САЩ инсталират 109 гигавата ВЕИ мощности до 2040 г.

САЩ инсталират 109 гигавата ВЕИ мощности до 2040 г.

© Reuters



През следващите 25 години САЩ планират да построят общо 287 гигавата нови електроцентрали. Около 109 гигавата от тях ще са възобновяеми енергийни източници (ВЕИ). Това сочи планът в нов доклад на Администрацията за енергийна информация на САЩ (EIA), цитиран от СийНюз.


Така от новите мощности делът на ВЕИ възлиза на 38%, а 58% – ще бъдат електроцентрали на природен газ. Атомните електроцентрали (АЕЦ) ще са едва 3 процента, гласи сценарият на Администрацията за енергийна информация на САЩ, при който се запазват настоящите енергийни политики на страната.


Според доклада, до 2040 г. САЩ ще инсталират 49 гигавата нови вятърни и 48 гигавата нови слънчеви електроцентрали. В това число влизат 31 гигавата соларни мощности от покривни инсталации и други малки системи.




В дългосрочен план ВЕИ пазарът ще расте в резултат на покачващите се цени на природния газ и зелените цели на отделните щати.


EIA обяснява, че през следващите десетилетия страната като цяло ще инсталира много по-малко нови енергийни мощности, отколкото през последните няколко години.
 


В периода 2000-2013 г. – новият капацитет е средно 26 ГВ на година;
В периода до 2017 г. – новият капацитет е около 17 ГВ годишно като половината от тях ще са ВЕИ (не се включват ВЕЦ-ове;
В периода 2018-2024 г. – новият капацитет ще е под 4 ГВ на година. Планираният по-рано капацитет е достатъчен да посрещне търсенето;
В периода 2025-2040 г. – новият капацитет ще е средно 12 ГВ годишно, основно централи на природен газ и ВЕИ.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 199 Неутрално
  2. 2 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 733 Неутрално

    "Така делът на ВЕИ възлиза на 38% от новите мощностти, а 58% от тях ще бъдат електроцентрали на природен газ."


    от кога газовите електроцентрали са ВЕИ ?

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  3. 3 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 541 Весело

    Според нашите родни стандарти на управление на енергетиката, същата на САЩ би трябвало и ще фалира, предвид инсталирането на толкова ВЕИ-та.
    Очаквам в най скоро време да ни поискат енергийни специалисти и най вече българското ноу -хау за справяне със очакваният енергиен апокалипсис, вследстве намаление на инсталираната ядрена за сметка на ВЕИ енергията.
    Къде сме ние къде са те, а?!?!?

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  4. 4 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 549 Весело

    [quote#3:"нуцо"]Очаквам в най скоро време да ни поискат енергийни специалисти [/quote]
    Да им изпратим хидроинженера?

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  5. 5 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ще си ползват газовите и нефтените находища най-вече. Но паралелно строят и възобновяеми.
    В ЕС действаме основно по възобновяемите, като най-добре е Швеция - повече от 1/2 от енергията там се произвежда от Възобновяеми източници.
    След това са Латвия, Финландия, Австрия, Дания...
    България си е изпълнила таргета за 2020, който през 2009 беше сложен на 16%.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Аз да попитам:
    Къде са 1 млн покрива със фотоволтаици в България?
    Защо във всяка ферма или двор на къща няма поне по 1 малък ветроагрегат(1-2-3квт)?
    Защо парите от фондовете за закриване на първите 4 реактора отидоха в Джобове на софийски крадци и мошенници с врато(връзки), а не при обикновенните хора, за да си облекчат бремето към енергото и да се чувстват съпричастни при производството на ВЕИ енергия?
    .....
    Има ли по-сбъркана държава от нашата, държава която вместо да урежда със закони отношенията между хората, за едно по-добро бъдеще, единствено урежда бизнеса на определени персони в София, на гърба на целия народ, от цялата ни територия?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":
    Защото комунистите са свикнали до парите народът да няма достъп, а да се ползват за собствено удоволствие. Това е.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  8. 8 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#2:"Dimitar Stoyanov"]от кога газовите електроцентрали са ВЕИ ?[/quote]

    Чете ли изобщо числата? От 287 са ВЕИ 109, или 38% както пише.

  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4394 Любопитно

    Браво, добра новина! Светът трябва да разчита повече на използването на ВЕИ!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Цифрата изглежда впечатляваща,но само на пръв поглед.И вероятно има някаква грешка.Защото е посочено,че е до 2040 год.,и 49 гвт вятърни и 48 гвт соларни централи ще произвеждат годишно около 230 милиона мвтч електроенергия,което представлява около 6% от произвежданата в момента електроенергия в САЩ.И това е до 2040 година.
    Затова според мен има някаква грешка в статията.Не вярвам за 25 години,колкото са до 2040,САЩ да инсталират само 109 гвт ВЕИ.

  11. 11 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#3] от "нуцо":
    Не точно.Тези ВЕИ не са чак толкова много,съотнесени към общата генерираща мощност в САЩ.която е 1053 гвт към момента..На този фон още 49 гвт вятърни и 48 гвт соларни не изглеждат впечатляващо...

  12. 12 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Такса зелена енергия ще им въведат ли на потребителите в САЩ? хахах

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8586 Неутрално

    Те си знаят.Правят най-изгодното за страната,за разлика от нас.

  14. 14 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    Напълно съм съгласен - това са точните въпроси!
    Но за съжаление отговор няма да получим.
    И въпреки това, трябва да настояваме за отговор.

  15. 15 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Пълни глупости

    През 2040 в САЩ ще има поне 500 GW вятър и 500 GWp фотоволтаици

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    [quote#10:"eurogi"]Не вярвам за 25 години,колкото са до 2040,САЩ да инсталират само 109 гвт ВЕИ. [/quote]

    И аз, сега само Солар Сити инсталира над гигават на година, а те са един от многото! На практика цената на ток от слънчеви панели и вятър стана по- евтина от всичко друго на пазара във повечето щати!

    Само след 10 години енергийната система ще е коренно различна от тази която познаваме сега, ще е като разликата между интернета по времето на дот- ком бума и сега!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на turlak
    turlak
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    Няма ветрогенератор, защото не излиза сметката. Не ги гледай онези с централите, те са сключили договори на безкоз да им плащат и от това губи държавата!
    С втория абзац съм напълно съгласен.

  18. 18 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#8] от "anona":

    Хубаво сте ме цитирали- сега изчетете целият пост, включително и цитатът. Това че са редактирали статията впоследствие говори за основанието на въпросът ми. Благодаря.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  19. 19 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#16] от "Realist":

    обаче в БГ ще думкат кюмбетата - щото ЧЕЗ и другите ще обясняват чрез политиците - как това там ще се струти всеки момент и е ненадежно и въобще не си струва да гледаме от Запада....

    Реалността тук е потресаваща.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK