Природозащитници: дори и да строим през Кресна без европари, евроконтрол ще има

Природозащитници: дори и да строим през Кресна без европари, евроконтрол ще има

© Георги Пауновски



След като правителството се отказа от европейското финансиране за лот 3.2. за автомагистрала "Струма", има риск българските граждани да платят два пъти цената на строежа през Кресненското дефиле - веднъж в плащания на строителните фирми и втори път в резултат от наказателни процедури от Европейската комисия. Това обяви днес на своя пресконференция коалицията от природозащитни организации "Да спасим Кресненския пролом".


Правителството настоява без аргументация за строеж през ценната за европейското биоразнообразие зона на Кресненското дефиле, докато още през 2013г. проектът за цялостната авгомагистрала е одобрен от Европейската комисия при условие да няма участък през него, разясни Десислава Стоянова от "За Земята". Освен това цената за лот 3.2. през пролома не е по-ниска от одобрения от Европа и щадящ природата вариант, при който автомагистралата минава изцяло от изток над долината, допълниха Петко Ковачев от Института за зелена политика и Даниел Попов от европейската гражданска мрежа CEE Bankwatch Network.


Петко Ковачев добави, че правителството се отказва от европейското финансиране, за да не подлежи строежът на европейски правила и контрол. При все това, строеж в нарушение на общностното законодателство подлежи на наказателни процедури и санкции срещу страната членка, независимо с какви средства са платени нарушенията, поясни той.




В подробни дискусии на отхвърления от Европейската комисия проект на правителството и недостатъците му за сигурността и прехраната на жителите на община Кресна природозащитниците разясниха, че трасето през дефилето нарушава не само природозащитното законодателство, но и европейската директива за пътна безопасност. И по двете теми има внесени жалби и се очакват санкции за държавния бюджет от милиони. Според екокоалицията, санкциите са неизбежни, ако правителството продължи с възлагането на сегашния си проект.


При този сценарий ще се строи с пари от националния бюджет, като към момента оценките са за около 650 милиона евро за трасе, което в едната посока ще минава през дефилето и ще го увреди, а в другата посока ще минава над него. В допълнение към тази сума за път, който реално не е автомагистрала, след наказателните процедури отново чрез парите от данъци ще бъдат платени още около милиард евро в санкции от Европа заради нарушения на правилата за опазване на природата и за безопасността на автомобилното движение, предупреждават екоактивистите.


Последните оценки на алтернативата за изцяло източно трасе с характеристики на автомагистрала, което има валидна екооценка и одобрение от Брюксел, са за малко над 600 милиона евро. За тях обаче вероятно Европейската комисия би одобрила финансиране в рамките на предстоящата година, каквото отказа за трасето през дефилето, на което правителството държи.


След журналистически въпроси в дискусията се включиха и доц. Стоян Бешков от Националния природонаучен музей към Българската академия на науките и Стоян Йотов, наблюдател за изпълнението в България на европейската финансираща програма "Лайф+".


Доц. Бешков разясни, че условието на Европейската комисия при одобряването на автомагистрала "Струма" през 2013г за това да няма участък през Кресненския пролом няма как да бъде заобиколено. Проломът е малка територия - находище за биологични видове от различни групи - пеперуди, влечуги, птици и други, и местообитания , които са редки и приоритетни на европейско ниво. За сравнение той цитира свои данни за видово разнообразие в Кресненския пролом от 122 дневни пеперуди, на фона на едва 58 вида за цялата територия на Великобритания. Освен това той разясни, че предвижданите от правителството мерки за поправяне на щетите за дивата природа чрез предпазни мрежи и тунели в дефилето не биха имали никакъв дългосрочен ефект за животните.


Стойн Йотов добави, че като представител на европейската програма "Лайф+" той наблюдава проекта за автомагистрала "Струма" от гледна точка на няколко европейски инициативи за опазване на биоразнообразието на Кресна. Той подчерта, че приоритет на Европейската комисия е да няма противоречие между целите на различни потоци на европейски средства, насочени към една и съща територия. Той подчерта, че увреждането на биоразнообразието на европейската мрежа "Натура 2000" чрез строежа на автомагистралата представлява такъв сблъсък. Йотов също подчерта, че автомагистрала "Струма" е един общ проект и че нарушения при един участък - а именно лот 3.2 през Кресненското дефиле - ще се отрази и във финансови санкции за целия проект на магистралата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    ГЕРБ пак настъпиха мотиката ! ГЕНЕРАЛНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5682 Неутрално

    ГЕРБ се опитват да се изплъзнат, но независимият граждански конгтрол няма да им позволи, а всички ние ще платим за глупостта и корупцията им.
    Аз бих ви посъветвал се вслушате в доводите на доц. Стоян Бешокв (личен опит), когото уважавам като отличен специалист.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    А защо изобщо трябва да се строи? Не стига, че асфалт не се яде, ми се и краде. И доста от сънародниците не одобряват ЕС. Като искат да ходят на море в чужбина, ей го дей Крим. Що все се юркат в лошия ЕС не знам.

  4. 4 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1094 Весело

    Добре, бе. Като го направите в дефилето този път с 2 ледни, нали след 20 години пак ще стане тесен. Как ще го разширявате тогава? Гаси слабоумните гербери.

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    Все лоши новини за Бойко.

  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3014 Гневно

    С пари или без пари, с надзор или без надзор, с евродоносници или без тях, магистралата трябва да стане.
    Не само розовоухите жаби, но и българите сме застрашен вид. Не е нормално да се избиваме за 20-30 километра път!

    Еретик
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Ако контролът ще е от ТАЗИ "коалиция".....Бог да пази Отечеството!!!!

  8. 8 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 278 Неутрално

    За всичко е виновен бруталния лобизъм на управляващите ни, в този случай в лицето на закритата пътна компания НКСИП. След като през 2008 г. всички постигнаха съгласие как да бъде построен този участък – и правителство и неправителствени организации и Европейска комисия, а именно чрез дълъг тунел, те изведнъж промениха проекта за да услужат на ненаялите се строители, тъй като никой от тях нямаше да се класира да го строи и големите милиони щяха да ги вземат чужди фирми. Самият строителен бранш в началото изтъкваше този факт, но впоследствие замлъкна, защото този „мотив“ не е много убедителен за пред ЕС. В крайна сметка ще имаме поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала и всичко това за наша сметка!

  9. 9 Профил на moyamillost
    moyamillost
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Едно нещо не разбирам - ако се строи дългият тунел под Кресна - ще е скъпо и ще има как да се краде. Ако се строи, както в момента се предлага, едното платно на платото, другото изправяне на завоите през дефилето ще е скъпо и пак може да се краде. Ако се строят и двете платна на платото - пак ще е скъпо и пак може да се краде.

    И в трите случая говорим за сума около 1 милиард лева. Не разбирам какъв е този зор да мине едното платно през дефилето, като именно премиера Борисов плашеше, че ако не завършим "Струма" до края на 2023 г. ще трябва да върнем всички европари за нея (от Диканите до Кулата). Т.е. сега хем ще платим много (част и за кражбите покрай властта и строителните фирми), хем може би ще трябва да върнем европарите, хем ако го направим през дефилето най-вероятно ще ни осъдят в Съда на ЕС и ще трябва да платим милиони глоба. А, в допълнение най-важното: в дефилето няма да е съвсем магистрала (няма как да има разрешена скорост 130-140), т.е. човешките жертви ще продължат и ще съсипем природата там.

    Та, не разбирам, толкова ли са глупави?

  10. 10 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Една идея!
    Ако има глоба (в което се съмнявам) да се вземе от субсидиите на зелените и всякакви природозащитници. Да се прекрати тяхното финансиране и участието им в каквито и да е програми.

    Аман от тези еко талибани. Не ни стига тиквата и групата му, а и тези се опитват да смучат, изнудват и тормозят хората! Пеперуди имало? Да не казвам какво и къде да си сложат тези пеперуди.

  11. 11 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#9] от "moyamillost":

    Ако се направи с европари и одобрението на ЕК - да, ще може да се краде, но 1. не от "наши фирми", защото те нямат капацитет да го започнат и 2. за краденето няма да следи нашия човек Гешев, а европейски прокурори. Затова е цялата патаклама и не са хич глупави, а просто крадливи безродници.

  12. 12 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#10] от "Th Henry":

    М%"$:%ка им на тези екоталибани. Ще си помислиш, че искат да затрият страната... а те искат просто да се построи цялата магистрала на изток и пътят в дефилето да остане локален... Т.е. ще е добре за всички пътуващи и за природата също... а да, ако се построяла цялата магистрала на изток, нямало да има време и щели да ни вземат парите от Европата... но те така или иначе не ни ги дават, защото не отговаря на еконормите... за това, по-добре да си я построим сами... ще е по-евтино...

    ... и за всичко това са виновни само екоталибаните...

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#6] от "Костадин Иванов":

    Ако не хитрееха и не правиха опити да мамят щеше вече да е готова.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1947 Гневно
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#14] от "stedim":

    Европейците ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3130 Гневно

    ,,Еко талибаните сä виновни на тиквите ,è искат да крадат като за последно и са некадърни ? Щом мислите така ,ще има още суша , ще има свлачща , ще има наводнения и пожари . В природата има крехък баланс , нарушиш ли го -патиш и Господ не може да ти помогне .
    До коментар [#14] от "stedim":


    До коментар [#7] от "selqnin":

  17. 17 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Който иска да минава през дефилето да си хваща раницата и пеша или по реката! Какви са тези пътища с бръмчащи МПСта тормозещи лешоядите за които се похарчиха токова много пари? Айде!

  18. 18 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1555 Весело

    Няма нужда изобщо от нов път и магистрала!Само от едно - денонощно и целогодишно,от тук до края на вселената,по целия път през един метър да се наредят всички,взели присърце идеята за спасение на пеперуди,гущери и гугутки,с жълти знаменца и да очертават ПРАВИЛНАТА посока и завои на пътя.Да имат пък в лявата ръка табелки с подходящи призиви,лозунги и указания от президент,министър-председател,светия синод,кнсб и подкрепа.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#17] от "patrokalche":

    Къртиш !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#18] от "tedif":

    80% !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":

    Аз пък мисля че преди всичко, това са чудесни новини Х.Иванов и Радан. Така, като вземат властта, ще може да я построят тая пуста магистрала хем бързо, хем евтино - нали няма да се краде, хем ще защитят бръмбарите.
    Пък до тогава ще измират 20-30 човека на година в тоя участък но какво е живота на някакви си хора пред опасността от смачкване на две пеперуди и три гущера и огромната вреда за биологичното разнообразие което нанася това ?!?

  22. 22 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#18] от "tedif":

    Анджък, няма нужда от нов път. Защо преди 89-та всичко си беше наред, а сега зор за нов път? Тогава хората не пътуваха, нямаше жертви ( и да е имало кой да каже), никой не беше чувал за пеперуди, гугутки, гущери и други гадинки. Еле па, че били важни.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#21] от "m17":

    Владов ! Кой е виновен СЕГА за загиналите в този пътен участък !?!?
    Хайде малко по-умно и отговорно !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    До коментар [#22] от "nema_labavo":

    Това в качеството ти на върха в хранителната верига ли го заявяваш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    БСП и троловоте да си траят че от управлението на тройната са останали две следи по магистралите "край на магистралата" при Старо село на магистрала Струма и Чирпанските вълни на Тракия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#16] от "hodounski":

    Аз се басирам че ако спрем парите на екоталибаните и конкретно на НПО'то на Тома Белев и жена му, рязко ще намалее интереса към съдбата на пеперудите и бръмбарите из сухите дерета на Кресна.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не знам кой е върха в хранителната верига, че да отговоря на този въпрос.

  29. 29 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Изграждането на източното трасе на магистрала Струма, дори и двулентово може да спести много човешки животи заради липсата на завои и опасности.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  30. 30 Профил на Нагъл чекист
    Нагъл чекист
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Природозащитници: дори и да строим...
    Тук спрях да чета!
    Някой знае ли някъде нещо да е построено от “природозащитници”,пък било то и къщичка за птички?

  31. 31 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#16] от "hodounski":Аз се басирам че ако спрем парите на екоталибаните и конкретно на НПО'то на Тома Белев и жена му, рязко ще намалее интереса към съдбата на пеперудите и бръмбарите из сухите дерета на Кресна.
    —цитат от коментар 26 на m17


    А ти защо им даваш пари ? Иначе не би бил в състояние да спреш нещо което не даваш.

  32. 32 Профил на Нагъл чекист
    Нагъл чекист
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ГЕРБ от мотика на мотика
    и Бойко пак ви го нат..а!

  33. 33 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 860 Неутрално

    По тази логика/ на природозащитниците/, реално и сегашния път не трябва да го има. Как , при наличието на сегашния път, са се запазили толкова видове в Кресненското дефиле.
    И как се маскират нещата, уж защитавайки интересите на живеещите в Кресна, които дори не искат да си измажат къщите, и да си приберат сергиите по вътрешни магазини.

  34. 34 Профил на alien04
    alien04
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Ето какво пише в становището на ЕК:
    “Настоящата Оценка за съвместимостта (наричана по-долу „АА“) не е в съответствие с член 6(3) от Директивата за местообитанията….и по-конкретно на Решение 3-3/2017 на Министерството на околната среда и водите на Република България (наричано по-нататък „Решението за ОВОС“) и на съответния доклад за оценка…..ще бъде необходимо да се анализират въздействията на проекта спрямо тези цели в преработена Оценка на съответствието.
    Проектът е оценен като неоказващ значително въздействие върху двата засегнати района на Натура 2000 … въз основа на няколко мерки за смекчаване, чиято ефективност е несигурна, като по този начин не отговаря на изискванията на Директивата за местообитанията…. смекчаващите мерки по E79 за справяне с натиска в момента, свързан с експлоатацията на другите участъци от магистралата, трябва да бъдат преразгледани и коригирани според случая, въз основа на необходимите цели за опазване на обектите.
    Изграждането и експлоатацията на другите лотове от магистралата доведоха до увеличаване на натиска върху обектите по Натура 2000 поради нарастващ трафик. Следователно България трябва да обясни как възнамерява да гарантира нарастващия натиск върху обектите по Натура 2000 от експлоатацията на автомагистрала „Струма“ (лотове, различни от 3.2) и път Е79, в очакване на прилагането на мерките за смекчаване до 2027 г."
    Въпросните "екоталибани" предупреждаваха за тези брутални нарушения много преди Комисията, но нямаше кой да ги чуе - бай ганьовеца си чете ПИК и Труд и си живее в една виртуална реалност докато тиквите му крадат от и без това тънкия джоб!

  35. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3449 Неутрално

    Те искат да кажат, че докато не излезем от ЕС, няма спасение.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#31] от "Nick F":

    Аз им давам пари през данъците си, от които те получават маса пари за да симулират дейност. И за съжаление не мога да им ги спра защото поне досега не се е появил политик, който ясно да каже че ще им спре хранилката. Но все се надявам, както в щатитие Тръмп спря устрема на затоплистите и тук да дойде време да ги оставим без държавни пари.

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#31] от "Nick F":

    Аз им давам пари през данъците си, от които те получават маса пари за да симулират дейност. И за съжаление не мога да им ги спра защото поне досега не се е появил политик, който ясно да каже че ще им спре хранилката. Но все се надявам, както в щатитие Тръмп спря устрема на затоплистите и тук да дойде време да ги оставим без държавни пари.

  38. 38 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 420 Любопитно

    Незнам, но като тръгнеш през Алпите в Германия, Швейцария Австрия, Лихтешайн е пълно с магистрали, във всяко езро караби (не корабчета). То не са детелини, магистрали с три и повече платна, тунели, абе живо чудо. Сигурно там бръмбарчета, пеперудки, яребици, къртици, червеи, минзухари , шипки, къпини и т.н не липсват.
    Другото което ми е много интересно, защо не ни занимават примено с няква техническа харектеристика за проекта, примерно: ще се положат еди колко си тона асфалт, ще са нужни еди колко си тона камъни, ще работят еди колко си машини, ще се изкопат еди колко си тона скали, ще работят еди колко си специалист.
    Обикновено получавам инфо - ще се строи магистрала Х км, ще струва У лв, ще протестират природозащитни организации, застрашава се хабитата на яребици, пауни, цветя, пеперуди и ......

  39. 39 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#37] от "m17":

    По дефиниция НПО е организация, която развива обществена дейност без печалба и се финансира от източници, несвързани с политическата власт. Или просто казано НПОтата не вземат пари от бюджета... или още по-просто, не вземат пари от Вашите данъци

  40. 40 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#31] от "Nick F":Аз им давам пари през данъците си, от които те получават маса пари за да симулират дейност. И за съжаление не мога да им ги спра защото поне досега не се е появил политик, който ясно да каже че ще им спре хранилката. Но все се надявам, както в щатитие Тръмп спря устрема на затоплистите и тук да дойде време да ги оставим без държавни пари.
    —цитат от коментар 36 на m17


    Изходът е лесен - чемодан. вокзал и т.н. Там поне не се лигавят с НПО-тата.

  41. 41 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Или просто казано НПОтата не вземат пари от бюджета... или още по-просто, не вземат пари от Вашите данъци
    —цитат от коментар 39 на ilinko


    Те събират НПО данък от всяка инвестиция, както го бяха заснели Господари на ефира, само 100 хиляди евра. Проблемът с Кресненското дефиле изглежда опира до процент от инвестициите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  42. 42 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 129 Неутрално

    Години наред именно природозащитниците спъват магистрала Струма, както и други инфраструктурни проекти в страната, и това няма нищо общо с екологията.

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#39] от "ilinko":

    По дефиниция е така ама на практика, българските екологични НПО'та се издържат основно с държавни пари. Примерно споменатия Тома Белчев се издържа от броене на делфини, пеперуди, определяне на всякакви хабитати, екооценки и т.н. Всичко това са пари от европейския и българския бюджет, уж отделяне за благородната кауза за защита на природата. Това са официалните факти, неофициално се говори за екорекет но е недуказуемо, поне досега.

  44. 44 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#40] от "Nick F":

    А защо вие не последвате този съвет - терминал 2 и айде в Швеция, Грета ще ви се радва. Предвид че сте един файтон хора няма да и замърсявате много природата.

  45. 45 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 518 Неутрално

    тунел 20 км в земетръсна зона?!?!?!?!
    в България!?!?!?!?
    това е съоръжение по-сложно от ядрен реактор, чиято текуща поддръжка е безумно скъпа за да си я позволи България.

    смело решение на правителството да не се огъва пред зелените рекетьори.

    Ти за мен си Мики Маус!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK