета?!?

  19. 19 Профил на Valeri Ivanov
    Valeri Ivanov
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#13] от "Читател":
    +Естествено,че изкривяват! И,не ви трябват "Бразди"или,каквото ѝ да било предаване,за да ви е ясно,че това е такава п@@@@@@@@@я,но ...

  20. 20 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Неутрално

    "Например бенефициент за подпомагане по направление "Биологично растениевъдство", който е и бенефициент по мярка 214 "Агроекологични плащания", обработващ 10 ха лешници, със сертификат за биологична продукция за 500 кг лешници за 2017 г., декларира, че няма приходи от продадена продукция. "

    В природата има и лоши години, когато реколата почти няма. Немците например тая година изреваха заради сушата.
    Ако човека не е успял да продаде нищо поради някаква причина, например че не си е съхранил добре продукцията и има лешниците на склад, какъв им е проблема на одиорите. Ако са му обрали градината, защо да не е нормално да няма приходи.
    Та и тия работи трябва да се гледат.

  21. 21 Профил на Valeri Ivanov
    Valeri Ivanov
    Рейтинг: 479 Неутрално
  22. 22 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Неутрално

    "Например бенефициент за подпомагане по направление "Биологично растениевъдство", който е и бенефициент по мярка 214 "Агроекологични плащания", обработващ 10 ха лешници, със сертификат за биологична продукция за 500 кг лешници за 2017 г., декларира, че няма приходи от продадена продукция. "

    Тая година одиторите да очаква същото.
    Турците държат над 70 % от световния пазар на лешници. Те определят цените. Заради кризата продават много евтино. Нашите произодители не могат да се конкурират ценово даже в България. Та и нулевите или минималните продажби могат да си имат логично обяснение.
    Одиторите да дълбаят по-надълбоко, иначе не става.

  23. 23 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#22] от "Jesuit":

    Турците държат пазара на лешници или пазара на био лешници? Понеже разликата е от земята до небета. Аз не виждам смисъл да държиш едни лешници на склад и да чакаш да се развалят, вместо да ги продадеи, пък било и на загуба...

  24. 24 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 479 Неутрално

    На българина му трябва градинката пред блока. Но не с цветя, а с ъс зеленчуците
    Още помня "онова" време.

  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Например бенефициент за подпомагане по направление "Биологично растениевъдство", който е и бенефициент по мярка 214 "Агроекологични плащания", обработващ 10 ха лешници, със сертификат за биологична продукция за 500 кг лешници за 2017 г., декларира, че няма приходи от продадена продукция. "В природата има и лоши години, когато реколата почти няма. Немците например тая година изреваха заради сушата. Ако човека не е успял да продаде нищо поради някаква причина, например че не си е съхранил добре продукцията и има лешниците на склад, какъв им е проблема на одиорите. Ако са му обрали градината, защо да не е нормално да няма приходи.Та и тия работи трябва да се гледат.
    —цитат от коментар 20 на Jesuit


    Като няма продукция, или има малко и увредена. Белким няма застраховки джанъм , покриващи тия рискове?

    мурзилка
  26. 26 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Ха добър-ден!

  27. 27 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Сега очаквам следващи анализ да докаже, че слънцето изгрява от изток!

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Този анализ спокойно може да бъде приложен за всички европрограми, със същия извод.
    Това е ефективността на гербавите политики.

    Колкото до биоземеделието, това е някакво безумие да има субсидии в тази област. Аз бих го утежнил. Романтиката от 2010 та свърши.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Където има държава/субсидии/далаверка файда йок! Пазара, другари комсомолци, пазара е регулатор на органичните продукти. като има платежоспособни и търсещи органичното купувачи ще се появят и производители.

  30. 30 Профил на |Y|
    |Y|
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Замислете се също колко "био" е продукта им ако целта им е само пари...
    Да не говорим че вече е доказано че някои препарати от био земеделието също са отровни за човека, въпрос на лобита явно...

    Видно е че бизнес и хуманизъм са антиподи! Ако не си проверил на място неколкократно какво и как се произвежда... по-добре си купувай по-евтинко, че то много от биото си е пак отрова... ама лачена и скъпа ;)

  31. 31 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 426 Гневно

    В една държава, в която е премиер комунист-мутра, друго не може да се очква. Масови кражби и корупция.

  32. 32 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#22] от "Jesuit":Турците държат пазара на лешници или пазара на био лешници? Понеже разликата е от земята до небета. Аз не виждам смисъл да държиш едни лешници на склад и да чакаш да се развалят, вместо да ги продадеи, пък било и на загуба...
    —цитат от коментар 23 на Лео


    Ти как мислиш? Разбира се че имат и био и конвенционално производство. Пазарен лидер са.
    Дал съм хипотетичен пример. Варианти бол. Може докато чакаш по-добра цена да ти прокапе тавана на склада и да мухлясат бързо. И да ги бракуваш. На одиторие показаш или наличностите в склада или протокола за брак. И ПАК НЯМАШ ПРОДАЖБИ!

  33. 33 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Весело

    [quote#25:"Маршалов"][/quote]

    Чакай ти на застраховките.

  34. 34 Профил на cavenn
    cavenn
    Рейтинг: 498 Весело

    Не може да бъде!? )))

  35. 35 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Често съм чувал в предаването "Бразди" фермери да коментират, че евросубсидиите изкривяват сектора и там има хора, които само фиктивно правят нещо, а реално само усвояват средства, или пък правят нещо, но не от любов към животните или растенията, а пак заради средствата от субсидиите.
    —цитат от коментар 13 на Читател


    Те нали точно са затова са създадени евросубсидиите,да изкривят пазара.Ако не са привилигировани при субсидиите няма начин вечно стачкуващите гръцки и френски фермери да се конкурират с нас

  36. 36 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#22] от "Jesuit":Турците държат пазара на лешници или пазара на био лешници? Понеже разликата е от земята до небета. Аз не виждам смисъл да държиш едни лешници на склад и да чакаш да се развалят, вместо да ги продадеи, пък било и на загуба...
    —цитат от коментар 23 на Лео


    Турците даже нямат мита за внос на ядки в ЕС. С тая евтина лира 2018/19 г. ще е много трудна за произодителите на лешници в България. Освен това нашето производство тая година е много слабо.
    Та за обобщение на всичките ми постове до момента - нещата хич не са толкова елементарни. Напълно възможно е да имаш биосертификат с 500 кг и да нямаш продажби. Биосертификатът всъщност отразява ПРОГНОЗНИТЕ добиви, които заявяваш предварително и ти се одобряват. Човекът може и да е прогнозирал нещо, което да не се е случило. Да не е събрал нищо. Да са го окрали. И да няма продажби.
    Да се занимаваш с овощарство/зеленчукопроизодство в България си е живо геройство.

  37. 37 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 291 Неутрално

    До коментар [#16] от "Günther":

    Написаното за плевелите в статията, показва само, че одита и автора на статията хал хабер си няма от био земеделие. Имам приятелка, която ми каза така "Понеже съм мързелива, само аз ядох грозде. Плевелите спасиха гроздето от маната", а онези дето не бяха оставили и тревичка в лозето им изгоря гроздето!

  38. 38 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Днес от рибарката си купих биосом. Понеже е транжиран, го продават по-евтино, филе 8 лв., глава и опашки 2.50 кг. Довечера ще опържим, а другото на супа, останалото във фризера за втора доза. Съпричастен съм към усилията на хората за био чиста храна. Много рядко пр. ям пилешко, защото месото е тричаво от лекарства и добавки. А много го обичах, особено по времето на веригата "Златно пиле". Та зеленчуците да са био, трудна работа, още повече трудно доказуема. Може би трябва опит от вън.

  39. 39 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 633 Разстроено

    В система, в която има лъжа, няма бъдеще.... Ясно е, че не след дълго Великобритания ще продперира извън ЕС, тъй като ще напусне блатото на дотациите и хитреенето ...

  40. 40 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#37] от "matematika":

    Честно казано, не съм много запознат с гроздето. Има по еленския балкан хубави нови и зарязани лозови масиви, целите обрасли с драки, но все си мислех, че това е така, защото ТИМ-аджиите натиснаха местните мутри, които се хвърлиха в този бизнес

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  41. 41 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#23] от "Лео":

    Тая година черешите ми останах по дърветата и окапаха.
    Берат се само на ръка. Един човек (при добро желание) може да обере 20-30 кг на ден.
    Не можах да намеря хора, срещу заплащане по 1лв на кг за бране. Черешите бяха по пазарите по 1,50 на едро. За какво да събирам, опаковам, транспортирам, складирам и продавам - всичко това са разходи... Да си стоят по дървото, нямам продажби.
    За да влязат в склад лешниците се берат, транспортират, складират... Всичко това е време и пари...
    Решил е че ще загуби повече, ако ги прибере от колкото, ако ги остави да си окапят

  42. 42 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#38] от "man_un":

    БИОСОМ?!?!
    Знаеш ли с какво се храни сома? Хахаха.
    А има ли изобщо сом дето не е БИО?

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8599 Неутрално

    Защото целите не са производство, а усвояване и отчет. Така става с повечето евросредства...
    Да последваме призива на Англия за редуциране на евросредствата и прекратяване на субсидиите в земеделието...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 426 Неутрално

    След всичкото, което изчетох по тая статия и под нея,
    се замислям за БИОмеда на моя кУмшия,
    като пчелина му е посред 5хил.дк обработваема земя
    и му изкупуват меда като БИО.

  45. 45 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    Като всички в държавата. Всеки гледа да вземе парите, а не да свърши работата.
    —цитат от коментар 7 на Роси


    Никой никаде по света не гледа "да свърши работа"! Всеки си гледа интереса! Но в другите държави има яки стимоли за свършена добре работа и още по-яки санкции ако не е свършена! Затова им върви работата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK