Съд спря забраната за движение на стари дизели в центъра на Франкфурт

Съд спря забраната за движение на стари дизели в центъра на Франкфурт

© Associated Press



Забраната за движение на по-стари дизелови автомобили в някои части на Франкфурт, която влиза в сила през февруари, бе блокирана днес от германски съд, тъй като според него основанията за нея не са достатъчни, предаде "Ройтерс".


След скандала с манипулираните тестови данни при дизелови автомобили на "Фолксваген" (Volkswagen) и други германски автомобилостроители няколко германски градове наложиха забрани за по-старите дизелови автомобили. Първата забрана влезе в сила в Хамбург през май.


През септември по-нискоинстанционен съд разпореди Франкфурт, германският финансов център, да забрани движението в центъра на града на изключително замърсяващите по-стари дизелови автомобили от февруари. Делото е едно от няколкото подобни, заведени от природозащитната група "Действие за защита на околната среда" (DUH).


Хесенският административен съд в Касел обяви днес, че е решил да позволи на провинция Хесен да обжалва решението на по-нискоинстанционния съд с мотива за сериозни съмнения за неговата обоснованост. По думите на говорител на съда в Касел ново гледане на делото не се очаква преди февруари. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    По-стари, по-малко стари.
    Дайте повече конкретика.

  2. 2 Профил на Madmax
    Madmax
    Рейтинг: 15 Любопитно

    Вярваите им още на зелените и всички ще ходим само пеша.

  3. 3 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Хвърлят се едни новини в стил Блиц.
    Предишна статия беше: "Забраниха дизела в германските градове. "
    Оказа се, че забраната се отнася за:
    - стари дизели с Евро 1 и 2.
    - в определени часове от деня;
    - при нива на замърсявнае над допустимото;
    - в площ от десетина кв. км.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    И нас това ни чака някой ден

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Подобна забрана удря най-вече семействата с деца,които живеят в предградията на градовете.И пътуват всеки ден до работа и да оставят децата на училище и детска градина.
    Бездетните джендъри си ползват градски транспорт и колело,щото живеят под наем в централните части на градовете.И люто кълнат всеки, който използва автомобил.

  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    Интересно решение!
    Имат ли във Франкфурт печки ''циганска любов''?

  7. 7 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    И нас това ни чака някой ден
    —цитат от коментар 4 на neut



    До коментар [#4] от "neut":

    При нас ще почака.

  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Няма причина да се карат дизели Евро 3 в град като Франкфурт, да не говорим за Евро 1 и 2.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#8] от "deutschwagen":

    Тези дизели до Евро 3 и сега са забранени, защото имат червена и жълта плакета, а във Франкфурт е разрешено да караш само със зелена.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Забраната включва дизели под Евро 5 (от 01.02.2019) Евро 6 (от 01.09.2019).


    Die Entscheidung des Verwaltungsgericht Wiesbaden von September hatte ein großflächiges Fahrverbot in Frankfurt für ältere Autos vorgesehen. Konkret waren demnach zunächst von Februar 2019 an Dieselfahrzeuge mit Euro-4-Motoren sowie Benziner der Schadstoffklassen 1 und 2 betroffen. Vom 1. September an sollten auch Euro-5-Diesel tabu sein. Die Deutsche Umwelthilfe (DUH) hatte wegen der Überschreitung von Stickoxidgrenzwerten gegen Hessen geklagt.

  11. 11 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    .Бездетните джендъри си ползват градски транспорт и колело,щото живеят под наем в централните части на градовете.И люто кълнат всеки, който използва автомобил.
    —цитат от коментар 5 на Мусаши


    И карат колело без седалка...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#3] от "taratanki":

    Забраната включва Евро 1 + 2 ама за бензинови двигатели!

    Дизелите са под Евро 5 (от 01.02.2019) и под Евро 6 (от 01.09.2019).

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално



    Значи най-смешното е фактът, че през самият център на Франкфур минава реката Майн, по която се извървят ежедневно стотици кораби на мазут без каквито и да е филтри/катализатори.
    Всякакви стари гемии на по над половин век.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Никой не пътува от преградията за да си води децата на у-ще във Франкфурт.

    Те даже ходят там сумасумарум най-много три пъти в годината.
    Най-вече в събота да въртят гуми, да форсират двигатели и да бузят яко музика от уредбата на колата.
    Тоест да си покажат магарията в големия град.

    Вервай ми!

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    До коментар [#4] от "neut":

    И нас това ни чака някой ден.
    ==============
    Ако една богата държава забрани 20-годишните коли в градските центрове, това не е драма. Те са под една заплата. В България докато забранят същите, ще са на 25 примерно. Пак една заплата, ако не е колекционна колата.

    Еретик
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално



    Значи имайте предвид, че за влизащите с кола в самия град Франкфурт паркирането им излиза по едно €150 до €300 на месец. Обикновено фирмите кихат по някоя кинта да облекчат служителите си.

    Тоест паркингите са по-яки бизнес от жилища и дори офиси.

  17. 17 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Хайде от утре и в София.
    Нали искате чист въздух?!

  18. 18 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":


    До коментар [#3] от "taratanki":

    Ама в статията е посочен линк бе. Няма кой да чете, защото е зает да бъде съзтезател номер 1, коментиращ поредната глупост просеща плюсове - "става дума за дизелови коли, които не отговарят на стандарта за емисии "Евро-6", въведен през 2014 г. В средата на месеца Върховният административен съд в Лайпциг реши, че общинските власти в страната могат незабавно да забраняват влизането на дизелови автомобили в градовете, за да се изпълнят изискванията на Европейския съюз за мерки срещу замърсяването на въздуха."


    До коментар [#7] от "KRAFTWERK":

    Така е. Бонус-малус и Пежо 306 модел 2000 ще има да пърпори още минимум 5-8 години докато не му се откачат ръждяслаците.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  19. 19 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 591 Неутрално

    А дали е забранено да се горят в кюмбета дръва и кюмюр?

  20. 20 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Значи имайте предвид, че за влизащите с кола в самия град Франкфурт паркирането им излиза по едно €150 до €300 на месец. Обикновено фирмите кихат по някоя кинта да облекчат служителите си.Тоест паркингите са по-яки бизнес от жилища и дори офиси.
    —цитат от коментар 16 на Нинов


    Че то в София да не би да е кой знае колко по-различно?
    Ако искаш да паркираш в синя зона си на 2 лева на час. Ако има случайно някой платен паркинг около теб, поне 100-150 лева на месец ще излезе. Квартален платен паркинг струва към 60 лева. Това в съотношение с нашите заплати, които не са точно като във Франкфурт.
    Ние плащаме значително повече за паркиране, а и на всичкото отгоре почти няма къде да паркираме, защото никой не строи паркинги

  21. 21 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 295 Неутрално


    До коментар [#10] от "Нинов":

    Пише евро 4 и евро 5 май. Без да разбирам немски.
    Защо изобщо сертифицират дизелите, ако забранят последния стандарт?

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#21] от "taratanki":

    забраняват евро 4 (под 5) и евро 5 (под6)

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yavor Raychev":

    Ами София има абсолютно същия проблем, че ежедневно се изсипва отвън огромна сган с трошки.
    Всеки с всякакви огромни претенции.

  24. 24 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yavor Raychev":Ами София има абсолютно същия проблем, че ежедневно се изсипва отвън огромна сган с трошки. Всеки с всякакви огромни претенции.
    —цитат от коментар 23 на Нинов


    Еми ще се изсипват разбира се, в Перник или Радомир какво да правят, сигурно миньори ще стават? Ами в Своге, Лакатник, Елин Пелин или Нови Искър? А ако утре си купи апартамент в София, че колата му да е 24/7 в града по-добре ли е? А по-различно ли е?
    Хората не са виновни, че в техните градове няма работа или ако има е ниско платена. Ако можеше нямаше да си губи по няколко часа дневно за пътуване.
    А ако някой си мисли, че може без кола да се пристигне от тия места в София, значи просто не е пътувал никога с (гр)адския транспорт или още по-лошо - с междуградския. Напомням пак, че с МЕТРО от централна гара до Дружба е към 50 минути. С автобуси не ми се говори

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Хайде от утре и в София.Нали искате чист въздух?!
    —цитат от коментар 17 на atmanpg

    И в София ли да спрем репресиите срещу дизеловите автомобили?

  26. 26 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Подобна забрана удря най-вече семействата с деца,които живеят в предградията ....
    —цитат от коментар 5 на Мусаши


    Били ли сте някога във Франкфурт или пишете по опорка?
    Освен ако не сте много богат или с подсигурено парко място почти никога няма да влезете с кола в центъра. Града е 700к без прикрепените села и Офенбах, има 9 линии на СБана и 8 на метрото.
    Отделно училищата са равномерно разпръснати и много от добрите гимназии дори не са в центъра за разлика от повечето български градове.

  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Значи най-смешното е фактът, че през самият център на Франкфур минава реката Майн, по която се извървят ежедневно стотици кораби на мазут без каквито и да е филтри/катализатори.Всякакви стари гемии на по над половин век.
    —цитат от коментар 13 на Нинов

    Кораби се движат и в други градове. Малки и големи. В момента пушилката е около дизеловите автомобили. Пушилката около, а не от.

  28. 28 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    [quote#26:"georgi_mihailov"][/quote]
    Не бих казал, че е чак толкова безнадеждно паркирането във Франкфурт. Разбира се, нямам предвид водачите, които са склонни да обикалят повече от половин час по улиците на който и да е голям град, но да не ползват платен паркинг.

  29. 29 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#28] от "zhivko6461":

    Не казвам че е безнадежно, а че е скъпо и както сте отбелязали освен на платен паркинг се намират места трудно. Затова повечето хора предпочитат градски транспорт (или с велосипед), който е много добре развит и покрива доста от населените места извън очертанията на града.
    Вярно че извън пределите на града единичният билет скача от почти 3 евро на 5 , но за това си има месечени/годишни карти от RMV и DB. Преди две години като бях последно месечната карта с зоната на летището беше към 85евро.

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#26] от "georgi_mihailov":

    през деня Франкфурт от 700 хил. става 2,5 млн души.

  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#27] от "zhivko6461":

    за самолетите никой не говори.

    Керосинът е братовчед на нафтата (дизела).

  32. 32 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#27] от "zhivko6461":за самолетите никой не говори.Керосинът е братовчед на нафтата (дизела).
    —цитат от коментар 31 на Нинов


    Щото са височко :)

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#32] от "bobyb":

    голямото горене на керосин става при излитане.... 5 тона умножено по 1000 самолета дневно = 5 хил. тона на 12 км от Франкфурт... всеки божий ден.

    В Келстербах, намиращ се непосредствено до л-щето смърди ужасно... съответно жилищата са евтини.

  34. 34 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#32] от "bobyb":голямото горене на керосин става при излитане.... 5 тона умножено по 1000 самолета дневно = 5 хил. тона на 12 км от Франкфурт... всеки божий ден.В Келстербах, намиращ се непосредствено до л-щето смърди ужасно... съответно жилищата са евтини.
    —цитат от коментар 33 на Нинов


    Купуваш там и чакаш ел. самолетите и да ги забранят и тия бангии. :)

  35. 35 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#2] от "Madmax":

    И без пърдене.

    1.618
  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2267 Весело

    "да забрани движението"

    И какво става с евро-атлантските ценности за свободно движение на хора, стоки и капитали?
    Тия, зелените талибани ще разтурят всички "ценности" и човешки права. Само не разбрах, кой ще плати на собствениците за "отнетите права". Ще връща ли общината всички данъци и такси, включително за паркинг, платени от собствениците до момента на забраната или като сущински мутри ще ги рекетира допълнително?
    И когато съдът във Франкфурт се задръсти с искове на собственици на автомобили за претърпени вреди от екоталибанската забрана, кой ще плаща обезщетенията?

  37. 37 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#26] от "georgi_mihailov":

    Човекът е селяндур от село и живее в такова. Какъв мироглед искаш да има?

  38. 38 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#24] от "Yavor Raychev":

    А дали ако Пешо, Гошо и Стамат вместо да си купят по един апартамент за половин милион (след 30 годишната ипотека цената е точно такава) взет този кредит и си направят някакъв бизнес и дадат работа на съселяните си вместо да ни замърсяват със селяндурското си присъствие, няма да е по -добре?
    За един преател питам ...

  39. 39 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2267 Весело

    До коментар [#38] от "Позорно събрание":
    "вместо да ни замърсяват със селяндурското си присъствие"

    То, замърсяването го правят "инвеститори от класа", които не са доволни от мързеливите и прости граждани около Народното събрание. Те са виновни, че канят умни селянчета, които с данъците си да издържат умно-красивите чиновници и в София, и в ЕЦБ вФранкфурт.

  40. 40 Профил на nno09571687
    nno09571687
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":Няма причина да се карат дизели Евро 3 в град като Франкфурт, да не говорим за Евро 1 и 2.
    —цитат от коментар 8 на deutschwagen


    ама и евро 5 не разрешават...

  41. 41 Профил на nno09571687
    nno09571687
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересно решение!Имат ли във Франкфурт печки ''циганска любов''?
    —цитат от коментар 6 на PisnaMi


    имат...не точно "циганска любов", но горят брикети...

  42. 42 Профил на nno09571687
    nno09571687
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Значи най-смешното е фактът, че през самият център на Франкфур минава реката Майн, по която се извървят ежедневно стотици кораби на мазут без каквито и да е филтри/катализатори.Всякакви стари гемии на по над половин век.
    —цитат от коментар 13 на Нинов


    този проблем го има и по рейн, и с този мотив кметицата на кьолн обжалва решението за дизелите...

  43. 43 Профил на nno09571687
    nno09571687
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#33:В Келстербах, намиращ се непосредствено до л-щето смърди ужасно... съответно жилищата са евтини.[/quote]

    къде е тази евтиния франкфуртска - 2500-3000 евро/кв.м... не е от най-евтините предградия...

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#43] от "nno09571687":

    на мен ми се струва доста евтино.... дори в Офенбах цените са по-високи.


    Във Франкфурт няма под шест бона... а таванът е 20 бона.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK