кои ги държи тези организации? кои им дава ляба така да се каже?
имат ли поставени икономиески задачи за нанасяне на вреда на БЪлгария? сътрудничат ли с разузнавания на враждебни на БЪлгария държави - АНглия, Франция ...?
ВВФ - която е една от еко талибаските оранизации, май е базирана в Лондон.
А откъде да мине магистралата? През Пловдив ли? Няма ли и природозащитници на хората, защото по тази магистрала неррекъснато загиват хора, а явно за тях това не е проблем!
Еко организациите гонят икономически задачи - удар по някакъв сектор на икономикта на конктретна държава, но да прикрити под псевдо екологични идеи.
На практика такива организации като ВВФ, Гринпис .... подобни се курират от хора с много пари, както и от тайните служби на Англия и САЩ. Това е съвметен проект на Уолстриит и Ситито на Лондон.
Целта е много контретна - пречки пред икономиките на конкуретни държави. Основна цел за следващото десетилетие ще е Китай .
България е малка мищена, която се бии от време на време
Зелените, които по принцип са си анти инфраструктурно ориентирани, имат право да си протестират. Друг е въпросът, дали държавата и ЕС трябва да се съобразяват с всичките им идеалистични въжделения.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Пич, без ебавка, мога да ти продам истинска алуминиева шапка, спасява от всички правителствени, неправителствени, соросоидни и извънземни промиващи лъчи. Само 200 лв парчето. Мога да ти намеря и оригинален химически кит за детоксификация от кемтрейлса на Мосад и МИ6, ама ще ти излезе по-солено. Пиши на лично при интерес, ама побързай, бройките свършват, имам доста клиенти от флат ърт движението.
Въй, мама! А WWF какво ни глезят с някакви петицийки и протести, няма ли да изпратят от своите праведни природолюбиви рейнджъри? Тъй де, ще ми се мотаят там някакви гадни същества като хората в краката на рилския слепок и зеленодупия бръмбър!
Трябваше, но НДСВ не успя. Може би защото беше заето с други, по-важни неща...! Трябваше да ни оправя за 800 дни. Ама не стана. Само се чудя, защо големият биткаджия и каратист Бойко, все още не е построил тази магистрална отсечка, ами се занимава с някакви си екоактивисти? Да ги наритва и да строи...! Или нещо друго му пречи?
Вчера руменците протестират,искали повече магистрали,днес зелената мафия у нас протестира срещу магистралите. Всичко ни е наопаки с цивилизованите държави.
"Има ОВОС... Трябва съобразяване с оценката, нали затова се прави... ГЕРБ пак през просото." ============ БСП затова не правят магистрали, защото пазят природата.
Баси и организацийките, баси и смученето на евросредства?! Разправях преди години на едни авери, да направим и ние една и да не се блъскаме повече, но не им било интересно... Глухари!
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Когато беше взето решението за цялата магистрала през 2008 г ясно беше записано че Кресненско дефиле ще бъде заобиколено с тунел заради особенната ценност на защитените територии и животински видове там! Хайде сега умниците от форума да ми кажат защо 10 год не стигнаха на няколко поредни правителства да построят 15 км тунел при положение че ЕК е подписала и винаги е била готова да го финансира? Също моля да ми обяснят, ако екологичните организации които много ясно защитават екологични каузи "били проводници на някакви, неизвестно точно какви интереси", на чии интереси са проводници поредица от правителства че не направиха тунела в съответствие в решенията и договора за финансиране на магистралата с ЕС? Да не би да са проводници на интересите на строителните компании които просто не могат да построят тунел - същите строителни компании които постоиха пропадащите тракия и марица, коловозите на Цариградско и завоя-убиец на Своге?!
,,....Отговорът от Десислава Стоянова от сдружение "За Земята" и член на "Да спасим Кресненското дефиле", е, че все още може цялата магистрала да мине по източния обход – там, където според правителствения вариант ще е само едното трасе.....,,
Значи така, ж.п. линията не пречи на тази Натура, сегашното трасе на пътя също до сега не пречеше. И хоп, магистралата използваща сегашното трасе и трасе на отсрещния скат на планината пречи
Също моля да ми обяснят, ако екологичните организации които много ясно защитават екологични каузи "били проводници на някакви, неизвестно точно какви интереси", на чии интереси са проводници поредица от правителства че не направиха тунела в съответствие в решенията и договора за финансиране на магистралата с ЕС?Да не би да са проводници на интересите на строителните компании които просто не могат да построят тунел - същите строителни компании които постоиха пропадащите тракия и марица, коловозите на Цариградско и завоя-убиец на Своге?!
Задаваш въпрос и много добре си му отговаряш! Най-жалкото е, че клакьорите на герберастите хулят лошата ЕК и ЕС, а откъде точно идват парите, които усвояват усвоителите от ГЕРБ и приближените им Трейс, ГБС и т.н.? Компании, които и 5 км магистрала не могат да построят без тя да се огъне от „преовлажняване“ пет месеца по-късно.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
Накой знае ли защо изцяло източният вариант Г20 е отхвърлен. Мисля че хората с право протестират че едното платно на магистралата ще е върху стария път.
на чии интереси са проводници поредица от правителства че не направиха тунела в съответствие в решенията и договора за финансиране на магистралата с ЕС?
тъй, ай да видим ойростат ко вика. Костов за ЧЕТИРИ години има ръст на БВП от 58%, а Борисов за ДЕВЕТ години има ръст от 48%. и ква излиза тя? Костов има 14.5% на година, а Борисов мизерните 5.33. значи, оказва се, че Костов има ТРИ ПЪТИ по-голям ръст на БВП на година от Борисов, година след година...
БУАХАХАХАааа
И тва без изобщо да споменаваме, че Борисов разполага с МИЛИАРДИ от ойрофондове и МИЛИАРДИ от гурбетчии, милиардче-две заемчета за лепене на стиропор и кво ли не. ае, Доаня, трол-лелче
действащите на европейско ниво големи природозащитни мрежи - тази за защита на птиците "Бърдлайф" (BirdLife Europe), за мониторинг на публичните финанси (CEE Bankwatch Network), Централно-европейската мрежа за биоразнообразие (CEEweb for Biodiversity), адвокатите за природозащита Client-Earth, Европейското природозащитно бюро (European Environmental Bureau), Грийнпийс (Greenpeace), платформата за онлайн активизъм WeMove.eu и офиса на WWF за европейски политики (WWF-European Policy Office). _______________ Ако ги питаш тези , нищо не трябва да се прави, само хвостохранилища за концесионерите от обсадните корпорации и да се копа де що може под земята особено злато!
Зелените: без да се жертва девица на олтара на бога на затоплизма, няма да стане тая работа! Ето една 16 годишна шведска тийнейджърка е готова, но дали е девица?!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
,,С изграждането на дясното платно по посока София – Гърция ще се нанесат непоправими разрушения на пролома. Те, от своя страна, ще доведат до намаляването и изчезването на биоразнообразието и на защитени видове, ценни за цяла Европа..."
Само в Кресна има повече пеперуди отколкото в цяла Великобритания. А там колкото и да нямат планини все пак магистралите им ги заобикалят а в Шотландия даже са построили релсов път до върхът на Кеирнгорм, за да не нарушават хората ценните екосистеми. Има път само за колела или зимата със ски/сноуборд. В сравнение с България Кеирнгорм (планината не местността) е някаква гола скала с 5 дървета, храсти и животни на кръст https://www.expedia.com/pictures/scottish-highlands/aviemore/cairngorm-mountain.d6088697/
Щом има ОВОС който издаден от Българската държава за Чий ще ми спира проекта някакъв човек просперитета на държавата.След като са минати процедури по възд. на околната среда.
До коментар [#19] от "джендър дебне в храсталака":
Как ще откраднат по малко,като трябва да се направи тунел който много скъп,при това и неговата поддръжка в последствие ще товари магистралата като цена.
Последният вариант на правителството ще глътне най-много пари. Повече от тунел - който не може да бъде построен от "нашите"(и да се приберат 20-30% в партийните каси). Повече и от източното трасе - защото като се съберат парите за по-тесния му вариант и разширението на сега съществуващия път - сметката ще набъбне значително. Каквото и да се построи - все ще е по-добре, но в случая има и користна (политическа) цел. Накрая пак местните ще са виновни, защото има голяма вероятност да почнат да блокират пътищата.
"Хайде сега умниците от форума да ми кажат защо 10 год не стигнаха на няколко поредни правителства да построят 15 км тунел при положение че ЕК е подписала и винаги е била готова да го финансира?"
Не е проблема, че 10 години не стигат! Проблемът е, че няма българска фирма (на В. Златев или на Прасчо), която да може да построи толкова дълъг тунел! Т. е. парите ще трябва да отидат не при "правилните" хора, а при чужда фирма!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Почвам да мразя този зелен октопод и екоталибани! Ако зависи от тях, сигурно ще ни вкарат в газовите камери, за да не дишаме въздуха и да не мачкаме тревичките на гущери, охлюви, таралежи....
Европейски организации ... ?кои ги държи тези организации?кои им дава ляба така да се каже?имат ли поставени икономиески задачи за нанасяне на вреда на БЪлгария?сътрудничат ли с разузнавания на враждебни на БЪлгария държави - АНглия, Франция ...?ВВФ - която е една от еко талибаските оранизации, май е базирана в Лондон.
Нещо по проблема имаш ли да кажеш? Защо изобщо пишеш тук след като само плюеш, а нямаш никакви аргументи по темата? Аман от нагли, платени тролове!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Тези организации не казват колко поражения ще бъдат нанесени на околната среда от любимият им тунел! http://vestnikstroitel.bg/tema/109322_ekspertniyat-svet-km-ksb-dlgiyat-tunel-prez-kresnenskoto-defile-e-necelesobrazen/ Да оставим настрана рисковете по време на строителството, да приемем, че е се постои много екологично, сеизмично устойчив на високия риск в зоната и т.н. Колко СО2 ще бъде отделян годишно от енергията, необходима за вентилационната система, осветителната система и другите системи свързани с експлоатацията на тунела? В писмото не пише само коя компания, специализирана в строителството на тунели спонсорира кампанията?
Както винаги основната цел на другарите от БСП, ДПС, ГЕРБ, АТАКА, ВОЛЯ и всичките им производни е да се окрадне народната пара за едно и също нещо - поне 5 пъти. Един път да откраднем европейските средства - хем да му викат магистрала, хем е да не е точно. Втори път хем ще пазим природата, хем ще запалим половината Кресна, пък после ще я възстановяваме. Трети път като се разбере рано или късно, че няма да я бъде така магистралата, ще усвоим народната пара да поправим грешката. Четвъртият път е ясен - некачествено изпълнение и постоянни ремонти. Петият път е когато държавата бъде осъдена, заради безобразията, които върши администрацията. Всички изброени партии разбират ЕКОЛОГИЯТА само през парите, които влизат в джобовете им.Колкото повече пари у джобовете, толкова по-екологично е решението :).
Зелените: без да се жертва девица на олтара на бога на затоплизма, няма да стане тая работа! Ето една 16 годишна шведска тийнейджърка е готова, но дали е девица?!
Когато беше взето решението за цялата магистрала през 2008 г ясно беше записано че Кресненско дефиле ще бъде заобиколено с тунел заради особенната ценност на защитените територии и животински видове там!Хайде сега умниците от форума да ми кажат защо 10 год не стигнаха на няколко поредни правителства да построят 15 км тунел при положение че ЕК е подписала и винаги е била готова да го финансира?Също моля да ми обяснят, ако екологичните организации които много ясно защитават екологични каузи "били проводници на някакви, неизвестно точно какви интереси", на чии интереси са проводници поредица от правителства че не направиха тунела в съответствие в решенията и договора за финансиране на магистралата с ЕС?Да не би да са проводници на интересите на строителните компании които просто не могат да построят тунел - същите строителни компании които постоиха пропадащите тракия и марица, коловозите на Цариградско и завоя-убиец на Своге?!
Тоя тунел щеше да погълне всички евросредства за пътна инфраструктура за 10 години напред! Аз не съм съгласен да спрем цялото строителство за десетилетие само заради кефа на няколко хиляди социопати-малоумници, за които цената няма значение, щото парите са чужди! Що да не нарпавим един тунел от София до Солун и да изселим всички хора помежду им, така природата ще е още по-добре, а? За 200-300 години ще го изплатим, колко му е, важното е жълтогъзия клепоух торен бръмбар да е добре!
Culus capitem delit
... както вече споменах... Всекое едно твърдение фанариотско е ОСЪЗНАТА ИЛИ НЕОСЪЗНАТА тлъста Лъжа ! (аксиома)
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Тука някои дрогаре удобно подменят вариантите. Това с дългия тунел вече не се дискутира ( и правилно, защото при нашите условия преминаването през него ще бъде начинание за молитви и пожелания ) . Коментира се единствено това - вместо източния път да бъде само от едно платно те да бъдат две платна ( новия вариант без дългия тунел ). Дали второто платно ще се движи успоредно на първото, отдолу или отгоре, то това вече е технически въпрос, но щом има възможност за едно платно ще има и за второ ( повече бетон и естествено пари ). Така ще си остане стария път като локален и дублиращ а транзитния трафик ще се качи на магистралата без да пречи на животинките.
Пазете си държавата тя е ваша! Забравете за тези бързи пътища. Който бърза- бавно стига! Колко красиво е да минеш през някое българско село или чиста природа с миризма на горски билки и диви цветя а по тия нови магистрали само миризливи дизелови коли и камиони ...
Щом има ОВОС който издаден от Българската държава за Чий ще ми спира проекта някакъв човек просперитета на държавата.След като са минати процедури по възд. на околната среда.
Защото десетина години преди ОВОСа има екооценка утвърдена от ЕК, същият тоя лош ЕС дава парите (съответно може да поръчва музиката), а най-големият препъни камък за прогреса у нас са регресивните групировки, които управляват.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
... види се, че некои европейци, по-така, ограмотени, взеха да се загрижват за Пра-Родината си... сиреч, признаха си, че не-точно "древна елада" е родила европейската цивилизация... достойно ест! (бой по крадливите комунета от всички разцветки)
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
първо се вижда как Румъния е действителн ударена от кризата, а ние не, противно на лъжите на Борисов. второ, види се, как лъжеш, те имат много по-висок ръст от нас. Трето, след Костов ние се обиждахме, че ни слагат в една група с тях, благодарение на Борисов им дишаме праха, а тенденцията да изоставаме е повече от устойчива
кресненското дефиле е уникално. Усерете и него ! Има алтернатива, но нещо не им изнася.Ще откраднат по-малко.
—цитат от коментар 19 на джендър дебне в храсталака
... леко ми писва от "тукашния" наивитет... задачата значи е "с европейски средства" да разкопаеме (и откраднеме) де що има трако-римско-българско златО... та, не се Чудете за "нелогичните" маршрути и напъни за метро, магистрали, гЪзопроводи, молове, хотели и прочее "инфраструктурни строежи"... гепат бе, а и не се и крият... та к'фа природа, к'ъф руски г@з, к'фи 5 ле'а...
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
"Колко СО2 ще бъде отделян годишно от енергията, необходима за вентилационната система, осветителната система и другите системи свързани с експлоатацията на тунела? В писмото не пише само коя компания, специализирана в строителството на тунели спонсорира кампанията?" ++++++++++++
Пазете си държавата тя е ваша!Забравете за тези бързи пътища. Който бърза- бавно стига!Колко красиво е да минеш през някое българско село или чиста природа с миризма на горски билки и диви цветя а по тия нови магистрали само миризливи дизелови коли и камиони ...
—цитат от коментар 53 на the only easy day was yesterday
Еха, направо да се върнем в пещерите и да живеем еко.... Що ползваш електричество и компютър бе талибан?
Русия е проказата на планетата Земя.
уф, скука голема... Фирумето не е същото без отгърмения усер Мани. отатък ма обвиняват че съм бил пиян, па аз съм репичка от забрайх кога -- ше зема довечера са одрънкам достойно
До коментар [#59] от "о сандо":уф, скука голема... Фирумето не е същото без отгърмения усер Мани. отатък ма обвиняват че съм бил пиян, па аз съм репичка от забрайх кога -- ше зема довечера са одрънкам достойно
хахахаха... бе аз от време имам едно подозрение, че си некъф дето бачка, ма верно много бачкаш ... трбе се разпускаш, че стегне ли те капата, начи е кофти...
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Грантажии ибават мамето на бокувата магистрала. Уджаз, уджаз!
Българите традиционно, обичат и пазят природата си(това го доказват многото ни песни за Балкана, За Гора и т.н.), което е хубаво и затова все още имаме такива гори и кътчета. В западна европа малко могат да се похвалят с запазени места като нашите.
Пътища трябва да има !Но, не за сметка на природата !Българите традиционно, обичат и пазят природата си(това го доказват многото ни песни за Балкана, За Гора и т.н.), което е хубаво и затова все още имаме такива гори и кътчета. В западна европа малко могат да се похвалят с запазени места като нашите.
Природата, драги, е много по-силна от човека! върви в Предбалкана да видиш, колко нови гори са поникнали и пораснали на ниви, които са обработвани стотици години!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Каквото и да поиска държавата да строи и модернизира,лифтове,магистрали и т.н.,се явяват едни еко защитници,които лапат милиони от ЕС,и започва едно яко реване,как някой унищожавал природата в България. Ама голяма работа че сме изостанали в модернизацията на инфраструктурата с 50 години ,от Европа и света,важното е да започнем да живеем в пещери,за да покажем на света,колко зелени е България!
... бравос... щото и аз така... ма как ме опровергаваш, кат ти викам, че треа се пучива и повечи начи
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
До коментар [#20] от "dun":Защото нашите строители не смеят и не могат да се захванат с дълъг тунел, а това е единственото добро решение. Ще трябва да поканят швейцарци, немци, италиани или французи. Те обаче ще строят точно по проект, с добро качество, на разумни цени. Т.е. - няма да има чалъм да се краде! Засега решението е по Бойков калъп - прави се нещо вместо нищо, хем да има , хем да няма. Всички да са доволни, властта да е стабилна, половината да се окраде, да има за вили в Испания,островчета по морето
Тези организации не казват колко поражения ще бъдат нанесени на околната среда от любимият им тунел! http://vestnikstroitel.bg/tema/109322_ekspertniyat-svet-km-ksb-dlgiyat-tunel-prez-kresnenskoto-defile-e-necelesobrazen/ Да оставим настрана рисковете по време на строителството, да приемем, че е се постои много екологично, сеизмично устойчив на високия риск в зоната и т.н.Колко СО2 ще бъде отделян годишно от енергията, необходима за вентилационната система, осветителната система и другите системи свързани с експлоатацията на тунела? В писмото не пише само коя компания, специализирана в строителството на тунели спонсорира кампанията?
... смотан трол... "иликтричиствуту" не е монопол на сАвецката власть... има и зелени енергоизточници, смотан тролЮ, не са само "червени"...
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
До коментар [#20] от "dun":завоя-убиец на Своге?! Айде стига глупости! Един калпав шофьор изтрепа хората, цяла България се юрна да търси виновен и се оказа пътят! Предупредителната табела за чий х ...е била? Забранителната бяла непрекъсната линия за какво е нарисувана? Влязъл е в завоя без да гледа пътя по показанията на блъснатите коли. Бил е на сладък лаф с пътника до него.
За всички, които май изобщо не са прочели - искането цялата магистрала да е извън дефилето защитава не само птичките и тревичките. Защитава и интересите на хората от Кресна. Защото ще има локален път. В момента, при одобреният от правитеството вариант - най-прецакани са хората от Кресна. Поговорете си с някой от тях преди да пишете небивалици по форумите.
... теа изпражнениа, по зла случаеност ги познавам лично (от преди години), и неа другъ Оправиа с тиа... личи ми почерк софиа запад
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
До коментар [#20] от "dun":завоя-убиец на Своге?!Айде стига глупости! Един калпав шофьор изтрепа хората, цяла България се юрна да търси виновен и се оказа пътят! Предупредителната табела за чий х ...е била? Забранителната бяла непрекъсната линия за какво е нарисувана? Влязъл е в завоя без да гледа пътя по показанията на блъснатите коли. Бил е на сладък лаф с пътника до него.
... абе, смотан трол... след похарчени стотици мЕлиони оЙро, по Ойро Програма, къф е тоя Ойропейски Път с ограничение за движение 30 км/час, БЕ!!! по кой ойро стандарт! е ТОВА!! ... май по тоя Стандарт "Б": за бюджетни кражби от 90% ли бе, смахнат.... т'ва гробарите, верно не сте българи... ни срам, ни очи, ни род... само едното насиране от страх пред москаляците... пфу! по-долни от мангалите сте вие...
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Примера е добър,но си мисля,че тоя нашите си падат по Арабския полуостров. Там ,и където се обърнеш само пясък...пясък.. Има няколко вида змии,гущери и бръмбари и това е. Напук на всички,ще я направят само и само да е на тяхната. Тъпа ,тъпа бюрокрация!!!
,,Дневник (респективно Капитал), отдавна не са десни издания!"
Субективна опорка. Строителната мафия експлоатира българската природа а на теб медията ти е виновна, че си върши работата. Да ти нямам и логиката.
Ти знаеш ли въобще какво е консерватизъм? Жокер - не е слугинаж на олигархията за сметка на природата и възможните ползи от нея.
"който не строи е терорист". Това е доста вредно и крайно влечение. Близко е до акъла, че можем да извлечем повече ползи от природата ако не се унищожава както статията показва вече съществуват немалко начини за икономика около Кресна. В този смисъл евтиният вариант (удобен за строителната мафия) нарушава тази местна икономика и така губят хората там а и цялата нация от БВП.
Следователно ти си антибългаринът, който на всяка Зелена новина е анти.
За мен е странно да се използва източното трасе, понеже то навлиза дълбоко в паркови територии, а Кресненското дефиле вече е донякъде увредено със десетилетения трафик през него, но щом прородозащитницте казват, че там може - ок. Може даже да е по-евтино ?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Няма особено значение ,какво мислим аз ,ти той....Това са огромни средства генерирани от световни проекти,при които местните"борци-еколози" са само изпълнители .Ако местните власти,правителства подадат-"борците" се облажват,ако не -реват до бога!
Публикувано във факти.бг: Казусът “Струма” е показателен и за лобизма на “зелените”. През годините те настояват за мегатунел през дефилето, дълъг над 15 км. През 2013 г. държавата се поддава на “зеления” натиск и избира за изготвяне на идейния проект на тунела (на стойност близо 3 милиона лева) швейцарския консорциум “Виа план – Амберг”. Именно Швейцария е страната, в която е регистриран WWF. По-късно договорът е развален, а “еколозите” продължават очернящата си кампания с доноси до Постоянния комитет на Бернската конвенция, който следи за спазването на европейското екологично законодателство. Кампанията включва и медийните атаки срещу българската държава у нас и по света – всичко с подкрепата на WWF. Жертви на “зелени” атаки са и строежът на завода за преработването на отпадъците на София, изграждането на 7-ми блок на АЕЦ “Козлодуй”, газопроводът “Южен поток”, изграждането на АЕЦ “Белене”. Все проекти от огромно икономическо значение за България, свързани и с националната сигурност.
Точно така сандо, има зелени енергоизточници, на които енергията се изкупува на преференциална цена, която плащаме ние, балъците под формата на "отговорност към обществото" или както там просташки се нарича!!!
Затуй сме стигнали до тук, че застрашаваме домът си - Земята!!! Едва ли ще го разбереш, защото подобни егоисти, като теб, сте особено нагли и тъпи, но все едно да си сложиш в банята един оголен кабел!
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/08/12/3023347_regionalnoto_ministerstvo_publikuva_pet_varianta_na/ Тук е посочена цена на тунела около 1.2 млрд. лв. Ще ми е интересно колко ще струва последният вариант: рехабилитация на сегашния път Е-79 в посока Гърция, а в посока София изграждането на друг път източно от Кресна. С нетърпение очаквам "конкурсите", но както се казва - 30% политически рекет към по-голямата сума си е по-голяма сума. А от тунела нищо не могат да вземат, защото ще го строи чужда компания. Така че тунелът категорично отпада.
Настоящото проектно решение в максимална степен припокрива икономическите и екологичните интереси. И това е установено както от експерти еколози, така и от добри проектанти. Намерени са компромис и баланс. Всичко друго е проява на краен либерал екстремизъм.
До коментар [#73] от "о сандо":Точно така сандо, има зелени енергоизточници, на които енергията се изкупува на преференциална цена, която плащаме ние, балъците под формата на "отговорност към обществото" или както там просташки се нарича!!!
... настоящите зелени източници са притежание на елитни мЕлицунери, и ги (вие) ИЗПЛАЩАТЕ ПО ОБЯВЕНИ ОТ МеЛИЦУНЕРИТЕ ЦЕНИ НА "ИНВЕСТИЦИЯТА"... цени, които нямат общо с действителността + кражбите на иликтричеству от мрежата, които мЕлицонерите обявяват за собствено производство и пак вие плащате (в случая - два пъти) та, честито!
... друго да питаш? имаш ли...
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Абе градски, преди да награждаваш с плюсове тролски мнения прочети нещо по темата. Тоя сребърен мъж от който се възхищаваш дава линк към някава статия още от 2015 година. Сегашния вариант на източното трасе е съвсем друг - няма дълъг тунел. И се пита в задачата защо се инатят на всяка цена да промушат половината магистрала през дефилето а не да я прокарат цялата горе в планината - така и така там ще има едно платно.
Много се спекулира с това " богато" био разнообразие ( предимно змии и гущери по спомени от детството ми) в Кресненското дефиле! Според мен магистралата трябва да мине точно през дефилето , което е икономически най-целесъобразно и зад всички аргументи, свързани с еко и био простотии стоят шестцифрени финансови интереси. Целта е максимално оскъпяване на трасето и захранване с милиони евро банковите сметки на строителните фирми, които всеки грамотен българин знае чия собственост са. Нима в полите на Пирин планина няма богата флора и фауна? Колко са магистралите по света качени на над 700 метра надморска височина? От друга страна разделянето на магистралата на две трасета голяма глупост. За финал уважаеми еко, био, зелени и др. подобни организации запомнете едно, никой не ви вярва!
++ Но, тази магистрала, тунел.... ще бъде на територията на БГ, ще се управлява от българско министерство, агенция..... тунела ще се поддържа от български фирми, парите ще се орязват, ще се краде и само слез 2-3-5 г тунела ще е затворен. Не коментирам геологическия риск, четох за структура, разломи.... не съм компетентен и не коментирам това. Или трябва да е частна, платена и ние да караме пак по стария път, или трябва да е евтинджос за държавата, за да я ползваме. Въпроса с въглеродния отпечатък е резонен, затова поставих ++. Спомни си балона с биодизела и кой спечели от цялата еуфория?
До коментар [#19] от "джендър дебне в храсталака":
"кресненското дефиле е уникално. Усерете и него ! Има алтернатива, но нещо не им изнася.Ще откраднат по-малко." ============ Дженди, тебе ако питат, да прекарат магистралата по карстовото било. Ами и то е уникално, бе!
Гербавите приеха този вариант, щото решиха, че ще спестят време и пари. Истината обаче е, че на тях просто им липсва капацитет да направят магистрала в сложен терен. А щом като едното платно може да мине през планината, източно от пролома, що да не мине и другото. Ресурсът за технологии и организация ще се ползва и за двете платна. Освен това прокарването на магистрала по реката си е истинска еквилибристика. Честна натовска, съмнявам се, че е възможно да се спазят законните нормативи за този вид съоръжение, които са много строги и разточителни. До момента не са представили проект и сигурно си имат причини. А това за природата, туристите, спортистите и пешеходците си е самата истина.
До коментар [#30] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Ами много просто можеш да им отидеш на сайтовете, да провериш какво точно правят и да ги попиташ каквото те интересува! Дори ще ти и отговорят за разлика от "твоето" правителство на което лъскаш обувките в този форум!
Щом си по спонсорството и ми цитираш алабализмите на Камарата на строителите явно си наясно кой спонсорира кампанията да не се строи тунел който Камарата на строителите не може да построи заради двете си леви ръце и дълбоките си джобове, а?!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Черноморец
Рейтинг: 279 НеутралноЕвропейски организации ... ?
кои ги държи тези организации?
кои им дава ляба така да се каже?
имат ли поставени икономиески задачи за нанасяне на вреда на БЪлгария?
сътрудничат ли с разузнавания на враждебни на БЪлгария държави - АНглия, Франция ...?
ВВФ - която е една от еко талибаските оранизации, май е базирана в Лондон.
ikar_01
Рейтинг: 497 ГневноА откъде да мине магистралата? През Пловдив ли? Няма ли и природозащитници на хората, защото по тази магистрала неррекъснато загиват хора, а явно за тях това не е проблем!
Черноморец
Рейтинг: 279 НеутралноНямам доверие на Франс Тимерманс
малко мошеник ми се вижда
Нямам вяра и на Европейската комисия
Черноморец
Рейтинг: 279 НеутралноЕко организациите гонят икономически задачи - удар по някакъв сектор на икономикта на конктретна държава, но да прикрити под псевдо екологични идеи.
На практика такива организации като ВВФ, Гринпис .... подобни се курират от хора с много пари, както и от тайните служби на Англия и САЩ.
Това е съвметен проект на Уолстриит и Ситито на Лондон.
Целта е много контретна - пречки пред икономиките на конкуретни държави.
Основна цел за следващото десетилетие ще е Китай .
България е малка мищена, която се бии от време на време
ТНТ
Рейтинг: 627 НеутралноТая магистрала трябваше да бъде готова още през 2004 година за Олимпиадата в Гърция! К'во щяха да риват сега екоталибаните?
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2039 НеутралноПлатени кресливи фанатици !!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !yordanovmg
Рейтинг: 458 ВеселоАло, дясното издание ли е?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5453 НеутралноЗелените, които по принцип са си анти инфраструктурно ориентирани, имат право да си протестират. Друг е въпросът, дали държавата и ЕС трябва да се съобразяват с всичките им идеалистични въжделения.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевАдекватно мислещ
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#4] от "WWW":
Пич, без ебавка, мога да ти продам истинска алуминиева шапка, спасява от всички правителствени, неправителствени, соросоидни и извънземни промиващи лъчи. Само 200 лв парчето. Мога да ти намеря и оригинален химически кит за детоксификация от кемтрейлса на Мосад и МИ6, ама ще ти излезе по-солено. Пиши на лично при интерес, ама побързай, бройките свършват, имам доста клиенти от флат ърт движението.
stem
Рейтинг: 279 ВеселоВъй, мама!
Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!А WWF какво ни глезят с някакви петицийки и протести, няма ли да изпратят от своите праведни природолюбиви рейнджъри? Тъй де, ще ми се мотаят там някакви гадни същества като хората в краката на рилския слепок и зеленодупия бръмбър!
https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/03/05/3400019_buzfiid_plateni_ot_wwf_gorski_reindjuri_sa_izbivali/
Велков
Рейтинг: 1366 НеутралноИма ОВОС...
Трябва съобразяване с оценката, нали затова се прави... ГЕРБ пак през просото...
dokoga...
Рейтинг: 279 Неутрално+++
Наистина станаха много досадни... Спечелихме битка, но не и войната!
Petleshev
Рейтинг: 2732 НеутралноДо коментар [#5] от "ТНТ":
Бивш tww09306483.Трябваше, но НДСВ не успя. Може би защото беше заето с други, по-важни неща...! Трябваше да ни оправя за 800 дни. Ама не стана.
Само се чудя, защо големият биткаджия и каратист Бойко, все още не е построил тази магистрална отсечка, ами се занимава с някакви си екоактивисти? Да ги наритва и да строи...! Или нещо друго му пречи?
Todor Plamenov
Рейтинг: 272 НеутралноВчера руменците протестират,искали повече магистрали,днес зелената мафия у нас протестира срещу магистралите.
Всичко ни е наопаки с цивилизованите държави.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4241 НеутралноДо коментар [#11] от "Велков":
Еретик"Има ОВОС...
Трябва съобразяване с оценката, нали затова се прави... ГЕРБ пак през просото."
============
БСП затова не правят магистрали, защото пазят природата.
hamiltonf
Рейтинг: 3927 ВеселоБаси и организацийките, баси и смученето на евросредства?! Разправях преди години на едни авери, да направим и ние една и да не се блъскаме повече, но не им било интересно... Глухари!
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
extraCACA
Рейтинг: 1630 Веселоа, затова ще да се е възпалил другаръ Блъсков последните дни :)
hodounski
Рейтинг: 3016 Неутралнокресненското дефиле е уникално. Усерете и него ! Има алтернатива, но нещо не им изнася.Ще откраднат по-малко.
dun
Рейтинг: 627 НеутралноКогато беше взето решението за цялата магистрала през 2008 г ясно беше записано че Кресненско дефиле ще бъде заобиколено с тунел заради особенната ценност на защитените територии и животински видове там!
Хайде сега умниците от форума да ми кажат защо 10 год не стигнаха на няколко поредни правителства да построят 15 км тунел при положение че ЕК е подписала и винаги е била готова да го финансира?
Също моля да ми обяснят, ако екологичните организации които много ясно защитават екологични каузи "били проводници на някакви, неизвестно точно какви интереси", на чии интереси са проводници поредица от правителства че не направиха тунела в съответствие в решенията и договора за финансиране на магистралата с ЕС?
Да не би да са проводници на интересите на строителните компании които просто не могат да построят тунел - същите строителни компании които постоиха пропадащите тракия и марица, коловозите на Цариградско и завоя-убиец на Своге?!
сидер
Рейтинг: 627 Неутрално,,....Отговорът от Десислава Стоянова от сдружение "За Земята" и член на "Да спасим Кресненското дефиле", е, че все още може цялата магистрала да мине по източния обход – там, където според правителствения вариант ще е само едното трасе.....,,
Значи така, ж.п. линията не пречи на тази Натура, сегашното трасе на пътя също до сега не пречеше. И хоп, магистралата използваща сегашното трасе и трасе на отсрещния скат на планината пречи
сидер
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#15] от "Костадин Иванов":
БСП затова не правят магистрали, защото пазят природата.
Ного си прав. Направо да са връщат старите коларски пътища, те най добре пазят природата
zo
Рейтинг: 700 НеутралноДо коментар [#15] от "Костадин Иванов":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYДрайфа ми се от тъпоумни коментари на герберасти противопоставящи ГЕРБ и БСП, та те са двете да една и съща монета!
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 442 Веселовсе пак най-висшото животно а именно човекът трябва да е с предимство
zo
Рейтинг: 700 НеутралноЗадаваш въпрос и много добре си му отговаряш! Най-жалкото е, че клакьорите на герберастите хулят лошата ЕК и ЕС, а откъде точно идват парите, които усвояват усвоителите от ГЕРБ и приближените им Трейс, ГБС и т.н.? Компании, които и 5 км магистрала не могат да построят без тя да се огъне от „преовлажняване“ пет месеца по-късно. ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
dorn
Рейтинг: 1921 НеутралноНакой знае ли защо изцяло източният вариант Г20 е отхвърлен. Мисля че хората с право протестират че едното платно на магистралата ще е върху стария път.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 Неутралнода напомним на популацията дето поредицата "правителства" беха преоспешените мандати на Сенсей Барисаф яж бахур
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "сидер":
яж бахуртъй, ай да видим ойростат ко вика. Костов за ЧЕТИРИ години има ръст на БВП от 58%, а Борисов за ДЕВЕТ години има ръст от 48%. и ква излиза тя? Костов има 14.5% на година, а Борисов мизерните 5.33. значи, оказва се, че Костов има ТРИ ПЪТИ по-голям ръст на БВП на година от Борисов, година след година...
БУАХАХАХАааа
И тва без изобщо да споменаваме, че Борисов разполага с МИЛИАРДИ от ойрофондове и МИЛИАРДИ от гурбетчии, милиардче-две заемчета за лепене на стиропор и кво ли не. ае, Доаня, трол-лелче
---
1997 : 1998 : 1999 : 2000 : 2001
9,971.8 : 13,358.5 : 12,714.8 : 14,305.8 : 15,784.3
2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018
37,317.7 : 38,230.5 : 41,292.0 : 41,947.2 : 41,858.1 : 42,824.4 : 45,288.5 : 48,128.6 : 51,663.0 : 55,182.2
(15784.3 - 9971.8) / 9971.8 = 0.58
(55182.2 - 37317.7) / 37317.7 = 0.48
---
https://ec.europa.eu/eurostat/estat-navtree-portlet-prod/BulkDownloadListing?file=data/nama_10_gdp.tsv.gz
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4138 Неутралнодействащите на европейско ниво големи природозащитни мрежи - тази за защита на птиците "Бърдлайф" (BirdLife Europe), за мониторинг на публичните финанси (CEE Bankwatch Network), Централно-европейската мрежа за биоразнообразие (CEEweb for Biodiversity), адвокатите за природозащита Client-Earth, Европейското природозащитно бюро (European Environmental Bureau), Грийнпийс (Greenpeace), платформата за онлайн активизъм WeMove.eu и офиса на WWF за европейски политики (WWF-European Policy Office).
Libertarianism is just anarchy for rich people_______________
Ако ги питаш тези , нищо не трябва да се прави, само хвостохранилища за концесионерите от обсадните корпорации и да се копа де що може под земята особено злато!
ndb
Рейтинг: 279 ВеселоЗелените: без да се жертва девица на олтара на бога на затоплизма, няма да стане тая работа! Ето една 16 годишна шведска тийнейджърка е готова, но дали е девица?!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Kiril
Рейтинг: 272 Неутрално,,С изграждането на дясното платно по посока София – Гърция ще се нанесат непоправими разрушения на пролома. Те, от своя страна, ще доведат до намаляването и изчезването на биоразнообразието и на защитени видове, ценни за цяла Европа..."
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comСамо в Кресна има повече пеперуди отколкото в цяла Великобритания. А там колкото и да нямат планини все пак магистралите им ги заобикалят а в Шотландия даже са построили релсов път до върхът на Кеирнгорм, за да не нарушават хората ценните екосистеми. Има път само за колела или зимата със ски/сноуборд. В сравнение с България Кеирнгорм (планината не местността) е някаква гола скала с 5 дървета, храсти и животни на кръст https://www.expedia.com/pictures/scottish-highlands/aviemore/cairngorm-mountain.d6088697/
wre501051215
Рейтинг: 3279 НеутралноДо коментар [#1] от "WWW":
Всъщност главен противник на магистрала през района е Сърбия.Ще отнеме трафик от нейна теротория през СМакедония.От Солун.
gembirdkz
Рейтинг: 504 НеутралноЗелените са новите комунисти,облечени в други роби,добре че Путин все още смята че силата е в християнството.
gembirdkz
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#33] от "yanne":
Вярно е.
gembirdkz
Рейтинг: 504 НеутралноЩом има ОВОС който издаден от Българската държава за Чий ще ми спира проекта някакъв човек просперитета на държавата.След като са минати процедури по възд. на околната среда.
gembirdkz
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#19] от "джендър дебне в храсталака":
Как ще откраднат по малко,като трябва да се направи тунел който много скъп,при това и неговата поддръжка в последствие ще товари магистралата като цена.
hammurabi
Рейтинг: 334 НеутралноПоследният вариант на правителството ще глътне най-много пари. Повече от тунел - който не може да бъде построен от "нашите"(и да се приберат 20-30% в партийните каси). Повече и от източното трасе - защото като се съберат парите за по-тесния му вариант и разширението на сега съществуващия път - сметката ще набъбне значително. Каквото и да се построи - все ще е по-добре, но в случая има и користна (политическа) цел. Накрая пак местните ще са виновни, защото има голяма вероятност да почнат да блокират пътищата.
vassilun
Рейтинг: 5066 НеутралноДо коментар [#20] от "dun":
"Хайде сега умниците от форума да ми кажат защо 10 год не стигнаха на няколко поредни правителства да построят 15 км тунел при положение че ЕК е подписала и винаги е била готова да го финансира?"
Не е проблема, че 10 години не стигат! Проблемът е, че няма българска фирма (на В. Златев или на Прасчо), която да може да построи толкова дълъг тунел! Т. е. парите ще трябва да отидат не при "правилните" хора, а при чужда фирма!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "ndb":
яж бахурма верно ли е дето m17
https://knetwork.capital.bg/m17
бил тоа оръфлек:
Михаил Владимиров Владов
Роден е на 05.04.1961 г.завършва през 1991 г.
Член на политическа партия ГЕРБ.
Председател на постоянната комисия за връзки с гражданското общество
https://council.sofia.bg/mihail-vladimirov-vladov
кви ли са му алтовете?
chichka
Рейтинг: 2616 НеутралноПочвам да мразя този зелен октопод и екоталибани! Ако зависи от тях, сигурно ще ни вкарат в газовите камери, за да не дишаме въздуха и да не мачкаме тревичките на гущери, охлюви, таралежи....
Русия е проказата на планетата Земя.Храбър
Рейтинг: 1933 ГневноНещо по проблема имаш ли да кажеш?
Защо изобщо пишеш тук след като само плюеш, а нямаш никакви аргументи по темата?
Аман от нагли, платени тролове! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
silverman
Рейтинг: 712 НеутралноТези организации не казват колко поражения ще бъдат нанесени на околната среда от любимият им тунел!
http://vestnikstroitel.bg/tema/109322_ekspertniyat-svet-km-ksb-dlgiyat-tunel-prez-kresnenskoto-defile-e-necelesobrazen/
Да оставим настрана рисковете по време на строителството, да приемем, че е се постои много екологично, сеизмично устойчив на високия риск в зоната и т.н.
Колко СО2 ще бъде отделян годишно от енергията, необходима за вентилационната система, осветителната система и другите системи свързани с експлоатацията на тунела?
В писмото не пише само коя компания, специализирана в строителството на тунели спонсорира кампанията?
radoslavivanov
Рейтинг: 497 НеутралноКакто винаги основната цел на другарите от БСП, ДПС, ГЕРБ, АТАКА, ВОЛЯ и всичките им производни е да се окрадне народната пара за едно и също нещо - поне 5 пъти.
Един път да откраднем европейските средства - хем да му викат магистрала, хем е да не е точно.
Втори път хем ще пазим природата, хем ще запалим половината Кресна, пък после ще я възстановяваме.
Трети път като се разбере рано или късно, че няма да я бъде така магистралата, ще усвоим народната пара да поправим грешката.
Четвъртият път е ясен - некачествено изпълнение и постоянни ремонти.
Петият път е когато държавата бъде осъдена, заради безобразията, които върши администрацията.
Всички изброени партии разбират ЕКОЛОГИЯТА само през парите, които влизат в джобовете им.Колкото повече пари у джобовете, толкова по-екологично е решението :).
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#27:"Моа Преател Тайпи"][/quote]
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф... и бистрисшкий тигрррр... ммм
(бистришко-бабешки, ма нейсе)
Valeri Ivanov
Рейтинг: 497 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "ndb":
Грета Севърн Зоя
https://manolov.blog/2019/03/15/грета-севърн-зоя /?fbclid=IwAR1iwFnkG9fS-8iOHUm60tzfGZT--GJn_Yi72EMh7jKQnXbeFXL_uGl1lnM
pag
Рейтинг: 1242 ЛюбопитноТоя тунел щеше да погълне всички евросредства за пътна инфраструктура за 10 години напред!
Аз не съм съгласен да спрем цялото строителство за десетилетие само заради кефа на няколко хиляди социопати-малоумници, за които цената няма значение, щото парите са чужди!
Що да не нарпавим един тунел от София до Солун и да изселим всички хора помежду им, така природата ще е още по-добре, а? За 200-300 години ще го изплатим, колко му е, важното е жълтогъзия клепоух торен бръмбар да е добре! Culus capitem delit
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... както вече споменах... Всекое едно твърдение фанариотско е ОСЪЗНАТА ИЛИ НЕОСЪЗНАТА тлъста Лъжа ! (аксиома) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
dorn
Рейтинг: 1921 НеутралноТука някои дрогаре удобно подменят вариантите. Това с дългия тунел вече не се дискутира ( и правилно, защото при нашите условия преминаването през него ще бъде начинание за молитви и пожелания ) . Коментира се единствено това - вместо източния път да бъде само от едно платно те да бъдат две платна ( новия вариант без дългия тунел ). Дали второто платно ще се движи успоредно на първото, отдолу или отгоре, то това вече е технически въпрос, но щом има възможност за едно платно ще има и за второ ( повече бетон и естествено пари ). Така ще си остане стария път като локален и дублиращ а транзитния трафик ще се качи на магистралата без да пречи на животинките.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 Неутралнодрамата е дет Дедо Гойко и бабите ше спрат да го лубат ...с тоа сланинест гъз де го е отпрал ше му остане сал един Сенсей Путин да го оножда яж бахур
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... вий от Позасрану Двайси ли бяхти... ми ривьете бре, ривьете... хахахахахаха "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 279 НеутралноПазете си държавата тя е ваша!
Забравете за тези бързи пътища. Който бърза- бавно стига!
Колко красиво е да минеш през някое българско село или чиста природа с миризма на горски билки и диви цветя а по тия нови магистрали само миризливи дизелови коли и камиони ...
zo
Рейтинг: 700 НеутралноЗащото десетина години преди ОВОСа има екооценка утвърдена от ЕК, същият тоя лош ЕС дава парите (съответно може да поръчва музиката), а най-големият препъни камък за прогреса у нас са регресивните групировки, които управляват. ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... види се, че некои европейци, по-така, ограмотени, взеха да се загрижват за Пра-Родината си... сиреч, признаха си, че не-точно "древна елада" е родила европейската цивилизация... достойно ест! (бой по крадливите комунета от всички разцветки)
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. ГрефМоа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#48] от "pag":
яж бахуроле-оле, лъже като дърт гербурунгел, без да му мигне окото
Real GDP growth rate - volume
Percentage change on previous year
unit,na_item,geo\time 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
CLV_PCH_PRE,B1GQ,BG 1.3 1.9 0.0 0.5 1.8 3.5 3.9 3.8 3.1 p
CLV_PCH_PRE,B1GQ,RO -3.9 2.0 2.1 3.5 3.4 3.9 4.8 7.0 p 4.1 p
https://ec.europa.eu/eurostat/estat-navtree-portlet-prod/BulkDownloadListing?file=data/tec00115.tsv.gz
първо се вижда как Румъния е действителн ударена от кризата, а ние не, противно на лъжите на Борисов. второ, види се, как лъжеш, те имат много по-висок ръст от нас. Трето, след Костов ние се обиждахме, че ни слагат в една група с тях, благодарение на Борисов им дишаме праха, а тенденцията да изоставаме е повече от устойчива
Стабилно по ГЕРБ, Гарантирано от Мафията!
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... леко ми писва от "тукашния" наивитет... задачата значи е "с европейски средства" да разкопаеме (и откраднеме) де що има трако-римско-българско златО... та, не се Чудете за "нелогичните" маршрути и напъни за метро, магистрали, гЪзопроводи, молове, хотели и прочее "инфраструктурни строежи"... гепат бе, а и не се и крият... та к'фа природа, к'ъф руски г@з, к'фи 5 ле'а... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
axd14700100
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#56] от "Моа Преател Тайпи":
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф... здрасти , преател ) ... как е джамбурето
chichka
Рейтинг: 2616 НеутралноДо коментар [#44] от "silverman":
Русия е проказата на планетата Земя."Колко СО2 ще бъде отделян годишно от енергията, необходима за вентилационната система, осветителната система и другите системи свързани с експлоатацията на тунела?
В писмото не пише само коя компания, специализирана в строителството на тунели спонсорира кампанията?"
++++++++++++
chichka
Рейтинг: 2616 НеутралноЕха, направо да се върнем в пещерите и да живеем еко.... Що ползваш електричество и компютър бе талибан? Русия е проказата на планетата Земя.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#59] от "о сандо":
яж бахуруф, скука голема... Фирумето не е същото без отгърмения усер Мани. отатък ма обвиняват че съм бил пиян, па аз съм репичка от забрайх кога -- ше зема довечера са одрънкам достойно
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутралнохахахаха... бе аз от време имам едно подозрение, че си некъф дето бачка, ма верно много бачкаш ... трбе се разпускаш, че стегне ли те капата, начи е кофти... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Свинчуга
Рейтинг: 1960 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Грантажии ибават мамето на бокувата магистрала. Уджаз, уджаз!
lz2
Рейтинг: 2244 НеутралноА хората дето се избиват там не са уникални, а еко-талибан?! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
vha02605737
Рейтинг: 225 НеутралноПътища трябва да има !
Но, не за сметка на природата !
Българите традиционно, обичат и пазят природата си(това го доказват многото ни песни за Балкана, За Гора и т.н.), което е хубаво и затова все още имаме такива гори и кътчета. В западна европа малко могат да се похвалят с запазени места като нашите.
lz2
Рейтинг: 2244 НеутралноПриродата, драги, е много по-силна от човека! върви в Предбалкана да видиш, колко нови гори са поникнали и пораснали на ниви, които са обработвани стотици години! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#63] от "о сандо":
яж бахурнемам работен ден едничък
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#67] от "lz2":
яж бахурЦветанка Карагьозова
Атентат срещу приближени на СИК
https://www.capital.bg/861205/
zfm52680934
Рейтинг: 497 НеутралноКаквото и да поиска държавата да строи и модернизира,лифтове,магистрали и т.н.,се явяват едни еко защитници,които лапат милиони от ЕС,и започва едно яко реване,как някой унищожавал природата в България.
sdgАма голяма работа че сме изостанали в модернизацията на инфраструктурата с 50 години ,от Европа и света,важното е да започнем да живеем в пещери,за да покажем на света,колко зелени е България!
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... бравос... щото и аз така... ма как ме опровергаваш, кат ти викам, че треа се пучива и повечи начи "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
ahasver
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#20] от "dun":Защото нашите строители не смеят и не могат да се захванат с дълъг тунел, а това е единственото добро решение. Ще трябва да поканят швейцарци, немци, италиани или французи. Те обаче ще строят точно по проект, с добро качество, на разумни цени. Т.е. - няма да има чалъм да се краде!
Засега решението е по Бойков калъп - прави се нещо вместо нищо, хем да има , хем да няма. Всички да са доволни, властта да е стабилна, половината да се окраде, да има за вили в Испания,островчета по морето
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... смотан трол... "иликтричиствуту" не е монопол на сАвецката власть... има и зелени енергоизточници, смотан тролЮ, не са само "червени"... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
ahasver
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#20] от "dun":завоя-убиец на Своге?!
Айде стига глупости! Един калпав шофьор изтрепа хората, цяла България се юрна да търси виновен и се оказа пътят! Предупредителната табела за чий х ...е била? Забранителната бяла непрекъсната линия за какво е нарисувана? Влязъл е в завоя без да гледа пътя по показанията на блъснатите коли. Бил е на сладък лаф с пътника до него.
obektiven_new
Рейтинг: 461 ЛюбопитноЗа всички, които май изобщо не са прочели - искането цялата магистрала да е извън дефилето защитава не само птичките и тревичките. Защитава и интересите на хората от Кресна. Защото ще има локален път. В момента, при одобреният от правитеството вариант - най-прецакани са хората от Кресна. Поговорете си с някой от тях преди да пишете небивалици по форумите.
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... теа изпражнениа, по зла случаеност ги познавам лично (от преди години), и неа другъ Оправиа с тиа... личи ми почерк софиа запад "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
ahasver
Рейтинг: 770 НеутралноЯ да питаме Рабинович. Той знае точно какво ще се строи и кой ще го строи. Нали за Ф-16 позна.
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... абе, смотан трол... след похарчени стотици мЕлиони оЙро, по Ойро Програма, къф е тоя Ойропейски Път с ограничение за движение 30 км/час, БЕ!!! по кой ойро стандарт! е ТОВА!! ... май по тоя Стандарт "Б": за бюджетни кражби от 90% ли бе, смахнат.... т'ва гробарите, верно не сте българи... ни срам, ни очи, ни род... само едното насиране от страх пред москаляците... пфу! по-долни от мангалите сте вие... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
galiwer1880
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#32] от "Kiril":
Примера е добър,но си мисля,че тоя нашите си падат по Арабския полуостров. Там ,и където се обърнеш само пясък...пясък.. Има няколко вида змии,гущери и бръмбари и това е.
Напук на всички,ще я направят само и само да е на тяхната. Тъпа ,тъпа бюрокрация!!!
Kiril
Рейтинг: 272 Неутрално,,Дневник (респективно Капитал), отдавна не са десни издания!"
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comСубективна опорка. Строителната мафия експлоатира българската природа а на теб медията ти е виновна, че си върши работата. Да ти нямам и логиката.
Ти знаеш ли въобще какво е консерватизъм? Жокер - не е слугинаж на олигархията за сметка на природата и възможните ползи от нея.
"който не строи е терорист". Това е доста вредно и крайно влечение. Близко е до акъла, че можем да извлечем повече ползи от природата ако не се унищожава както статията показва вече съществуват немалко начини за икономика около Кресна. В този смисъл евтиният вариант (удобен за строителната мафия) нарушава тази местна икономика и така губят хората там а и цялата нация от БВП.
Следователно ти си антибългаринът, който на всяка Зелена новина е анти.
penetrating
Рейтинг: 7761 НеутралноЗа мен е странно да се използва източното трасе, понеже то навлиза дълбоко в паркови територии, а Кресненското дефиле вече е донякъде увредено със десетилетения трафик през него, но щом прородозащитницте казват, че там може - ок. Може даже да е по-евтино ?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertиванчолаков
Рейтинг: 225 НеутралноНяма особено значение ,какво мислим аз ,ти той....Това са огромни средства генерирани от световни проекти,при които местните"борци-еколози" са само изпълнители .Ако местните власти,правителства подадат-"борците" се облажват,ако не -реват до бога!
silverman
Рейтинг: 712 НеутралноПубликувано във факти.бг: Казусът “Струма” е показателен и за лобизма на “зелените”. През годините те настояват за мегатунел през дефилето, дълъг над 15 км. През 2013 г. държавата се поддава на “зеления” натиск и избира за изготвяне на идейния проект на тунела (на стойност близо 3 милиона лева) швейцарския консорциум “Виа план – Амберг”. Именно Швейцария е страната, в която е регистриран WWF. По-късно договорът е развален, а “еколозите” продължават очернящата си кампания с доноси до Постоянния комитет на Бернската конвенция, който следи за спазването на европейското екологично законодателство. Кампанията включва и медийните атаки срещу българската държава у нас и по света – всичко с подкрепата на WWF. Жертви на “зелени” атаки са и строежът на завода за преработването на отпадъците на София, изграждането на 7-ми блок на АЕЦ “Козлодуй”, газопроводът “Южен поток”, изграждането на АЕЦ “Белене”. Все проекти от огромно икономическо значение за България, свързани и с националната сигурност.
Капабланка
Рейтинг: 417 НеутралноИ на кой имаш вяра?На Борисов и ГЕРБ ли?Или на неговите некадърни служители, които правят каквото каже той и ДПС?!!
silverman
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#73] от "о сандо":
Точно така сандо, има зелени енергоизточници, на които енергията се изкупува на преференциална цена, която плащаме ние, балъците под формата на "отговорност към обществото" или както там просташки се нарича!!!
Капабланка
Рейтинг: 417 НеутралноЗатуй сме стигнали до тук, че застрашаваме домът си - Земята!!!
Едва ли ще го разбереш, защото подобни егоисти, като теб, сте особено нагли и тъпи, но все едно да си сложиш в банята един оголен кабел!
hammurabi
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#48] от "pag":
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/08/12/3023347_regionalnoto_ministerstvo_publikuva_pet_varianta_na/
Тук е посочена цена на тунела около 1.2 млрд. лв.
Ще ми е интересно колко ще струва последният вариант: рехабилитация на сегашния път Е-79 в посока Гърция, а в посока София изграждането на друг път източно от Кресна.
С нетърпение очаквам "конкурсите", но както се казва - 30% политически рекет към по-голямата сума си е по-голяма сума.
А от тунела нищо не могат да вземат, защото ще го строи чужда компания. Така че тунелът категорично отпада.
Бо По
Рейтинг: 608 НеутралноНастоящото проектно решение в максимална степен припокрива икономическите и екологичните интереси. И това е установено както от експерти еколози, така и от добри проектанти. Намерени са компромис и баланс. Всичко друго е проява на краен либерал екстремизъм.
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... настоящите зелени източници са притежание на елитни мЕлицунери, и ги (вие) ИЗПЛАЩАТЕ ПО ОБЯВЕНИ ОТ МеЛИЦУНЕРИТЕ ЦЕНИ НА "ИНВЕСТИЦИЯТА"... цени, които нямат общо с действителността + кражбите на иликтричеству от мрежата, които мЕлицонерите обявяват за собствено производство и пак вие плащате (в случая - два пъти) та, честито!
... друго да питаш? имаш ли... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
dorn
Рейтинг: 1921 НеутралноДо коментар [#60] от "chichka":
Абе градски, преди да награждаваш с плюсове тролски мнения прочети нещо по темата. Тоя сребърен мъж от който се възхищаваш дава линк към някава статия още от 2015 година. Сегашния вариант на източното трасе е съвсем друг - няма дълъг тунел. И се пита в задачата защо се инатят на всяка цена да промушат половината магистрала през дефилето а не да я прокарат цялата горе в планината - така и така там ще има едно платно.
Georgi Dimitrov
Рейтинг: 8 НеутралноМного се спекулира с това " богато" био разнообразие ( предимно змии и гущери по спомени от детството ми) в Кресненското дефиле!
Според мен магистралата трябва да мине точно през дефилето , което е икономически най-целесъобразно и зад всички аргументи, свързани с еко и био простотии стоят шестцифрени финансови интереси. Целта е максимално оскъпяване на трасето и захранване с милиони евро банковите сметки на строителните фирми, които всеки грамотен българин знае чия собственост са.
Нима в полите на Пирин планина няма богата флора и фауна?
Колко са магистралите по света качени на над 700 метра надморска височина?
От друга страна разделянето на магистралата на две трасета голяма глупост.
За финал уважаеми еко, био, зелени и др. подобни организации запомнете едно, никой не ви вярва!
chichka
Рейтинг: 2616 НеутралноДо коментар [#90] от "dorn":
Русия е проказата на планетата Земя.++ Но, тази магистрала, тунел.... ще бъде на територията на БГ, ще се управлява от българско министерство, агенция..... тунела ще се поддържа от български фирми, парите ще се орязват, ще се краде и само слез 2-3-5 г тунела ще е затворен. Не коментирам геологическия риск, четох за структура, разломи.... не съм компетентен и не коментирам това.
Или трябва да е частна, платена и ние да караме пак по стария път, или трябва да е евтинджос за държавата, за да я ползваме.
Въпроса с въглеродния отпечатък е резонен, затова поставих ++.
Спомни си балона с биодизела и кой спечели от цялата еуфория?
stedim
Рейтинг: 1663 НеутралноДостатъчно екоталибанизъм.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4241 НеутралноДо коментар [#19] от "джендър дебне в храсталака":
Еретик"кресненското дефиле е уникално. Усерете и него ! Има алтернатива, но нещо не им изнася.Ще откраднат по-малко."
============
Дженди, тебе ако питат, да прекарат магистралата по карстовото било.
Ами и то е уникално, бе!
Judjuk
Рейтинг: 2673 НеутралноГербавите приеха този вариант, щото решиха, че ще спестят време и пари. Истината обаче е, че на тях просто им липсва капацитет да направят магистрала в сложен терен. А щом като едното платно може да мине през планината, източно от пролома, що да не мине и другото. Ресурсът за технологии и организация ще се ползва и за двете платна. Освен това прокарването на магистрала по реката си е истинска еквилибристика. Честна натовска, съмнявам се, че е възможно да се спазят законните нормативи за този вид съоръжение, които са много строги и разточителни. До момента не са представили проект и сигурно си имат причини. А това за природата, туристите, спортистите и пешеходците си е самата истина.
Judjukdun
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#30] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Ами много просто можеш да им отидеш на сайтовете, да провериш какво точно правят и да ги попиташ каквото те интересува!
Дори ще ти и отговорят за разлика от "твоето" правителство на което лъскаш обувките в този форум!
dun
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#48] от "pag":
Сигурен ли си в това което говориш? Знаеш ли каква беше прогнозната цена на тунела и за какви суми искат да правят "евтиния" вариант?
dun
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#44] от "silverman":
Щом си по спонсорството и ми цитираш алабализмите на Камарата на строителите явно си наясно кой спонсорира кампанията да не се строи тунел който Камарата на строителите не може да построи заради двете си леви ръце и дълбоките си джобове, а?!
wre501051215
Рейтинг: 3279 НеутралноДо коментар [#13] от "tww09306483":
Пречи му,рязбира се.Ъези,които са зад екоталибаните.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1395 НеутралноДо коментар [#70] от "Svetlio":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли така правят? Имаш ли разбивка на лапането? Щото аз имам.