Лакомства от вятър

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Лакомства от вятър



Тази публикация е част от поредица на Mars, Inc. - един от най-големите производители на хранителни продукти в света. В нея ще представяме иновативни бизнес практики за устойчиво развитие в различни сфери


Климатичните промени съществуват и хората по света започват да усещат ефекта им. Това не е твърдение на еко активист. Това е твърдение на науката. Промените в климата са определени от ООН като един от най-наболелите проблеми на нашето време, тъй като заплашват живота и поминъка на милиарди хора. Да живеем по-зелено не е поредната мода, а необходимост и то спешна. Всеки има роля в този процес - и бизнесите, и всеки един от нас. Дори някои от продуктите, които използваме всекидневно и приемаме за даденост, могат да имат огромно въздействие. Например любимите ни лакомства.


Климатичните промени са ключова тема и за един от най-големите производители на храни в света - Mars, Inc., чието портфолио включва разпознаваеми марки като M&M's, Snickers, Bounty, Orbit, Skittles, Pedigree, Whiskas. Компанията разчита на науката, за да развие устойчиви политики и да помогне за разрешаването на този глобален проблем. Изводът от много проучвания, които производителят на храни е провел, е, че трябва да намали общите емисии парникови газове в цялата си верига на доставки с 27% до 2025 г. и с 67% до 2050 г. (в сравнение с нивата от 2015 г.), така че да допринесе за това средната глобална температура да не се повишава с повече от 2 градуса по Целзий (това е глобалната цел, заложена в Парижкото споразумение). Резултатите от научните изследвания вече са прераснали в конкретни дългосрочни цели, които компанията се опитва да изпълни, като оптимизира цялата си верига на доставки и активизира всичките си сътрудници по света.




Едно от най-значимите постижения на Mars е използването на възобновяема енергия, за да покрие повече от 50% от общия си отпечатък. 100% от операциите на корпорацията в Австрия, Белгия, Чехия, Франция, Литва, Мексико, Полша, Испания, Обединеното кралство и САЩ се захранват от възобновяеми източници. Това означава, че някои от любимите ни лакомства като M&M's, Snickers или Skittles може да са произведени с енергия от вятър или слънце. Освен че въведе иновации в тези 10 страни, Mars подписа и 20-годишен договор с Total EREN, че от от 2020 г. нататък ще изкупува от соларни станции 100% от необходимото за Австралия електричество.


Като част от целите си по отношение на цялата си верига за доставки компанията се стреми да намали емисиите от собствените си операции (от фабрики и офиси) с 42% до 2025 г. и да постигне нулеви нетни емисии (нетно намаление от 100%) до 2040 г. Въпреки това Mars осъзнава, че не може напълно да се справи с емисиите на парникови газове, без да подобри начина на производство на продуктите си в рамките на разширената си верига за доставки. Затова работи активно, за да трансформира тази верига, като си партнира с доставчици, фермери и други заинтересовани страни, така че те да произвеждат съставки с още по-нисък въглероден отпечатък и да предотвратят обезлесяването. Устойчиви земеделски практики като ефективното напояване, издръжливостта на посевите и повишеното здраве на почвите подобряват не само въздействието върху околната среда, но и живота на фермерите.


През 2019 г. Mars представи своя план за палмовото масло - Palm Positive Plan. Целта му е драстично да промени начина, по който компанията се сдобива със суровината, и да спре обезлесяването в рамките на веригата й за доставки. В резултат на това в момента 100% от палмовото масло, което производителят използва, се добива без обезлесяване.


Mars призовава всичките си доставчици да предприемат действия, насочени към справянето с климатичните промени. Те вече са се ангажирали с научно обосновани цели, използване на възобновяема енергия и други действия, така че да допринесат за опазването на околната среда. Компанията подкрепя доставчиците си в стремежа им да направят операциите си по-устойчиви, като споделя с тях ноу-хау и им предоставя необходимите технологии. Общите усилия са единственият път към бъдеще с нулеви емисии и по-здрава планета.


Климатичните промени вероятно дълго ще бъдат на дневен ред на глобално ниво. Колкото по-скоро осъзнаем, че този проблем оказва влияние върху живота на всеки един от нас, толкова по-добре. Климатичните промени не се отнасят само до опазването на природата, те засягат благоденствието на абсолютно всеки човек на тази планета.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK