
© Мария Съботинова
Днес Комитетът на Бернската конвенция реши да не подкрепи искането на българското правителство да бъде прекратено наблюдението на случая "Кресна", с което да бъде затворено и досието на Конвенцията по случая. Предложението на природозащитните организации за повторно отваряне на досието, което би означавало, че вече е настъпило сериозно нарушение на изискванията на Конвенцията, също не беше напълно подкрепено.
След оживена дискусия между страните-членки решението на Комитета е, че случаят и през следващата година ще бъде в категорията "потенциално досие" и че Конвенцията ще продължи своето наблюдение върху Кресненското дефиле. Това съобщиха коалициите от неправителствени организации "Да спасим Кресненския пролом" и "За да остане природа в България".
Бернската конвенция е договореност между европейските държави-членки на Съвета на Европа за опазване на дивата европейска флора и фауна и е подписана от България през 1991 г. Казусът "Кресна" се наблюдава от конвенцията от 2002 г., когато тя излезе с Препоръка 98/2002 за изключване на вариант с разширяване на пътя през дефилето и равностойно проучване на алтернативи извън него. На годишната си среща в Страсбург, която приключи днес, Конвенцията потвърди, че очаква спазването на препоръка 98/2002 и изиска редовни доклади от българското правителство. Случаят отново ще бъде разгледан на следващото заседание на Комитета в края на 2019 година.
Същевременно Бернската конвенция обсъди варианта да изготви външна независима оценка на доклада и решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) от 2017 г. за настоящия правителствен проект на магистралата. Окончателно Комитетът на конвенцията реши да изчака оценката на Европейската комисия за апликационната форма, с която България кандидатства за европейско финансиране на отсечката на магистрала "Струма" през Кресненския пролом. Този проект трябва да се съобрази и с потенциалните конфликти с "Натура 2000", за да получи зелена светлина от комисията.
Искането на българското правителство, представено днес пред Бернската конвенция от съветника на премиера Бойко Борисов Малина Крумова, пледира, че с новия ОВОС от 2017 г. всички препоръки са били изпълнени. Според коалицията от природозащитни неправителствени организации "Да спасим Кресненското дефиле", която също участва в срещата, избраният от правителството вариант не изпълнява европейските изисквания. В предлагания от кабинета вариант едното платно на магистралата трябва да мине по настоящия път Е79 и съответно през самото дефиле, а второто - извън дефилето в ниската част на Пирин планина, съобщават двете природозащитни коалиции.
Преминаването през дефилето има пряка връзка с обекта на Конвенцията - опазване на определени видове от европейската дива флора и фауна. Районът е защитен и от европейската природозащитна мрежа "Натура 2000" (повече за мрежата - тук) по силата на българското членство в Европейския съюз, който е защитил конкретни природни видове и местообитания с тази мрежа. Оценката за въздействието върху околната среда на варианта на правителството е оспорвана, защото две защитени зони от "Натура 2000" в района пазят уникални, според учени и природозащитници, по своето биоразнообразие пространства, които спрямо това разнообразие са неголеми по площ.
Каузата за опазването на Кресненското дефиле е защитавана и от биолога от БАН и алпинист Боян Петров, който беше сред основните лица в коалицията "Да спасим Кресненското дефиле". Според сайта на Боян Петров по темата Кресненският пролом е "биологично най-разнообразният район в България- установени са 3300 вида (1/10 от видовото богатство на България), но вероятно в района се срещат повече от 4500 вида животни." За алпийската си и природозащитна дейност Боян Петров ще бъде почетен в предстоящите "Дни на предизвикателствата".
С напредването на строителството от двете страни на Кресненското дефиле нараства и рискът от неговото унищожаване, твърдят природозащитните организации. Според тях този вариант "обрича не само изключително богатото биоразнообразие в пролома, но и ограничава достъпа на местните хора до регионалния център Благоевград, застрашава още повече сигурността на пътуващите по тази отсечка, както и ограничава развитието на рафтинг и каякинг туризма". Срещу този риск българските активисти се борят с подкрепата на европейски екологични мрежи.
Затова европейската гражданска мрежа WeMove.eu засили отново кампанията за спасяване на Кресненското дефиле с директен видео-апел към тези, от които зависи неговата съдба – премиера Бойко Борисов и еврокомисаря за околна среда Кармену Вела. Видеото е публикувано на седем различни езика, измежду които български.
Продължава и събирането на подписка, която в момента има над 145 хиляди подписа. Тя също е апел от европейските граждани за спазване на европейското екологично законодателство.
svoboden
Рейтинг: 2027 НеутралноКОЙ е собственикът на фирмите с гръмки имена "Коалиция" и защо трябва да ни занимавате с неговите интереси!?
ikar_01
Рейтинг: 1013 НеутралноЗащитават биоразнообразието и опазването на флората и фауната в Кресненското дефиле, а колко са загиналите по този път? Или представителите на човешкия вид, не принадлежат към фауната и трябва да се (само)унищожават ?
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2721 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Добър въпрос !++
Отделно, че пътя до и от пристанище Солун е стратегически много важен за България.
sokratus
Рейтинг: 395 ЛюбопитноКак се нарича държава, на която и дават пари да построи магистрала, написват и какви правила не може да нарушава, но тя много държи да ги наруши?
Как нашето правителство не може да разбере, че който дава парите, той поръчва музиката!
Така и така дават парите, ще я прокараме от където искат!
Но има едно голямо НО, което защо ли не разбираме. Какво кара това крадливо правителство да държи толкова да мине през дефилето? Е отгова е прост, ще се изпишат пари колкото за преминаване извън дефилето, но ще се похарчат по-малко.
И парите ще влезат в джобовете на Бойко 50%!
;)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
stedim
Рейтинг: 2133 Гневно" както и ограничава развитието на рафтинг и каякинг туризма". Срещу този риск българските активисти се борят с подкрепата на европейски екологични мрежи." Това вече е прекалено. Да не правим нищо, което да облекчи икономиката, за да задоволим капризите на някои.
TPOTOAP
Рейтинг: 516 НеутралноЗаради тия затоплисти вече 20 години не може да се построи отсечката.
foxa5
Рейтинг: 561 НеутралноНашите още малко да се помотаят и ще изгубят мангите за магистралата.
А пък на ония от "Да остане природа в България" да им се каже че няма да е лошо и хора да останат в тая дъ.жава.
Читател
Рейтинг: 1552 НеутралноМагистрала трябва и ще има, и ще мине именно през дефилето. Ако еколозите имат парите, нека осигурят финансирането на алтернативно трасе. Иначе просто вдигат излишен шум.
Molossian
Рейтинг: 1804 НеутралноКолко човешки живота вече са погубени в това дефиле. Колко са загубите за икономиката, това тези симпатяги дават ли си сметка?
Panta rhei....Или най-важното е рафтинга да върви?
Аман от мрънкащи.
sow29372525
Рейтинг: 562 Любопитно"...както и ограничава развитието на рафтинг и каякинг туризма".
Каякинг по Струма горе-долу става, но рафтинг си е "разходка с лодка".
Между другото, ако примем, че по време на строителството четирите хиляди и нещо вида ще се стресират, то какво ще им пречи да се възстановят след приключването му? Особено, като се има предвид, че говорим за същото трасе, което и сега е мега натоварено.
По принцип и аз се имам за еко-талибан, но тук същината на проблема ми се изплъзва...
wnl03619584
Рейтинг: 273 Неутралноаман бре!!! АМАН!!!
Yotce
Рейтинг: 1533 НеутралноДобре де, нали последната идея беше през дефилето да мине едната посока на магистралата, а в другата посока да е някъде другаде?
Къде е драмата, и в момента там се движат коли и газят гущери, просто ще има по-малко катастрофи?
султана глаушева
Рейтинг: 340 НеутралноКомитетът за дивата притода да отговаря за всеки ранен и загинал по пътя през кресненското двфиле! Ще отговаря, ама друг път.
Мърфи е оптимист!cristo_n
Рейтинг: 506 ГневноМ?йната им! Там ежегодно умират хора, а те се загрижили зя няколко птички и буболечки.
cristo_n
Рейтинг: 506 ГневноПри това платното, което ще мине пред дефилето, ще мине по сегашното трасе! Т.е. природозащитниците искат да си затворим и сегашният път за да им е кеф на тях!
ahasver
Рейтинг: 1550 НеутралноВсичко се решава с два-три дълги тунела. Пинизът е там, че няма наша фирма която да го направи. Трябва да се викат швейцарци или други, ама от тях няма да може да се краде. Няма да се катерят на майната си за успоредно трасе, а с дълги тунели ще преминат тясното.
Peni Nikol
Рейтинг: 6872 НеутралноТам трябва да има безопасна за шофиращите магистрала, крайно време е .
PisnaMi
Рейтинг: 1616 ВеселоЧовекът не е защитен вид.
В същност, вреден вид е :)
ilinko
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":
Природозащитниците, точно като Вас смятат, че не трябва да има повече убити по пътя и за това препоръчват изграждане на нов път извън дефилето. Твърдения, че природозащитниците са виновни за загиналите по пътя в дефилето са жалки.
C est la vie
Рейтинг: 620 НеутралноПисна ми от тези еколози! Може би привидно защитават биоразнообразието, но всъщност се опитват да внушат на обществото че трябва да бъде построен прескъпия тунел? Може би тези "еколози" са играчка, инструмент на мафията? Аз не харесвам тунелите. Те са скъпи и твърде опасни. Възможен вариант е магистралата да бъде на две нива. Мисля че това е по-евтино от тунел, а също е и по-безопасно. Живеем в свят в който за каквото и да си говорим все става въпрос за пари и интереси. Екологията сега е модерна, но българската екология е продажна и корумпирана. Не искам скъпия тунел!
Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугълcristo_n
Рейтинг: 506 ГневноХоди се гръмни тогава, вредительо! Надали ще липсваш на някого, нали си вредител.
zo
Рейтинг: 1047 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYДо коментар [#5] от "buljubei":
До коментар [#11] от "sow29372525":
До коментар [#14] от "султана глаушева":
До коментар [#15] от "cristo_n":
Хората загиват по пътищата заради корупцията и некадърността на управляващите, справка станалото край Своге, и защото карат като кретени, защо шофьорите ни като вече минат в Гърция стават мирни и хрисими и спазват ограниченията, а не заради зелените „талибани“!!!
zo
Рейтинг: 1047 НеутралноДо коментар [#21] от "б_еко - върнете стария Дневник":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYВариантът с тунела отпадна точно защото българските строители (= мафията) изреваха, че им липсва опит и капацитет да построят такова съоръжение и ще е нужно чужди фирми да го строят.
yanne
Рейтинг: 1006 НеутралноДо коментар [#20] от "ilinko":
Мдаа,Зелените с блокирането на магистралата сте неволни убийци.Дано го осъзнаете някога!А,никой и не смята,че сте природо защитници.Зелени рекетьори,искащи зелен десятък.
yanne
Рейтинг: 1006 НеутралноИначе ,да питам какво значение има мнението на едно НПО,част от друго НПО(щото Съветът на Европа е точно това).
buljubei
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#23] от "zo":
ЗЕЛЕН ГЛАДЪК МОЗЪК
Ай сиктир
dun
Рейтинг: 640 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":
2008 екологичното разрешително за цялата магистрала изрично казва строителството да започне от Кресненско дефиле именно заради това!
Питай всички правителства оттогава защо не спазиха закона - само не прехвърляй проблема от болната глава на здравата!
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноХа сега де! Вчера две храни на лешоядите, които бяха спасен в Кресненското дефиле, а лед това част от тях отровени, и заклети привърженици на БКП - Нено Димов и Емил Кошлуков в едно порнографско предаване по правителствената телевизия се радваха, че природозащитниците са претърпели пълен провал и магистралата в унищожителния за Кресненското дефиле вариант може вече да се строи. Демек лъгали са нагло.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровilinko
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#25] от "yanne":
Сигурно, ако това Ви успокоява, приемете, че всички зелени са престъпници и неволни убийци.
Замислете се обаче малко. Да оставим на страна природата в дефилето. Ще се построи един половинчат път. Ще се поизправи сегашният тук таме, но няма много място. Това няма да е магистрала, дори и скоростен път няма да е. Ще се ограничи на 80-90. След 5 години, ще се установи, че отново има катастрофи, защота се кара масово със 130 и ще трябва да се построи второ платно до първото отгоре над дефилето. Пак ще почнат процедури, ще се похарчат още повече пари.
Не мога да разбера, защо просто сега не се направи една нормална магистрала или скоростен път извън дефилето и да се реши проблемът за винаги.
BiGman1
Рейтинг: 1876 НеутралноАре въз геч от грийн грас...
yanne
Рейтинг: 1006 НеутралноДо коментар [#30] от "ilinko":
Не всички Зелени,само Зелените рекетьори.Защо такива има в Пирин,Кресна,Корал Калиакра?!Защо ги няма в борбата срещу мръсния въздух,да правят жива верига срещу изсичане на горите?!И на вас и на мен,и на всички е ясен отговорът.
yanne
Рейтинг: 1006 НеутралноДо коментар [#30] от "ilinko":
Пак казвам,вие сте съпричинители на страданията на стотици и смъртта на десетки в дефилето,заради забавянията.Дори двама ваши ги блъсна кола там,ама акълът не им дойде.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":При варианта на изродите от правителството, магистралата остава в дефилето, т.е. броя на жертвите не намалява.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровGopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#2] от "ikar_01":При варианта на изродите от правителството, магистралата остава в дефилето, т.е. броя на жертвите не намалява.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровGopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#6] от "stedim": "Капризите на някои" са част от туристическия бизнес. И то от устойчивата му част.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровGopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#11] от "sow29372525":Не сте се интересували достатъчно. Трафикът, не само строителството, до сега е довел до силно намаляване на животинските видове и много са изчезнали или са стигнали популация, при която видовете не могат да се възстановят. Когато се построи магистрала извън дефилето (най-разумно е голям тунел), а сегашния път остане локален, по него трафика значително ще намалее (освен ако не се въведат огромни такси за минаване през тунела, и шофьорите барабар с тираджиите не решат за по-евтино да продължат да ползват сегашния път. Но това е друга тема.) оттам и натиска върху животните. Ще нямалеят и катастрофите. От друга страна ще продължи да се развива туристическия бизнес на каякарите, прикюченските лагери. А местните земеделци ще могат да ходят до нивите си със земеделската си техника. Както се предвижда там да е магистрала и то в една посока, ще им съсипят бизнеса.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровGopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#13] от "Yotce":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровНяма да са по-малко. А жертвите ще са още повече. Когато стане катастрофа линейка няма да може да се изнесе достатъчно бързо.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#11] от "sow29372525":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровИ още едно важно нещо. Валидна екооценка за голям тунел или трасе изцяло на изток, извън дефилето, има отдавна.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#14] от "султана глаушева":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровПравителството носи отговорност. На съвестта на отговорните министри от няколко кабинета лежат жертвите от катастрофи. Валидна екологична оценка има за голям тунел. Има проект, проектни сметки и фирми, които могат да построят тунел. Но те не са от "нашите". Природозащитниците са тези, които от 2002 г. искат да се изгради магистрала струма. Правителствата и господарите им от строителния бизнес не искат.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#21] от "б_еко - върнете стария Дневник":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровКолко "прескъп" е тунела? Като не обичате тунели, ще минавате по сегашния път, който тогава ще е дублиращ (резервен). Само че няма да го има сегашния безумен трафик. Тунелът е одобрен отдавна, правителството не иска да строи, защото не може да краде. Всъщност няма да е прескъп, ако не се краде и се прави наистина по правилата.
Освен тунела има одобрение и за мягистрала изцяло извън дефилето.
wnl03619584
Рейтинг: 273 НеутралноДо коментар [#41] от "Gopeто":
Тунелът ще струва толкова, колкото цялат амагистрала Хемус!!! Айде моля, заради 2 гущера и кефа на софиянци да отидат на море, да не харчим 1 милиард отгоре!!!
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#32] от "yanne":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровА вие какво направихте срещу мръсния въздух и изсичането на горите?
До коментар [#33] от "yanne":
До коментар [#25] от "yanne":
Не са природозащитниците тези, които не искат магистрала. Правителството е. Боян Петров беше посветил живота си да спаси Кресненското дефиле от сегашния безумен трафик. Правителството и строителната мафия го оставят там. И като допълнителна "екстра" ще спрат земеделието там. Нивите не могат да се работят с ферарита.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#42] от "xox55541929":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровГоврите едно към ггьоторе. Със същия успех може да кажете, че ще струва колкото ремонта на улица "Праскова" в с. Долно нанагорнище. Толкова ще е вярно. А към двата гущера трябва да добавите и стотици човешки животи.
wnl03619584
Рейтинг: 273 НеутралноДо коментар [#44] от "Gopeто":
Напротив!!! Говоря съвсем конкретно, имаше си сметки, преди 2 години ги въртяха яко по медиите. Потърсете ги и ще видите, че цената на тунела само /18 километра/ беше около милиард!! Хора умират и в по пътищата в северна България!!! Трябва си завършена магистрала Хемус, а НЕ тунел за кефа на софиянци и гущери!!!
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#45] от "xox55541929":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров"Въртяха се яко из медиите" . Много достоверна информация, няма що. Една жена каза.
Все пак, ако наистина се интересувате от варианта с тунел през дефилето, потърсете какво казва за проекта проф. Юлиан Тотев. И се замислете дали преминавато на планина като Пирин може да стане с малко пари, т.е. гаантирано некачествено строителство. А пари за двете магистрали - Струма и Хемус има, стига да не се краде и да се спазват точно истинските процедури при възлагане. Което почни сигурно значи любимите фирми от Стара загора и Белчин Баня да ги няма.
burma
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#45] от "xox55541929":
muhoХемус не се прави с европейски пари, а Струма е финансирана от ЕС. Така че няма как "едни" пари да отидат на другото място. Що се отнася до еколозите - между гущерите и хората, избирам хората.
zo
Рейтинг: 1047 НеутралноКолко жалко ограничен човек може да бъде, за да свежда строежа на крайно необходима инфраструктура до едното ходене на море? Наистина ли не могат хора като вас да надскочат битовизма на шопската, ракийката и морето? ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
boevbisser
Рейтинг: 3215 РазстроеноДа ви кажа честно, омръзнаха ми всички спорове, да я довършват тая магистрала, за да не загубим финансирането - за малка България това са много пари, и да се приключва.
Стана 2018 г. и не е започнат последния участък в дефилето заради някакви, извинете ме, но за мен поне безплодни надприказвания на еколози, граждани, правителство, строителни фирми.
От загубените години основните резултати бяха 2 - повече убити и ранени на пътя, липса на нормален път към Солун.
Пълен срам.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#4] от "sokratus":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Дават и пари да построи магистрала после не и дават да построи магистрала и за това си прибират парите обратно.
Kiril
Рейтинг: 277 РазстроеноМного е прост българинът. Ама те са го казали хората - кой каквото си направи.
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comТНТ
Рейтинг: 912 ГневноДо коментар [#32] от "yanne":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"И още един изключително важен въпрос: ЗАЩО НЕ СЕ ПОЯВИ НИТО ЕДИН /АМА НИТО ЕДИН!/ ОТ Т.Н. ЕКОЛОЗИ ДА ПОМАГА ПРИ ГАСЕНЕТО НА ГОЛЕМИЯ ПОЖАР ТОЧНО В ТОВА КРЕСНЕНСКО ДЕФИЛЕ МИНАЛОТО ЛЯТО???!
Иначе устите им са мнооого големи!
Гушите им също...
пустиняк
Рейтинг: 586 НеутралноТочно джигитският път през дефилето носи жертви. Изнасянето на магистралата извън дефилето е решението! Активирането на троловете на ГЕРБ и патриотите по темата означава, че интересите на Прасчо са засегнати. Чудесно!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!boevbisser
Рейтинг: 3215 НеутралноДо коментар [#53] от "пустиняк":
носи жертви, защото е двупосочен, умник,
стига с тези елементарни заклинания - ако не харесваш това, значи си от герб, ако харесваш това - значи си зелен.
няма лошо магистралата да е и в двете посоки извън дефилето, но няма достатъчно пари, а времето за изграждане и финансиране с европари приключва, трябва да се стартира незабавно и да се работи денонощно, и пак има риск да не смогнем.
толкова ли е трудно да се разбере, вече време няма.
dun
Рейтинг: 640 НеутралноДо коментар [#42] от "xox55541929":
как разбра че ще струва толкова тунела? от свинските медии ли?
abdulhazred
Рейтинг: 604 НеутралноОтговорът е друг.
Необходимият тунел от 15 км може да се изкопае само от чужда фирма, т.е. келепир няма да остане никакъв за ГЕПИ Груп, Трейс и т.н. фирми касички на ГЕРБ.
abdulhazred
Рейтинг: 604 НеутралноПарите за тунела ги дава основно ЕС!
Judjuk
Рейтинг: 3195 НеутралноХайде всеки да си сложи ръка на сърцето и признае, че магистрала през дефилето е лоша идея. Във всяко едно отношение. Каквото и да си измислите. Самото правителство го признава, но си мислят, че ще спестят пари. И най-вече време, щото ако магистралата не се завърши навреме, ще връщат парите. Но помислете, щом ще има трасе през планината, що само идното платно трябва да минава? Създава се организация, концентрират се ресурси, нека да направят и двете платна. Управниците ако са прости, проектантите и те ли са? Как изобщо са решили, че трасе на магистрала в пролома, по реката е по-просто и по-лесно? Пътят през пролома трябва да остане резерва и да може да се ползва от туристи и спортисти.
boevbisser
Рейтинг: 3215 НеутралноДо коментар [#58] от "Judjuk":
По принцип си прав, още по-прав щеше да бъдеш преди 5 години.
Сега е късно, или до 3 години всичко ще е готово, ли ще загубим едни мнооого големи пари за цялата магистрала.
Просто времето за цяла магистрала извън дефилето срамно приключи.
И само да добавя, че нямам никакви, ама никакви зелени или герберски пристрастия.
Judjuk
Рейтинг: 3195 НеутралноИма един принцип "Всичко може да се промени, докато е на хартия". Че не е лесно да мине магистрала през планината си е вярно, но още по-трудно е през дефилето. Мислиш ли, че имат проект за това? Аз се съмнявам. Сигурно се решили да представят старото шосе като половин магистрала.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#54] от "boevbisser":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровГрешите. Пари има.
boevbisser
Рейтинг: 3215 НеутралноДо коментар [#61] от "Gopeто":
Има, но български, от бюджета.
А иначе и по-добре за държавата - европейски пари, и то от последното раздаване за магистрали, и или ще ги вземем, като построим магистрала до 2021, или ще ги загубим, като върнем всичко, което вече сме взели досега за Струма.
С безкрайните протакания, спорове и жалби влязохме в цайтнот, какво не разбираш?
Judjuk
Рейтинг: 3195 Неутрално"С безкрайните протакания, спорове и жалби влязохме в цайтнот......"
До коментар [#62] от "boevbisser":
Ми не е така! В дефилето и без това няма да се работи, докато не се отбие движението по нов път. В планинския участък обаче няма никакви пречки и всичко е функция на гербавата интелектуална мощ.
Gopeто
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#62] от "boevbisser": Европейските пари са и български. България все още е член на Европейския съюз. Или съм пропуснал нещо?
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровПарите за магистралата почти сигурно ще бъдат загубени. И вината е изцяло на правителството, което не пожела да работи по пректите за тунел или изцяло на изток само за да го угоди на изрдите и некадърниците наричащи се нагло "строители".
Андрей Ковачев
Рейтинг: 561 НеутралноНякои факти. Правителството през 2009 взе решение да се забави с над 10 години най-опасния и проблемен участък на магистрала Струма и този участък да се направи последен - Кресненското дефиле. Междувременно агенция пътища не взе никакви мерки за предотвратяване на инцидентите в дефилето и смъртните случаи - никакви буквално. Избраният сега за строителство вариант е най-опасният за човешкия живот съгласно европейските критерии - магистрално платно, трафик и скорост (това в дефилето) с банкети между 50 см - 3 метра (тоест почти няма такива), десетки хиляди посетители пешеходци, стока пасяща до сами платното, местни хора включително със селско стопански возила (вкл. и каруци). За да няма локален път избрания вариант се води първокласно шосе - а реално част от приоритетна транс-европейска магистрала. Това го пиша на всички тролове и "защитници на хората", които проявяват и завидно ниво на "информираност". Е "когато фактите говорят и боговете мълчат" - но глупците и троловете само повече се сърдят.
www.bulgariangreens.orgKamen Iliev
Рейтинг: 63 НеутралноВ България няма да живее нормално скоро, докато не можем да си направим нормални пътища, и всички други неща, на които се пречи, каквито хората ползват в развитите държави.