"Сиско България" заменя задграничните си пътувания с виртуални срещи

Компанията майка вече е намалила тези разходи с две трети

Българското представителство на технологичната компания Cisco Systems ще премине към уеб базирани видеоконферентни срещи с офисите на компанията в чужбина, клиенти и фирми - партньори зад граница. Това обяви генералният мениджър на "Сиско системс" за България, Словения, Словакия и трите балтийски държави Петър Иванов. В момента в офиса се изгражда TelePresence - система за висококачествена видеовръзка, произвеждана от компанията от 2 години. Така офисът ще сведе до минимум разходите си за работни пътувания. Българският клон в унисон с политиката на компанията в цял свят вече е свил разходите си за пътувания. Новата технология ще му позволи да замени голяма част от наложителните до този момент командировки в чужбина, обясниха от компанията.


Системата ще е готова до началото на август и ще е от типа TelePresence 3000 - стая, оборудвана със специални монитори, предназначена за едновременни срещи на много хора от различни точки на света. Тя ще представлява виртуална кръгла маса, участниците в която се виждат в естествен ръст. Това ще е първата такава система, инсталирана в страната. Други 2 големи български фирми също планират да купят Telepresence, съобщиха от "Сиско".


Със системи за телеприсъствие вече са свързани стотици офиси на Cisco в света. На тазгодишната среща на фирмите - партньори на компанията, в Бостън, САЩ, в началото на юни стана ясно, че благодарение на технологията офисите на компанията са намалили разходите си за пътувания с 2/3 и вече са спестили общо около 1.5 млрд. долара.


Екологичните измерения на технологията


Паралелно с разходите за пътувания виртуалните срещи пестят и парникови емисии. Поради това предстоящата среща на ООН в Копенхаген през декември за новото световно споразумение за овладяване на климатичните промени ще бъде виртуализирана. В началото на месеца Cisco беше официално ангажирана от датското правителство да осигури TelePresence за срещата през декември - както за сесиите на световната организация, така и за лични срещи между експерти, политици, журналисти и неправителствени организации. Така Дания смята да избегне компрометирането на климатичната среща, намалявайки броя на полетите на делегатите - нещо, за което бяха критикувани както предната среща на ООН за бъдещото споразумение в Бали, Индонезия, така и бившият американски вицепрезидент Ал Гор, който обиколи редица държави, популяризирайки темата за глобалното затопляне и вредата от употребата на изкопаеми горива.



"Сиско България" заменя задграничните си пътувания с виртуални срещи

© Дневник


Блиц


Джовани ди Филипо: Финансовата криза катализира търсенето на TelePresence


регионален директор на Cisco за Централна Европа:


Как очаквате бизнесът да възприеме тази форма на комуникация?


- Обикновено повечето хора имат резерви спрямо новите технологии, но тази е много естествена като форма на контакт за хората и смятам, че бариерата към нея ще е много по-ниска. Системата е човешки продукт, максимално съответстваща на човешките сетива - зрението и слуха, хората отсреща са в реален размер. Контактът очи в очи, езикът на тялото - всички тези неща се запазват. Така хората могат да общуват от вкъщи, без да се налага да се отделят от семействата си и да губят време в дълги пътувания. Финансовите ползи от такова технологично решение са преки. В някои случаи в зависимост от броя на пътуванията, които елиминира съответната компания по този начин, инвестицията в нея се избива до 6 месеца. Спестените пътувания пък са спестени парникови емисии.


Имате ли представа колко Telepresence сесии се правят дневно в света в момента?


- Хиляди. Само между офисите на "Сиско" за седмица са, мисля, около 4000. В нашия случай този начин на общуване вече е част от нашата ДНК. Имаме и големи клиенти, които я използват. Откакто я обявихме през 2007 г., имаме продадени около 3000 системи. В момента обаче търсенето нараства - финансовата криза го катализира, разбирате защо.


Ако се разпространи масово, такава технология би повлияла вероятно негативно на други браншове - авиокомпаниите и туристическия бранш например. Очаквате ли някаква опозиция от тях?


- Съгласен съм, че бизнес полетите ще намалеят. Разбира се, трябва да има някакъв баланс между реалните срещи и виртуалните. Освен това конкуренцията движи пазарите и развитието на обществата. Ако TelePresence навлезе масово, вероятно другите индустрии ще отговорят с по-висококачествени техни услуги, а в крайна сметка това би било от полза за всички.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на balada
    balada
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Знайте, че нищо не може да замени директното общуване между хората"

    http://svode.com/Resources/WritingEmails.pdf

  2. 2 Профил на maznislav
    *****
    Неутрално

    Дам, поне един надпис реклама да му бяхте сложили на тоя текст...

  3. 3 Профил на maka
    maka
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Знайте, че PR-а на Cisco не спи. (малко да се позаяждам) )

    За да сме коректни (не става ясно дали това е платена публикация, или не), можем да споменем, че и други вендори предлагат подобни решения. Щом статията е в раздел "Технологии", а не "най-яките-Сиско-технолоии", е добре да има и малко авторски research, та да се оформи малко по-стойностен технологичен материал - каква е технологията, как работи, какви вендори я предлагат, какви са разликите между тях и т.н., а не две страници с по три споменавания на търговски марки през два реда. Така е общо взето технологични "жълти рекламки"

    Подобна тенденция - на глобално внедряване на HD видео конферентни решения има и в доста други компании с поглед малко напред във времето, и с възможности да инвестират в такива решения за бъдещи ползи. Подобна стратегия е обикновено доста цялостна, защото изисква инвестиции не само за конферентното решение, а в повечето случаи и за инфраструктура, която да го поддържа.

    Да поспекулирам малко, мога само да гадая у нас какъв пазар има за подобно решение - колко организации могат да намерят достатъчно реално намаление на разходите от подобно решение, колко имат инфраструктурата за да го внедрят, и колко от тях могат да си го позволят, но общо взето цитираната бройка от 2 ми се вижда реална.

  4. 4 Профил на Мими Балканска
    *****
    Весело

    1."..участниците в която се виждат в естествен ръст." - ако участника са го извикали "на килимчето" и той е висок 1,90, това означава ли, че и дисплея на който се вижда има височина 1,90 ?

    2.Неспособността да се изтъкват аргументи, особено при "реклама" на собствен продукт, вече не се ли брои за основна слабост на "манагер-ите" ? Да им помогнем - Този тип системи имат едно голямо предимство - бърза реакция при сложен търговски/оперативен казус.
    3.Към "зеления" ефект могат да добавят и спестените разходи за антибиотици от екзотични командировки.
    4. А по въпроса за "виртуализираната " среща на ООН, да припомнним, че системата има ограничения до 48 точки -не бъркам, нали?

  5. 5 Профил на хе хе
    *****
    Неутрално

    безплатна рекламаааа....

  6. 6 Профил на ха ха
    *****
    Неутрално

    .... не е безплатнааааа....

  7. 7 Профил на Мишо
    *****
    Весело

    Хаххахаха, този продукт го има в не IT фирми от преди 4 години. Явно на "Сиско България" ПР-а им работи много сериозно.

  8. 8 Профил на cis
    *****
    Неутрално

    Освен намаляване на парниковите газове, ще намалее и работата на проститутките обслужващи т.нат. бизнес и конгресен туризъм.

  9. 9 Профил на KLINGON
    *****
    Неутрално

    на този бастун само физиономията му казва достатъчно))

  10. 10 Профил на US Visitor
    *****
    Неутрално

    Между другото в щатите видях такива стаи на публични места. Като телефонна бутка - беше интересно. Що не вземат Сиско, да сменят публичните телефони будки с такива стаи

  11. 11 Профил на ivanchoLA
    *****
    Весело

    ma malee kolko ste izostanali ne e stina

  12. 12 Профил на Kopche
    *****
    Весело

    Реклама, и не самоо... малко истина и добър ПР. Като се замислиш ... ни заминават така прекрасните командировки в чужбина. Ми така де - трябва да се развива и другия бизнес - туризма. Иначе за нашата мила родна страна България до известна степен и 3 или 4-ри инсталации са много, ако вземем размерите на страната, чуждите компании, производството и ... т.н. Дали пък правителството - бъдещо, няма да спести и изхарчи едновременно...... А за пичовете от Циско, да бяха работили за транспорт тип СтарТрек а не... неща от това - като телевизори... Но все пак, статията е изцяло реклама.. Както и българските компютърни издания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK