Няма лошо да има зелени зони за паркиране, но те трябва да вървят успоредно с масивни инвестиции в по-добри улици и тротоари. Е точно това - по-добрите улици и тротоари, засега малко липсва, иначе да спреш на зелена или синя зона и да те вдигне паяка - тук общината се справя просто отлично.
Така, ама там и цените за паркиране са други и зоните за свободно паркиране не са като у нас. А пътя е този - добър публичен транспорт и скъпо паркиране. Изглежда обаче, че дори и във Виена, тази рецепта не е много помогнала, защото задръстванията много напомнят нашенските.
Само преди 2 години общинарите пееха, че разширяването на зелената зона може да стане само след въдворяване на военно положение. Милиони татуирани батки и чички с тенекиени зъби, лишени от тротоари за паркиране, щели да изпълнят улиците, да палят гуми, да мятат коктейли Молотов по полицията и да скандират:
"Кола акбар, нафта акбар, народът иска да паркира върху градинка или тротоар!" „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Хубаво де, ама никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Значи, проблема не е в това точно. Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации и да се работи тясно с общината... На никой не му пречи, като копаят за метро, да копаят и за паркинги. В града няма възможност къде да спреш...
Хубаво де, ама никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Значи, проблема не е в това точно. Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации и да се работи тясно с общината...На никой не му пречи, като копаят за метро, да копаят и за паркинги. В града няма възможност къде да спреш...
Точно в това е проблемът. Когато се разкарат навлеците, семействата с по 4 коли и бракмите на трупчета, местата за живущите изведнъж се оказват предостатъчно.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Да попитам само ЗАЩО някакси тактично се подминава квартал "Иван Вазов"? Там също е пълна лудница, ама има много общинари/връзкари ли, к'во ли, та никога не влиза в общинските планове за платено паркиране....
Има изисквания за нови сгради, но няма как всички да живеем в нови и да имаме гараж. В Зона Б-5 има и подземни и надземни около парка, така че е ОК. За другите места не знам.
С две ръце съм "за" всико, което ще свали таралясниците от тротоари и градинки. Има един проблем обаче. Общината ми взима едни пари, а не ми предлага услуга. Няма предоставена стойност срещу левчето/два за зелена или синя зоня респективно. Очевидно това не е такса за услуга, значи е някаква форма на нов данък. И тук е проблема - на какво правно основание общината си измисля данъци?!
Преди 12 години приходите от sms-и се крадяха в съотношение 2 към 1. Една част за общината, две части за едни юнаци. Не вярвам сега да е по-различно. Обемът е огромен вече. Навремето местата бяха 11 000 в цялата зона и годишно се отмъкваха едни 3 - 4 млн. пладнешки и още толкова с надути цени на услугите, които купува ЦГМ. Така се получаваше, че общината взимаше от зоната милион или два на година. Всичко останало се опапква от едни юнаци. Второ, на какво се радват живущите в кварталите попадащи в зоната? На това, че общината им е създала изкуствен проблем, който след това им "решава" с рекет от 100 лева на година? Какво се прави сега. Обявява се един квадрат от града за зелена зона. Колите от него се преместват в съседния. Там настава мега драма с паркирането и общината, вместо да реши проблема, като изгради надземни и подземни паркинги, както е навсякъде по цивилизования свят, бичи колци и малко боя и започва да прибира такса спокойствие от живущите в района. Между другото и тази такса е абсолютно незаконна, тъй като всяка такса следва да е в размера на стойността на услугата. Малко колци, боя и един разсилен дето обикаля по улиците не струват по 100 кинта на година, а доста по-малко. Таксата за тази "услуга" следва да е не повече от 10 или 20 лева. Трето, защо точно на ЦГМ? ЦГМ е юридическо лице. То не е част от общината и парите, които събира не отиват в общинския бюджет. Това поражда съмнения за наличие на забранена държавна помощ за едно ЮЛ, тук няма значение чия собственост е то, а също така създава предпоставки за кражби. От бюджета на това ЮЛ се купуват услуги и се правят всякакви други разходи, които не са под санкцията на общинския съвет и администрацията, а на няколко души - политически назначения, представляващи директорите на ЮЛ. Зелената и синя зона са добре обработена схема за изнудване на гражданите, без да се решава основния проблем с паркирането в града и да кражба на обществени средства. Продължаващото застрояване бързо ликвидира "предимствата" на зоната, тъй като местата стават прекалено малко. Не на всички места, но вече започва да се чуства и този проблем, особено за живущите в централните части на града.
Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
Всеки в даден момент е бил "граничен квартал" и е минал през тази олигофрения. Затова трябва да протестира радикално, още на местните избори да избере такива кандидати, които веднага ще разширят зоните за паркиране не само в неговия квартал, а чак до околовръстното. Който не иска - да си гласува за ГЕРБ. Те ще замотаят работата още 50 години.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Виновна е, защото за нови паркинги в центъра се говореше още по времето на Софиянски - преди повече от 20 години. Оттогава се роди и израсна цяло ново поколение шофьори. Над Владайската река уж щяха да ги строят, под училищни дворове щяха да ги закопават... и за 20 години нищо. Както си беше корумпирана фирмата "Паркинги и гаражи" така си и остана корумпирана.
Да не говорим за безумните примери - как в нов блок не можеш да влезеш в подземния гараж с комби, защото завоят вътре е твърде остър. Тези архитектурни проекти пак се одобряват от общината.
Мисля си, че общината не иска да разреши проблемите с паркирането, но пък си прибира едни мноооого големи пари от хората от години. Аз живея в зелена зона от 10 години, но там така или иначе няма места за паркиране, затова съм принуден да си държа колата в гараж под наем на 2 км от вкъщи. И си плащам за него, като поп. И съм се научил да ползвам колата само, когато се налага цялото семейство да пътуваме и не си позволявам да си возя сам г*за в нея, щото ми било удобно видиш ли. Ползвам колело, ГТ, такси и се справям без проблем в ежедневието, а имам и малко дете за градина, и възрастен родител на 92 години, който също се налага да карам по болници, но...Не твърдя, че мога само и единствено с моята кола да извършвам тези дейности, защото не е така. Всеки може да намери алтернатива на колата си, но нека си признаем - не искаме, защото нашия комфорт е преди всичко и всеки! Ние сме егоисти/мрънкалници, които търсят оправдания да се возим в колите си и да не слизаме от тях по никаква причина. И искаме общината някак си да раздуе града така, че 1.5 млн. жители да си джиткаме с 1.5 млн. коли навсякъде и да си паркираме както и където си искаме. Е, ще ви разочаровам, ама не става така, няма и да стане. Проблемът както винаги е в главите ни, оттам трябва да започнем с промяната...
Мисля си, че общината не иска да разреши проблемите с паркирането, но пък си прибира едни мноооого големи пари от хората от години. Аз живея в зелена зона от 10 години, но там така или иначе няма места за паркиране, затова съм принуден да си държа колата в гараж под наем на 2 км от вкъщи. И си плащам за него, като поп. И съм се научил да ползвам колата само, когато се налага цялото семейство да пътуваме и не си позволявам да си возя сам г*за в нея, щото ми било удобно видиш ли. Ползвам колело, ГТ, такси и се справям без проблем в ежедневието, а имам и малко дете за градина, и възрастен родител на 92 години, който също се налага да карам по болници, но...Не твърдя, че мога само и единствено с моята кола да извършвам тези дейности, защото не е така. Всеки може да намери алтернатива на колата си, но нека си признаем - не искаме, защото нашия комфорт е преди всичко и всеки! Ние сме егоисти/мрънкалници, които търсят оправдания да се возим в колите си и да не слизаме от тях по никаква причина. И искаме общината някак си да раздуе града така, че 1.5 млн. жители да си джиткаме с 1.5 млн. коли навсякъде и да си паркираме както и където си искаме. Е, ще ви разочаровам, ама не става така, няма и да стане. Проблемът както винаги е в главите ни, оттам трябва да започнем с промяната...
В зелените и сините зони проблемът с паркирането е решен като по конец.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Според мен, ако се стигне чак до Младост, просто ще трябва да се пуснат някакви стикери, които си се плащат на месечна база, тъй като това буквално означава целия град да е в зона. По тая логика защо да плащаме 2 пъти едно и също нещо - веднъж данък и веднъж данък за паркиране? Според мен отдавна трябваше пътна полиция просто да си върши работата и да се глобяват шофьорите, които са паркирали неправилно. Така и така се плаща на пътна полиция да прави организации в движението и т.н. В момента, в който зоните излезнат от центъра и обхванат по-голямата част на града, това просто си означава + още 1 данък.
Хубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
++ Живея в квартал точно до новата зона и по принцип паркирането не е песен. Тази сутрин обаче беше автоморга, сантиметър свободен няма. Така че на печелившите честито, преместихме л*йната от точка А до точка Б.
Разковничето на всичко е че парите от зоните се крадат. Защо не направят зона до Околовръстното, ами защото им е ясно, че има квартали, където транспортът не е опция и затова стратегията е постепенно всички да пропищяват от трупащите се коли и да се прави зона без да има нужда от съпътстващи инвестиции - просто защото ножът е опрял до кокала. И това го казвам като човек, който има късмета да пътува с метро до работа.
Говорим за егоизъм, е не е ли егоистично да мислим, че понеже ние се справяме без коли за всички е така? Или да се радваме, че зоната е дошла до нас, а какво се случва със съседния квартал кво ми дреме?
Само където това последното изобщо не е сигурно. Дори съвсем не е сигурно. По скоро парите ще отиват, както и до сега, за корупционни сделки по скъпи козметични ремонти, като този на Дондуков и Графа.
никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. В града няма възможност къде да спреш...
Ако платената зона е денонощна, ще има къде да паркираш вечер. Да, града не е предвиден за толкова автомобили. Но понеже не можем да сменим града, трябва да е скъпо и навсякъде да е зона. Целта не е да можеш да спреш навсякъде, а да не ходиш навсякъде с кола. Синята зона трябва да е денонощна и да струва поне 5лв/час.
Има някакви формално формулирани и формално спазвани изисквания, които често водят до сграда с 20 апартамента и 10 паркоместа, или сграда с подземен паркинг с 20 градуса наклон и виражи, по които не може да мине автомобил, по-голям от ‘Смарт’.
Що им викат зелена зона, като си е червена. И некой в тая проста Столица сметал ли е колко коли има, колко площ заема една кола и съответно колко площи за паркиране са нужни. И там да разберат, че това техно поредно упражнение си е пълен провал. Ма това не се прави от наивна и простовата руска учительница И сега като светнат градинките, ах-ах-ах, колко место ще може да се допозастрои - тук калканче, там тротоарче...
Абе в една Битуля отиваш и има многоетажен паркинг. В Солун отиваш и има многоетажни паркинги, където можеш да си оставиш возилото. Навсякъде, но не и в София. Що? Ами щото е по-лесно да с краде като не се решава проблема. Колегата с 92-годишния родител е супер, но не всички са така. И да, личната мобилност е свобода, която не искам да ми отнемат. Прищява ми се да отида от точка А до точка Б, паля колата и отивам. В нормалните градове това е възможно, като само баш централните зони са пешеходни. Джитках в Мадрид и Барселона. А си мръднал няколко преки от туристическия център, а всичко е осеяно с коли и паркинги за тях. Значи може. Защо там да може, а тук не? Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? Аз работя на място където транспорта не ми предлага никаква опция, освен кола. Може би трябва стахановски да маам кал, сняг, дъжд или там каквото дойде, защото някой си имал късмета да живее и работи на място, където градския транспорт му върши работа?!? Същият този се кефи егоистично, че той е ОК, а другите са прецакани и не вижда, че и той като останалите плаща рекет.
С парите от зоната в Лозенец общината...ликвидира трамвая. Ама живущите им целуват ръка, защото се били справили с проблема, че се паркирало по тротоари и градинки - нещо, което общината ПО ПРИНЦИП й е РАБОТАТА да прави НАВСЯКЪДЕ. После не било рекет - ще си вършим работата само срещу допълнителни Х лв. на година.
настава мега драма с паркирането и общината, вместо да реши проблема, като изгради надземни и подземни паркинги, както е навсякъде по цивилизования свят, бичи колци и малко боя и започва да прибира такса спокойствие от живущите в района.
Не е баш така навсякъде в цивилизования свят. Цивилизованите хора сами се грижат като си купят кола, да си купят и гараж или паркомясто, а не да я бутнат в градинката. Не виждам защо общината трябва да строи на някого паркинг с чужди пари - който си има брада, си има и гребен, така и който си има кола да си търси къде да паркира. Съгласен съм обаче, че общината би трябвало да се грижи за реда, тоест да глобява и да вдига неправилно паркиралите. Което определено НЕ ПРАВИ във всички райони, а само там, където има зона и хората си плащат по 100 лева. В останалите райони - ако щеш на тротоара, ако щеш на детската площадка - никой няма да те закача. Защо?
"Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? "
Колега, ако визирате мен за поучител (ваш), да ви задам два въпроса:
1. Кой ви кара да карате колело на -20 градуса и колко често в София сте я измервали тая температура и все пак през лятото поне карате ли?
2. Дайте примерната дестинация, която ползвате до работа и обратно и да видим дали е така, както казвате или само си лафим тук...
Аз не съм накарал никой да слиза от колата си, не. Който иска да си кара, само да не мрънка, че това му било платено, нямало къде да се паркира и т.н. обяснения. Моят пример по-горе съм го дал не за друго, а за да покажа, че винаги има решение на даден проблем, а не е само мрънкането. Щом като Вие така сте си решил да бъде, така да е. Просто според мен, зоните решават поне част от проблема с паркирането на коли, а за това, че общината не взема мерки и не строи паркинги имаме и ние вина, защото като общество сме си овце за стригане, затова и ни стрижат...
Не е баш така навсякъде в цивилизования свят. Цивилизованите хора сами се грижат като си купят кола, да си купят и гараж или паркомясто, а не да я бутнат в градинката. Не виждам защо общината трябва да строи на някого паркинг с чужди пари - който си има брада, си има и гребен, така и който си има кола да си търси къде да паркира.
Другарката по руски кога ще започне да строи подземни паркинги вместо лесното целия град да стане зона за прибиране на мангизи. И знаете ли кога ще ви дойде лекар в къщи с колОлото ? Никога . И дали ще мине този преглед като безплатен по Здравна Каса ......ха-ха-ха-ха....
Кой точно проблем с паркирането решава какъвто и да е цвят зона? Къде отиват колите, които са паркирани в района преди да стане платена зона? Как това помага на живеещите в района?
Сравняваме се с Цивилизования свят, без да сме част от него. Гардовете ни се развиваха по неестествен начин десетилетия наред, за да сме като в Белия свят. Например в Младост: от къде да се купи/наеме гараж/паркомясто - някакви идеи? Изискванията за гаражи/паркоместа не се спазват дори при новото строителство, камо ли в панелните гета.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Милен Димитров
Рейтинг: 8 ВеселоНай-накрая ред и в Кривата река!!!
Rosen Dimitrov
Рейтинг: 442 НеутралноБРАВО! Ако може в цяла София! И ако може приходите да се инвестират в тротоари, осветление и нормални малки улици...
SS
Рейтинг: 2443 ВеселоОбщината трябва да инвестира в модерни паяци ...
rincewind
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#6] от "bosev.asen":
Подкрепям! Наистина, пълна тоалетна е София с тия таралясници, паркирани на поляни и тротоари! Това обаче е само една от мерките да се намалят колите!
boevbisser
Рейтинг: 2709 НеутралноНяма лошо да има зелени зони за паркиране, но те трябва да вървят успоредно с масивни инвестиции в по-добри улици и тротоари. Е точно това - по-добрите улици и тротоари, засега малко липсва, иначе да спреш на зелена или синя зона и да те вдигне паяка - тук общината се справя просто отлично.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
niakoi_si
Рейтинг: 624 НеутралноЖърналята да бяхте турили една КАРТА, а!
Ама то се иска малко напън, не е като да препишеш сводката на СОС.
penetrating
Рейтинг: 8210 НеутралноОчаквано. Градинките ще пострадат...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttie_interceptor
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#11] от "niakoi_si":
https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/01.11.2018_Zoni.jpg
tie_interceptor
Рейтинг: 250 НеутралноНе знам, доколко е актуална картата, все пак. В Красно село не се вижда да има зона...
Петър Петров
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#9] от "boevbisser":
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Улици и тротоари има.Паркинги няма. Ама затова не е виновна общината.
rainbou1
Рейтинг: 1199 НеутралноКопайте метрото, че ще се издушим. Виена при 1.8 милиона население има 5 линии на метрото, прави шеста...
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#16] от "rainbou1":
Така ли?Като нямаш какво да кажеш, по-добре си трай
Док
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#5] от "twp02530258":
Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!
Док
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#5] от "twp02530258":
Току що излязох за работа и ЧУДО! 50% от колите бяха изчезнали!
galleen
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#10] от "aleks ivan":
El pueblo unido, jamás será vencido.И аз нямам търпение в Младост да въведат зона, много проблеми ще се решат, но тези с презастрояването ще останат.
tsvetko_51
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#16] от "rainbou1":
Така, ама там и цените за паркиране са други и зоните за свободно паркиране не са като у нас.
А пътя е този - добър публичен транспорт и скъпо паркиране.
Изглежда обаче, че дори и във Виена, тази рецепта не е много помогнала, защото задръстванията много напомнят нашенските.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноНай-после! Черпя!
Мърфи е оптимист!cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноСамо преди 2 години общинарите пееха, че разширяването на зелената зона може да стане само след въдворяване на военно положение. Милиони татуирани батки и чички с тенекиени зъби, лишени от тротоари за паркиране, щели да изпълнят улиците, да палят гуми, да мятат коктейли Молотов по полицията и да скандират:
"Кола акбар,
нафта акбар,
народът иска да паркира
върху градинка или тротоар!"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
wtz53314030
Рейтинг: 213 НеутралноХубаво де, ама никой не говори като живееш там... къде да паркираш? Да не говорим, че и да си платиш. Пак няма къде да паркираш вечер. Значи, проблема не е в това точно.
Просто, града не е предвиден за толкова автомобили и хора. Трябва да се въведат изисквания към строителите на нови кооперации и да се работи тясно с общината...
На никой не му пречи, като копаят за метро, да копаят и за паркинги. В града няма възможност къде да спреш...
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноТочно в това е проблемът. Когато се разкарат навлеците, семействата с по 4 коли и бракмите на трупчета, местата за живущите изведнъж се оказват предостатъчно. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
geordgeo
Рейтинг: 1106 ЛюбопитноДа попитам само ЗАЩО някакси тактично се подминава квартал "Иван Вазов"? Там също е пълна лудница, ама има много общинари/връзкари ли, к'во ли, та никога не влиза в общинските планове за платено паркиране....
skyfighter
Рейтинг: 418 НеутралноИма изисквания за нови сгради, но няма как всички да живеем в нови и да имаме гараж. В Зона Б-5 има и подземни и надземни около парка, така че е ОК. За другите места не знам.
borkar
Рейтинг: 264 НеутралноИ да се затяга контролът по издаване на стикери. За цената ясно - смешна е...
valtoro
Рейтинг: 887 НеутралноВкарването на ред носи и печалба, вложена във некачествени ремонти !!!
Dwight Schrute
Рейтинг: 270 НеутралноС две ръце съм "за" всико, което ще свали таралясниците от тротоари и градинки. Има един проблем обаче. Общината ми взима едни пари, а не ми предлага услуга. Няма предоставена стойност срещу левчето/два за зелена или синя зоня респективно. Очевидно това не е такса за услуга, значи е някаква форма на нов данък. И тук е проблема - на какво правно основание общината си измисля данъци?!
falcone
Рейтинг: 676 НеутралноАз съм в зелена зона от самото начало. Една плочка няма сменена, едно дърво не е посадено.
znayko84
Рейтинг: 535 НеутралноПреди 12 години приходите от sms-и се крадяха в съотношение 2 към 1. Една част за общината, две части за едни юнаци. Не вярвам сега да е по-различно. Обемът е огромен вече. Навремето местата бяха 11 000 в цялата зона и годишно се отмъкваха едни 3 - 4 млн. пладнешки и още толкова с надути цени на услугите, които купува ЦГМ. Така се получаваше, че общината взимаше от зоната милион или два на година. Всичко останало се опапква от едни юнаци.
Второ, на какво се радват живущите в кварталите попадащи в зоната? На това, че общината им е създала изкуствен проблем, който след това им "решава" с рекет от 100 лева на година? Какво се прави сега. Обявява се един квадрат от града за зелена зона. Колите от него се преместват в съседния. Там настава мега драма с паркирането и общината, вместо да реши проблема, като изгради надземни и подземни паркинги, както е навсякъде по цивилизования свят, бичи колци и малко боя и започва да прибира такса спокойствие от живущите в района. Между другото и тази такса е абсолютно незаконна, тъй като всяка такса следва да е в размера на стойността на услугата. Малко колци, боя и един разсилен дето обикаля по улиците не струват по 100 кинта на година, а доста по-малко. Таксата за тази "услуга" следва да е не повече от 10 или 20 лева.
Трето, защо точно на ЦГМ? ЦГМ е юридическо лице. То не е част от общината и парите, които събира не отиват в общинския бюджет. Това поражда съмнения за наличие на забранена държавна помощ за едно ЮЛ, тук няма значение чия собственост е то, а също така създава предпоставки за кражби. От бюджета на това ЮЛ се купуват услуги и се правят всякакви други разходи, които не са под санкцията на общинския съвет и администрацията, а на няколко души - политически назначения, представляващи директорите на ЮЛ.
Зелената и синя зона са добре обработена схема за изнудване на гражданите, без да се решава основния проблем с паркирането в града и да кражба на обществени средства.
Продължаващото застрояване бързо ликвидира "предимствата" на зоната, тъй като местата стават прекалено малко. Не на всички места, но вече започва да се чуства и този проблем, особено за живущите в централните части на града.
martinio
Рейтинг: 471 НеутралноХубавото е заживеещите в новите зони, на тях Честито, за другите е обратното. Най-лошо е за съседните квартали защото лудницата се измества с по-голяма сила там. Това е пълна тъпотия и несправедливост освен , ако не е за цяла София. А да не говорим, че се прави само и единствено за да се печелят пари, които отиват за неясно (всички знаем, че ги крадат ) какво. Паркинги и гаражи са все на загуба, откакто е герб на власт в София тоест от 15 години, не знам защо е така, ама всички се досещаме.
tanuco
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#6] от "bosev.asen":
Ако може, ама няма....
jo
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#7] от "SS":
Дааа! Закупиха няколко нови МАН-ове!
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноВсеки в даден момент е бил "граничен квартал" и е минал през тази олигофрения. Затова трябва да протестира радикално, още на местните избори да избере такива кандидати, които веднага ще разширят зоните за паркиране не само в неговия квартал, а чак до околовръстното. Който не иска - да си гласува за ГЕРБ. Те ще замотаят работата още 50 години. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
tamada
Рейтинг: 418 НеутралноВиновна е, защото за нови паркинги в центъра се говореше още по времето на Софиянски - преди повече от 20 години. Оттогава се роди и израсна цяло ново поколение шофьори.
Над Владайската река уж щяха да ги строят, под училищни дворове щяха да ги закопават... и за 20 години нищо. Както си беше корумпирана фирмата "Паркинги и гаражи" така си и остана корумпирана.
Да не говорим за безумните примери - как в нов блок не можеш да влезеш в подземния гараж с комби, защото завоят вътре е твърде остър. Тези архитектурни проекти пак се одобряват от общината.
TM
Рейтинг: 568 ЛюбопитноЗащо коментарите започват от коментар номер 5?!
geordgeo
Рейтинг: 1106 ЛюбопитноМисля си, че общината не иска да разреши проблемите с паркирането, но пък си прибира едни мноооого големи пари от хората от години. Аз живея в зелена зона от 10 години, но там така или иначе няма места за паркиране, затова съм принуден да си държа колата в гараж под наем на 2 км от вкъщи. И си плащам за него, като поп. И съм се научил да ползвам колата само, когато се налага цялото семейство да пътуваме и не си позволявам да си возя сам г*за в нея, щото ми било удобно видиш ли. Ползвам колело, ГТ, такси и се справям без проблем в ежедневието, а имам и малко дете за градина, и възрастен родител на 92 години, който също се налага да карам по болници, но...Не твърдя, че мога само и единствено с моята кола да извършвам тези дейности, защото не е така. Всеки може да намери алтернатива на колата си, но нека си признаем - не искаме, защото нашия комфорт е преди всичко и всеки! Ние сме егоисти/мрънкалници, които търсят оправдания да се возим в колите си и да не слизаме от тях по никаква причина. И искаме общината някак си да раздуе града така, че 1.5 млн. жители да си джиткаме с 1.5 млн. коли навсякъде и да си паркираме както и където си искаме. Е, ще ви разочаровам, ама не става така, няма и да стане. Проблемът както винаги е в главите ни, оттам трябва да започнем с промяната...
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноВ зелените и сините зони проблемът с паркирането е решен като по конец. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
TM
Рейтинг: 568 ЛюбопитноСпоред мен, ако се стигне чак до Младост, просто ще трябва да се пуснат някакви стикери, които си се плащат на месечна база, тъй като това буквално означава целия град да е в зона. По тая логика защо да плащаме 2 пъти едно и също нещо - веднъж данък и веднъж данък за паркиране? Според мен отдавна трябваше пътна полиция просто да си върши работата и да се глобяват шофьорите, които са паркирали неправилно. Така и така се плаща на пътна полиция да прави организации в движението и т.н. В момента, в който зоните излезнат от центъра и обхванат по-голямата част на града, това просто си означава + още 1 данък.
kapitan_laino
Рейтинг: 878 НеутралноПознай къде са отишли. Жокер - не са станали на водни балончета.
kapitan_laino
Рейтинг: 878 Неутрално++
Живея в квартал точно до новата зона и по принцип паркирането не е песен. Тази сутрин обаче беше автоморга, сантиметър свободен няма. Така че на печелившите честито, преместихме л*йната от точка А до точка Б.
kapitan_laino
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#39] от "Г.Е.М.":
Разковничето на всичко е че парите от зоните се крадат. Защо не направят зона до Околовръстното, ами защото им е ясно, че има квартали, където транспортът не е опция и затова стратегията е постепенно всички да пропищяват от трупащите се коли и да се прави зона без да има нужда от съпътстващи инвестиции - просто защото ножът е опрял до кокала. И това го казвам като човек, който има късмета да пътува с метро до работа.
Говорим за егоизъм, е не е ли егоистично да мислим, че понеже ние се справяме без коли за всички е така? Или да се радваме, че зоната е дошла до нас, а какво се случва със съседния квартал кво ми дреме?
pukii
Рейтинг: 213 ЛюбопитноВ статията е посочено, че в Лозенец зоната обхваща районът между Баучер и Вапцаров. На сайта на Софиятрафик е показано до Сребърна ....
marker
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#6] от "bosev.asen":
Само където това последното изобщо не е сигурно. Дори съвсем не е сигурно. По скоро парите ще отиват, както и до сега, за корупционни сделки по скъпи козметични ремонти, като този на Дондуков и Графа.
Punka
Рейтинг: 8 НеутралноПълна Глупост. На влизане в София да плащат такса
Всичко което може да се яде, e обект на власттаxkoleva
Рейтинг: 219 НеутралноАко платената зона е денонощна, ще има къде да паркираш вечер.
Да, града не е предвиден за толкова автомобили. Но понеже не можем да сменим града, трябва да е скъпо и навсякъде да е зона. Целта не е да можеш да спреш навсякъде, а да не ходиш навсякъде с кола.
Синята зона трябва да е денонощна и да струва поне 5лв/час.
Yotce
Рейтинг: 1169 НеутралноДо коментар [#27] от "skyfighter":
Има някакви формално формулирани и формално спазвани изисквания, които често водят до сграда с 20 апартамента и 10 паркоместа, или сграда с подземен паркинг с 20 градуса наклон и виражи, по които не може да мине автомобил, по-голям от ‘Смарт’.
johnniewalker
Рейтинг: 682 НеутралноРядко се случва да видиш наживо как жабите се радват докато ги варят бавно.
Punka
Рейтинг: 8 НеутралноСМС Екотакса
Всичко което може да се яде, e обект на власттаХи-хи
Рейтинг: 1578 НеутралноЩо им викат зелена зона, като си е червена.
И некой в тая проста Столица сметал ли е колко коли има, колко площ заема една кола и съответно колко площи за паркиране са нужни. И там да разберат, че това техно поредно упражнение си е пълен провал. Ма това не се прави от наивна и простовата руска учительница
И сега като светнат градинките, ах-ах-ах, колко место ще може да се допозастрои - тук калканче, там тротоарче...
reply
Рейтинг: 406 НеутралноВАШИТЕ ПАРИ ОТИВАТ ДИРЕКТНО В ДЖОБОВЕТЕ НА МУТРАТА ОТ БАНКЯ , ГОСПОДА ДОНОРИ ,
reply
Рейтинг: 406 НеутралноВАШИТЕ ПАРИ ОТИВАТ ДИРЕКТНО В ДЖОБОВЕТЕ НА МУТРАТА ОТ БАНКЯ , ГОСПОДА ДОНОРИ ,
znayko84
Рейтинг: 535 НеутралноАбе в една Битуля отиваш и има многоетажен паркинг. В Солун отиваш и има многоетажни паркинги, където можеш да си оставиш возилото. Навсякъде, но не и в София. Що? Ами щото е по-лесно да с краде като не се решава проблема.
Колегата с 92-годишния родител е супер, но не всички са така. И да, личната мобилност е свобода, която не искам да ми отнемат. Прищява ми се да отида от точка А до точка Б, паля колата и отивам. В нормалните градове това е възможно, като само баш централните зони са пешеходни. Джитках в Мадрид и Барселона. А си мръднал няколко преки от туристическия център, а всичко е осеяно с коли и паркинги за тях. Значи може. Защо там да може, а тук не? Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? Аз работя на място където транспорта не ми предлага никаква опция, освен кола. Може би трябва стахановски да маам кал, сняг, дъжд или там каквото дойде, защото някой си имал късмета да живее и работи на място, където градския транспорт му върши работа?!? Същият този се кефи егоистично, че той е ОК, а другите са прецакани и не вижда, че и той като останалите плаща рекет.
kapitan_laino
Рейтинг: 878 НеутралноС парите от зоната в Лозенец общината...ликвидира трамвая. Ама живущите им целуват ръка, защото се били справили с проблема, че се паркирало по тротоари и градинки - нещо, което общината ПО ПРИНЦИП й е РАБОТАТА да прави НАВСЯКЪДЕ. После не било рекет - ще си вършим работата само срещу допълнителни Х лв. на година.
Камен
Рейтинг: 851 НеутралноНе е баш така навсякъде в цивилизования свят. Цивилизованите хора сами се грижат като си купят кола, да си купят и гараж или паркомясто, а не да я бутнат в градинката.
Не виждам защо общината трябва да строи на някого паркинг с чужди пари - който си има брада, си има и гребен, така и който си има кола да си търси къде да паркира.
Съгласен съм обаче, че общината би трябвало да се грижи за реда, тоест да глобява и да вдига неправилно паркиралите. Което определено НЕ ПРАВИ във всички райони, а само там, където има зона и хората си плащат по 100 лева. В останалите райони - ако щеш на тротоара, ако щеш на детската площадка - никой няма да те закача. Защо?
geordgeo
Рейтинг: 1106 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "znayko84":
"Защо все се намират многознайковци, които обясняват как всички трябва да скочат на колело. Зимата, при -20? "
Колега, ако визирате мен за поучител (ваш), да ви задам два въпроса:
1. Кой ви кара да карате колело на -20 градуса и колко често в София сте я измервали тая температура и все пак през лятото поне карате ли?
2. Дайте примерната дестинация, която ползвате до работа и обратно и да видим дали е така, както казвате или само си лафим тук...
Аз не съм накарал никой да слиза от колата си, не. Който иска да си кара, само да не мрънка, че това му било платено, нямало къде да се паркира и т.н. обяснения. Моят пример по-горе съм го дал не за друго, а за да покажа, че винаги има решение на даден проблем, а не е само мрънкането. Щом като Вие така сте си решил да бъде, така да е. Просто според мен, зоните решават поне част от проблема с паркирането на коли, а за това, че общината не взема мерки и не строи паркинги имаме и ние вина, защото като общество сме си овце за стригане, затова и ни стрижат...
С поздрави!
tamada
Рейтинг: 418 НеутралноЧовекът не говори за безплатни паркинги, а за общинския бизнес. Хайде да видим как е в цивилизования свят!
Лондон.
http://www.london.ca/residents/Parking/Parking-Services/Pages/Downtown-Parking.aspx
Париж
https://en.parisinfo.com/practical-paris/how-to-get-to-and-around-paris/getting-around-by-car-car-parks-and-parking-paris
Отава
https://ottawa.ca/en/residents/transportation-and-parking/parking #where-park
Ню Йорк
https://www1.nyc.gov/nyc-resources/categories/transportation/driver-resources/index.page #parking
Балтимор
https://parking.baltimorecity.gov/parking-garages
Лос Анжелис
http://ladot.lacity.org/what-we-do/parking/public-parking
Оукланд
https://www.oaklandca.gov/resources/find-a-city-owned-parking-garage
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1601 НеутралноДругарката по руски кога ще започне да строи подземни паркинги вместо лесното целия град да стане зона за прибиране на мангизи. И знаете ли кога ще ви дойде лекар в къщи с колОлото ? Никога . И дали ще мине този преглед като безплатен по Здравна Каса ......ха-ха-ха-ха....
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/sbk
Рейтинг: 596 ЛюбопитноДо коментар [#58] от "Г.Е.М.":
Кой точно проблем с паркирането решава какъвто и да е цвят зона? Къде отиват колите, които са паркирани в района преди да стане платена зона? Как това помага на живеещите в района?
sbk
Рейтинг: 596 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "Камен":
Сравняваме се с Цивилизования свят, без да сме част от него. Гардовете ни се развиваха по неестествен начин десетилетия наред, за да сме като в Белия свят. Например в Младост: от къде да се купи/наеме гараж/паркомясто - някакви идеи? Изискванията за гаражи/паркоместа не се спазват дори при новото строителство, камо ли в панелните гета.