Сметната палата препоръча борбата с мръсния въздух да се води по стратегия

Цветан Цветков

© Анелия Николова

Цветан Цветков



Основните причини за замърсяването на въздуха в България са битовото отопление с твърдо гориво и старият автопарк. Това съобщи в интервю за Би Ти Ви председателят на Сметната палата Цветан Цветков по повод излезлия доклад на Европейската сметна палата, който оцени мерките срещу замърсяването на въздуха в 15 държави, между които и България.


Сред проверените са членки на ЕС (Естония, Унгария, Холандия, Полша, Румъния, Словакия, Испания), така и бъдещи членове (Албания, Македония),и други държави (Грузия, Косово, Молдова, Швейцария, Израел). Единствената изпълнила всички мерки е Естония


Изводът от проверката е, че законодателството в България съответства на европейските директиви, но липсва стратегия, чрез която то да се прилага. Не се налагат и санкции на кметовете, които н еспазват изискванията на закона и не се грижат за чистотата на въздуха, поясни Цветков.




Препоръката на одитната институция към правителството е да провежда разяснителни кампании сред населението, което също е отговорно за опазването на чистотата на въздуха. Цветков добави, че отпускането на енергийни помощи на социално слабите да се обвърже с използването на екологични горива, да се модернизира градският транспорт, да се монтират пречиствателни филтри на комините на замърсяващите предприятия и да се правят велоалеи.


Според цитирани от него данни на Европейската сметна палата 400 хил. души умират от замърсяване на въздуха или 1 от всеки 9 смъртни случая е по тази причина.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5171 Весело

    Стратегия трябвало !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9189 Неутрално

    О, ние сме царе на стратегиите. Проблема е, че няма кой да ги изпълнява.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Да, важно е да има стратегия, но поне по отношение на трафика фактите сочат, че нито модернизацията на обществения транспорт, нито велоалеите значително го намаляват, а напротив - всеки, който има възможност и желание, изкарва автокурс и си купува кола или ползва тази на близките си. За някои социални групи придвижването с личен автомобил е въпрос на престиж и на удобство, и съответно разходите по автомобила не са пречка за това при тях. Ако се намалят цените на билетите, талоните и картите и се оптимизира мрежата на градския транспорт, вероятно все пак ще има известен ефект. Засега хем върви модернизация на обществения транспорт, хем се разширява метрото и същевременно задръстванията стават все по-сериозни. Поне в София, но вероятно е така и в другите областни градове в страната.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    По-добре да не бяха давали такова становище, а да си бяха замълчали.
    Писна ми да съм данъкоплатец!

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Абе, требе да се поарчат едни пари. Те това е.

  6. 6 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 1156 Разстроено

    Докато умните се наумуват, лудите ще се налудуват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK