Танзания забрани найлоновите торбички

Танзания забрани найлоновите торбички

© Николай Дойчинов



Пълна забрана за найлоновите торбички влезе в сила днес в Танзания, като нарушителите са заплашени от сериозни глоби, предаде ДПА, цитирана от БТА.


Източноафриканската държавна се присъедини към други африкански страни като Руанда и Кения и забрани замърсяващия околната среда продукт. Който произвежда найлонови торбички, е заплашен от глоба до 400 000 долара или две години затвор.


Лицата, които използват найлонови торбички, ще бъдат глобявани с около 13 долара, каза държавният министър на околната среда Дженюъри Макамба.




Националният съвет за управление на околната среда посочи в разпространено днес съобщение, че са били събрани около 200 тона найлонови торбички в Дар ес Салам в кампания, продължила около две седмици.
Защитниците на околната среда приветстваха забраната.


Пластмасовите изделия са най-големият замърсител на околната среда и тих убиец на нашата природа. Така е защото са нужни 100 години, за да се разгради една найлонова торбичка, каза директорът на местното подразделение на Световния фонд за дивата природа.


В съобщение на сайта на организацията се посочва, че Танзания се е присъединила към около 12 страни от Африка, които или са забранили, или са въвели налог върху найлоновите торбички, за да се контролира и в крайна сметка да се спре употребата им.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 388 Неутрално
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Браво !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    И Танзания ни изпревари за решение, което рано или късно трябва да вземе и нашата страна

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2219 Весело

    Пък в русия ще забранят Интернет.

    Всеки с приоритетите си.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  5. 5 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3176 Неутрално

    Гоним ги и сме на път да ги настигнем.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Точно това беше най-големия проблем на Танзания. Танзанийското правителство така добре се справи с всички останали проблеми на народа си, че дойде времето да обърнат внимание и на това. И като стара демокрация с дълбоко вкоренени традиции в правата на гражданите се спряха разбира се на пълна забрана вместо на високи глоби за тези дето цапат или по-високи акцизи...

  7. 7 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    И Танзания ни изпревари за решение, което рано или късно трябва да вземе и нашата страна
    —цитат от коментар 3 на neut


    Да, но ние тук с какво ще ги заменим? Едва ли на много ора ще им се дават по 3 лева за хартиен плик. А и това също не природосъобразно на този етап.
    Китайците пак са напред. Започнали са да изпозвал листа вместо найлонови торбички. Всъщност са възобновили използването на листа като плик за покупки преди навлизането на торбичките...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  8. 8 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Похвално.
    —цитат от коментар 1 на кокошката


    Нищп лошо не виждам в найлоновите торбички, стига да се рециклират и да не се изхвърлят където не трябва. Отделно това е демагогия. ПВЦ бутилките са много по-сериозен проблем.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Може да обиколите земята... на всякъде 99% от пластмасите са с корпоративни брандове!

    https://www.youtube.com/watch?v=4mV70ZWaIZQ

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на blahblah
    blahblah
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Браво, но кога ще ги стигнем танзанийците???

  11. 11 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Може да обиколите земята... на всякъде 99% от пластмасите са с корпоративни брандове!https://www.youtube.com/watch?v=4mV70ZWaIZQ
    —цитат от коментар 9 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Трябва да има баланс между опазването на природата и икономическия интерес. По-добре ли е едно дърво да стане на примерно 500 хартиени плика?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  12. 12 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    Чудесно решение! Торбичките са тези с които най-лесно се замърсява. И на-лесно може да се откаже човек от това да ги ползва.

  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3715 Любопитно

    Кога ли ще ги стигнем? Танзанийците!

  14. 14 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#8] от "qwerty 500":

    Именно в рециклирането е проблема. Колко от нас изхвърлят боклука разделно? А се водим европейци.. та какво да кажем за африканците. Най- добре е да се забрани употребата докато ни уврат главите пък после може да ги върнат обратно.. след 100- 200 години..

  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    [quote#11:"qwerty 500"][/quote]

    Ами ще стане баланс след време...като ги забранят, хората ще започнат да ползват например платнени. Хартиените като са по 3 лв няма да ги ползват...
    Сегашният модел не е устойчив - пластмасовите торбички са по 10 ст, или колко там, и всеки като пазарува, вика - къде не съм ги дал, после ги хвърля и при първия сериозен вятър половината дървета са "украсени"...

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":

    Хартиеният плик в Кауфланд например, е 40 стотинки, найлоновият - 30. Страховита разлика, спор няма.
    А ако си купиш платнена торбичка за многократна употреба пък сваля рейтинга...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#11] от "qwerty 500":

    Хартията все по-малко се прави от дърво.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4269 Весело

    Ние, Републиката на ББ, още не...

  19. 19 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1097 Любопитно

    До коментар [#8] от "qwerty 500":

    Я дай пример за една ПВЦ бутилка. Знам за ПЕТ, ПП ,ПЕ обаче ПВЦ то нещо убягва.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  20. 20 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#8] от "qwerty 500":Именно в рециклирането е проблема. Колко от нас изхвърлят боклука разделно? А се водим европейци.. та какво да кажем за африканците. Най- добре е да се забрани употребата докато ни уврат главите пък после може да ги върнат обратно.. след 100- 200 години..
    —цитат от коментар 14 на кокошката


    Много малко, то няма и условия, Контейнерите за разделно събиране по условие някакво не са поставени на подходящи места. Отделно не се поддържат като цяло. И разбира се, ние нямаме култура да изхвърляме отпадъците разделно. И така д/ефекта се умножава.


    До коментар [#11] от "qwerty 500":Хартията все по-малко се прави от дърво.
    —цитат от коментар 17 на Darth Plagueis


    Това все още е повече теория, отколков практика, но дори и така да беше пак опираме до същия проблем - как може да се рециклира, след като няма как да се събере? Схващаш ли ми мисълта? Отваряш контейнер за хартия - вътре пълно с бутилки. Точно пък у нас да не би да си мислиш, че някой ще си играе ръчно после да ги разделя. Всичко се изхвърл, по-точно се продава/изкупува от фирми.
    До коментар [#7] от "qwerty 500":Хартиеният плик в Кауфланд например, е 40 стотинки, найлоновият - 30. Страховита разлика, спор няма. А ако си купиш платнена торбичка за многократна употреба пък сваля рейтинга...
    —цитат от коментар 16 на Darth Plagueis


    Съгалсен съм. Не е като да се правя като на маджа мерудия, но. Платнените торби навяват асоциация с комунизма. Първо. Второ, се приема като неудобство да носиш таква торба а и кой ще ти носи постоянно такава торба в джоба. Не е казано, че ти отиваш специално на покупки с някаква идея да купуваш. По-скоро е обратното. Виждаш нещо и решаваш да си купиш. Иначе точно платнената торбичка е решението. Аз нямам проблем да нося платнена торбичка, но хората като цяло както казваш и ти - имат.
    [quote#11:"qwerty 500"]
    —цитат от коментар 15 на rainbou1
    Ами ще стане баланс след време...като ги забранят, хората ще започнат да ползват например платнени. Хартиените като са по 3 лв няма да ги ползват...Сегашният модел не е устойчив - пластмасовите торбички са по 10 ст, или колко там, и всеки като пазарува, вика - къде не съм ги дал, после ги хвърля и при първия сериозен вятър половината дървета са "украсени"...[/quote]

    Еми пак става въпрос за същото. Културата ни. Но все пак едва ли световният океан е замърсен с найлонови торбички, аз доколкото съм гледал замърсяването идва основно от ПВЦ бутилките.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  21. 21 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 796 Неутрално

    А ЕС с толкова много зелени сектанти, НПО-та и дървени философи забрани само сламките за пиене и клечките за уши ... Кога ще ги стигнем ... африканците?

  22. 22 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Я да ви питам нещо? Знаете ли за колко години се разгражда цигарен филтър?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  23. 23 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1302 Весело

    За какво са им, все едно има какво да слагат в тях!

  24. 24 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#8] от "qwerty 500":Я дай пример за една ПВЦ бутилка. Знам за ПЕТ, ПП ,ПЕ обаче ПВЦ то нещо убягва.
    —цитат от коментар 19 на kasko


    Да не издребняваме с абревиатурите. Или?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  25. 25 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1683 Любопитно

    До коментар [#7] от "qwerty 500":


    Едва ли на много ора ще им се дават по 3 лева за хартиен плик.
    —цитат от коментар 7 на qwerty 500


    Я, пак!
    3 лева е цената на торбичка от плат, която ползваш 100+ пъти!
    И в дългосрочен план е много по-евтина от торбичката за 25 стотинки, която използваш еднократно!

  26. 26 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1683 Любопитно

    До коментар [#22] от "qwerty 500":


    Я да ви питам нещо? Знаете ли за колко години се разгражда цигарен филтър?
    —цитат от коментар 22 на qwerty 500


    За същото време, както торбичката! Но... Навремето имаше цигари с филтър от хартия! Явно бяха по-скъпи!

  27. 27 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Да ги правят торбичките от коноп . След пазаруване , ако желае човек да може и да си я изпафка. legalize it !!!

  28. 28 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#22] от "qwerty 500":
    —цитат от коментар 26 на gak37608125


    А от тук ме навява на друга мисъл. Торбичките все пак могат да се видят доста лесно, били окрасили дървета ОК, ще се махнат, но нямам идея колко милиони, или по-скоро милиарди цигарени филтри "красят" почвата.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  29. 29 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#8] от "qwerty 500":

    В Кения има забрана и никой не ползва. И е чисто.
    Местните казват, е е било кошмар- Особено като духне вятър. За 2 години се изчистило.

  30. 30 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":
    —цитат от коментар 25 на gak37608125


    Погледни по-нагоре в коментарите...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  31. 31 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#8] от "qwerty 500":В Кения има забрана и никой не ползва. И е чисто.Местните казват, е е било кошмар- Особено като духне вятър. За 2 години се изчистило.
    —цитат от коментар 29 на taratanki


    Еми явно още не сме дорасли нивото на Кения. Това къде шега къде не... Но виж, аз шпддържам позицията, че не са ни виновни найлоновите торбички, а това какво правим с тях.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  32. 32 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":

    10 стотинки е разликата в супермаркетите между найлонови и хартиени торбички (тези за многократна употреба). Не вярвам да е много много по-различно за най-масовите. А и винаги могат да разрешат конопа (индустриалният), от който е екологично могат да се произвеждат евтини и разградими заместители на найлон/пластмаса...

  33. 33 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":10 стотинки е разликата в супермаркетите между найлонови и хартиени торбички (тези за многократна употреба). Не вярвам да е много много по-различно за най-масовите. А и винаги могат да разрешат конопа (индустриалният), от който е екологично могат да се произвеждат евтини и разградими заместители на найлон/пластмаса...
    —цитат от коментар 32 на Sinergy


    За конопа съм напълно съгласен. Конопените изделия са най-близо до платнените по издържливост. Всъщност на практика днешните платнени изделия са по-малко издържливи от конопените. Но не се заблуждавай, нямат сметка да се разпространяват издържливи продукти. Най-вероятно след като забранят найлоновите торбички ще се пазарува в хартиени. Но не такива произведени от коноп.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  34. 34 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2285 Весело

    Мдаааа. Ще забраним пластмасата и след десет години ще има кампании "Да спасим джунглата!". Това да мислиш, че хартиените торби са по-екологични от найлоновите е проява на рядка форма неосведоменост. Напомня ми оня прочут пост на някаква активистка, дето плюеше по ловците, че убивали животни за да ги ядат, вместо да отидат да си купят месо от магазина като всички останали...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  35. 35 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Много отдавна се правят хартиени здрави пликове от дървесни отпадъци.
    Най-здравите са от бамбук, трева която расте адски бързо.
    Има я в огромни количества в Азия и Южна Америка.
    Северните видове бамбук виреят чудесно и у нас.
    Проблема е че после е почти невъзможно да го изкорениш напълно ;)
    Няма пълно щастие.

  36. 36 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Твоят пример ме кара да се сетя за филмчето "Умно село".
    Та при такива мерки НЕ само няма пълно щастие, има пълен резил :))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2025 Любопитно

    Това дето ги забранили добре, ама нищо не са писали с какво ги заменят. Да не стане после "искахме да изпишем веждите, пък избодохме очите". А поговорката я има, именно щото често нещата "за добро" дават неочакван резултат в грешна посока.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Тук след забраната на найлоновите торбички, реално замърсяванетос найлон се увеличи.
    Как така?
    Найлонова торбичка се смята тази, която е с дръжки. Ако е без дръжко това не се смята за найлонова торбичка, и по хипермаркетите е пълно с такива, например при рафтовете за плодове и зеленчуци, и всеки може да си взима колкото иска от тях. И се получава, че преди, толкова не се взимаха найлонови торбички, колкото сега.

  39. 39 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#11] от "qwerty 500":

    "По-добре ли е едно дърво да стане на примерно 500 хартиени плика?"

    По-добре е. На мястото на дървото засаждат ново.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  40. 40 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тюфлекчия":

    "Ще забраним пластмасата и след десет години ще има кампании "Да спасим джунглата!"."

    Знам, че си нагъл лъжец, ама хайде по-леко с манипулациите. Хартията от дървета от джунглата ли се прави?

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#20] от "qwerty 500":

    Само по едно нещо не съм съгласен - хартията се прави основно от гипс.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2285 Весело

    До коментар [#40] от "I":

    А аз знам, че си доста семпло момче и не схващаш иронията. Това наистина е тънка материя и изисква над определено IQ - доста над твоето.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  43. 43 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#42] от "Тюфлекчия":

    Ирониятане се азира на манипулации, гений. Та, по-леко с лъжите.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  44. 44 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#43] от "I":

    s/азира/базира/

    Клавиатурата на MacBookPro е ужасна, дано тая на новия модел да е по-добра.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Като гледам снимката към статията, с тези 3(ТРИ, три, за неразбралите), торби БОКЛУК, мисля, че примерът на Танзания трябва да се последва :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  46. 46 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#11] от "qwerty 500":"По-добре ли е едно дърво да стане на примерно 500 хартиени плика?"По-добре е. На мястото на дървото засаждат ново.
    —цитат от коментар 39 на I


    И кой засажда, ти примерно колко фиданки си засадил?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  47. 47 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#46] от "qwerty 500":

    Който прави хартия засажда дърветата. Абе, ти имаш ли някаква идея как работи хартиената индустрия? Вземи попрочети за финландската, например. Има си ферми за (бързорастящи) дървета и те използват за правене на хартия. Или ти си мислиш, че някой ходи да реже дървета в гората?

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  48. 48 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2285 Весело

    И кой засажда, ти примерно колко фиданки си засадил?
    —цитат от коментар 46 на qwerty 500


    Нито една, ама е гледал на MacBookPro-то как някой го прави и следователно много разбира от темата. Аз понеже съм си имал вземане-даване с "Монди" знам как работи хартиената индустрия, ама не мога да се меря с някой дето е гледал клипче в YouTube за Финландия. Мдааа.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  49. 49 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#46] от "qwerty 500":Който прави хартия засажда дърветата. Абе, ти имаш ли някаква идея как работи хартиената индустрия? Вземи попрочети за финландската, например. Има си ферми за (бързорастящи) дървета и те използват за правене на хартия. Или ти си мислиш, че някой ходи да реже дървета в гората?
    —цитат от коментар 47 на I


    Еби я хартиената индустрия. Кажи ти дърво посадил ли си...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  50. 50 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Там едва ли ще им е трудно. Все пак за какво са им найлонови торбички на предците на хомо сапиенс.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  51. 51 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    Браво, това е напредък в сравнение с нас.

  52. 52 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2163 Весело

    До коментар [#34] от "Тюфлекчия":

    Изяж бобър, спаси дърво!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  53. 53 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тюфлекчия":

    Ох, горкото...

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  54. 54 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwerty 500":
    Много си зле. От много отдавна има биоразградими полимери, които се използват в медицината и други сфери, просто не е имало необходимост да се предлагат за масова употреба.
    Във Франция от години има забрана за найлонови (всъщност са полиетиленови) торбички за еднократна употреба и се изпозлват техни заместители от полимери на база царевично или картофено нишесте. И у нас отдавна се предлагат такива, дори навремето Пикадили за известен период бяха преминали на биоразградими.
    Засега няма практична алтернатива само за дебелите полиетиленови пликове, но те се водят за многократна употреба и за тях няма ограничения

  55. 55 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#6] от "lustmord":

    Като за Африка танзанийското правителство се справя доста добре.
    Ийономически стои, както Бразилия за Ю.Америка.

  56. 56 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Аз пък си имам десетина наилонови плика в колата, които ползвам с години, като отида на супермаркета си вземам 3-4 от колата, пълня си ги в магазина, с пликовете до апартамента, и после празните пликове след като ми свършат пликовете в колата, от апартамента в колата.... Така за 50-60 посещения на супермаркет по3-4 торбички спестявам по30 ст. събират се по50-60 лева на година.

    Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...
  57. 57 Профил на I
    I
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#49] от "qwerty 500":

    Садил съм плодни дръвчета, канадски клен и борчета. Други въпроси?

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  58. 58 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Очевидно дори И в Танзания виждат по-далеко и по-добре бъдещето от нас.....жалко.....

  59. 59 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    БРАВО НА ТАНЗАНИЯ!
    Срам за България!

  60. 60 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Аз от няколко години имам три платнени торби в една жабка на колата и не ползвам найлони, не съм умрял още. В повечето големи магазини има такива торби и ако е за цената, излизат много по-евтино, защото са многократни. Замяната на найлоновите торбички е някакво начало, следват чашки, вилички, бъркалки и бутилки, които май са най-големия проблем.

    Много хитър




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK