Пътната агенция обяви конкурс за строителство на тунела под връх Шипка

Пътната агенция обяви конкурс за строителство на тунела под връх Шипка

© Цветелина Николаева, Капитал



Агенция "Пътна инфраструктура" е обявила на 25 октомври на своята страница обществена поръчка за изпълнител на строителни работи за "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка". Стойността на поръчката е 267 225 010 без ДДС, като цената няма да бъде покрита от европейско финансиране.


Природен парк Българка

© Катерина Раковска, WWF-България

Природен парк Българка


Строителството на тунел под Шипка се планира да премине през територията на национална защитена територия с вековни гори - Природен парк "Българка". Проектът бе обжалван от природозащитници както в България, така и пред Европейската комисия, но безрезултатно. В решението си за обявяване на поръчката агенцията е отбелязала, че строителството на пътя и тунела през природния парк не съдържа изисквания за опазване на околната среда.


Срокът за заявления е 5 декември, като финансирането е от националния бюджет. Така обявената поръчка идва на фона на очаквано връщане на пари към Европейската комисия за неизпълнени строителни работи край Габрово. През последната седмица бе оповестен и отказ за по-нататъшно еврофинансиране за автомагистрала "Струма" заради опитите на правителството тя да премине през Кресненското дефиле, което е защитено от европейската мрежа "Натура 2000" (повече виж тук).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1679 Разстроено

    Един нужен тунел но сигурно ще го строй фирмата на един дебел.
    Който е на заплата при един дето обича по турски да си седи в одаята.
    Който пък е на заплата при едни дето много държът да ги наричаме братя.
    Засега тука така седят нещата.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1679 Разстроено

    Един нужен тунел но сигурно ще го строй фирмата на един дебел.
    Който е на заплата при един дето обича по турски да си седи в одаята.
    Който пък е на заплата при едни дето много държът да ги наричаме братя.
    Засега тука така седят нещата.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  3. 3 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 654 Любопитно

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    На боб ли хвърля или ползва кафе?

  4. 4 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#1] от "dedoliben":На боб ли хвърля или ползва кафе?
    —цитат от коментар 3 на zle_platen_trol


    Най-вероятно и на карти Таро пак ще му излезе същото!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  5. 5 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Един нужен тунел но сигурно ще го строй фирмата на един дебел.Който е на заплата при един дето обича по турски да си седи в одаята.Който пък е на заплата при едни дето много държът да ги наричаме братя.Засега тука така седят нещата.
    —цитат от коментар 2 на dedoliben


    За кого е нужен тунела?
    Трафика с камиони минава през прохода на Републиката, защото там е свързана магистралата.
    Стара Загора - Казанлък е около час път, за един час си минал републиката и си от другата страна на Балкана. Освен това като минеш тунела отиваш в Габрово, където няма магистрала до Велико Търново.
    Този тунел няма никаква инфраструктурна логика. Има къде-къде по-важни неща, които могат да се направят, включително и тунел под Петрохан. Или магистрала Русе-В. Търново например.

  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    [quote#5:"Yavor Raychev"][/quote]

    +++
    Тунел под Шипка обслужва интересите на Гърция, пристанище Александропулис. Българският интерес е прохода на Републиката, част от коридора Северна Европа, през Турция за Близкия Изток.

  7. 7 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#6] от "PisnaMi":

    Айде бе. Тунел под Шипка обслужва свързването на Габровската Старозагорската и Пловдивската индустрии.
    Разбра ли ме.

  8. 8 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yavor Raychev":

    Ти нормален ли си или ненормален. Знаеш ли, икономически лаико, че сега ТУР да отиде от Габрово до Пловдив заобикаля 200 километра. А тука работим за разлика от твоето село.

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1874 Неутрално
  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Тунел под Петрохан е много по-нужен и много по-рентабилен, за да се отпуши втория мост на Дунав и да се вдъхне живец на най-бедния край на България... Но лобитата там са слабички...

  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#8] от "Да вярваме на истината":

    Нали е ясно, че тира няма да минава безплатно... Едни 50 евра звучат като смислена такса.

  12. 12 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#10] от "niakoi_si":

    Че кой е против тунел под Петрохан. 350 милиона е един тунел. Смешни пари за България. Да го почват. В момента не се избира дали едното или другото ..

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    Гарантирано от ГЕРБ и лично от началника.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Австрийска фирма прави тунелите бе - Евротунел. Брей Пеевски и Тома Белев тука няма как да виреят!

  15. 15 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#10] от "niakoi_si":Че кой е против тунел под Петрохан. 350 милиона е един тунел. Смешни пари за България. Да го почват. В момента не се избира дали едното или другото ..
    —цитат от коментар 12 на Да вярваме на истината


    Напълно съм съгласен.
    Освен това еколозите удобно забравят, че 200 километра път, спестени от тунела, означават и минимум 10 литра по-малко дизел или бензин, издухани от всяка кола.

    ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5689 Весело

    ГБС, защото ГЕРБ свърши парите в касата? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#6] от "PisnaMi":Айде бе. Тунел под Шипка обслужва свързването на Габровската Старозагорската и Пловдивската индустрии.Разбра ли ме.
    —цитат от коментар 7 на Да вярваме на истината


    Говоря за национален интерес, а не за този на габровската, старозагорската и пловдивската индустрии (пишат се с малки букви и не е добре да се пропускат запетайки).

  18. 18 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    1. Спора тунел под Шипка или Прохода на републиката е безсмислен, двете ще работят успоредно, по 1001 причини като първите две са а). резерв и б). не всички товари могат да минават по тунел.
    2. Спора под Шипка или под Петрохан също - и двата са нужни.
    3. Както каза някой по-горе - 350 млн. са ниска топка за БГ бюджет, да сядат и да обявяват и Петроханския.
    4. Липсата на тунели разделя БГ по неприемлив начин, това е Национален интерес. Може и да не е номер 1, но е в топ 10.
    5. Довеждаща и отвеждаща инфраструктура - ами да, ще се прави и тя. Задължително. В т.ч. пътя Габорово-В. Търново (40км) и Ст. Загора - с. Шипка - малко повече. И то с поне 4 платна! Може и без аварийна лента, но задължително с по 2 платна в посока, т. нар. високоскоростен път.
    ----------
    Бай Х да спеши АП за още търгове, неприлично дълго бавим тези жизнено важни проекти.
    ----------
    А дано не го провалят! Стискам палци!

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  19. 19 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#17] от "PisnaMi":

    Говоря за национален интерес, а не за този на габровската, старозагорската и пловдивската индустрии
    —цитат от коментар 17 на PisnaMi


    Е защо, тези три области ги отписваме ли? Нали сме нация? За София метро и околовръстно, за тези области тунел, за цяла БГ - 4 магистрали и т.н. и т.н. Само бантустанските държави развиват два града и извън тях - разруха. Вярно че две игрища в Любимец са простотия, но цитираните 3 области имат потенциал и трябва да се развиват.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    Тунелът е необходим, като свързва индустриално Пловдив, Казанлък и Стара Загора с Габрово и Велико Търново. Въпросът е как и от кого ще се изпълни. Пътят от Габрово до Търново е първокласен, а от Габрово до Севлиево да не говорим ! Успех с начинанието.

  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5812 Неутрално

    До коментар [#3] от "zle_platen_trol":

    И хайвер да хвърли, пак ще излезе един Шиши...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7712 Неутрално

    Пеевски ли ще спечели пак обществената поръчка.

  23. 23 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#17] от "PisnaMi":

    Ами това е висш национален интерес:) Пловдив и Габрово взети заедно и със Стара Загора ставаме най-мощният индустриален район. София печели от услуги основно ние печелим от производство.
    Както каза миналата седмица шефът на Тракийската икономическа зона се е присъединил и Бургас.

  24. 24 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#22] от "Роси":

    Пеевски и Тома Белев им е забранено да си помислят за Габрово. Под Пеевски разбирай Доган. Тунелите досега ги прави австрийска фирма - Евротунела се казва:)

  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    "Тунел под Петрохан е много по-нужен и много по-рентабилен....."
    До коментар [#10] от "niakoi_si":

    Недей тъй! Вчера Боко обяви начало за АМ Черно море, днес тунел под Шипка, утре може и тунел под Петрохан. И още хиляди километри магистрали ще има, е автомобилни заводи, и стадиони и спортни зали, и площади и градинки, и фонтанки. Не можа ли да изчакаш до неделя?

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#25] от "Judjuk":

    Отвори голямата торба. Парите НЕ са заложени в бюджета остен ако пак не изиграят мръсния номер с резерва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    Един нужен тунел но сигурно ще го строй фирмата на един дебел.Който е на заплата при един дето обича по турски да си седи в одаята.Който пък е на заплата при едни дето много държът да ги наричаме братя.Засега тука така седят нещата.
    —цитат от коментар 1 на dedoliben


    Ти колко пъти си минавал от там, че казваш "ненужен тунел"? Най николко! Тунелът даже е много нужен! А такива като тебе, дето всичко обръщат на далавери и политика няма да го строят поради некадърност!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#27] от "lz2":

    Празни предизборни шменти бокели ! Ще видим кога ще го започнат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    Дано да го построят тунела, а ако междувременно стане и Хемус, Северна България ще е къде по-добре свързана инфраструктурно, отколкото в момента. И хич не ми пука, че има някакъв предизборен момент с обявяването му сега, изграждането на магистрали би трябвало да е напълно надпартиен приоритет, толкова сме изостанали.
    А дано.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#29] от "boevbisser":

    Още има наивност в теб.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Може и така да е, но аз винаги разсъждавам практично - по-добре ли е за икономиката и въобще за държавата да има тунел, по-добре е. Е, че ще откраднат едни пари е ясно, то и от магистралите се краде, но по-добре с магистрали, отколкото без.

  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    До коментар [#25] от "Judjuk":Отвори голямата торба. Парите НЕ са заложени в бюджета остен ако пак не изиграят мръсния номер с резерва.
    —цитат от коментар 26 на КМЕТ В СЯНКА


    Бъди рахат! В понеделник тези глупости ще са ги забравили.

  33. 33 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    "Ти колко пъти си минавал от там, че казваш "ненужен тунел"?"
    До коментар [#27] от "lz2":

    Тоз тунел е предизборна задявка. Отпреди 50 години и още 50 ще го ползват. Тях сега ги мъчат тунелите на Струма. Нямат си и идея как да ги направят. И даже къде да ги направят. Май ще ги зарежат.

  34. 34 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Поредните загубени европейски средства, заради упорството на управляващите ни да се съобразяват с екологичните норми. Ако бяха оставили първоначално планирания 7-километров тунел, който минаваше под природния парк и с него не се налагаше изсичането на вековни букови гори, всичко щеше да бъде наред - нямаше да има обжалвания, сроковете щяха да се спазят и еврофинансирането щеше ба бъде спасено! Каква файда сега, че късия тунел е по-евтин, като финансирането му ще тежи изцяло на бюджета!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK