Упорството на управляващите за "Струма" може да доведе до загуба на пари, смятат от "За Земята"

Снимката е от един от протестите срещу избраното трасе на магистралата.

© Иван Дончев, За Земята

Снимката е от един от протестите срещу избраното трасе на магистралата.



Решението на българските власти от вчера да финансират със 741 млн. лв. от държавния бюджет най-скъпия участък на магистрала "Струма" - този в Кресненския пролом, създава риск да бъдат загубени не само европейските пари за тази и за всички други отсечки на магистралата, но и да бъдат наложени глоби от Европейската комисия, се казва в становище на екологичното сдружение "За Земята". В него се уточнява, че това може да стане факт, ако бъдат установени сериозни нарушения на законите на Европейския съюз и бъде заведено дело срещу България, както беше в случая с Калиакра.


"Това се случва само няколко дни след подадената жалба от български и международни правозащитни и екоорганизации към Европейската комисия за погазване на европейското екологично законодателство заради унищоженото биоразнообразие в района на Кресненския пролом", се уточнява в позицията. Повече за заплахите за природата и европейската мрежа "Натура 2000" при изграждане на магистралата в противоречие с одобрения от Брюксел първоначален вариант виж тук.


Междувременно вчера е било получено потвърждение от страна на ЕК за регистриране на жалбата, подадена от НПО за нарушаване на европейските екологични директиви от страна на България.




От "За Земята" коментират още, че българските власти упорито настояват отсечката на "Струма" в района на Кресненския пролом да минава през него, независимо че това е в противовес на първоначалните изисквания на Европейската комисия още от 2008 година.


Посочва се, че до момента не е оценено колко ще струва алтернативният вариант, за който настояват местните хора, предвиждащ извеждането на пътя изцяло извън дефилето. От екосдружението припомнят, че до момента Европейската комисия е отпуснала над 1.9 млрд. лв. от Кохезионния фонд за изграждането на автомагистралата.


"Задължението на България е да построи цялата "Струма" в рамките на два последователни програмни финансови периода — 2007-2013 за лотове 1, 2 и 4, както и за технически проучвания на лот 3, а в периода 2014-2020 — финализиране на лот 3. При нарушаване на сроковете и незавършване на автомагистралата до 2022 г. страната трябва да върне еврофинансирането за цялата автомагистрала", се казва още в позицията.


В заключение от "За Земята обобщават", че това, което правителството е избрало да строи в отсечката на Кресненския пролом, е първокласен път, застанал като тапа по средата на магистралата. Като странични решения от избрания проект те посочват оставането на местните хора без локален път, обричането на района на икономически упадък, унищожаване на биоразнообразието и възможностите за развитие на туризъм в цялата зона.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Упорството на зелените рекетьори може да доведе до загубата на много пари.

  2. 2 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Упорството на гербавите тъпунгери със сигурност ще доведе до загубата на много пари.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  3. 3 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1024 Весело

    Упорството на зелените рекетьори може да доведе до загубата на много пари.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    сигурен бях че ще си първи !!!

    Pure Chewing Satisfaction
  4. 4 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 882 Разстроено

    Българските експерт депутати са се запънали като глисти на буца, да унищожат де що има останало.
    Като не разбират от екология, да видят, че релално ще загубим много пари.

  5. 5 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Еколозите - много изнагляхте. Става въпрос за човешки животи в крайна сметка.

  6. 6 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Тези зелени комунисти искат още хора да умират в катастрофи в дефилето, но да няма магистрала там.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Упорството на зелените рекетьори може да доведе до загубата на много пари.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    Проституиращите корпоративни "еко" защитници, как па не врекнаха веднъж ,че се сече в горите,тровят се язовирите,гоят сметища или че има уран в питейната вода?
    Ама ей на унищоженото биоразнообразие в района на Кресненския пролом било ужасно, все едно в искърския пролом всичко е наред, да не говорим за тонове мъртва риба бяха открити в река Искър миналата седмица!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Упорството на зелените рекетьори може да доведе до загубата на много пари.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    Те нищо не са спрели там. Държавата сама се мота. А хора като теб опяват в хора на лизачите.

  9. 9 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Стават много катастрофи през дефилето като се минава с кола. Хубаво е пътят да се оправи. Не разбирам какво лошо има в това?

  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1651 Разстроено

    Е, какво пък, вече свикнахме да даваме по 2 милиарда без подробна информация за какво...

  11. 11 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#3:"serpico"][/quote]

    Пусни тото.

  12. 12 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#8:"falkoneti"][/quote]

    Очевидно разбираш от лизачество.

  13. 13 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#5] от "ourson":

    Най-сигурният начин за запазване на човешките животи е затваряне на пътя.

  14. 14 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#13] от "ilinko":

    И как ще пътуват хората? Ще прелитат през дефилто ли?

  15. 15 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1768 Весело

    Сега пък "За Земята". Тия са някви нови. Не съм ги чувал досега.

    Всяка семица се появява по някое ново еко-НПО. Ама то така е. Келепир има в тая работа.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  16. 16 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    Успех в борбата срещу престъпниците от правителството и аверите им "строители". Сигурен съм, че Боян Петров ще постигне победа за всички ни и Кресненското дефиле ще бъде спасено. Както и местния бизнес, вкл. и туризма.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  17. 17 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2641 Гневно

    Сега отново ли ще обсъждаме от къде да мине. И така още 30 години.

  18. 18 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Сега пък "За Земята". Тия са някви нови. Не съм ги чувал досега.Всяка семица се появява по някое ново еко-НПО. Ама то така е. Келепир има в тая работа.
    —цитат от коментар 15 на Срам ме е че чета Дневник


    Важното е да има все нови и нови пререгистрирани, за да пишат жалби и да стопират всичко. После хората, които изобщо не знаят че има жалба да се питат - абе докога ще е разтурен тоя строеж защо не го приключват...
    Зелен гнусен рекет.

  19. 19 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#16] от "Gopeто":

    За сметка на човешкия живот, така ли? Това само урод може да го мисли.

  20. 20 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#18] от "zidar":

    Тия са някво разклонение на "За да остане природа в България"

    Явно всеки еко-рекетьор членува в по пет-десет такива сдружения.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  21. 21 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#9] от "anonim440":

    Нищо лошо няма да се оправи пътя разбира се. Нека да се спази Европейското и националното законодателство. Както и да не мълчат какво се обърка, че не става с пари от Европа.

  22. 22 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#15] от "Срам ме е че чета Дневник":

    Е и те не са чували за теб. Не е и нужно.

  23. 23 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Тука троловете са на макс, особено тоя засрамения.

    Промитите ви мозъци май не могат да проумеят, че въпраса не е дали да се строи магистрала или не, а да се направи законно и с най-млко загуби.

  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    Там имало повече пеперуди отколкото в цяла Англия! Ами те затова в Англия се чудят що им е добре. Не се налага непрекъснато да им спасява пеперудите, пък и всяка пеперуда преди това е била гъсеница.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#24] от "tribiri":

    Магистралата не се бави заради пеперуди а заради това, че не знаеха какво да правят като не изпълнят проекта одобрен от ЕК.

  26. 26 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Във Франция, в Централния масив и в. Иренеите има много подобни дефилета. По-големи дори. До тях стигат национални и департаментални пътища, но никога магистрали или части от тях. Магистралите минават отстрани и има отклонения за дефилета, пещера и други забележителности.
    Но това е във Франция и в развитите страни. У нас природата се унищожава, за да се угоди на разни Цеко-Миневци, мутри и прасета.
    Цъкайте минуси сега!

  27. 27 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 745 Неутрално

    И гербаджиите, и зелените екстремисти са обсебени от своите нелепи варианти. Единственият правилен е магистрала през дефилето, но не с един дълъг, а неколко по-къси тунела и виадукта, паралелно с изграждането на скоростна ЖП-линия. Защо ще качваш магистрала на 700 м. надморска височина, като пак ще се нуждае от куп тунели и виадукти, но със съпътстващи поледици, снегонавявания, стръмни изкачвания и спускания в началото и края?

  28. 28 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Ш'си пра'а квот' си искам!

  29. 29 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1272 Любопитно

    Аз само не мога да разбера какво смятат да правят с участъка от пътя през самата Кресна.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  30. 30 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 375 Неутрално

    На кой му дреме за глоби, важното Джи пи и Трейс да строят, да капне нещо и за шишковците, зер и те снаги требва да подържат

  31. 31 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Пътя през дефилето се ползва хилядолетия, зелените се сетиха като замириса на пари.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  32. 32 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#29] от "nv":

    Движението ще се изведе от Кресна чрез околовръстен път.

  33. 33 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#31] от "Корки":

    Как дефилето мирише на зелените на пари - дай обяснение защото строежа не се бави от зелени.

  34. 34 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#29] от "nv":

    Ще я заобикаля. Няма да има проблеми там повече.

  35. 35 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gai-jin":

    "Магистралите минават отстрани и има отклонения за дефилета, пещера и други забележителности."

    Глупости. Един пример като хората не можеш да дадеш. Виж магистрала А43 към Торино откъде минава - през дефиле.

  36. 36 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Пътят трябва да се направи по най добрия начин и възможно най бързо . Проста работа .
    Няма място за философии и идеологии .
    Но са намесени частни икономически интереси и вече наистина става сложно .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  37. 37 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Зелените талибани са вредни за България.
    И телесното при тях е, че имаме Зелени една шепа в държава, която поглъща 110 милиона тона въглероден диоксуд, а произвежда -70 милиона тона.
    Сиреч на мене не ми е ясно за какво се борят?

  38. 38 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 33 Неутрално

    За всичко е виновен бруталния лобизъм на управляващите, като за конкретния казус – в лицето на закритата пътна компания НКСИП. След като през 2008 всички си стиснаха ръцете как да бъде построен този участък – и правителство и ЕК и НПО, а именно чрез тунел, за какво им трябваше изведнъж да променят проекта? Риторичен въпрос, разбира се…В крайна сметка ще имаме някакво недоносче вместо магистрала, поредна унищожена природна ценност и всичко това за наша сметка! „Благодарим“!!!

  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gai-jin":

    Бе мааа му! А нещо да кажете за Е35, който свързва Амстердам с Рим?! Той минава очевидно само през варварски държави и изобщо не пресича Алпите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 446 Разстроено

    ЕС дава парите за магистралата!
    ЕС дава пари за биоразнообразието ни, за да го запазим!
    Кресненското дефиле е граница на континенталната и средиземноморската флора и фауна! Зимата континенталната фауна се мести в него, лятото средиземноморската!
    Строежът е възможен извън дефилето и парите ги дава ЕС!
    Тогава къде е проблема пътя да е извън дефилето има и ОВОС има и пари!?! Досега можеше да завършило почти!?!
    Много е просто ЕС дава пари, колкото за да се изгради и няма да останат 40-50% за кражба! Затова едното платно ще е горе другото долу, а парите ще са същите!
    Иначе все някой му е виновен на крадеца!!!

  41. 41 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#27] от "izt21595181":

    При тунелното строителство не могат да присвоят част от средствата, ако строителят е чужфа фирма. А българска фирма няма да може да направи дълги тунели. Въпросът е как да се прилагат парите, друго не ги интересува. А като гризнат дръвцето, екоорганизациите ще са им виновни. На екоорганизациите това им е работата, проблемът е, че правителството се фокусира не върху строежите, а върху възможностите за присвояване на средства. А като скочат и местните, тогава ще стане интересно.

  42. 42 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#41] от "hammurabi":

    прилагат=прилапат

  43. 43 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#40] от "sokratus":

    Перфектно казано!

  44. 44 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    А какви са тези, които спряха първоначалния проект извън дефилето, който имаше финансиране от ЕС, за да го угодят на местните строители? Как това пътя да минава извън дефилето ще убие някой?

  45. 45 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#41] от "hammurabi":

    А като скочат и местните, тогава ще стане интересно.
    —цитат от коментар 41 на hammurabi


    Нали точно за това преди години-две имаше дискусии точно в Кресна с всички заинтересовани страни (власт, местни, еколози, строители) и този вариант излезе като най-приемлив.

    Тази тема не може да се дъвче безкрай, трябва да се вземе решение. "За земята" да спечелят избори и да строят магистралата и през Скопие, ако искат.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#32] от "Vassco":Движението ще се изведе от Кресна чрез околовръстен път.

    През Хасково!

  47. 47 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#40] от "sokratus":Строежът е възможен извън дефилето и парите ги дава ЕС!

    Извън дефилето е планина. Затова е дефиле.

  48. 48 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5327 Неутрално

    До коментар [#8] от "falkoneti":

    Не е вярно. Най-голямото размотаване е заради безкрайните жалби от всякакви организации и еднолични търговци.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  49. 49 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1289 Разстроено

    Само да напомня: тая магистрала трябваше да е изцяло завършена през 2004 година за Олимпиадата в Гърция...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  50. 50 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#48] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Дай доказателства ама специално за дефилето че има протакане заради жалба. Жалбите на собствениците са на други участъци. Аз питам какво е спряно в дефилето заради жалба на природозащитници - нищо!

  51. 51 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    ".. това, което правителството е избрало да строи в отсечката на Кресненския пролом, е първокласен път, застанал като тапа по средата на магистралата."

    По-скоро камила ще мине през иглено ухо, отколкото магистрала по реката. Боко не може да направи "Струма", той явно няма и намерение, щото изтърва срока. Вероятно ще офейка до това време и ще остави матряла да се оправя.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    Че за пръв път ли губим, заради ината и некомпетентността на управляващите.

  53. 53 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    "Много е просто ЕС дава пари, колкото за да се изгради....."
    До коментар [#40] от "sokratus":

    ЕС дава пари....!!!? Тук пише за 741 млн от бюджета. За европейски пари нищо не пише. Това е много съмнително. Плюс това не се работи не само Кресненския участък, има и други, където даже няма технически и екопречки. И които отдавна трябваше да са готови. Т. н. евросубсидии в последните 4 години са голяма мистерия. Някой знае ли нещо?

  54. 54 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#5] от "ourson":

    Така е, да. Вместо да се построи качествена магистрала, управляващите искат "първокласен" криволичещ път в Кресненското дефиле, който ще е бавен и също толкова опасен като настоящия.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  55. 55 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 745 Неутрално

    А българска фирма няма да може да направи дълги тунели
    —цитат от коментар 41 на hammurabi


    А къде точно прочете да пиша за дълъг тунел? Напротив, точно обратното, и съм го уточнил за да нема недоразбрали, ама пак има.

  56. 56 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":
    И за спасяването на човешки животи. Това всъщност е основната причини да се направи магистрала извън Кресненското дефиле. А уродите са твоите господари, които заради алчността си, са причинили стотици убийства. Стотици убити и хиляди почернени хора, заради желанието само нашите "строителни" фирми, собственост на изроди убийци да строят и да крадат.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  57. 57 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    като гледам някой коментари ми се иска да напомня че европейските пари ги спират и наказателните процедури ги пускат когато ИМА НАРУШАВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ОТ ДЕЙСТВИЯ ИЛИ БЕЗДЕЙСТВИЯ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО!

    Каквото и да правят природозащитниците ако няма такива нарушения няма да има и спиране на пари и наказателни процедури!

    Ако има такива нарушения обаче се обръщайте към правителството - тези които са нарушили европейските закони и не са ви виновни еколозите...

  58. 58 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Упорството на управляващите за "Струма" може да доведе до загуба на пари, смятат от "За Земята"
    ..............
    То е ясно.
    Ще доведе до спирането на някои грантове.
    Зелените ще понесат загуби.
    Ама , все си мисля, че човешките животи са по-важни от грантовете.
    Но, разбира се, може и да греша. Защото не съм толкоз умен като зелените.
    То от тях по-умни, принципно няма.
    И по-красиви.

  59. 59 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Безумци - колко народ измря по този път... А можем и да изгубим пари ако не направим цялата магистрала - и както го каза един във форума - да не би магистралите в Швейцария да са направени в облаците?

  60. 60 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    До коментар [#29] от "nv":

    Заобикаля я от дясно (посока Сандански), точи участък се е готов и се ползва от година. И след него ще се качва отгоре на хълмовете едното платно а другото ще е долу уж.

  61. 61 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    До коментар [#45] от "nv":

    Така и не се разбра защо не може и двате платна да минат отгоре ?. За дългия тунел стана ясно - безумно скъп е, за двете платно долу също е ясно - няма място. Но защо не и двете горе ?. За мен като софиянец това е най-добрия вариант - не минавам през това загубено село, не се навирам в тясното дефиле.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK