Троянски кон срещу търговско споразумение между САЩ и Европа издигнаха в столицата

Троянски кон срещу търговско споразумение между САЩ и Европа издигнаха в столицата

© Дневник



Голям троянски кон – символ на протестите срещу Трансатлантическо търговско и инвестиционно партньорство, което се договаря между ЕС и САЩ, известно още като ТТИП – беше издигнат пред  паметника на съветската армия в София тази сряда от гражданско сдружение "За Земята" съвместно със "Солидарна България" и "Нови леви перспективи".


Преди това троянският кон е обиколил и други европейски столици – Копенхаген, Будапеща, Дрезден, Щутгарт, Брюксел, Берлин и други европейски градове,


В 18 часа тази вечер от "За Земята" организират отново там и протест под надслов "Да спрем троянското споразумение ТТИП" и продължават да събират подписи. Засега подкрепа под подписката им срещу търговското споразумение са заявили около 500 души от страната. Организаторите призовават всички, които не желаят търговските интереси на големия бизнес да бъдат поставяни над правата на гражданите и защитата на околната среда, да се присъединят.




Според Ивайло Попов от "За Земята" Европа има едни от най-високите световни стандарти, свързани със здравеопазването, безопасността на храните и околната среда, които трябва да запазим и да сме сигурни, че можем да ги доразвиваме в бъдеще. "С това троянско споразумение рискуваме някои от големите корпорации да ни върнат десетилетия назад относно по-добра защита на гражданите, нашата околна среда, както и нашите човешки права", казва Попов.


По-рано през деня се проведе и конференцията за потенциалните ефекти от ТТИП за страните от Югоизточна Европа в различни сфери: трудови политики, околна среда, храни, уреждане на спорове между инвеститор и държава и регулаторно сътрудничество. Изводите на 30-те участници, сред тях и изследователи от различни европейски страни, са, че във всички тези сфери споразумените би имало силен негативен ефект, основно защото неговата цел е да постави търговията на първо място.


Една от темите, която предизвика най-много внимание, беше тази за специалния арбитражен механизъм (ISDS), който се очаква да бъде включен в споразумението. Той ще предостави на големите корпорации силата да съдят страните ни в арбитражи, често работещи в секретност, когато се въвеждат нови закони, които защитават гражданските и трудовите права, здравето или околната среда, ако с това се намалява печалбата на бизнеса. Досега подобни механизми са стрували на данъкоплатеца в Европа най-малко 3.4 млрд. евро, изтъкват участници на дебата. "Това е атака срещу демокрацията ни и правото ни на избор. Едрият бизнес не трябва да има правото да диктува нашите закони", смятат от "За Земята".

Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ами то тук винаги е имало троянски коне,самият паметник си е троянски кон.

    Tony
  2. 2 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Мурзилки, комунисти, пета кремълска колона, путиноиди, руски подлоги ....
    Застанали са на пътя на световния прогрес...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Символът "Троянски кон" и мястото "Паметника на Съветската армия" са така "подходящо" избрани, че има опасност ТТИП да ми стане симпатично.

    Хвала на такъви другари!

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Никой от българското правителство не се е заел да каже какво гласи това споразумение и какви ангажименти поемаме с него.

    Допускам, че не го познават, не могат да го проумеят, а и не са компетентни да го коментират.

    Затова за такива важни неща трябва да се говори. Няма съмнение, че това е нещо изгодно за бизнеса в САЩ, след като те толкова натискат да се съгласим на него.

    Но кой и кога ще прецени дали е изгодно и приемливо за нас?!?

  5. 5 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ей, ама наистина много мъка има по този свят.

  6. 6 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Този троянски кон подозрително прилича на московски кон...

    #KOЙ номинира бокова!
  7. 7 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Гражданите нямат права! Това се вижда и днес, при подписаните трохи, които честните частни офшорни Марица 1 и 3 подхвърлят на изгладнелия българин. Точно в същата посока действа и проекто-споразумението-частни арбитражи да решават извън законите на държавата и Европейските съдилища сделик за миларди и съдбите на милиони!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  8. 8 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Щом дрогарите и другите родоотстъпници са против това споразумение, значи то е добро за България и Обединена Европа.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#4] от "polux":
    Щом се крие нещо, ясно е колко е изгодно! И за кого! за КОЙ точно бизнес? Май в България няма достатъчно големи компании, който да могат да се възползват от него!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И как на публично място е издигната такава голяма фигура. Като там има и 24/7 камери, които пазят МОЧА?

    Не лустрация, трябва екстрадиция на кремълските слуги.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  12. 12 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5382 Весело

    До коментар [#6] от "Emergen-C":

    А троянските конници от гражданско сдружение "За Земята", "Солидарна България" и "Нови леви перспективи" са с будьоновки.

  13. 13 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "polux":

    това споразумение е като секретната част на плана Ран-Ът - никой не го е виждал и не знае има ли го, но кръжат теории на конспирацията, които твърдят, че някой го бил чел (Господ?) и че било лошо!!!

    www.soundcloud.com/x2805
  14. 14 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Направете подписка в интернет срещу ТТИП.

  15. 15 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Вън Путиновите креатури от България. САЩ и ЕС рамо до рамо в борбата с Империята на злото.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#5] от "foxa5":
    „Ей, ама наистина много мъка има по този свят.“... Е, и все още много рубли...

  17. 17 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Като дини - отвън зелени, а отвътре червени.

  18. 18 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#7:"Боко и Сергей натикаха държавните пари в КТБ!"]Точно в същата посока действа и проекто-споразумението-частни арбитражи да решават извън законите на държавата и Европейските съдилища сделик за миларди и съдбите на милиони![/quote]
    Моля те, мини няколко курса право преди да пишеш небивалици.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  19. 19 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#12] от "Blood Red Skies":

    изобщо не съм се замислял, че тези благодетели са с лява резба... и политическа ориентация. Но ако е споразумение с Россия в което пише, че ставаме автоматично крестяни, веднага ще са за...

    www.soundcloud.com/x2805
  20. 20 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#4:"polux"]Но кой и кога ще прецени дали е изгодно и приемливо за нас?!?[/quote]
    Имам идея. Прочети го и помисли сам?

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  21. 21 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#6:"Emergen-C"]Този троянски кон подозрително прилича на московски кон...[/quote]

    Този е с по-малка душа, руските коне са с необятна душа.

  22. 22 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 374 Весело

    "Нови леви перспективи"...ясно. Те да си гонят да плащат руски газ на тройни цени. Нас други неща ни интересуват.

  23. 23 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 996 Неутрално

    това е руско магаре, а не троянски кон.

  24. 24 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Любопитно


    Левичарска
    Рашистко-Екологично-Патриотична риторика

    за налагане на Опорните Точки

    => на Библиотекарите.

    Какво да ни учудва ... доскоро и ДСБарките пяха в този хор чрез рапсодията "Всички срещу ГЕРБ и полицейщината" по романа "Драгале'фци" .....

    - Въпроси ??!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  25. 25 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Няма нищо по-логично от търговско партньорство между САЩ и Европа-партньори с много близки ценности и приоритети.
    Подобно сътрудничество не е изгодно само на североизточната сатрапия и васалните и елементи...

  26. 26 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    [quote#4:"polux"]Никой от българското правителство не се е заел да каже какво гласи това споразумение и какви ангажименти поемаме с него.
    [/quote]

    Съмнява ме, че знаят. Преди време испански евродепутати са поискали да се запознаят със споразумението, след дълго настояване им бил връчен няколко страници резюме на споразумението, като при това не им е било позволено да го принтират нито да го разпространят из медиите и след като го прочели, страниците са им били взети. Всичко това прави нещата още по-странни.
    Журналистът Лори M. Уолък от години се мъчи да намери споразумението и да го направи достояние на хората, не е успял, добрал се е само до части от него, ето какво пише той:

    Трансатлантическото споразумение – тайфун, който заплашва Европа

    http://bg.mondediplo.com/article1143.html


    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  27. 27 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Нямам представа какво е въпросното споразумение, но след като проруската, московската дружина се пени срещу него съм сигурен, че ще е нещо полезно и изгодно за ЕС и САЩ. Когато гроздето е високо, то е кисало, казва народът.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7066 Неутрално

    Това кон ли е,хипопотам ли е ,но подозирам,че е подарък от Путин.

  29. 29 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#21] от "foxa5":
    Ти да видиш.Пък да знаеш руският слон с ква необятна душа е

  30. 30 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5382 Неутрално

    До коментар [#19] от "dj x2805":

    Въпросното споразумение на практика означава търговско обединение на Европа и Америка. Няма как другариата да не е против - защото Россссия изпада извън борда окончàтелно.

  31. 31 Профил на meet
    meet
    Рейтинг: 374 Весело

    Как ли ще гори?

    И какво хубаво начало ще бъде този кон да се превърне в край на руските мераци в България?

  32. 32 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    [quote#13:"dj x2805"]това споразумение е като секретната част на плана Ран-Ът - никой не го е виждал и не знае има ли го, но кръжат теории на конспирацията,[/quote]

    А защо никой не го е виждал и чел? Не трябва ли да бъде разпространено някъде из медиите, и хората да имат възможност да го прочетат и да го обсъдят? Изобщо, нормална ли ти се струва цялата тази тайнственост?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  33. 33 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    [quote#28:"rosiraycheva50._"]Това кон ли е,хипопотам ли е ,но подозирам,че е подарък от Путин. [/quote]

    "Преди това троянският кон е обиколил и други европейски столици – Копенхаген, Будапеща, Дрезден, Щутгарт, Брюксел, Берлин и други европейски градове"

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  34. 34 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#4] от "polux":

    „Никой от българското правителство не се е заел да каже какво гласи това споразумение и какви ангажименти поемаме с него.“

    Българското правителство дарагой е делегирало права на Европейската комисия да води тези преговори от името на ЕС. Когато преговорите завършат, решенията по договора ще се публикуват и и ще има широка дискусия на ниво правителства и обществени организации. Всяка от 28-те членки на ЕС ще има право да внася поправки в споразумението. А като се стигне до единно мнение всяка страна ще трябва да ратифицира въпросния договор...разбира се ако сметне, че е изгоден за нея. Та такива ми ти работи.

  35. 35 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Не съд, ТРИБУНАЛ за руските агенти и подлоги!
    За НАЦИОНАЛНО ПРЕДАТЕЛСТВО!

  36. 36 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 910 Весело

    Някой проверявал ли е какво има вътре?

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  37. 37 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 715 Весело


    До коментар [#36] от "Майндърбайндър":

    „Някой проверявал ли е какво има вътре?“
    А бе и без проверка се знае, празни бутилки от „путкин водка“...

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 636 Весело

    Щом другарите са против, значи е нещо добро. Отново им благодаря, че ми помогнаха в избора.

    EU now have 1 GB empty space
  40. 40 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 636 Весело

    Авторите на "идеята" не са си направили труда да погледнат поне в Гугъл какво е "троянски кон", но смело го използват, за да протестират срещу текст, с който не са запознати, приемайки за даденост, че всяко нещо, идващо от Запад е Лошо.

    "Winter is Coming"
  41. 41 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 734 Любопитно

    [quote#33:"Barcelina #Je suis la libertad"]"Преди това троянският кон е обиколил и други европейски столици – Копенхаген, Будапеща, Дрезден, Щутгарт, Брюксел, Берлин и други европейски градове" [/quote]
    Та, значи някой си е дал сума пари - за да се скове това дървено магаре, дава още - за да се разнася из европейските столици и дава още - за да се събира някаква публика около него.
    Аз пари не съм давал, моето правителство - надали, за испанското правителство се съмнявам също. Остава ти Барселина да си давала, заедно с други леви анти-американски симпатизанти. Признай си.
    Щото ако не сте вие - тогава е Путин?

    Поздрави
  42. 42 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#32] от "Barcelina #Je suis la libertad":

    Замисляла ли сте се, че е измислица на някой хахо, с леви убеждения. Разочарован от падането на ССССССССССр .
    И тази глупост как США щели да ни принуждават да ядем ГМО и да плащаме ниски заплати - все едно мая манолова я е писала...

    www.soundcloud.com/x2805
  43. 43 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#34] от "joro4900":


    Дорогой, Мистер, уатева...

    Българското правителство е безкрайно некомпетентно и затова няма мнение по темата. Когато делегираш нещо някому, му казваш и каква е твоята позиция по преговорите. Да сме чули за наша такава?

    Ясно е, че ти и твоите приятели, ще приемете от щатите каквото и да ви предложат, без дори да се замислите, защото сляпата вяра е по-силна от всеки разум.

    За щастие обаче, просто не сте мнозинство

  44. 44 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Не забравяйте , че във щатите има смъртно наказание . С две думи могат да си ви осъдят , дори без да сте ходили там .

  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    Проблем с този ТТИП ще имат само страни с развити промишленост и производство.
    Понеже в България такова нещо не съществува, не виждам от какво да се страхуваме.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#38] от "kirsner":

    това Ви твърдение противоречи леко на правната логика Казвам Ви го като лаик. Някой правист сигурно се превива от смях. А го титуловат ляв протеста понеже някакви червени го дирижират....

    www.soundcloud.com/x2805
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2696 Весело

    Четох само до "Нови леви перспективи".

  49. 49 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2557 Весело

    До коментар [#1] от "Free person":

    "Ами то тук винаги е имало троянски коне,самият паметник си е троянски кон."

    И аз това се чудя - не на съдържанието (да се торпилира споразумението), а на формата. И на децата е ясно,че самите протестиращи срещу ТТИП са троянски кон на параноични политици,смесили феодализъм, комунизъм и фашизъм в комичен,но потенциално опасен тюрлюгювеч, поднасяйки го обилно полят със сос от православие и ислямизъм.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    До коментар [#41] от "Starec":

    А не ти ли минава през ум, че това може да е самодейна акция на загрижени за бъдещето граждани? Или, понеже ти не би направил нищо, без някой да ти плати, си мислиш, че и другите са така?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  52. 52 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    [quote#42:"dj x2805"]Замисляла ли сте се, че е измислица на някой хахо, с леви убеждения. [/quote]

    Не. Просто, когато нещо се крие толкова упорито, то неволно кара хората да си измислят какви ли не конспиративни теории. Но явно вие сте от тези, дето се доверяват на честна дума, и без да сте запознат с детайлите?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  53. 53 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Абе какво е това споразумение ТТИП? Някой чел ли го е?
    Чета разни фенове на атлантическите ценности да пишат, че било много хубаво, но не ми казват нищо конкретно.
    Да знаете за какво става дума?

    Преди време четох някакъв германец, който обясняваше нещо от рода, че когато се сключи този договор, европейските производители на бройлери щели да могат да изнасят без проблеми бройлери в САЩ, както и производителите на бройлери в САЩ щели съвсем спокойно да ги внасят в ЕС. Ако за това е цялата гирултия.... европейските пилета не могат ли да си останат в Европа, а американските в Америка?

  54. 54 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#38] от "kirsner":

    „Истината е, че не само общите арбитражни клаузи, но и невъзможността на обикновените граждани на ЕС да защитят интересите си в съдилищата в собствените си страни-членки...“
    Чакай де, къде е тази „истина“ Споразумението още не се е състояло. И сега си представи, че в него се приемат европейските правила, а не американските, както всички леваци се мъчите да ни втълпите. Тогава ти би си получил обещетението както сега става в Европа.

  55. 55 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ми браво на гражданите. Това споразумение, което дава в ръцете на мегакорпорациите, за които никой не е гласувал повече власт, отколкото на избраните държавни органи е изключително опасно. Вече има прецеденти корпорации да съдят държави че са си позволили да вдигнат минималната заплата например и така са "нарушили условията за правене на бизнес", които са им обещали. Това споразумение ще им даде още основания за такива дела и за заобикаляне на националните законодатества за условията на труд и защита на потребителите. Крайно небалансирано споразумение в полза на корпорациите и във вреда на гражданите. Никой разумен човек не би подписал толкова неизгоден договор. Но политиците ще си получат подкупите, комисионните и екскурзиите, организирани от корпорациите, а работещите хора ще търпят последствияат..

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  56. 56 Профил на Turbofan
    Turbofan
    Рейтинг: 1354 Весело

    До коментар [#44] от "xyha":

    Хахахаха, най-веселата опорна точка досега. Евалата

    Facing Worlds
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#43] от "polux":

    „Българското правителство е безкрайно некомпетентно и затова няма мнение по темата. Когато делегираш нещо някому, му казваш и каква е твоята позиция по преговорите. Да сме чули за наша такава?“
    Да, каруцата преди коня...както винаги. Интересно германското правителство и то ли е безкрайно не компетентно, че е оставило преговорите в ръцете на специалистите от Брюксел, м/у които има и български. Единственото, с което съм съгласен е, че трябва да се информира по-често и по-подробно за хода на преговорите. Обещанието на немските политици е, че пердстои дълга политическа и общесвена дискусия по варианта на договора. В немския парламент има 5 партии от много ляво до много дясно. Едва ли през него ще мине нещо, което не е изгодно за Германия, разбирай за ЕС, за България. А вие си повтаряйте мантрите за хлорираните американски кокошки царевицата на Монсанто...

  59. 59 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#58] от "joro4900":

    Не съм казал никаква мантра.

    Просто гледам как американците са написали нещо, което ни задължава, а ние бързаме да го приемем, сакън да не вземе някой да го прочете преди това...

    А тезата, че в германия това споразумение се приема безкритично, следователно то е супер добро за България, приемам за наивна.

  60. 60 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 426 Неутрално

    България би трябвало да изисква ПОНЕ САЩ да вдигнат визите за българи, преди да подпише такова споразумение. Не може да се иска от България широко да отвори.. вратите си за американските стоки и корпорации, а американците да продължават да пречат на българите да пътуват.

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  62. 62 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#60] от "AnarchaosBG":

    Трябва, ама Лукарски казва, че не смее. Не било демократично така да се спъва преговорният процес. А пък да се юрка Сената да се разбърза малко е направо некултурно!
    Хората в САЩ не са експедитивни като в България - всяка година да си променят законите по три пъти. При тях да се вземе едно решение трябват 10 - 20 години.

  63. 63 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 530 Неутрално

    За да се подпиша, трябва да съм наясно дали някой не ме манипулира, дали протестите на тия граждански организации не са платени мероприятия отнякъде. Има и още фактори, които могат да събудят недоверие. Колкото до троянския кон, той сам по себе си е безобиден. Според легендата важното е било какво има вътре в него.

  64. 64 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 845 Неутрално

    За тези, които са търсили информация и знаят доста неща по темата, а не плещат дежурните празни глупости:
    Има много хубави неща в подобни споразумения ( увеличени квоти, премахване на митата, по-конкурентни цени, повече бизнес възможности, и т.н.). Но има и много притеснителни неща, и едно от тях е възможността клаузите на търговското споразумение да суперсидват националното, а в някои моменти - и европейското законодателство. Клаузи, свързани с пазара на труда, със стандартите на безопасност, със защитата на потребителите и пр. И точно тук са подозренията, че се приемат спорни клаузи в полза на големите корпорации. Нека да дам още един пример. В Америка в повечето щати няма пределна граница на позволените за седмица работни часове, ако си в определени сектори (повечето ИТ-позиции например). И независимо, че нормираната ти в т.н. Job Offer работна седмица е 40 часа и на тая база ти се плаща, могат да изискат в определен момент да работиш и 70 часа, без да ти платят, защото си "salary-based employee", а не си на почасова ставка. Примери могат да се намерят много, които дават възможност на големите корпорации за експлоатация, колкото и "по пролетарски" да звучи тази дума. Практиките на големите банки с т.н. служители работещи на "Internship Job" позиции е много известна.



  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#65] от "joro4900":

    Нито съм завършил Харвард ( завършил съм Изчислителна техника във ВМЕИ-София), нито съм шеф в многонационална компания. И никога не съм твърдял подобно нещо. Винаги съм казвал, че съм на експертна техническа позиция в голяма могонационална компания( в момента съм Advisory Consultant ), свързана с определени ИТ области -Data Protection, Data Replication, DR. И никога не съм твърдял неща, които са неверни. А в Америка никой не ме пращал, сам направих тоя избор - който действително иска, има начини да дойде.

  67. 67 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "aleko":

    Има и тя е общоевропейска. https://stop-ttip.org/balgarski/

  68. 68 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 853 Весело

    Който е против ТТИП и шистов газ е рубладжия, путинист и мурзилка!

  69. 69 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално
  70. 70 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Любопитно

    [quote#21:"foxa5"]Този троянски кон подозрително прилича на московски кон...- цитат на коментар #6 от “Emergen-C”

    Този е с по-малка душа, руските коне са с необятна душа. [/quote]

    Значи това е московско магаре...

    #KOЙ номинира бокова!
  71. 71 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Любопитно

    [quote#61:"AnarchaosBG"] Какво да очакваш от човек за когото родният език вече е втори?[/quote]
    Ами имахме редица министър-председатели, чийто роден език беше руският, всички си спомняме националните катастрофи, които предизвикаха!

    #KOЙ номинира бокова!
  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    [quote#60:"AnarchaosBG"]България би трябвало да изисква ПОНЕ САЩ да вдигнат визите за българи, преди да подпише такова споразумение.[/quote]
    България възнамерява да даде едногодишни визи за граждани на РФ, отделно в страната живеят за постоянно над 150 000 руснаци, руски граждани, а може би и повече. Вярваш ли че със всички тези путинци ще получим безвизов режим?

  73. 73 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Конят е надуваем - въздух под налягане!

  74. 74 Профил на takade
    takade
    Рейтинг: 374 Неутрално


    Home » Thank you for taking action!
    Thank you for taking action!

    You have signed the Self-organised European Citizens’ Initiative against TTIP and CETA! If we can show that very many Europeans oppose these deals, we increase the pressure on politicians to oppose the deals. Help us reach this goal by telling people you know to also sign the ECI:

    Send an email to your friends and colleagues
    Share this campaign on Facebook and Twitter:

    Facebook
    72273
    Twitter
    6481

    Would you like to support us with a donation?

    FundraisingBox Logo

    Please donate
    Newsletter
    Join the movement against TTIP and CETA
    Privacy statement

  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#26] от "Barcelina #Je suis la libertad":

    Всичко това таварашч Исаков ли ти го каза? Много сте информирани российските мурзита бре!

  76. 76 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Весело

    [quote#75:"historama"]Всичко това таварашч Исаков ли ти го каза? [/quote]

    Кой е Исаков? Не познавам такъв човек. Пък и съм написала ясно от къде знам "всичко това". И ти можеш да научиш, ако отвориш линка в поста и прочетеш написаното там.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  77. 77 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Весело

    До коментар [#75] от "historama":

    Пенчо, бе чети...

    TTIP: el tratado secreto que negocian EE UU y Europa
    http://www.20minutos.es/noticia/2358772/0/ttip/acuerdo-libre-comercio-inversiones/eu-eeuu/

    7 preguntas sobre el TTIP cuya respuesta deberías conocer
    http://www.eldiario.es/agendapublica/proyecto-europeo/preguntas-Tratado-Transatlantico-TTiP-respuesta_0_315669128.html

    ¿Qué se negocia en el TTIP?
    http://economia.elpais.com/economia/2015/03/02/actualidad/1425256390_372094.html

    http://ec.europa.eu/spain/sobre-la-ue/ttip/espana_es.htm

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    [quote#64:"kirsner"]И независимо, че нормираната ти в т.н. Job Offer работна седмица е 40 часа и на тая база ти се плаща,[/quote]
    А на теб кой ти каза, че точно американските корпорации ще деребействат, а европейските няма да имат думата? Това новата опорна точка ли е? Или русофилските законодатели у нас са притеснени, че от Вашингтон ще реагират много по-бързо на щуротиите ни отколкото от ЕК ли? И че руските компании няма да могат да деребействат в Европа ли?

  79. 79 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#26] от "Barcelina #Je suis la libertad":


    Стига с конспирации,ето официална информация
    от ЕС
    http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2013/october/tradoc_151801.pdf
    и от България
    http://www.mi.government.bg/bg/themes/transatlantichesko-targovsko-i-investicionno-partnyorstvo-mejdu-es-i-sasht-1442-330.html

  80. 80 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 910 Весело

    До коментар [#37] от "joro4900":

    Нормално е троянски кон да е пълен с троянска сливова.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  81. 81 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#77] от "Barcelina #Je suis la libertad":

    Др. Исаков ли ти даде линковете? Цели 4 статии (линка)!
    Барселинке, кога успя само за 2-3 часа да ги откриеш и прочете?
    Тези статии да не са от комитетите за испано-сАветска дружба?

  82. 82 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#79] от "slonsco":

    Ти изобщо прочете ли това, което си пуснал? И двата линка са само празни приказки, някакво кратко резюме за това, какво е TTIP, а не самото споразумение. Самото споразумение го няма никъде обявено, та е нормално да се появят разни конспирации. Като е толкова полезно, защо е тази секретност?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  83. 83 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Весело

    [quote#81:"historama"]Др. Исаков ли ти даде линковете?[/quote]

    Кой е този Исаков, бе рожбе? Откъде го познаваш и какво си се вманиачил в него?
    И не, линковете сама си ги търся в нета, за който има желание - инфо се намира, други (като теб) чакат другарят им Исаков да им каже.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  84. 84 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#82] от "Barcelina #Je suis la libertad":

    TTIP е в процес на договаряне и на този етап има само позиции и предложения,а не окончателен текст,какъвто не е договорен и приет.Когато това стане,за да влезе в сила трябва да се ретифицира и приетия и подлежащ на ретификация текст ще е публично достъпен,а на евродепутатите ще бъде преведен и раздаден.Международния договор е нормативен акт и такова нещо като секретен нормативен акт няма

  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    [quote#83:"Barcelina #Je suis la libertad"]линковете сама си ги търся в нета, за който има желание [/quote]
    Ами потърси и други статийки бе рожбе! Напр. за ползите от огромния 800 млн пазар. Нали американците бяха фалирали, китайци и рашки бяха натикали белоглавия орел в курника! К'во стана, всички треперят от северното "Мексико", чак и мурзитата на российския посланник се наредиха като матросовци да бранят "гейропата" от американците.

  86. 86 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 628 Неутрално

    отн МОСКОВСКОТО МАГАРЕ

    Не се учудвайте, когато разни деятели от български произход, живеещи и работещи в САЩ, ни проповядват Леви идеи. Имайте предвид, че изключително МНОГО Червени* изпратиха децата и внуците си, кой знае защо не в Русия, а в Америка. Некои от тези деца/внуци сега пък ни обясняват, колко е зле там. Хубаво, а защо не се върнат тук или да заминат за Рассия
    ________________
    *потомците и роднините на АБпФК, техните слуги и клиентела, заедно с КДС/КГБшпионите - всичките вкупом Руска агентура

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  87. 87 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1203 Весело

    Задунайците знаят: идва ли от Америка - лошо е!
    Така беше с генетиката, така беше с кибернетиката, така беше и със шистите.
    Но задунайците са загубено племе и еволюцията ще ги отстрани, както е отстранила сумати други глупави племена.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  88. 88 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3939 Неутрално

    Подкрепям протеста.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  89. 89 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Шумът. който се вдига за едно търговско споразумение, чиято основна цел е да ОБЛЕКЧИ търговията през океана, ми е изключително подозрителен.
    Убеден съм, че някой налива не малко пари и използува "полезните идиоти" на Европа за да саботира подписването му.
    А изкукуригали "идиоти" дал Господ - например, да не си ваксинираш детето, защото американците се стремят да ни повредят чрез ваксините.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  90. 90 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 628 Неутрално

    отн МОСКОВСКОТО МАГАРЕ

    ВЕЧЕ ВСИЧКО Е ЯСНО:

    - Целата ЧервеноРуска Мафия* е застанала Под МОСКОВСКОТО МАГАРЕ и Против ТПТИ

    - Всички Български Патриоти са застанали Срещу МОСКОВСКОТО МАГАРЕ и За ТПТИ
    ___________________________
    *потомците и роднините на АБпФК, техните слуги и клиентела, заедно с КДС/КГБшпионите - всичките вкупом Руска агентура

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  91. 91 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 567 Неутрално


    това споразумение ще бъде ритуалното иснасилване на икономиката и гражданските права на ЕС от страна на САЩ. готви се едно поетапно заробване на европейската икономика в нечувани досега раззмери. едно е какво знаем за тези тайни споразумения, друго е какво не знаем и няма да научим преди да е твърде късно!

  92. 92 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Като го подпишат това споразумение цените на дребно в Европа трябва да се понижат! Това стига! А ГМО-тата и шистите са дъвка за наивници

    Защо ли се сещам за баронеса Аштън и всичките "необходими идиоти" дето протестираха срещу американските ракети в Европа? И кой даваше парички на протестиращите? И кой сега дава парички на всеки несъгласен с изграждането на Единна Европа?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  93. 93 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ТТИП е най-недемократичното нещо, което някои са намислили -
    Мачкане на Демокрацията от големите международни компании.
    Трябва референдум във всяка страна в ЕС.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  94. 94 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Всички Леви Червени Антибългарски Русофили - в единен строй след МОСКОВСКОТО МАГАРЕ

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    [quote#85:"historama"] Нали американците бяха фалирали, китайци и рашки бяха натикали белоглавия орел в курника![/quote]

    А кога аз съм писала нещо в този смисъл? Моля, цитирай? Ако не можеш, не ми приписвай неща, които някой друг е казал.
    И да, търсила съм и съм чела всякакви материали и в голямата си част са или празни приказки или разни славословия за това, колко полезно е за нас това споразумение. Аз, обаче, нямам навик да вярвам на честни думи. Поне засега тези журналисти, които са успели да се доберат до някакви чернови на въпросното споразумение, не са възхитени и предупреждават за опасности. Като го пуснат цялото, ще го прочетем и ще видим. Но, като цяло, преговорите в момента са секретни, не ти ли е любопитно защо?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2955 Весело

    Сигурен съм, че в Троянският кон са се барикадирали всички липсващи руски тролове начело с началникът им Кутев!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#53:"Реформиран Соросоид"]Ако за това е цялата гирултия.... европейските пилета не могат ли да си останат в Европа, а американските в Америка? [/quote]Проблемът с пилетата е следният:
    В САЩ се използва хлор и други силни дезинфекционни средства при обработка на пилешкото месо.
    В Европа обработката с хлор е забранена.
    И концерна майка на веригата Kentucky Fried-Chicken иска от Европа да свали този закон за да внася пилета в Европа.
    Основното е приемането на правилата на Корпорациите.
    Не напразно при преговорите 600 лобисти на корпорациите имат достъп до всички документи и закони, а гражданите не.

  99. 99 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#53] от "Реформиран Соросоид":

    Още един пример в месната индустрия.
    В ЕС е забранено използването на хормони на растажа, например Ractopamin , забранен в 160 държави, заради риск за хората и животните.
    Американските концерни продуценти на свинско месо искат тази забрана на ЕС в споразумението да отпадне.

  100. 100 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 695 Неутрално

    TAFTA / TTIP

    "The corporation Invasion

    A new treaty being negotiated in secret between the US and the EU has been specifically engineered to give companies what they want — the dismantling of all social, consumer and environmental protection, and compensation for any infringement of their assumed rights."

    http://mondediplo.com/2013/12/02tafta





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK