Да рециклираш вода

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Да рециклираш вода



Тази публикация е част от поредица на Mars, Inc. - един от най-големите производители на хранителни продукти в света. В нея ще представяме иновативни бизнес практики за устойчиво развитие в различни сфери


Над 40% от световното население е засегнато от недостига на вода. Този природен ресурс все още се използва по неустойчив начин, което може да доведе до сериозни проблеми, включително увеличаване на броя на хората, които нямат достъп до чиста вода. Земеделието е един от секторите с най-голямo потребление на вода. Според Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, напояването в селското стопанство съставлява 70% от консумацията на вода в световен мащаб. Тези цифри са тревожни и ни дават ясен знак колко важно е следването на по-устойчиви подходи и въвеждането на нови технологии.




Елиминирането на неустойчивата употреба на вода е основна цел за един от най-големите производители на храни в света Mars, Inc., чието портфолио включва емблематични марки като M&M's, Snickers, Bounty, Orbit, Skittles, Pedigree, Whiskas. Като част от Плана за устойчиво развитие на компанията, в рамките на който тя инвестира 1 милиард долара в следващите няколко години, са заложени конкретни цели за оптимизиране не само на собствените ѝ операции, но и на цялата ѝ верига за доставки. Мars e фокусирана върху намаляването на неустойчивото използване на вода наполовина до 2025 г. (сравнено с нивата от 2015 г.). Резултатите, отчетени в края на миналата година, са впечатляващи - по-ниска консумация на вода с почти 20%. Компанията съсредоточава усилията си върху рециклирането на водата, което означава превръщането на отпадните води в ресурс, който може да се използва отново за други цели. Също така Mars e направила подробен анализ на общата консумация на вода в рамките на глобалните ѝ вериги за доставки и е установила дали тя идва от естествени източници като дъждове или от напояване.


Компанията вярва, че един продукт не може да бъде устойчив, ако е произведен по неустойчив начин. Именно затова тя инвестира средства, усилия и експертиза, за да подобри земеделските практики на своите партньори. Земеделието днес е изправено пред редица предизвикателства като влошаващото се качество на почвите, замърсяването с пестициди и ефектите от климатичните промени. Всяка година територия с размера на България става негодна за ползване заради засушаване. Тази площ е достатъчна за отглеждането на 20 милиона тона зърно годишно (според данни на Конвенцията на ООН за борба със засушаването от 2017). По тази причина Mars работи не само за пестенето на водни ресурси, но и за ефективното управление на земята. Според последните препоръки на учените не повече от 15% от сушата трябва да бъде използвана за отглеждане на култури. Днес планетата е на косъм от достигането до този праг и именно затова компанията се стреми да управлява земята устойчиво и дори да възстановява деградирали площи.


Mars насочва усилията си към ключов проблем - определянето на големината на територията, необходима за отглеждането на суровините за продуктите ѝ. Въпреки че има ограничено влияние върху операциите във фермите на партньорите си, компанията се опитва да гарантира, че тези площи няма да надхвърлят определения обем, в рамките на който управлението на земеделските земи е устойчиво. Това е от съществено значение за здравето на нашата планета и благоденствието на фермерските общности. Предотвратяването на разширяването на земеделските площи, използвани в рамките на цялата верига за доставки на Mars, ще допринесе за намаляването на натиска върху естествените екосистеми. Компанията също така полага усилия и за подобряването на състоянието на почвите и отключването на по-голям потенциал за добив на различни култури. По този начин тя може да продължи бизнес растежа си и увеличаването на производствените си обеми, без да използва допълнителни земеделски земи.


Важно е да мислим отвъд храната и да сме наясно какво стои дори зад едно шоколадово барче или бонбони. Устойчивостта не е просто модерна дума или актуална тенденция. Тя е дълъг процес, изискващ конкретни действия, стратегически подход и, най-важното, усилията на всеки един от нас. От рециклиране на вода до ефективно управление на земеделските площи - има толкова много варианти бизнесът да окаже положително въздействие върху целия процес. Живеем в епохата на технологичния и научен възход. Трябва да извлечем най-доброто от нея и да използваме невероятните възможности, които имаме, за да опазим планетата. Така ще осигурим по-качествен живот за самите нас и най-вече за децата ни.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK