Басейнова дирекция връчи акт на фирмата, чистила коритото на Вит

Басейнова дирекция връчи акт на фирмата, чистила коритото на Вит

© Георги Пауновски



Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДДР) връчи акт за установяване на административно нарушение на "Хидрострой" АД за нарушаване на разпоредбите на Закона за водите, съобщиха от екоминистерството днес.


Дружеството е изпълнител на дейности по почистване коритото на река Вит в района на "Боаза" съгласно договор с Областна администрация Ловеч. Работата по проекта обаче е започната, без да са преминати необходимите процедури съгласно Закона за водите.


Басейнова дирекция вече даде указания да се спрат всякакви дейности по почистване на реката до приключване на необходимите процедури по реда на Закона за водите.




Дотук се стигна, след като в началото на седмицата представители на риболовен клуб сигнализираха, че коритото на реката се унищожава и това създава предпоставки за екокатастрофа. Първоначално се смяташе, че причината е взимане на речна баластра за изграждането на новия участък на магистрала "Хемус" в района.


Впоследствие се разбра, че почистването на коритото е поръчано от областния управител на Ловеч. Междувременно от визита на строежа на магистралата от премиера Борисов излезе информация, че и изграждащите "Хемус" фирми имат отношение, защото са изградили в коритото площадки за разполагане на тежки кранове.


За утре на моста над река Вит в местността "Боаза" е насрочен протест.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    Да видим каква ще е сумата по този акт.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3295 Любопитно

    Областният управител дали е видял какво разрешение е подписал или толкова го е интересувало КОЙ как ще вади баластра от реката ей така на око ?!

  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    После кажете, че протестите не вършели работа.
    Всичко ще чуят самозабравилите се!
    Стига само протестът да бъде достатъчно силен и стряскащ!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 820 Неутрално

    А къде все пак е баластрата?

    Никога повече мутри начело на България.
  5. 5 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4317 Неутрално

    " Дотук се стигна, след като в началото на седмицата представители на риболовен клуб сигнализираха, че коритото на реката се унищожава и това създава предпоставки за екокатастрофа. Първоначално се смяташе, че причината е взимане на речна баластра за изграждането на новия участък на магистрала "Хемус" в района.
    Впоследствие се разбра, че почистването на коритото е поръчано от областния управител на Ловеч. Междувременно от визита на строежа на магистралата от премиера Борисов излезе информация, че и изграждащите "Хемус" фирми имат отношение, защото са изградили в коритото площадки за разполагане на тежки кранове."

    Областния управител на Ловеч ли покрива удобно въпросния вандалски акт, водещ до пълна еко катастрофа и бедствие за целия район ? Жалка работа !

  6. 6 Профил на salmo_truta
    salmo_truta
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Ако продължат да ни повтарят за "почистването" трябва да повярваме ли? Ами няма да повярвам...

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    До коментар [#4] от "bgkurshum":

    Продадена ?

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    А къде все пак е баластрата?
    —цитат от коментар 4 на bgkurshum


    На магистралата! Къде да е?

  9. 9 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#4] от "bgkurshum":Продадена ?
    —цитат от коментар 7 на pet_fire


    Да, на нас, данъкоплатците, плащаме я скъпо като подложен материал в магистралата веднъж, и втори път като проект за почистване на речното корито. Яка далаверка...

  10. 10 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Сега изфабрикуват договори със стара дата.

    Бандитска държава.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Може и да няма сума... Издават един хвърчащ АУАН, който вероятно е с грешки. После ще се размотават докато издадат наказателно постановление, което също ще е с грешки. Следват обжалване и дело. Ще са минали няколко години и никой няма да си спомня, ни за баластра, ни за АУАН...

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Заглавието е неточно. Никакво почистване на коритото а нормално копаене за инертни материали които са вложени в строежа на пътя. За изпълнителя материалите са безплатни. А щом областният управител се хвърля на амбразурата, значи позволението за такова дивашко копаене е дошли от доста високо ниво.

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#9] от "404":

    А после ще плащаме и за ремонт на магистралата, защото тази баластра не е подходяща!

  14. 14 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Това е стара балканска традиция. Днес проклинаме строителите на Русе-Варна, ЖП линията де, че са бастисали останките от Плиска и Преслав. Замислете се обаче, колко археологически обекти станаха каменоломни при изграждането на социалистическата индустрия. Сега просто нашичките са решили, че могат да я карат по стария, утвърден от векове и вековната мъдрост на народа, начин.

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#10] от "regular_observer":

    "Бандитска държава."

    Няма страшно! Гешев е радост!

  16. 16 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Обаче представете си логиката на мъдрия българин от 19 век. Някакви там забравени камъни, че що не извадим файда от тях, като ги превърнем в чакълчета за ЖП...Хиляди региони, не само в ЕС, вадят огромни пари от миналото си. Берекет версин. Днес ниеу ги вадим от бъдещето си.

  17. 17 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Актът е нищо, ако до 6 месеца няма наказателно постановление.

  18. 18 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    До коментар [#14] от "8th_ball":

    Не съм склонен да се жалвам на това, че някой ми е сложил минус. Но все пак се питам, дали при строителството на Русе-Варна, не можеха да се използват някои каменоломни, да кажем, в Габрово, и да запазим археологията? Да, можело е. По-скъпо? Да.

    Днес правим именно това. ЕС има съгласие, че всяко строителство не може да накърнява нито миналото, нито сегашното. И затова нашите компании получават пари, които не са изработили, а именно за да спазват това правило. Е, когато не го спазват?

  19. 19 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#18] от "8th_ball":

    Нямах идея за тази линия кога е строена и от кого. Видях в уики, че е строена от английски подизпълнител, по поръчка на султана. Османска е тази линия. И други интересни неща пише - че след освобождението ни дават тази линия срещу 46 милиона златни лева (според уики това е три пъти над реалната цена). Интересно четиво

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    Май се оказа, че не е чистила, а е гребала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK