Евродепутатите се отказаха да следят строителството на "Струма"

Автомагистрала "Струма", Кресненско дефиле, Кресна

© Цветелина Белутова

Автомагистрала "Струма", Кресненско дефиле, Кресна



Комисията по петиции на Европейския парламент реши тази вечер да закрие петиция срещу строежа на магистрала "Струма", съобщи БТА.


Председателят на парламентарната комисия Долорес Монсерат (ЕНП) отбеляза, че наблюдението на евродепутатите повече не се налага, защото Европейската комисия би одобрила проект за строеж, само ако отговаря на изискванията за опазването на околната среда.


Вносители на петицията са гражданинът Димитър Василев и коалицията "За да остане природа в България".




Пред парламентарната комисия вносителите на петицията обясниха, че от 20 години хора с имоти край Кресненското дефиле настояват оттам да не минава магистрала, информира БТА. По техните думи проектът, предложен от България, предвижда запазването на пътя през дефилето, "през най-плодородната земя" в района. Според тях "нищо не пречи" и двете посоки на бъдещата магистрала да преминават извън дефилето.


Представител на Европейската комисия уточни, че българският проект е бил подложен на оценка и са поставени въпроси, на които се очаква отговор от властите у нас. По неговите думи ЕК е дала да се разбере, че ще одобри проекта, само ако отговаря на всички технически показатели и на изискванията за опазването на природата.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3051 Неутрално
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7169 Неутрално

    Еврофинансиране няма да има

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Любопитно

    "Според тях "нищо не пречи" и двете посоки на бъдещата магистрала да преминават извън дефилето"

    Ма верно ли. И откъде другаде може да минава...

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    Аз нищо не разбрах.

    Хем се отказали да следят, хем очаква властите да отговорят на разни въпроси.

  7. 7 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    Председател на Комисия по петициите - Радан Кънев , евродепутат от ЕНП ! Петицията отлежава от 2018 г. и той я вади от нафталина , като един ГОЛЯМ БЪЛГАРИН , милеещ повече за "хлебактите " в Кресна отколкото за затритите над 200 човешки съдби ! Пишеете и това :!
    Комисията по петициите в ЕП затвори петицията срещу изграждането на АМ „Струма“ в района на Кресна. Евродепутатът Радан Кънев лично се зае с придвижването на подписка от жители в Кресна за изграждането на АМ „Струма“ в района на града. Тя е била внесена още през 2018 г. и засяга въпроси свързани с опазването на околната среда както и защита на дребния бизнес в района.

    След многобройни искания от НПО-та, плановете за изграждането на Кресненското дефиле са изпълнени спрямо тях. Защитен е интересът на екологията, но липсва човешкия фактор - 236 души са изгубили живота си в Кресненското дефиле. Какво още трябва да се случи, за да се построи магистралата там. Крайно време е хората в тази 16-километрова отсечка да заживеят спокойно. Призовавам тази петиция да бъде закрита. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков в Комисията по петициите на разглеждането на петицията срещу строителството на АМ "Струма" през Кресненското дефиле

  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Трябва да призная, че 111 място ни е много.
    Такъв спин и такова усукване не е имало и в работническо дело!!
    Няма предистория, няма участници, няма цитати, нищо, батко!

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    Ех, добре че по времето на Иван Вазов и дядо Йоцо не е имало зелени екоактивисти.
    Иначе още нямаше да има пътища и влакове през дефилето на река Искър.
    Транспортираното щеше да бъде възможно само с биволски каруци и катъри...

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 692 Неутрално

    "Оправяйте се сами".

    Отново.

    Няма оправия.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#8] от "АзКлавдия":

    Аз например спазвам хигиена - не влизам в сайтове дето ми смърдят. Интересно ми е като Дневник ви е толкова противен, лъжлив и т.н, чий го дирите тук?
    По цял ден висите и мрънкате срещу статии, журналисти, пишещи...Ми ходете си в свинските медии, там поне има порно, пускайте на воля цялата си газопреносна мрежа върху 3% маргинализирани либерасти и костовисти и те така.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz2":

    И сега се надявате на воля да си крадете, както винаги. Вместо да ни подозират отдалеч, по-добре да ни наблюдават от близо. Не мога да разбера, какво ви пречи, ако ни наблюдават. Хем няма да се изкушавате.

  15. 15 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2672 Неутрално

    Мотива с плодородните земи в дефилето звучат много мизерно. Досега не бяха падали толкова ниско в желанието да навредят на България.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  16. 16 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Който плаща, той поръчва музиката. Еврокомисията държи да се спазват правилата, щом по-голяма част от парите ги дава тя. Хората мислят за бъдещето. И най-важното - не искат да се присвояват средства.

  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2614 Весело

    До коментар [#13] от "SSS":
    Гледай си работата. Не е твой ангажимент аз къде и какво диря.
    Анадънму?

    Доброто е заразно
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#13] от "SSS":

    Виж си пост 5, а даваш акъл на другите....

  20. 20 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1195 Весело

    Европейският транспортен коридор №4: Дрезден - Прага - Братислава - Гьор - Будапеща - Арад - Крайова - София - Пловдив - Истанбул, с разклонение София - Кулата - Солун е път, свързващ страните от Централна Европа с Егейско море (пристанище Солун). ETК участъка на територията на България (Видин - София - КПП "Кулата") е с дължина 446 км - https://aebtri.com/Default.aspx?Page=PageDBB. Петицията е била внесена още през 2018 г. и сега антибългаринът, българомразецът Радан я вади от нафталина и я размахва като селфитата на „знамето“ си! Комисията по петициите в ЕП, обаче, затвори петицията срещу изграждането на АМ „Струма“ в района на Кресна. Безобразие! Кощунство! Тотално неуважение на народния трибун и природозащитник, застанал в европарламента между фикуса и прозореца, за да пази, с риск за незначителния си животец, крехкото растение от капризите на настъпващата зима! „Но млъкни, сърце...!“.

    Твърде умният и приказно красив Раданчо явно е в затруднение да си спомни, че човекът е част от биоразнообразието. Единственият застрашен вид около Кресненското дефиле е човекът. Няма такова място е ЕС на толкова кратко разстояние с толкова загинали - 236 души са изгубили живота си в Кресненското дефиле. За загиналите ливадни дърдавци, ококорени жабоци, розови главочи и червенодупести въртиопашки данни няма въпреки самоотвержените преброявания, извършвани периодично и срещу добро заплащане от изтъкнати антисемити като Тома Белев, например! За негово и на Раданчо безкрайно съжаление, както и на техните сподвижници, европейският транспортен коридор №4 ще продължи през Кресненското дефиле, а изтъкнатият евродупетат ще продължи с писането на мемоарите си „Между фикуса и прозореца“, чиято първа глава е с работно заглавие „Как изместих Тафров от първото място в листата“. Чакаме тази книга с нетърпение!

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    "плодородна земя" - нямаше ли такава по досегашните участъци или в дефилето е най-плодородната? Други трябва да са мотивите "против". През дефилето най-добре да не се пипа нищо. Атина-Солун участъка през Термопилите го направиха магистрален 30 години след пускането на магистралата. За тези 15 километра ще се внимава повече и това е. Камери по целия път, активна сигнализация, патрулки по-начесто. За такава баснословна сума и 5 години строителство по-добре да се завърши Люлин-Бъкстон дъгата от околовръстното и ще остане за тунел под Шипка.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Аз нямам спомени едно време за магистралите "Тракия" и "Хемус" да сме чакали разрешение от СИВ или СССР. От какъв х.й Европейската комисия или Европейския парламент трябва да разрешават дали България да строи дадена автомагистрала или не?

  23. 23 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Аз нямам спомени едно време за магистралите "Тракия" и "Хемус" да сме чакали разрешение от СИВ или СССР. От какъв х.й Европейската комисия или Европейския парламент трябва да разрешават дали България да строи дадена автомагистрала или не?
    —цитат от коментар 22 на Росен съм аз и голем капут


    Росенчо, строим я с техни пари, душко, на ЕС.

  24. 24 Профил на epb58617764
    epb58617764
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#11] от "parcaleste":

    проблемът ни идва точно от там - все чакаме някой друг да ни оправи...

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    До коментар [#7] от "doroteus":

    Аз все пак не разбрах какво общо има Радан Кънев и петицията от 2018 г. с това, че управлението на ГЕРБ се балтави със 172-та километра на АМ "Струма" още от 2011 г. А процедурите по лот 3.2 Крупник-Кресна започват ча-а-к през месец ноември 2016 г. Ама то се знае на калпав какъв какво му пречи.

  26. 26 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    "По техните думи проектът, предложен от България, предвижда запазването на пътя през дефилето, "през най-плодородната земя" в района. Според тях "нищо не пречи" и двете посоки на бъдещата магистрала да преминават извън дефилето."

    На тези няма кой да им каже, че никой няма намерение да прави магистрала в ждрелото. Иначе щяха поне проект да правят. Защото това просто не е възможно. Магистрала не може да се разположи на туй тясно и криво място, на всичко отгоре и с пълноводна река. Проблемът е, че гербавото няма капацитет да направи цялата магистрала по баира и се кани засега да направи само едното платно. Другото остава за следващия век.

  27. 27 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#25] от "Един препатил":

    За да се стои бавно и постъпателно. Така това винаги са "нашите" фирми.

  28. 28 Профил на dnz59631284
    dnz59631284
    Рейтинг: 5 Неутрално

    [quote#23:"Santos"][/quote]

    И защо тогава се отказват да следят строителството?

  29. 29 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#26] от "Judjuk":

    Сметката за двете платна ще надскочи "скъпото" тунелно строителство. И всички ще видят, че царят е гол.

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Весело

    И на ЕК вяра да нямаш :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#26] от "Judjuk":Сметката за двете платна ще надскочи "скъпото" тунелно строителство. И всички ще видят, че царят е гол.
    —цитат от коментар 29 на hammurabi


    Не си прав. Тунелът не само е скъп, той е и некомфортен и опасен. То има 4-5 тунела и по трасето по баира. Най-големият мисля беше около 500 м. Но тунел дълъг 15-20 км е страхотия и бедствие. Тук същественото е друго - ако се строят и двете платна едновременно с една и съща организация и технология ще се осъществи 15-20% икономия. А ако все пак решат да правят платно в ждрелото, стойността ще е баснословна. Скоро прочетох, че по Хемус вече имало свлачища за 2 млд.

  32. 32 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1055 Неутрално
  33. 33 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Хайде да приключи тази екоталибанста истерия.

  34. 34 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Съвсем в реда на нещата!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  35. 35 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    До коментар [#23] от "Santos":

    Росенчо, строим я с техни пари, душко, на ЕС.
    ===============================================================

    То с техни пари строим и къщи за гости, селски стадиони и спортни зали за баби.
    И никой от ЕК или ЕП не е питал един защо и как така.....

  36. 36 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#23] от "Santos":

    Българите винаги сме били роби, роби ще си и останем. Какви техни пари? Кои са те? Кой е тоя ЕС? Ти не си ли данъкоплатец в ЕС, не си ли гражданин на ЕС? Докато мислим ЕС като нещо различно от нас, ние и тях, ще си останем мизерници и това е. И аргументът кой колко внасял в бюджета не издържа. Това е все едно да се твърди, че един човек, който внася 2000 лева данък в бюджета на държавата трябва да има по-силен глас в разпределянето не публичния ресурс от от този, който внася 500 лева. Демократичните общества не работят така.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz2":И сега се надявате на воля да си крадете, както винаги. Вместо да ни подозират отдалеч, по-добре да ни наблюдават от близо. Не мога да разбера, какво ви пречи, ако ни наблюдават. Хем няма да се изкушавате.
    —цитат от коментар 14 на Роси


    Наблюдението е винаги, МА! Вие искахте да мине вашето крадене с един огромен тунел, който да го строят спонсорите ви от Швейцария! Ама не мина! Сега грантовете ще намалеят!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  40. 40 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1981 Весело

    Хайде да приключва тази магистрала и да пътуваме като бели хора до Гърция, а и братята гърци да идват спокойно у нас, а и бизнесът да не трепери като прати камион в тази посока. Какъв е този срам - 2019 г., 30 г. след промените да не можем да завършим всъщност най-важния път за страната. Моите уважения към Тракия и Хемус, но те ми изглеждат вътрешни пътища, не знам дали се изразявам правилно.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Не мога да повярвам как толкова дребен човечец като Рамадан се уреди за евродепутат...
    —цитат от коментар 41 на Джони Глупавия


    А теб с твоя необятен интелект не искат за охрана на строеж да те вземат ....

  43. 43 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3228 Весело

    Крайно време е "Дневник" да открие рубрика "Скръбна вест".

  44. 44 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#31] от "Judjuk":

    Абсурд е такъв тунел и такива пари ,за да могат софиянци да ходят на вилите на море всеки петък и да пътуват по 10 минути по малко , пътя трябва да е извън дефилето и да е евтин и удобен ,но не и при такива параметри ,а с парите веднага тунела на Шипка , защото 50 % от търговския оборот на югоизточна Европа минава по направлението Турция Русе , което е ужас и много хора загубиха там живота си от дивото и натоварено движение .

  45. 45 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Не мога да повярвам как толкова дребен човечец като Рамадан се уреди за евродепутат...
    —цитат от коментар 41 на Джони Глупавия


    Май беше с измама?

  46. 46 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Поредният пирон в розово-зеленият ковчег на ДБ!

  47. 47 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5104 Весело

    Съсипаха я тая държава...
    Асфалтът не се яде...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5273 Неутрално

    Сериозен шамар, както върху напъните и популизма на Р. Кънев, така и на разни "зелени/незелени" НПО-и. Да вземат да ги накарат сега тези НПО-и да върнат някой грант, че голямо "пенене" беше няколко години...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  49. 49 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 578 Весело

    През дефилето била най-плодородната земя в района.

    ХА-ХА-ХА

    Продородни скали и сипей...

    Екоталибани, сър

    Изабела Ярванди: Притокът на чужденци към Швеция е причината за все по-нарастващата престъпност. Много от мигрантите така и не се интегрират и не успяват да възприемат културата на държавата, която ги е приютила,
  50. 50 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    До коментар [#7] от "doroteus":Аз все пак не разбрах какво общо има Радан Кънев и петицията от 2018 г. с това, че управлението на ГЕРБ се балтави със 172-та километра на АМ "Струма" още от 2011 г. А процедурите по лот 3.2 Крупник-Кресна започват ча-а-к през месец ноември 2016 г. Ама то се знае на калпав какъв какво му пречи.
    —цитат от коментар 25 на Един препатил


    Няма да ти кажа ! Прояви малко позитивно любопитство , направи справки в неутрални медии или просто се свържи с Радан , щом ти е толкова скъп и го попитай !

  51. 51 Профил на Boriana Gecheva
    Boriana Gecheva
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Благодарение на "независимите" журналисти от "Дневник".

  52. 52 Профил на Boriana Gecheva
    Boriana Gecheva
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#13] от "SSS":

    Сега ще ти обясня. Хората идват да прочетат как "независимите"журналисти, които имат претенциите да се борят за честни медии, отразяващи правдиво събитията. И виждат, какво? Твърде неправдивите писания. Аз, например, умрях от смях, като прочетох, че хора с имоти около Кресна били против магистралата и твърдели, че в Кресненското дефиле били най-плодородните земи в района. Минавам всяка година оттам поне два пъти. От двете страни - високи скали. Какви земи, какво плодородие. Но журналистът цитира (или си измисля) именно тези твърдения и прави внушения за хора, които не познават района. Това не е безпристрастна журналистика, да която претендират тези медии, а пропаганда! А читателите я контролират и контрират. Затова я четат, не от любов.

  53. 53 Профил на Boriana Gecheva
    Boriana Gecheva
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#14] от "Роси":

    Изобщо не стана въпрос за наблюдение във въпросната петиция, която вчера беше закрита от ЕК, а за спиране на строежа на магистралата, лот 3.2 и съответно неизпълнение на сроковете за завършване със съответно връщане на 2 милиарда, защото проектът е европейски. Вас това устройва ли Ви. Това беше целта на въпросната петиция!

  54. 54 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#31] от "Judjuk":Абсурд е такъв тунел и такива пари ,за да могат софиянци да ходят на вилите на море всеки петък и да пътуват по 10 минути по малко , пътя трябва да е извън дефилето и да е евтин и удобен ,но не и при такива параметри ,а с парите веднага тунела на Шипка , защото 50 % от търговския оборот на югоизточна Европа минава по направлението Турция Русе , което е ужас и много хора загубиха там живота си от дивото и натоварено движение .
    —цитат от коментар 44 на edin drug


    Така е! При слаб трафик, инвестициите и поддръжката са за сметка на данъкоплатците, вкл на хора, които не са виждали "Струма" даже и на снимка. Идеята беше да я строят с европейски пари, ма я строят с бюджетни. Тировете се движат през Хаинбоаз, не през Шипка.

  55. 55 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Каквото и да си говорим, човешкият живот винаги е по-ценен от всичко останало. С тази мисия сме израснали като малки. Затова мога само да поздравя ЕП и нашите евро председатели за решението. Обстановката на пътя в този регион вече ще е по-спокойна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK