"Пинифарина" прекръсти електромобила си

"Пинифарина" прекръсти електромобила си

© Пининфарина



Италианското дизайнерско ателие "Пининфарина"(Pininfarina) и френската компания "Болоре", представиха в Женева концептуалния електромобил "Блукар". Реално, говорим за същия автомобил, който беше показан на изложението в Париж през есента, но носеше името Во(Би зеро).


Колата е петместна и разчита на електричество, съхранявано в литиево-метал-полимерни батерии. С тях запасът от ход е 250 километра. Зареждането на акумулаторите става от стандартна ел.инсталация, като допълнително ток се набавя и от мотираните на покрива слънчеви панели.
"Блукар" предлага прилична динамика - ускорение от място до 60 км/ч за 6.3 сек и максималната скорост от 130 км/ч. Автомобилът е проектиран да работи в температурен диапазон между минус 20 и плюс 60 градуса.


Според производителят животът на батериите стига за изминаването на 200 000 километра, а първата пробна партида от "Блукар" ще тръгне по пътищата в началото на следващата година. Оптимистичните очаквания на двете компании са след 2015 година годишно да се произвеждат до 60 000 електромобила годишно.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на TURBOTO
    *****
    Неутрално
  2. 2 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Някой може ли да даде точно обяснение колко е консумацията на такъв електромобил. Защото електричеството у нас далеч не е най-чистата форма на енергия. Ако трябва да доспонсорирам местния тец с още 200 лева на месец, то нямам нужда от "еко" автомобил.

    България, къде е нашия change we can believe in?
  3. 3 Профил на Скиорски
    *****
    Неутрално

    Това е бъдещето турбо! Изоставаш....

  4. 4 Профил на ТУРБОТО
    *****
    Неутрално

    толкова трабанти не са правили
    и колко струва една бройка от тези електрокари бе мадафака
    за 2 бона зимаш фиат пунто с газова , за кво говорат тия от пичинфирина???

  5. 5 Профил на ХАХ
    *****
    Неутрално

    хаха лол... чисти автомобили друг път... кое е по-чисто ... някоя малка градска количка с 4л разход или родните тец-ове мецове и какви ли не още простотии ?!?!

    Водорода е бъдещето !

  6. 6 Профил на хах
    *****
    Неутрално

    П.С. като изключим това количката е супер... 0-100 6 сек !

  7. 7 Профил на До шести номер
    *****
    Неутрално

    Абе пич, не искам да ти разбивам мечтите, но колата ускорява за 6,3 секунди от нула до 60, а не до 100! Май има леко разлика, а? Ускорение за 6,3 секунди от 0 до 100 в този клас (свръхкомпактни автомобили) просто би я направил директно хит на автопазара... да не говорим, че франсетата май въобще не правят автомобили, които да ускоряват толкова бързо...а италианците правят свръхбързи автомобили (Ферари, Ламборгини итн.), ама искат доста кинти за тях... а скъпотията в сегмента на миниатюрите не се котира....

  8. 8 Профил на до ТУРБОТО
    *****
    Неутрално

    Къде е тази евтиния, брато!? А може би даваш 2К и после още поне 2К за ремонти?

  9. 9 Профил на ТУРБОТО
    *****
    Неутрално

    определено не е в мобиле.бг, където цените са супер измислени
    ако се поразтърсиш ще си намериш

    ако дам още 2 бона ша го направя танк, точно като за софийските улици

    4 бона е чистак нова кола вече, къде отиваш ти може би

  10. 11 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Винаги са ми били странни тия статии за автомобили - за основни параметри като цена и разход дума не се обелва, но пък първото, което научаваме е как ускорявала колата. Щото по градските писти е суперважно да ускоряваш добре, сакън да не изтървеш някое задръстване.

    gradinko.bg
  11. 12 Профил на ТУРБОТО
    *****
    Неутрално

    цитат от интернето:

    These stories about electric car concepts are getting tedious. None of them address the fundamental problem with electric vehicles: THE COST OF THE BATTERY.

    The Tesla uses about 8K 18650 Liion cells at a wholesale price of around $2.50. That's $20K just for the cells. Add packaging, cooling, and control electronics and you're looking at $25K just for the battery pack.

    Until this issue is addressed, none of these electric cars will take off. Even with the pack cost baked in like the Tesla roadster, they may not be able to sell enough cars to stay afloat.

    The real story happens when a company that actually produces cells announces a safe, cheap 500Ah LiIon cell.

  12. 13 Профил на Oh
    *****
    Неутрално

    Ох, старост нерадост. Сигурно остарях, защото тези нови дизайни така ми дразнят окото. Колкото по-изчанено, толкова по-добре. Айде стига бе!

  13. 14 Профил на Стойчев
    *****
    Неутрално

    Всички сте коне с капаци...
    а някой от вас големи умове замисля ли се каква е разликата в КПДто между ел. и двигател с вътрешно горене.... както и от използването на кинетичната енергия при спиране...?

    От там идва огромна част от еко-то на тия автомобилчета.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK