От днес зелената зона за паркиране в София обхваща нови 4 района

Карта на новите зони

Карта на новите зони

От днес паркирането в районите "Възраждане", "Красно село", част от "Оборище" и "Лозенец" стават част от зелената зона за платено паркиране в София. Реално обаче таксуването ще започне от понеделник, защото от Центъра за градска мобилност все още не са издали стикери за паркиране на всички живеещи в районите, които са подали заявление за тях.


Друга промяна, която ще влезе в сила е, че паркирането на автомобили в пространствата пред жилищни, офисни или други сгради, които не са обособени като паркинги, ще е платено. Така ако по план пред сграда не са предвидени паркоместа, шефоьирте на паркиралите коли ще трябват да платят такста за зелена зона. В противен случай колите ще бъдат принудително премахвани или ще им бъдат поставяни скоби.


В зелената зона за паркиране от днес попадат улиците между булевардите:




- "Джеймс Баучер" и "Никола Вапцаров" в "Лозенец", като така паркирането в целия квартал ще е платено.
- "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и "Георги Софийски" в район "Красно село".
- "Константин Величков", "Сливница", "Александър Стамболийски" и улиците "Димитър Петков" и "Опълченска" във "Възраждане".
- "Христо и Евлоги Георгиеви", "Ситняково", "Данаил Николаев" и ул. "Черковна" в "Оборище".


Зелената зона за платено паркиране работи от понеделник до петък от 08:30 до 19:30 часа, като максимално допустимото време за паркиране е 4/четири/ часа, а таксата е 1 лев за час.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 5 Профил на twp02530258
    twp02530258
    Рейтинг: 14 Весело

    Най-накрая ред и в Кривата река!!!

  2. 6 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 578 Неутрално

    БРАВО! Ако може в цяла София! И ако може приходите да се инвестират в тротоари, осветление и нормални малки улици...

  3. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2634 Весело

    Общината трябва да инвестира в модерни паяци ...

  4. 8 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#6] от "bosev.asen":

    Подкрепям! Наистина, пълна тоалетна е София с тия таралясници, паркирани на поляни и тротоари! Това обаче е само една от мерките да се намалят колите!

  5. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Няма лошо да има зелени зони за паркиране, но те трябва да вървят успоредно с масивни инвестиции в по-добри улици и тротоари. Е точно това - по-добрите улици и тротоари, засега малко липсва, иначе да спреш на зелена или синя зона и да те вдигне паяка - тук общината се справя просто отлично.

  6. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    Жърналята да бяхте турили една КАРТА, а!

    Ама то се иска малко напън, не е като да препишеш сводката на СОС.

  8. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Неутрално

    Очаквано. Градинките ще пострадат...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 13 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 433 Неутрално
  10. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Не знам, доколко е актуална картата, все пак. В Красно село не се вижда да има зона...

  11. 15 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    Улици и тротоари има.Паркинги няма. Ама затова не е виновна общината.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  12. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Копайте метрото, че ще се издушим. Виена при 1.8 милиона население има 5 линии на метрото, прави шеста...

  13. 17 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#16] от "rainbou1":

    Така ли?Като нямаш какво да кажеш, по-добре си трай

  14. 18 Профил на Док
    Док
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "twp02530258":

    Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!

  15. 19 Профил на Док
    Док
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "twp02530258":

    Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!

  16. 20 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#10] от "aleks ivan":

    И аз нямам търпение в Младост да въведат зона, много проблеми ще се решат, но тези с презастрояването ще останат.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  17. 21 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#16] от "rainbou1":


    Копайте метрото, че ще се издушим. Виена при 1.8 милиона население има 5 линии на метрото, прави шеста...
    —цитат от коментар 16 на rainbou1


    Така, ама там и цените за паркиране са други и зоните за свободно паркиране не са като у нас.
    А пътя е този - добър публичен транспорт и скъпо паркиране.
    Изглежда обаче, че дори и във Виена, тази рецепта не е много помогнала, защото задръстванията много напомнят нашенските.

  18. 22 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    Най-после! Черпя!

    Мърфи е оптимист!
  19. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#5] от "twp02530258":Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!
    —цитат от коментар 18 на Док


    Само преди 2 години общинарите пееха, че разширяването на зелената зона може да стане само след въдворяване на военно положение. Милиони татуирани батки и чички с тенекиени зъби, лишени от тротоари за паркиране, щели да изпълнят улиците, да палят гуми, да мятат коктейли Молотов по полицията и да скандират:

    "Кола акбар,
    нафта акбар,
    народът иска да паркира
    върху градинка или тротоар!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  20. 24 Профил на wtz53314030
    wtz53314030
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Хубаво де, ама никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Значи, проблема не е в това точно.
    Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации и да се работи тясно с общината...
    На никой не му пречи, като копаят за метро, да копаят и за паркинги. В града няма възможност къде да спреш...

  21. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Хубаво де, ама никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Значи, проблема не е в това точно. Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации и да се работи тясно с общината...На никой не му пречи, като копаят за метро, да копаят и за паркинги. В града няма възможност къде да спреш...
    —цитат от коментар 24 на wtz53314030


    Точно в това е проблемът. Когато се разкарат навлеците, семействата с по 4 коли и бракмите на трупчета, местата за живущите изведнъж се оказват предостатъчно.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 26 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    Да попитам само ЗАЩО някакси тактично се подминава квартал "Иван Вазов"? Там също е пълна лудница, ама има много общинари/връзкари ли, к'во ли, та никога не влиза в общинските планове за платено паркиране....

  23. 27 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации ...
    —цитат от коментар 24 на wtz53314030


    Има изисквания за нови сгради, но няма как всички да живеем в нови и да имаме гараж. В Зона Б-5 има и подземни и надземни около парка, така че е ОК. За другите места не знам.

  24. 28 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 514 Неутрално

    И да се затяга контролът по издаване на стикери. За цената ясно - смешна е...

  25. 29 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Вкарването на ред носи и печалба, вложена във некачествени ремонти !!!

  26. 30 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 201 Неутрално

    С две ръце съм "за" всико, което ще свали таралясниците от тротоари и градинки. Има един проблем обаче. Общината ми взима едни пари, а не ми предлага услуга. Няма предоставена стойност срещу левчето/два за зелена или синя зоня респективно. Очевидно това не е такса за услуга, значи е някаква форма на нов данък. И тук е проблема - на какво правно основание общината си измисля данъци?!

  27. 31 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Аз съм в зелена зона от самото начало. Една плочка няма сменена, едно дърво не е посадено.

  28. 32 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Преди 12 години приходите от sms-и се крадяха в съотношение 2 към 1. Една част за общината, две части за едни юнаци. Не вярвам сега да е по-различно. Обемът е огромен вече. Навремето местата бяха 11 000 в цялата зона и годишно се отмъкваха едни 3 - 4 млн. пладнешки и още толкова с надути цени на услугите, които купува ЦГМ. Така се получаваше, че общината взимаше от зоната милион или два на година. Всичко останало се опапква от едни юнаци.
    Второ, на какво се радват живущите в кварталите попадащи в зоната? На това, че общината им е създала изкуствен проблем, който след това им "решава" с рекет от 100 лева на година? Какво се прави сега. Обявява се един квадрат от града за зелена зона. Колите от него се преместват в съседния. Там настава мега драма с паркирането и общината, вместо да реши проблема, като изгради надземни и подземни паркинги, както е навсякъде по цивилизования свят, бичи колци и малко боя и започва да прибира такса спокойствие от живущите в района. Между другото и тази такса е абсолютно незаконна, тъй като всяка такса следва да е в размера на стойността на услугата. Малко колци, боя и един разсилен дето обикаля по улиците не струват по 100 кинта на година, а доста по-малко. Таксата за тази "услуга" следва да е не повече от 10 или 20 лева.
    Трето, защо точно на ЦГМ? ЦГМ е юридическо лице. То не е част от общината и парите, които събира не отиват в общинския бюджет. Това поражда съмнения за наличие на забранена държавна помощ за едно ЮЛ, тук няма значение чия собственост е то, а също така създава предпоставки за кражби. От бюджета на това ЮЛ се купуват услуги и се правят всякакви други разходи, които не са под санкцията на общинския съвет и администрацията, а на няколко души - политически назначения, представляващи директорите на ЮЛ.
    Зелената и синя зона са добре обработена схема за изнудване на гражданите, без да се решава основния проблем с паркирането в града и да кражба на обществени средства.
    Продължаващото застрояване бързо ликвидира "предимствата" на зоната, тъй като местата стават прекалено малко. Не на всички места, но вече започва да се чуства и този проблем, особено за живущите в централните части на града.

  29. 33 Профил на martinio
    martinio
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.

  30. 34 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "bosev.asen":

    Ако може, ама няма....

  31. 35 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 465 Весело

    До коментар [#7] от "SS":

    Дааа! Закупиха няколко нови МАН-ове!

  32. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
    —цитат от коментар 33 на martinio


    Всеки в даден момент е бил "граничен квартал" и е минал през тази олигофрения. Затова трябва да протестира радикално, още на местните избори да избере такива кандидати, които веднага ще разширят зоните за паркиране не само в неговия квартал, а чак до околовръстното. Който не иска - да си гласува за ГЕРБ. Те ще замотаят работата още 50 години.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  33. 37 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Улици и тротоари има.Паркинги няма. Ама затова не е виновна общината.
    —цитат от коментар 15 на Петър Петров


    Виновна е, защото за нови паркинги в центъра се говореше още по времето на Софиянски - преди повече от 20 години. Оттогава се роди и израсна цяло ново поколение шофьори.
    Над Владайската река уж щяха да ги строят, под училищни дворове щяха да ги закопават... и за 20 години нищо. Както си беше корумпирана фирмата "Паркинги и гаражи" така си и остана корумпирана.

    Да не говорим за безумните примери - как в нов блок не можеш да влезеш в подземния гараж с комби, защото завоят вътре е твърде остър. Тези архитектурни проекти пак се одобряват от общината.

  34. 38 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 339 Любопитно

    Защо коментарите започват от коментар номер 5?!

  35. 39 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    Мисля си, че общината не иска да разреши проблемите с паркирането, но пък си прибира едни мноооого големи пари от хората от години. Аз живея в зелена зона от 10 години, но там така или иначе няма места за паркиране, затова съм принуден да си държа колата в гараж под наем на 2 км от вкъщи. И си плащам за него, като поп. И съм се научил да ползвам колата само, когато се налага цялото семейство да пътуваме и не си позволявам да си возя сам г*за в нея, щото ми било удобно видиш ли. Ползвам колело, ГТ, такси и се справям без проблем в ежедневието, а имам и малко дете за градина, и възрастен родител на 92 години, който също се налага да карам по болници, но...Не твърдя, че мога само и единствено с моята кола да извършвам тези дейности, защото не е така. Всеки може да намери алтернатива на колата си, но нека си признаем - не искаме, защото нашия комфорт е преди всичко и всеки! Ние сме егоисти/мрънкалници, които търсят оправдания да се возим в колите си и да не слизаме от тях по никаква причина. И искаме общината някак си да раздуе града така, че 1.5 млн. жители да си джиткаме с 1.5 млн. коли навсякъде и да си паркираме както и където си искаме. Е, ще ви разочаровам, ама не става така, няма и да стане. Проблемът както винаги е в главите ни, оттам трябва да започнем с промяната...

  36. 40 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Мисля си, че общината не иска да разреши проблемите с паркирането, но пък си прибира едни мноооого големи пари от хората от години. Аз живея в зелена зона от 10 години, но там така или иначе няма места за паркиране, затова съм принуден да си държа колата в гараж под наем на 2 км от вкъщи. И си плащам за него, като поп. И съм се научил да ползвам колата само, когато се налага цялото семейство да пътуваме и не си позволявам да си возя сам г*за в нея, щото ми било удобно видиш ли. Ползвам колело, ГТ, такси и се справям без проблем в ежедневието, а имам и малко дете за градина, и възрастен родител на 92 години, който също се налага да карам по болници, но...Не твърдя, че мога само и единствено с моята кола да извършвам тези дейности, защото не е така. Всеки може да намери алтернатива на колата си, но нека си признаем - не искаме, защото нашия комфорт е преди всичко и всеки! Ние сме егоисти/мрънкалници, които търсят оправдания да се возим в колите си и да не слизаме от тях по никаква причина. И искаме общината някак си да раздуе града така, че 1.5 млн. жители да си джиткаме с 1.5 млн. коли навсякъде и да си паркираме както и където си искаме. Е, ще ви разочаровам, ама не става така, няма и да стане. Проблемът както винаги е в главите ни, оттам трябва да започнем с промяната...
    —цитат от коментар 39 на Г.Е.М.


    В зелените и сините зони проблемът с паркирането е решен като по конец.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  37. 41 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 339 Любопитно

    До коментар [#10] от "aleks ivan":И аз нямам търпение в Младост да въведат зона, много проблеми ще се решат, но тези с презастрояването ще останат.
    —цитат от коментар 20 на galleen


    Според мен, ако се стигне чак до Младост, просто ще трябва да се пуснат някакви стикери, които си се плащат на месечна база, тъй като това буквално означава целия град да е в зона. По тая логика защо да плащаме 2 пъти едно и също нещо - веднъж данък и веднъж данък за паркиране? Според мен отдавна трябваше пътна полиция просто да си върши работата и да се глобяват шофьорите, които са паркирали неправилно. Така и така се плаща на пътна полиция да прави организации в движението и т.н. В момента, в който зоните излезнат от центъра и обхванат по-голямата част на града, това просто си означава + още 1 данък.

  38. 42 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#5] от "twp02530258":Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!
    —цитат от коментар 19 на Док


    Познай къде са отишли. Жокер - не са станали на водни балончета.

  39. 43 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
    —цитат от коментар 33 на martinio


    ++
    Живея в квартал точно до новата зона и по принцип паркирането не е песен. Тази сутрин обаче беше автоморга, сантиметър свободен няма. Така че на печелившите честито, преместихме л*йната от точка А до точка Б.

  40. 44 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#39] от "Г.Е.М.":

    Разковничето на всичко е че парите от зоните се крадат. Защо не направят зона до Околовръстното, ами защото им е ясно, че има квартали, където транспортът не е опция и затова стратегията е постепенно всички да пропищяват от трупащите се коли и да се прави зона без да има нужда от съпътстващи инвестиции - просто защото ножът е опрял до кокала. И това го казвам като човек, който има късмета да пътува с метро до работа.

    Говорим за егоизъм, е не е ли егоистично да мислим, че понеже ние се справяме без коли за всички е така? Или да се радваме, че зоната е дошла до нас, а какво се случва със съседния квартал кво ми дреме?

  41. 45 Профил на pukii
    pukii
    Рейтинг: 217 Любопитно

    В статията е посочено, че в Лозенец зоната обхваща районът между Баучер и Вапцаров. На сайта на Софиятрафик е показано до Сребърна ....

  42. 46 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#6] от "bosev.asen":


    БРАВО! Ако може в цяла София! И ако може приходите да се инвестират в тротоари, осветление и нормални малки улици...
    —цитат от коментар 6 на bosev.asen


    Само където това последното изобщо не е сигурно. Дори съвсем не е сигурно. По скоро парите ще отиват, както и до сега, за корупционни сделки по скъпи козметични ремонти, като този на Дондуков и Графа.

  43. 47 Профил на Punka
    Punka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пълна Глупост. На влизане в София да плащат такса

    Всичко което може да се яде, e обект на властта
  44. 48 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 221 Неутрално

    никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. В града няма възможност къде да спреш...
    —цитат от коментар 24 на wtz53314030

    Ако платената зона е денонощна, ще има къде да паркираш вечер.
    Да, града не е предвиден за толкова автомобили. Но понеже не можем да сменим града, трябва да е скъпо и навсякъде да е зона. Целта не е да можеш да спреш навсякъде, а да не ходиш навсякъде с кола.
    Синята зона трябва да е денонощна и да струва поне 5лв/час.

  45. 49 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#27] от "skyfighter":

    Има някакви формално формулирани и формално спазвани изисквания, които често водят до сграда с 20 апартамента и 10 паркоместа, или сграда с подземен паркинг с 20 градуса наклон и виражи, по които не може да мине автомобил, по-голям от ‘Смарт’.

  46. 50 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Рядко се случва да видиш наживо как жабите се радват докато ги варят бавно.

  47. 51 Профил на Punka
    Punka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    СМС Екотакса

    Всичко което може да се яде, e обект на властта
  48. 52 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Що им викат зелена зона, като си е червена.
    И некой в тая проста Столица сметал ли е колко коли има, колко площ заема една кола и съответно колко площи за паркиране са нужни. И там да разберат, че това техно поредно упражнение си е пълен провал. Ма това не се прави от наивна и простовата руска учительница
    И сега като светнат градинките, ах-ах-ах, колко место ще може да се допозастрои - тук калканче, там тротоарче...

  49. 53 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 790 Неутрално

    ВАШИТЕ ПАРИ ОТИВАТ ДИРЕКТНО В ДЖОБОВЕТЕ НА МУТРАТА ОТ БАНКЯ , ГОСПОДА ДОНОРИ ,

  50. 54 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 790 Неутрално

    ВАШИТЕ ПАРИ ОТИВАТ ДИРЕКТНО В ДЖОБОВЕТЕ НА МУТРАТА ОТ БАНКЯ , ГОСПОДА ДОНОРИ ,

  51. 55 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Абе в една Битуля отиваш и има многоетажен паркинг. В Солун отиваш и има многоетажни паркинги, където можеш да си оставиш возилото. Навсякъде, но не и в София. Що? Ами щото е по-лесно да с краде като не се решава проблема.
    Колегата с 92-годишния родител е супер, но не всички са така. И да, личната мобилност е свобода, която не искам да ми отнемат. Прищява ми се да отида от точка А до точка Б, паля колата и отивам. В нормалните градове това е възможно, като само баш централните зони са пешеходни. Джитках в Мадрид и Барселона. А си мръднал няколко преки от туристическия център, а всичко е осеяно с коли и паркинги за тях. Значи може. Защо там да може, а тук не? Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? Аз работя на място където транспорта не ми предлага никаква опция, освен кола. Може би трябва стахановски да маам кал, сняг, дъжд или там каквото дойде, защото някой си имал късмета да живее и работи на място, където градския транспорт му върши работа?!? Същият този се кефи егоистично, че той е ОК, а другите са прецакани и не вижда, че и той като останалите плаща рекет.

  52. 56 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Аз съм в зелена зона от самото начало. Една плочка няма сменена, едно дърво не е посадено.
    —цитат от коментар 31 на falkoneti


    С парите от зоната в Лозенец общината...ликвидира трамвая. Ама живущите им целуват ръка, защото се били справили с проблема, че се паркирало по тротоари и градинки - нещо, което общината ПО ПРИНЦИП й е РАБОТАТА да прави НАВСЯКЪДЕ. После не било рекет - ще си вършим работата само срещу допълнителни Х лв. на година.

  53. 57 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 774 Неутрално

    настава мега драма с паркирането и общината, вместо да реши проблема, като изгради надземни и подземни паркинги, както е навсякъде по цивилизования свят, бичи колци и малко боя и започва да прибира такса спокойствие от живущите в района.
    —цитат от коментар 32 на znayko84


    Не е баш така навсякъде в цивилизования свят. Цивилизованите хора сами се грижат като си купят кола, да си купят и гараж или паркомясто, а не да я бутнат в градинката.
    Не виждам защо общината трябва да строи на някого паркинг с чужди пари - който си има брада, си има и гребен, така и който си има кола да си търси къде да паркира.
    Съгласен съм обаче, че общината би трябвало да се грижи за реда, тоест да глобява и да вдига неправилно паркиралите. Което определено НЕ ПРАВИ във всички райони, а само там, където има зона и хората си плащат по 100 лева. В останалите райони - ако щеш на тротоара, ако щеш на детската площадка - никой няма да те закача. Защо?

  54. 58 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    До коментар [#55] от "znayko84":

    "Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? "

    Колега, ако визирате мен за поучител (ваш), да ви задам два въпроса:

    1. Кой ви кара да карате колело на -20 градуса и колко често в София сте я измервали тая температура и все пак през лятото поне карате ли?

    2. Дайте примерната дестинация, която ползвате до работа и обратно и да видим дали е така, както казвате или само си лафим тук...

    Аз не съм накарал никой да слиза от колата си, не. Който иска да си кара, само да не мрънка, че това му било платено, нямало къде да се паркира и т.н. обяснения. Моят пример по-горе съм го дал не за друго, а за да покажа, че винаги има решение на даден проблем, а не е само мрънкането. Щом като Вие така сте си решил да бъде, така да е. Просто според мен, зоните решават поне част от проблема с паркирането на коли, а за това, че общината не взема мерки и не строи паркинги имаме и ние вина, защото като общество сме си овце за стригане, затова и ни стрижат...

    С поздрави!

  55. 59 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Не е баш така навсякъде в цивилизования свят. Цивилизованите хора сами се грижат като си купят кола, да си купят и гараж или паркомясто, а не да я бутнат в градинката.
    Не виждам защо общината трябва да строи на някого паркинг с чужди пари - който си има брада, си има и гребен, така и който си има кола да си търси къде да паркира.
    —цитат от коментар 57 на Камен


    Човекът не говори за безплатни паркинги, а за общинския бизнес. Хайде да видим как е в цивилизования свят!

    Лондон.
    http://www.london.ca/residents/Parking/Parking-Services/Pages/Downtown-Parking.aspx

    Париж
    https://en.parisinfo.com/practical-paris/how-to-get-to-and-around-paris/getting-around-by-car-car-parks-and-parking-paris

    Отава
    https://ottawa.ca/en/residents/transportation-and-parking/parking #where-park

    Ню Йорк
    https://www1.nyc.gov/nyc-resources/categories/transportation/driver-resources/index.page #parking

    Балтимор
    https://parking.baltimorecity.gov/parking-garages

    Лос Анжелис
    http://ladot.lacity.org/what-we-do/parking/public-parking

    Оукланд
    https://www.oaklandca.gov/resources/find-a-city-owned-parking-garage

  56. 60 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Другарката по руски кога ще започне да строи подземни паркинги вместо лесното целия град да стане зона за прибиране на мангизи. И знаете ли кога ще ви дойде лекар в къщи с колОлото ? Никога . И дали ще мине този преглед като безплатен по Здравна Каса ......ха-ха-ха-ха....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  57. 61 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 716 Любопитно

    До коментар [#58] от "Г.Е.М.":

    Кой точно проблем с паркирането решава какъвто и да е цвят зона? Къде отиват колите, които са паркирани в района преди да стане платена зона? Как това помага на живеещите в района?

  58. 62 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 716 Любопитно

    До коментар [#57] от "Камен":

    Сравняваме се с Цивилизования свят, без да сме част от него. Гардовете ни се развиваха по неестествен начин десетилетия наред, за да сме като в Белия свят. Например в Младост: от къде да се купи/наеме гараж/паркомясто - някакви идеи? Изискванията за гаражи/паркоместа не се спазват дори при новото строителство, камо ли в панелните гета.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK