Евродепутатите в Париж: Авиацията и корабоплаването да се включат в споразумението за климата

Евродепутатите в Париж: Авиацията и корабоплаването да се включат в споразумението за климата

© Maxim Zmeyev, Reuters



Споразумението за климата, което се очаква да бъде подписано в края на тази седмица на срещата на върха в Париж, не трябва да пропуска авиацията и корабоплаването – два сектора, чиито въглеродни емисии се покачват. Ако останат нерегулирани, вредните емисии от тях може да достигнат до 40% от глобалните емисии до 2050 г., сочи проучване на Европейския парламент.


Тази позиция изрази официално делегация на Европейския парламент във вторник (8 декември). Депутатите препоръчват заделяне на приходи от пазара на въглеродни емисии като възможно решение за финансиране на усилията за борба климата.


Според председателя на делегацията на ЕП Джовано ла Виа споразумението е постижимо да бъде подписано още четвъртък, но най-трудните въпроси до този момент остават нерешени.




"Това е упражнение за изграждане на доверие: развиващите се страни искат да са сигурни, че обещаното финансиране в Копенхаген ще бъде осъществено, докато развитите страни искат да бъдат уверени, че тези усилия няма да се само тяхна отговорност след 2020 г." По думите на Ла Виа ключът в този последен етап от преговорите в Париж е "всички страни да напуснат зоната на комфорта на договаряне по правилата на статуквото на т.нар. realpolitik и да преодолеят разделенията, наследени от миналото.


Приоритет за евродепутатите е авиацията и корабоплаването не бъдат пренебрегнати. Те са посочени в последния проект за споразумените от срещата в Париж. "Ние искаме те да останат", подчерта заместник-председателят на делегацията Матиас Гроте. "Поставили сме си много амбициозни цели в ЕС, но когато става дума за международния въздушен и морски транспорт, не са предвидени никакви мерки ", каза той и добави, че "в Париж трябва да определи ясен мандат, така че да няма положение, в което някои индустрии са претоварени, а други са пощадени".


"Европейският проект е основан именно на идеята за управление на нещо заедно. Ето защо ние насърчаваме европейския тип вземане на решение да се приложи на световно равнище - направихме го за въглищата и стоманата, нека го направим и за въглеродните емисии. Нашият опит с пазара на въглеродни емисии в ЕС се приложи и в други региони.  Ако този опит бъде приложен и в световен мащаб, може да ни помогне да спечелим повече финансови средства за адаптиране към промените в климата."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 406 Весело

    Ми хайде, измисляйте самолети на пропан-бутан и на метан, де!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Тия пълни провали няма ли да спрат да се бутат навсякъде където се харчат чужди пари бе? Ако ги съберат всичките евродепутати на едно място я има десет дето да са изкарали поне по 1000 евро от нещо различно от държавна работа или подкуп свързан с неа, я не...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Весело

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Те тия не са по измислянето - те са по регулирането и таксуването на тия дето измислят и работят. Ако се махнат глупостите за "доброволното" плащане на данъци и т.н., и се погледне реално на нещата, съвременната държава (хеле пък ЕС) се държи като типичен бандит от Средновековието. Хората си плащат "за закрилата", като закрилата е всъщност от самата държава. Щото ако не си платиш те почва директно - нямаш избор...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Има нещо много сбъркано в цялата история - стотици чиновници са се събрали в Париж, летяли са със самолети и говорят против глобалните климатични промени. В които дейно участие взимат самите те. Един групов видеочат би имал много по-голям смисъл.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    Ахъм. Ако някой изчисли, колко въглеродни емисии, произвеждат чиновниците с безмисленото си съществувание... Мисля, че премахването им ще е достатъчно за да се фиксират всякакви проблеми в следващите 100 години

  6. 6 Профил на rrv
    rrv
    Рейтинг: 426 Неутрално

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Guillaumat_(supertanker)
    The service speed was 16.7 knots, with fuel consumption of about 330 tonnes[1] of heavy oil per day and fuel enough for 42 days

    Един от най-големите кораби на света - 330 тона гориво дневно, последни фракции на преработка, най-отпадъчното и мръсно нещо за горене......





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK