Колко глобални проблема могат да бъдат разрешени с 1 милиард долара?

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Соларен парк, от който Mars използва възобновяема енергия за производствата си

Соларен парк, от който Mars използва възобновяема енергия за производствата си




Тази публикация е част от поредица на Mars, Inc. - един от най-големите производители на хранителни продукти в света. В нея ще представяме иновативни бизнес практики за устойчиво развитие в различни сфери.


Какво бихте направили, ако имахте 1 милиард долара? Списъкът вероятно ще включва нова къща, околосветско пътешествие, започване на собствен бизнес. Какво бихте отговорили обаче, ако поставим условие - парите да бъдат похарчени за справянето с глобален проблем? Към кой точно бихте се насочили - климатичните промени, бедността, неравенството? Светът е изправен пред редица предизвикателства далеч преди пандемията от COVID-19 да превземе ежедневието ни. Единственият път за разрешаването им са общите усилия на всички засегнати страни - правителствата, бизнесът, НПО и, разбира се, гражданите.


Може би все още се чудите каква е връзката между глобалните проблеми и вече споменатите 1 милиард долара. Това е сумата, която един от най-големите производители на храни в света - Mars, Inc.,




инвестира в следващите няколко години,


за да постигне напредък по отношение на сериозни глобални предизвикателства.
Компанията има повече от 100-годишна история и произвежда някои от най-емблематичните брандове като Snickers, Twix, M&M's, Orbit, Skittles, Uncle Ben's, Pedigree, Whiskas и много други. През 2017 г. Mars представи своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, който направлява усилията ѝ в 3 основни посоки - "Чиста и здрава планета", "Проспериращи хора" и "Благоденствие и добра храна".


Компанията изцяло променя начина, по който прави бизнес, и задава пример за цялата индустрия. От заместването на пластмасата в опаковките с природосъобразни материали през провеждането на глобални проучвания, свързани с ключови предизвикателства по отношение на безопасността на храните, до преосмисляне на начина, по който се снабдява със суровини - производителят непрекъснато въвежда иновации, за да предизвика позитивни промени за хората и за планетата. Всички действия на Mars са изцяло научно обосновани и са в унисон с целите за устойчиво развитие на ООН.
Един от основните стълбове в плана на компанията е


"Чиста и здрава планета"


Mars се опитва да подобри въздействието си върху околната среда не само като оптимизира директните си операции, но и като промени цялата си верига за доставки (през целия път от фермите през фабриките и до трапезите на хората). След задълбочено научно проучване производителят има ясни цели и знае какви са конкретните стъпки, за да ги постигне. Mars планира да намали употребата си на първична пластмаса с 25%, да направи 100% от опаковките си рециклируеми, компостируеми или за многократна употреба до 2025 г. и да ограничи директните си емисии от парникови газове чрез възобновяема енергия и енергийна ефективност. Компанията може да отчете някои много добри резултати в тази посока - намаляване на употребата на вода с почти 20%, премахване на PVC-то от фирмените опаковки, използване само на соларна и вятърна енергия за захранването на производствата в САЩ, Обединеното кралство, Мексико и Белгия.


"Проспериращи хора"


е друга ключова посока на устойчивия план на Mars. Компанията се опитва да подобри живота на 1 милион души в своята верига за доставки, като им осигурява възможност да повишат стандарта си на живот и защитава човешките им права. Една от ключовите цели тук е увеличаване на доходите на фермерите и създаване на достъп за тях до иновативни технологии. Досега в програмата са включени 108 000 души.


Равнопоставеността на жените също e във фокуса на плана на Mars. Производителят на храни успя да ангажира в проекти за засилване на ролята на жените 17 000 дами, които са част от веригите за доставки на какао и мента. Тези програми доведоха до повишаване на нормата им на спестяване и подобряване на предприемаческите им умения.
Не е изненада, че третият стълб от устойчивия план на Mars е


"Благосъстояние и добра храна"


Компанията е силно фокусирана върху въвеждането на нови технологии и оптимизирането на маркетинг активностите си, за да помага на милиони хора и на техните домашни любимци да живеят по-здравословно и по-щастливо. Производителят се е ангажирал да достави 1 милиард повече здравословни менюта на трапезите по целия свят. Тази цел е почти постигната с 991 милиона менюта, които са осигурени досега. Компанията се опитва да допринесе за развитието на индустрията, като провежда редица проучвания по важни въпроси, свързани с безопасността на храните, в своя Глобален център за безопасност на храните (Mars Global Food Safety Center). Заедно със своите партньори Mars работи по създаването на усъвършенстван метод за потвърждаване на автентичността на храната чрез пръстов отпечатък, което има потенциала да създаде революция при поддържането на безопасността на продуктите и значително да намали отпадъците.


И така, виждаме, че 1 милиард долара могат да "купят" много и да доведат до безброй позитивни промени. Това, което е по-важно от числата обаче, е енергията на толкова хора по света (в случая на Mars - 130 000 сътрудници в 80 страни), които искат да създадат по-добро "утре" за бъдещите поколения. Устойчивостта вече не е непозната дума за бизнеса. Тя еволюира до начин на работа и дългосрочен ангажимент. В този ред на мисли би било добре, ако всеки един от нас оцени собственото си въздействие и се опита да направи някаква положителна промяна. Все пак големите цели могат да бъдат постигнати с много на брой малки стъпки.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK