Швеция обяви рекорден бюджет срещу промените в климата и за ВЕИ

Премиерът на Швеция Стефан Льовен

© Reuters

Премиерът на Швеция Стефан Льовен



Швеция обяви рекорден бюджет, който ще задели за проекти срещу промените в климата и за възобновяемите енергийни източници, информира Bloomberg като цитира изявление на шведския премиер от началото на тази седмица.


"Представяме най-големия по рода си бюджет за климат и околната среда в Швеция," заяви премиерът Стефан Льовен по време на пресконференция в Стокхолм във вторник. По думите му амбицията на Швеция е да се превърне в една от първите държави, независими от изкопаеми горива. "Правим го, и защото е морално правилно, и защото е икономични обосновано," обясни Льовен.
Скандинавската държава ще похарчи 12,9 милиарда шведски крони (1,5 милиарда долара) за четиригодишен период – от 2017 до 2020 г. за международни инициативи за климата, пътуване без изкопаеми горива и за енергия от възобновяеми източници, става ясно от публичното изявление, разпространено от правителството.


Още миналата година Швеция заяви целта си да се превърне в една от първите страни, които ще преустановят използването на изкопаеми горива и задели 4.5 милиарда крони за мерки за защита от климатичните промени през 2016 г. Държавата генерира 64 процента от електроенергията си от възобновяеми енергийни източници през миналата година, според данни на Bloomberg New Energy Finance. Страната повиши целта си за ръст в употребата на "чиста енергия" през ноември (на 28.4 терават часа до 2020 г. Като предишната цел беше 26.4 терават часа).




Около половината средства от обявения бюджет ще отидат за железопътен транспорт – за увеличаване на капацитета му, както и за експлоатация и поддръжката му. Правителството също така планира да инвестира 3.5 милиарда крони в местни и регионални проекти за намаляване емисиите парникови газове като съфинансира проекти в частния сектор, общини и сдружения.
Швеция ще увеличи средствата за велосипедната инфраструктура на 1 милиард крони през 2018 г. – от 750 милиона крони през 2017 г. и 500 милиона крони миналата година.


Средствата за международни проекти ще 500 милиона крони за периода между 2017 г. и 2020 г., като някои вероятно ще бъдат насочени за финансиране на проекти срещу климатичните промени в държави с ниски и средни доходи.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Най-искрено им ЖЕЛАЯ УСПЕХ. Дано да направят пробив, че токаджиите ни скъсаха джобовете и все не им стигат, все евтино ни давали.

  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4275 Весело

    Ха-хааааа
    Грижата за околната среда е
    кошмар за ОХОЛНАТА СРЕДА
    на енергийни рентиери като
    РОСНЕФТ и ГАЗПРОМ
    Успех на братята шведи и на
    шведските трудЯщи се
    в благородното им начинание

  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Инициатива като тази
    ще обезсмисли съществуването
    на ДЪРЖАВИ - БЕНЗОКОЛОНКИ
    и ще озапти ЕНЕРГИЙНАТА КЛЕПТОКРАЦИЯ

  4. 4 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 768 Неутрално

    ГАСАТ ОГЪНА С БЕНЗИН Е ТОВА ПРАВАТ,ОТКАЧАЛЩИНИ,НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КОЛКО ВРЕДНИ ЕМИСИИ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ЗА ДА СЕ ПРИДОБИЕ ПАРИЧНИЯ РЕСУРС ЗА ДА СЕ ЗАПЛАТИ ТОЯ СВРЪХСКЪП ТОК ОТ ВЕИТАТА,ПАРИТЕ НЕ ПАДАТ ОТ НЕБЕТО,ПРОИЗВЕЖДА СЕ НЕЩО ЗА ДА СЕ ПРИДОБИЯТ,УБЕДЕН СЪМ ЧЕ КАТО СЕ ТЕГЛИ ЧЕРТАТА С ТИЯ НОВИ СВРЪХСКЪПИ ЕКОТЕХНОЛАГИИ,ПОВЕЧЕ ЩЕ СМЕ НА МИНУС ОТКОЛКОТО НА ПЛЮС

  5. 5 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 452 Неутрално

    "Около половината средства от обявения бюджет ще отидат за железопътен транспорт ""

    Този вид транспорт има възможност да намали значително използването на нафтовите печки на колела.

  6. 6 Профил на lionguard
    lionguard
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Швеция да не се окаже първата страна стигнала до фалит заради стремежа да спазва някакви странни измислени еко норми!?

    stupid_american:черен гей травестит хермафродит съм, който мрази майка си.
  7. 7 Профил на Nikolay Pishiev
    Nikolay Pishiev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#4] от "reply":

    Свръхскъпия ток за който говориш е около 20 ст. за kW. Ел енергия в Шв се произвежда от 2 АЕЦ , вятърни и водни централи. Единственото нещо което се гори в малки отоплителни централи за населението са отпадъците от дървопреработването.

  8. 8 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Задавам си въпроса, дали това не е начин да се освободиш от напечатани (накликани) пари без покритие?

  9. 9 Профил на Nikolay Pishiev
    Nikolay Pishiev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#8] от "atmanpg":

    Малки повече от 9 мил. шведи са ти мн благодарни че разкри схемата. Как успя само за няколко минути?

  10. 10 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Браво на шведите. От както спряха, да участват във войни, станаха една от най програсивните нации.

    chavo64
  11. 11 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#6] от "lionguard":

    1.5млрд$ за 4 години, едва ли това ще ги бутне изобщо. Даже са нищо според мен.

  12. 12 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#4] от "reply":

    Колега, писането с главни букви, е равностойно на крещене при разговор. То бива да подчертаеш някой израз, ма това важно е .....

    chavo64
  13. 13 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 509 Неутрално

    ако имаха въглищни мини или нефт, друго щяха да приказват...

  14. 14 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Любопитно

    "По думите му амбицията на Швеция е да се превърне в една от първите държави, независими от изкопаеми горива."

    Което означава силно да бъде намалено използването на въглища, нефт и природен газ - иначе ядреното гориво не се смята за фосилно гориво, а в Швеция освен ВЕИ използват и много ядрена енергия (имат 10 работещи реактора, които дават към 35-40% от електроенергията).

    Иначе за град Стокхолм има план до 2050 г. да премине на 100% използване само на ВЕИ. Интересно какво ще стане тогава с автомобилите - всички ще са електрически или може би ще използват биогорива.

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#2] от "Hawaii":

    Налага се на Швеция да разчитаме. У нас ВЕИ-секторът се изроди веднага в източник на доходи за групичката, която "винаги е работела добре с държавата".

    Погледни само тази вчерашна статия за ВИС-2, Таки и Жоро Илиев: боклука, концесиите на автобусни линии в София, ВЕИ и поддръжката на енергийните комплекси. После се чудим, защо цените на изкупуване през цялото време бяха 2 пъти на германските. Едни и същи криминални елементи и бандити, заради които в София билетът за рейс е 1,60 лева, а такса смет е най-високата в цялата държава и надминава тази в кондоминиумите в Америка, където за подобна сума мексиканците ти косят целогодишно тревата пред къщата и вадят с мрежичка листата от басейна.

    От където мине тази мафия - ползи скромни - цени световни.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#2] от "Hawaii":

    За тази статия ставаше въпрос:

    http://www.bgdnes.bg/Article/5747207

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  17. 17 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Леваци! Само щата Невада похарчи за мега-гига-тера-пета завода за батерии на тесла-елон-муск - $1.3 млрд. директни субсидии.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Лоша новина за държавата бензиностанция.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Така поднесено, заглавието е подвеждащо- инвестициите за ЖП транспорт не са инвестиции във ВЕИ, МЕИ (мафиотски) и пр. системи за отразяване не публични средства, а в (първостепенна) инфраструктура...

  20. 20 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3038 Неутрално

    [quote#14:"ijj"]Интересно какво ще стане тогава с автомобилите - всички ще са електрически или може би ще използват биогорива.[/quote]
    От 2020 г спират/забраняват продажба на коли с двигатели с бензин и дизел.

  21. 21 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#2] от "Hawaii":

    Що кошмар? Тая шведска стомана, с която ще се разширява тяхното БДЖ (либертасти как Красен Станчев и др. грантаджии закриха нашето) и която се използва за перките, да не би да се получава с надуване на бузи и изпускане на еко-газ от "големите бузи"?

  22. 22 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#4] от "reply":

    Много добър коментар колега ! ++

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    "Рекордният" бюджет, е...едва милиард и половина долара, при това разтегнат на по 375 милиона годишно за 4 години. Да се смея ли, да плача ли? За страна като Швеция сумата е не смешна, а е плачевно малка. БВП на Швеция е близо 500 милиарда годишно, така че сумата от 375 милиона на година, за "рекорден бюджет срещу промените в климата и за ВЕИ", е по-малко от 0.1% от БВП.

    мурзилка
  24. 24 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Това е единствено верният подход. Германия вече има около една трета от енергията си от ВЕИ. Костуемата стойност на ВЕИ енергията вече се изравнява с класическите източници и субсидиите ежегодно се намаляват и ще трябва скоро да изчезнат съвсем. Освен това, вижте в нета как автомобилната компания Ауди прави тридесетина завода за ИЗКУСТВЕН ПРИРОДЕН ГАЗ - с излишъка от ВЕИ енергията се прави електролиза на водата и полученият водород се свързва с въглероден диоксид (отпадък от много производства) и се получава МЕТАН. От там нататък се синтезира всичко останало в химията - горива, пластици и пр. Западът има технологичният капацитет още утре да бъде независим от когото и да било, но това ще става постепенно за да се адаптират пазарите. Трябва да се има пред вид, че дори с не много напреднала технология се вадят около 200 вата на квадратен метър от слънцето. Да не говорим за почти неограниченият вятърен ресурс. Вярно, трябва да има базови мощности, но това става с помпено-акумулиращи каскадни язовири. Правят го дори в Белгия, като заграждат езера от морето. В Нова Зеландия вече достигат 80% от енергията да е от ВЕИ. Възможно е и хубаво е да се стигнат едни 90% и ще стане в следващите 30 години. Затова атомните централи са без бъдеще - енергията им е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скъпа, когато се вземат пред вид разходите за демонтаж и консервация на централата след 60-80 години, както и съхранението на отпадъците. Виж, термоядреният синтез има велико бъдеще. Локхийд вероятно ще са първите създали подобни централи - има сериозен пробив от тяхна страна.

  25. 25 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Добри или лоши - ВЕИ са бъдещето. На всички е ясно, че петролът и въглищата са ограничен ресурс и в един момент ще свършат.

    По-добре е отрано да преминем към други енергийни източници, отколкото незибежното изчерпване на изкопаемите горива да ни хване "по бели гащи".

  26. 26 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Разстроено

    [quote#24:"transvaal"] Трябва да се има пред вид, че дори с не много напреднала технология се вадят около 200 вата на квадратен метър от слънцето. [/quote]
    "Solar cell energy conversion efficiencies for commercially available multicrystalline Si solar cells are around 14-19%" ..."Commercially available solar cells (as of 2006) reached system efficiencies between 5 and 19%."(от Уикипедия) Т.е максимум 19% за най-ефективните въобще които се произвеждат(за сега) в идеални условия, като вероятно все още на пазара се предлагат и (относително)евтини китайджоси, по дърта вече технология, от преди 10 или повече години, с ефективност от едва няколко процента.
    Това е положението, като се има предвид, че процентите ефективност на различните реално масово произвеждани и продавани панели, са посочени при идеални тестови условия. Едва ли панелите у потребителя могат да достигнат средни стойности за светлата част на денонощието повече от 13-14% ефективност. Къде ги тези 200 вата на квадратен метър? Иначе в лабораторни тестове вече е достигната ефективност от 46%, но не виждам вероятност да доживеем да ги видим на практика, край, или върху домовете си тези проценти, ако въобще излязат извън лабораторията. Не че не ми се ще, ама надали.
    Може в различните сайтове, които продават панели, или в спонсорирани от тях материали, да се показват по-големи проценти, но те най-вероятно са измамни числа, с цел да си закачат повече рибки, впечатлени от тия цифри и да им продават скрапа си на тройна цена.

    мурзилка
  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Ми ше си дигнат бевепето по тоя начин. Тока за матряла от 19 центи сигурно ше стане 22 , апък субсидиите за сведежето от 2 милярда евро на година може да идат примерно на 2,2.

    Има и друг хаир - хабер : бюджета и за бежанци е скочил рязко.

  28. 28 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Рано е за радост на очакващите окончателното и пълно затваряне на добива на подземни въглеводороди. Много от автомобилният транспорт в Швеция е дизелов, използват се биодизели, едните са метиловоестерни, а другите са хидрогенирани, и в двата случая двете големи рафинерии, захранващи разширяващият се пазар на биодизел в Швеция използват природен газ за синтезите си или продукти на природния газ, отделно от това и двете рафинерии си доставят палмово масло от майна си райна, т.е. използват едни транспорти, използващи петрол, а от трета страна при добива на палмово масло се ползват едни машини, ползващи изкопаем петрол. Както се казва от трън та на глог...

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  29. 29 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#26] от "Маршалов":

    Отделно от това, това са ефективностите на начална употреба, след монтаж следва постепенна деградация, която може да бъде по бърза или по бавна в зависимост от местните условия, но е неизбежна и така всяка година ефективността пада и пада.

    ПП: Допълвам, висока ефектвивност може да се получи при охлаждаеми панели, което не навсякъде е възможно и засега навсякъде е икономически необосновано.

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  30. 30 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#19] от "klecho":

    "инвестициите за ЖП транспорт не са инвестиции във ВЕИ"

    Но тези инвестиции са свързани с независимостта от фосилни горива. След като електроенергията в Швеция вече е около 60% от ВЕИ (те още отпреди години имат много водноелектрически централи) и към 35-40% от ядрена енергия, това означава че пректически почти не използват фосилни горива за електропроизводство. Железопътният им транспорт е електрифициран. Т.е. всяко заместване на автомобилен транспорт със железопътен транспорт намялава дела на фосилните горива и способства за увеличаване на дела на ВЕИ. Същото се отнася и за изменението на климата - добре си е заглавието

    Освен това се смята, че тъй като железниците са обществен транспорт, те имат по-добра енергийна ефективност от използването на лични автомобили. И имат специални места за велосипеди във влаковете.

    Може би и у нас след години железниците пак ще дойдат на мода

  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#30:"ijj"]Но тези инвестиции са свързани с независимостта от фосилни горива. След като електроенергията в Швеция вече е около 60% от ВЕИ (те още отпреди години имат много водноелектрически централи) и към 35-40% от ядрена енергия, [/quote]

    Това е към миналата година: http://prntscr.com/cfj4sm
    Разбира се, почти няма соларни инсталации, разбираемо, като се има предвид географско разположение и климат.

    мурзилка
  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    PS. Вярно фосилни горива почти вече ме ползуват за енергетика, но в процента възобновяеми източници, сериозна част е от изгарянето на растителни отпадъци, или на получените от тях след ферментация и екстракция "био" горива. Те. пак си димят, макар и не с фосили.

    мурзилка
  33. 33 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Любопитно

    В Швеция няма ли да дерат крайния потребител с цената на ВЕИ-тока, както у нас?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  34. 34 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alexander97":

    Струва ми се, че има такива предложения за забрана на бензиновите автомобили някъде от 2025-2030 г. от една от опозиционните партии в Швеция - но не знам да са приети официално:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Making_Sweden_an_Oil-Free_Society#Ban_of_fossil_fuel-driven_vehicles

    Въпрос е и какво се разбира точно под понятието "бензинови автомобили". Има например автомобили, които по принцип могат да използват Е85 (смес от 85% етанол и 15% бензин) - те бензинови ли са? Или може би имат предвид само тези автомобили, които изрично не могат да използват изобщо никаква смес с етанол.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#23] от "Маршалов":

    <"Рекордният" бюджет, е...едва милиард и половина долара, при това разтегнат на по 375 милиона годишно за 4 години.>

    Вероятно това са държавните инвестиции и насърчения за ВЕИ проекти, а иначе всички подобни инвестиции са сигурно по-големи.


  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Швеция има природни дадености, които биха й дали възможност да увеличи значително дела на ВЕИ.

    Големия проблем в енергетиката не е как да се произведе енергия, а как да се транспортира, запази и да се подава на ел. мрежата без да я повреди. Щото панелите и перките могат да произведат много енергия, но засега е трудно да се запази и да се подаде точно там, където е нужна и когато е нужна.

    Огромното преимущество на изкопаемите горива е именно в това - те могат да се транспортират до мястото на което са нужни, да се използват само колкото е нужно, останалите могат да се пазят на склад, много точно да се спазва времето, през което са нужни... Все неща, които са трудно постижими при ВЕИ. Там огромно количество произведена енергия се хаби просто ей така. Ама не защото хората са небрежни, а защото обективно не са в състояние да я използват.

  39. 39 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Така е... А на нашите управляващи само АЕЦ-и, хъбове и потоци са им в кухите глави...

  40. 40 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    "Швеция ще увеличи средствата за велосипедната инфраструктура"

    Ами определено има крещяща нужда!

    Поне в Стокхолм велосипедните алеи са отчайващо зле и малко. Да не говорим, че е трудно, ако се те са заедно с пешеходни алеи. Напоследък непрекъснато нарастват проблемите между пешеходци и велосипедисти. Движението на велосипеди не е добре законово регулирано и контролирано и това създава ненужно напрежение.

  41. 41 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#38] от "luda_krava":

    "Все неща, които са трудно постижими при ВЕИ"

    Зависи какви ВЕИ. Една водноелектрическа централа се пуска и спира много лесно и успешно може да резервира вятърни или фотоволтаични иснаталации. Стига да има достатъчно вода, разбира се - но в Швеция това май не е проблем.

    Или ако в някоя централа заместват въглища с някакво дървесно гориво, то може да е по-скъпо, но в Швеция сигурно и това не е чак толкова голям проблем.

    В крайна сметка ще се появи пример за останалия свят, че по принцип е възможно да се използват само ВЕИ (е, и с малко ядрена енергия засега).

    Любопитно е, че дори и за черната металургия в Швеция има вече някакви проучвания дали може да се заменят въглища с биомаса (не кокса, а въглищата, които се изгарят в прахообразен вид):

    http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:681739/fulltext01.pdf

  42. 42 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#41] от "ijj":

    По принцип е така. Но на практика възникват доста проблеми.

    При водните централи може да се запазва енергия, но се и изразходва много за тази дейност. Проблемът при тях е транспортът на енергията.

    При перките проблемите са и запазването, и транспортът.

    Засега изкопаемите (в по-голяма степен) и ядрената енергия (в по-малка степен) имат необходимите качества. Те обаче много замърсяват околната среда и не са безкрайни.

    Не виждам начин да се постигне нещо прилично, ако не се ползва някакъв вид комбинация, поне в сегашните условия.

    Абе медалът винаги има две страни. Ако пренебрегнеш някоя, рано или късно ти излиза през носа.

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7814 Неутрално

    Ами , могат да си го позволят. А ние не можем, но все руски проекти са ни в главите.

  44. 44 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#7] от "nlay":ТИ ГОВОРИШ ЗА МИКСА,АЗ ГОВОРЯ ЗА КОТКРЕТНАТА ЦЕНА НА ТОКА ОТ ВЕИТАТА

  45. 45 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#41:"ijj"] Стига да има достатъчно вода, разбира се - но в Швеция това май не е проблем. [/quote]
    Водата, навсякъде където се разходва необмислено, става проблем.

    мурзилка
  46. 46 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#42] от "luda_krava":

    Ами по принцип има и такава практика, дори и като международна търговия. Например вятърните инсталации в Дания са резервирани с норвежки водноелектрически централи. В безветрените периоди се подава електроенергия от Норвегия към Дания, а когато в Дания има свръхпроизводство - обратно.

  47. 47 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#46] от "ijj":

    Именно. Трябва да има някаква комбинация, за да им излязат сметките.

  48. 48 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#45] от "Маршалов":

    В Швеция не е точно така, водата я разходват без много-много да й правят сметка. Поне в домакинствата в блоковете, де. Такова нещо като водомери няма.

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#48] от "luda_krava":

    Имам предвид в промишлени количества през ВЕЦ-овете. Напълно наясно съм, че за домакинствата е повече от достатъчна сега.

    мурзилка
  50. 50 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#24:"transvaal"]Освен това, вижте в нета как автомобилната компания Ауди прави тридесетина завода за ИЗКУСТВЕН ПРИРОДЕН ГАЗ - с излишъка от ВЕИ енергията се прави електролиза на водата и полученият водород се свързва с въглероден диоксид (отпадък от много производства) и се получава МЕТАН.[/quote]
    Четох статията в нета, ама тази тегнология е от 1910 година и засега се използва само в космоса и цитираното от тебе.

    Както се казва всичко ново е едно добре забравено старо. Така като гледам ТЕЦ Марица Изток може да стане опорен производител на природен газ.

    вместо да плащаме за въглероден двуокис теца може да си го използва за производство на метан. Вместо да топли рибите на някой язовир теца може да използва енергията, която не може да оползотвори.

    Остава само да се намери евтин водород- електролизата май няма много добър коефициент на полезно действие. Иначе намирам идеята за повече от добра.

  51. 51 Профил на lionguard
    lionguard
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#12] от "chavo64":

    Ти да не си другия профил на хаваеца,че завиждаш така за главните букви?

    stupid_american:черен гей травестит хермафродит съм, който мрази майка си.
  52. 52 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 652 Неутрално

    ОЩЕ ОТ 80-те години шведите се очертават като дегенерати №1 в Европа. 300 години без войни и напрежение - един непрестанен възход, дължащ се на трудолюбие и дисциплина... 300 години без сътресения и особени трудности. Пречупване на волята и отпускане по течението, досега...Започва морален и волеви упадък. Първо е ударена мъжката част от населението (както става сега у нас). Дегенерацията и пиянството сред мъжете е извън всякакви граници, затова и от десетилетия там управляват жените и много се търсят мъже-чужденци. Досега ги държеше системата, но социализмът ги съсипа...Те ще постигнат чиста енергия, но ще ги завладеят едни гадове с мръсна енергия. Такава е съдбата на дегенератите от хиляди години насам*
    Плътно по стъпките им вървят финландците (при тях причините за дегенерацията са съвсем други), след това норвежци и можеби датчани, после идват другите европейци...ние сме в началото н акрая на тази опашка...
    _______________________________
    *преди 3-4000 години полудивите западни арийци, облечени в кожи и сражаващи се в двуконни бойни колесници, нахлули през Памир в плодородната долина на Инд. Там от хиляда години процъфтявала една развита цивилизация на чернокожо население. Те имали огромни благоустроени градове с водопроводи и укрепления. Но от много отдавна не били воювали. Занимавали се с земеделие и занаяти и били обединени в градски федерации, които много рядко имали сблъсъци..били дегенерирали. Арийците ги прегазили и унищожили. След това всичко започнало отначало (Хитлер бил много впечатлен от завладяването на черна Индия от европеидите арийци, които носели на колесниците главният си символ - свастиката)

    истината е по-важна от честта на Великая Россия




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK