Милко Младенов, кмет на "Люлин": През 2021г. ще изкупуваме имоти за метро, не за озеленяване

С действащия от 2012г. насам като кмет на район "Люлин" Милко Младенов (ГЕРБ) рарязснява плановете за зелените площи

© Велоко Ангелов

С действащия от 2012г. насам като кмет на район "Люлин" Милко Младенов (ГЕРБ) рарязснява плановете за зелените площи



Дневник" продължава серията интервюта с районни кметове в Столична община за заварения проблем с частните имоти, които са предвидени за зелени площи от Общия устройствен план от 2009г., но все още не са изкупени от местната власт. Поводът е обнародваното миналата седмица решение на Конституционния съд, с което 15-годишния срок за отчуждаването на тези имоти се анулира, а на гражданите се разрешава да оспорват планирано застрояване, но и предвидено озеленяване.


С действащия от 2012г. насам като кмет на район "Люлин" Милко Младенов (ГЕРБ) разговаряхме за парк "Люлин" в централната част на района. В рамките на площта на парка от общо 50 дка под формата на "зона за релакс" са оградени 10 дка на частен имот, който е обект за платено посещение под формата на басейн, фитнес и пейнтбол игрище. Частни имоти са всъщност повече от 95% от целия парк, отреден за озеленяване след съдебни дела с финално решение през 2019г. От 2019г тече и срокът, в който район "Люлин" трябва да изкупи тези имоти от собствениците им.


Общо 800 дка в "Люлин" са отредени за озеленяване и подземна и наземна публична инфраструктура. Около 130 дка терени за озеленяване в район "Люлин" са частни имоти, които са на стойност от най-малко 13 млн. лева. "За цяла София това са стотици милиони, които няма как да се отделят в рамките на тези бюджети," коментира Младенов.




Все още незастроените имоти около булевардите Петър Дертлиев и Царица Йоанна са отчасти пустеещи, отчасти заети от временни постройки и халета. Въпреки че екипът на Младенов е настоявал за запазването им като зелени площи, повечето от тях са предвидени за застрояване със статут на "многофункционални зони" в устройствените планове. След решението на Конституционния съд е възможно граждани да обжалват и да изискат статутът да се промени и предназначението да е за озеленяване, но такова в момента не е предвидено.


През 2012г. имотът на метростанция "Западен парк" срещу мола е бил предвиден за озеленяване, но планът е бил оспорван от собственика и финалното отсъждане е за застрояване. "Ние се съобразяваме със съдебните решения," разясни районният кмет.


Частни имоти и край "Западен парк" не позволяват зеления достъп от кварталите на "Люлин" до единствения голям парк в близост до района, включително застроени имоти край булевард "Петър Дертлиев" и ул. "Фортов път". "Вече 6-та години работим за достъп на люлинчани към "Западен парк". Влязъл е в сила устройственият план и до входа на тупела срещу МОЛ-а ще има такъв зелен вход с кучешки площадки, фитнес на открито, детски площадки и мост-пасарелка," разказа Милко Младенов.


При липсата на собствен парк в "Люлин", жителите на района разчитат на междублокови пространства, които към момента или се застрояват, или се ползват за незаконно паркиране и изхвърляне на боклук. "Люлинчани сме една доза по-щастливи от другите квартали, защото една част от междублоковите пространства успяхме да запазим. Те не са застроени, въпреки че голяма част са частни имоти. Заради паркиране много от тях са трудни за рекултивиране. Подземните паркинги, изграждани под тези частни имоти, са единственото решение на проблема."


На фона на изброените нужди, обаче, Милко Младенов е категоричен, че за 2021г. район "Люлин" ще поиска от Столична община да изкупува частни имоти не за озеленяване, а само за продължаване на метротранспорта.


Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Младенов, кажи защо след 2010та междублокови пространства, включително паркинги, които НИКОГА не са били частни...изведнъж се оказват частни?

    Имали нужда от 13млн за отчуждаване на зелени площи, според Младенов непосилна сума - от бюджет 1,7млрд за града това какъв процент е? Колко стотици милиона се дават на година за най-лошото почистване на град в Европа? Колко десетки милиона се дават за най-лошите ремонти в Европа? Какви приходи постъпват от такси за строежи и какво ви пречи да ги вдигнете?

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2066 Весело

    До коментар [#1] от "kapitan_laino":

    Е,...
    Трябва да се пълнят чекмеджета...

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 681 Неутрално

    този мошеник защо не иска да купува площи за озеленяване? защото е герберастки капут!

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    този мошеник защо не иска да купува площи за озеленяване? защото е герберастки капут!
    —цитат от коментар 3 на асен георгиев


    Виждал съм много пъти герберугите как пращат озеленяване да косят частни имоти!
    Далаверата все пак си остава в безобразното строителство и то в квартали където вървят наемите край метрото!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    До коментар [#1] от "kapitan_laino":

    А не може ли да се изкупуват площи и за паркинги? Звучи нееко и т.н., но как иначе някой си представя да реши проблемите с автомобилите по улиците и в зелените площи?

    Вчера гледах клип от датско село. Уникално с кръгли групи от къщи, ама и подреденото. Какво ми направи впечатление? Тъй като няма паркинги на места, хората са паркирали в тревата. Не навсякъде. Повечето къщи имаха място за кола. Говорим и за там за определени участъци, където просто не са предвидени паркоместа.

    София има нужда не само от платени зони, велоалеи и зелени площи. Трябва да има къде да се паркира. Сега се строи все повече, съответно броят коли на улиците се увеличава. Така и никой не построи квартални паркинги, а много площи ползвани за такива от хората изчезнаха в нови строежи. Защо ли навремето е имало отстояния в комплексите по няколкостотин метра, за да има и за паркиране, и за градинки, и за път(т.е. да не паркират всички на улицата и да я превръщат в еднопосочна)?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Ако собствениците на имотите в парк Люлин заградят части от парка и искат да го застроят, в квалтала ще започне гражданска война. Неофициално Люлин е "петият по големине град в България" - над 150 000 души. Ако някой им вземе парка, ще има много протести.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  9. 9 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 928 Неутрално
  10. 10 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Ако собствениците на имотите в парк Люлин заградят части от парка и искат да го застроят, в квалтала ще започне гражданска война. Неофициално Люлин е "петият по големине град в България" - над 150 000 души. Ако някой им вземе парка, ще има много протести.
    —цитат от коментар 8 на Lou


    Че паркът им е взет от няколко години вече и нищо не правят. Нещо повече - преизбраха гербаджиите за пореден път въпреки че и там вече масово се "уплътнява". Нищо не заслужават люлинчани и както се вижда нищо и не получават.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK