"Пининфарина" и "Болоре" правят съвместен електромобил

 



Прототип на електромобил, който трябва да влезе в серийно производство до края на следващата година, показаха на изложението в Париж френската компания "Болоре"(Bolloré) и италианското дизайнерско студио "Пининфарина". Посветeн на паметта на Андреа Пининфарина, загинал нелепо преди малко повече от два месеца, компактният хечбек В0(Би зеро) има пет врати и може да измине с едно зареждане на акумулаторите до 250 км.


Сравнително дългият пробег се обяснява с факта, че акумулаторите се зареждат от генерираната при спиране енергия и монтираните на покрива слънчеви панели. От ел.инсталацията батериите пък могат да се заредят за няколко часа.


Макар и екологичен В0 може да се похвали с прилични динамични характеристики - ускорение от място до 60 км/ч за 6.3 сек и максималната скорост от 130 км/ч. Автомобилът е проектиран да работи в температурен диапазон между минус 20 и плюс 60 градуса.




Най-важният компонент в електромобила са батериите, който са разработени от имащата над 30 годишен опит в областта френска компания "Болоре". В изработването на акумулаторите са използвани полимери, те не се нуждаят от поддръжка и имат живот да гарантират изминаване на поне 200 000 километра.


В Париж от "Болоре" разкриха, че работят и по прототип на електрически минибус, подходящ за експлоатация в градски условия. При дължина от 5.46 метра той може да превозва до 23 души. Разработката е съвместна с производителя на автобуси и микробуси Gruau Group, но повече подробности не бяха съобщени.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kramer
    *****
    Неутрално

    цена 24.000 евро!

    напомня ми на Смарт - "иновации на безумна цена"!

  2. 2 Профил на ot tam
    *****
    Неутрално

    и за 24 да е, ако карш за 2€/100 км за колко ще ги избиеш тиа 24 бона?

  3. 3 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1033 Неутрално
  4. 4 Профил на до 2
    *****
    Неутрално

    Ами за 200 000 км ще избие 4000€ плюс още 1000-2000 € спестени разходи по обслужване на ДВГ. Да не говорим за по-ниските данъци, които на Запад представляват сериозна сума.

  5. 5 Профил на do 2
    *****
    Неутрално

    ако цената на 100км с бензин е 7евра (5л х 1,4Евра) значи пестиш 5евро на 100км, което е 5000 за 100 000км и 10000евро за 200 000 км!!!! като смъкнем и данъците, машинното масло и т.н. сумата става дебела.
    а тези коли тепърва ще стават по-евтини ставайки по-масови.

  6. 6 Профил на Nemo
    *****
    Разстроено

    Прекалено хубава приакзака за да е истина!Големите акули от ОПЕК нема да позволят да се наложи друга технология освен тази на ДВГ!Имат мощ за това!!!

  7. 7 Профил на do nemo
    *****
    Неутрално

    "there is always a bigger fish" и най-вече н.в. пазара подкрепен поради екологични съображения от правителствата и от автомобилната индустрия чиито продажби спадат заради цените на бензина. и най-накрая идват и енергийните гиганти, дето ще зареждат батериите.
    ако опек бяха токлова мощни отдавна нямаче да има държава израел ...

  8. 8 Профил на Kostadin Paskalev
    *****
    Неутрално

    Това е бъдещето. Ще има няколко конкуриращи се варианта. Подобрен бензин/дизел/газ автомобил, напълно електрически или комбинация от двете. Опек и тъпите мужици не разбраха какъв си го набутаха със спекулативните цени от $140.

  9. 9 Профил на тухла четворка
    *****
    Весело

    Арабелите и руснаците ще дуат супето...
    В момента има и електромобили с разход 1 евро на 100км...

  10. 10 Профил на Everlast
    *****
    Неутрално

    А такива коли дето да печелят на изминат километър няма ли?
    Много взехте да ги разбирате, еба си и капацитетите
    Че е добре за опазването на природата, ама не говорете глупости - евтино било
    Да не говорим че в много от тия 'еко' разработки има редки, вредни или такива материали които изискват много енергия за изработката си и така се уврежда природата докато се изработват, вместо докато се експлоатират

  11. 11 Профил на Димо Димов
    *****
    Неутрално

    Много красив автомобил!
    Не знам какво друго има предвид Everlast освен батериите, че ще изискват прекалено много енергия и/или отделят много въглероден диоксид при производството им. Мисля, че в крайна сметка "енергийния баланс" ще бъде в полза на електромобила, особено и като се има предвид, че за производството на електродвигателя се изразходва много по малко ресурс отколкото за прозводство на един напълно окомплектован двигател в вътрешно горене. За вредни субстанции и материали няма проблем, т.е. няма да са по вредни отколкото в бензинов автомобил, например. Единственото вярно опасение е, че се използват по редки вещества, като лития например, но е и там е възможно да се окаже, че когато завърши живота на батерията просто нейната остатъчна стойност да компенсира част от пазарната стойност на нова такава. Цената на електромобила си остава най-неприятния момент и може да се окаже прекалено висока за да станат електромобилите масови (мнозинство) в следващите 10 -15 години (няма лек срещу това).
    А коментарите и примерните сметки на другите форумци са доста релистични и са съвсем на място.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK