Поредния зеленчук, които говори за един по зелен и чист свят, докато дъни климатика цяло лято щото нежната душичка не може да вирее на 1 - 2 градуса повече :))
А и дизеловия баварец пали от раз, ел колата я запали, я даде грешка, че си забравил да ъпдейтнеш уиндоуса, я някои от другия край на света е решил, че е време да посетиш сервиза и ти я е спрял дистанционно( много смарт устройства идват с планирани грешки след определен период от време), нали уж повреда :)) Абе не, че няма плюсове просто.. Едната кола я чувстваш като своя.. Като инструмент, които работи за теб, а не срещу теб..
До коментар [#1] от "svoboden":Поредният Бай Ганьо, който се изказва неподготвен докато пърпори със сдухания си канцерогенен дизелов Баварец и си мисли, че е успял в живота...
"Азотните окиси (NO и NO2) са сред основните замърсители на атмосферния въздух. Отделят се в процеса на окисляване на азота във въздуха или в процеса на изгаряне на горивата при висока температура. Основният източник на азотни окиси в атмосферата е индустрията и най-вече предприятията от енергийния сектор - топлофикациите и топлоелектрическите централи. Поради негативното влияние, което оказват върху околната среда - азотните окиси се приемат като основен причинител на киселинните дъждове, нормативната база указва пределно допустимите концентрации от азотни окиси в атмосферата. .. Термични азотни окиси се създават в среда, отличаваща се с висока температура и присъствие на свободен кислород. Този вид азотни окиси са основна емисия от вредни вещества, замърсяващи атмосферния въздух, която се образува в процеси, свързани с енергийно оползотворяване на горива. Горивните азотни окиси се образуват от свързания азот в състава на горивото. Моменталните азотни окиси се образуват в предния фронт на пламъка, с който изгаря горивната смес. Реакцията протича с висока скорост и е резултат на взаимодействие със съдържащия се в атмосферния въздух азот..." ----
Та ей го ползването на водорода ..
П.П Дизелите са по-ефективни, но при тях има по-висока температура отколкото в алтернативни двигатели. И , въпреки че в горивото няма азотни атоми (има С и Н) от температурата се получават азотни окиси NOx ..
И то си има системи, примерно в дизеловите автомобили, за неутрализиране на термичните азотни окиси..
Но въпреки системите , дизелите ги забраняват поголовно.
И въпросът с водорода е ще го горим ли и ако да - там ко прайм с азотния окис ? Ще кажете "то има системи и за ТЕЦ и за навсякъде , ей новия дизел на "Ауди" има 0 азотни окиси, също и "Мазда skay activ " ..
Да, ама газовете от карбоновите горива са едни, с една температура, а от водорода ще са с друга.. а и NOx ще е много повече..
Та, така с водорода и не е зле, зелените първом да помислят, как точно ще е с окисите - а после да се въвежда масово..
Щот то и с дизелите, комай беше така в Европа. От някъде чули, зелените, че отделя по-малко СО2 .. и се емнаха да му намаляват данъка в ЕС.. и за това паркът леки коли е с към 30% дизели, а в САЩ и Япония, например - е с 17%..
Да, ама за азотните окиси - не помислили - то един акъл, за къде по-напред. И ся се емнаха тотал па да забраняват!
И да е водород веч .. Да не стане пак да се забранява, ама кат сме се набутали едни милиарди ?
Бе не знам каква е причината за мръсния въздух в София, ама със сигурност там, където работя (на бул. Черни връх в горния край) съм се надишал на прах, през зимата и на други пушиляци - то са строежи, то е прак, кал... Зимно време пък пушат всякакви коминчета и камиончета, някои доста брутално. Ама к'во от т' ва? Да не би да й пука на Фандупкова? Нали има кинти от строежите на нови сгради? Нали се вземат парите от данъците на автомобилите, които уж се завишиха, ама файда? Всичко е пунта мара, всеки знае за какво става дума - кучетата си лаят, кервана си върви...
А тези кога ще измерят концентрацията на ФПЧ от печките, в които се отделят фини прахови частици: от 1 тон въглища - 10 кг. ФПЧ и от 0,5 тона дърва - 7,5 кг. ФПЧ. И от 70000 кюмбета в София - 1225 тона на отоплителен сезон или средно по около 8 тона всеки ден. Къде е Киро на кирия. Ще го дишаме, а отгоре ще пада измерен киселинен дъждец.
А тези кога ще измерят концентрацията на ФПЧ от печките, в които се отделят фини прахови частици: от 1 тон въглища - 10 кг. ФПЧ и от 0,5 тона дърва - 7,5 кг. ФПЧ.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
svoboden
Рейтинг: 2120 НеутралноПоредните тарикати, на които им се привиждат лесни пари!
parallelepiped
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#1] от "svoboden":
Поредният Бай Ганьо, който се изказва неподготвен докато пърпори със сдухания си канцерогенен дизелов Баварец и си мисли, че е успял в живота...
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1196 ВеселоДо коментар [#2] от "parallelepiped":
Поредния зеленчук, които говори за един по зелен и чист свят, докато дъни климатика цяло лято щото нежната душичка не може да вирее на 1 - 2 градуса повече :))
А и дизеловия баварец пали от раз, ел колата я запали, я даде грешка, че си забравил да ъпдейтнеш уиндоуса, я някои от другия край на света е решил, че е време да посетиш сервиза и ти я е спрял дистанционно( много смарт устройства идват с планирани грешки след определен период от време), нали уж повреда :)) Абе не, че няма плюсове просто.. Едната кола я чувстваш като своя.. Като инструмент, които работи за теб, а не срещу теб..
sim4o
Рейтинг: 1664 НеутралноКанцерогенния Баварец - с мед да го намажеш ..
Знаеш ли, какво са намислили Гретените?
Водород!
Щели били да го ползват, вместо другото гориво..
"Азотните окиси (NO и NO2) са сред основните замърсители на атмосферния въздух. Отделят се в процеса на окисляване на азота във въздуха или в процеса на изгаряне на горивата при висока температура. Основният източник на азотни окиси в атмосферата е индустрията и най-вече предприятията от енергийния сектор - топлофикациите и топлоелектрическите централи.
Поради негативното влияние, което оказват върху околната среда - азотните окиси се приемат като основен причинител на киселинните дъждове, нормативната база указва пределно допустимите концентрации от азотни окиси в атмосферата. ..
Термични азотни окиси се създават в среда, отличаваща се с висока температура и присъствие на свободен кислород. Този вид азотни окиси са основна емисия от вредни вещества, замърсяващи атмосферния въздух, която се образува в процеси, свързани с енергийно оползотворяване на горива.
Горивните азотни окиси се образуват от свързания азот в състава на горивото. Моменталните азотни окиси се образуват в предния фронт на пламъка, с който изгаря горивната смес.
Реакцията протича с висока скорост и е резултат на взаимодействие със съдържащия се в атмосферния въздух азот..."
----
Та ей го ползването на водорода ..
П.П
Дизелите са по-ефективни, но при тях има по-висока температура отколкото в алтернативни двигатели.
И , въпреки че в горивото няма азотни атоми (има С и Н) от температурата се получават азотни окиси NOx ..
И то си има системи, примерно в дизеловите автомобили, за неутрализиране на термичните азотни окиси..
https://www.youtube.com/watch?v=E2_I0DSxsqI
https://www.youtube.com/watch?v=g2XvVL64hl8
https://www.youtube.com/watch?v=pbTXfa05P8M
https://www.youtube.com/watch?v=lL_ElXQVJo8
https://www.youtube.com/watch?v=E2_I0DSxsqI
Но въпреки системите , дизелите ги забраняват поголовно.
И въпросът с водорода е ще го горим ли и ако да - там ко прайм с азотния окис ?
Ще кажете "то има системи и за ТЕЦ и за навсякъде , ей новия дизел на "Ауди" има 0 азотни окиси, също и "Мазда skay activ " ..
И ще сте прави:
https://www.youtube.com/watch?v=pxiRC44tN70&t=84s
Да, ама газовете от карбоновите горива са едни, с една температура, а от водорода ще са с друга.. а и NOx ще е много повече..
Та, така с водорода и не е зле, зелените първом да помислят, как точно ще е с окисите - а после да се въвежда масово..
Щот то и с дизелите, комай беше така в Европа. От някъде чули, зелените, че отделя по-малко СО2 .. и се емнаха да му намаляват данъка в ЕС.. и за това паркът леки коли е с към 30% дизели, а в САЩ и Япония, например - е с 17%..
Да, ама за азотните окиси - не помислили - то един акъл, за къде по-напред.
И ся се емнаха тотал па да забраняват!
И да е водород веч ..
Да не стане пак да се забранява, ама кат сме се набутали едни милиарди ?
geordgeo
Рейтинг: 1433 ЛюбопитноБе не знам каква е причината за мръсния въздух в София, ама със сигурност там, където работя (на бул. Черни връх в горния край) съм се надишал на прах, през зимата и на други пушиляци - то са строежи, то е прак, кал... Зимно време пък пушат всякакви коминчета и камиончета, някои доста брутално. Ама к'во от т' ва? Да не би да й пука на Фандупкова? Нали има кинти от строежите на нови сгради? Нали се вземат парите от данъците на автомобилите, които уж се завишиха, ама файда? Всичко е пунта мара, всеки знае за какво става дума - кучетата си лаят, кервана си върви...
pet_fire
Рейтинг: 5213 НеутралноТежки дни предстоят за Фандъкова
BiGman
Рейтинг: 6244 НеутралноСофиянци ако знаят какво дишат ще ходят нон стоп с противогази...тъкмо няма да гледаме дебелите джуки на на нежните им половинки...
gogo2011
Рейтинг: 1443 НеутралноДо коментар [#1] от "svoboden":
Ти беше някакъв фен на Фандъчката, нали? На герберляците все усвоявания ви се привиждат, далаверки навсякъде.
Софианец
Рейтинг: 575 НеутралноА тези кога ще измерят концентрацията на ФПЧ от печките, в които се отделят фини прахови частици: от 1 тон въглища - 10 кг. ФПЧ и от 0,5 тона дърва - 7,5 кг. ФПЧ.
И от 70000 кюмбета в София - 1225 тона на отоплителен сезон или средно по около 8 тона всеки ден.
Къде е Киро на кирия. Ще го дишаме, а отгоре ще пада измерен киселинен дъждец.
sim4o
Рейтинг: 1664 НеутралноЗелената Сделка - даже ТЕЦовете ще са на дърва и биомаса ..
".. 5.09.2019 г. — Burning wood is considered carbon-neutral.."
"5.10.2021 г. — Biomass has been promoted as a carbon-neutral energy source by industry.."
https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png
Такова е Зеленото Законодателство .. и рано, или късно около София ще има ТЕЦове на биомаса!
Корки
Рейтинг: 2836 НеутралноРайският газ дето го продават под път и над път ще го мерят ли?
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.