Близо 60% ръст на електромобилите в Европа отчита нов доклад

Близо 60% ръст на електромобилите в Европа отчита нов доклад

© Дневник



Около 38 000 електрически превозни средства са били регистрирани през 2014 г., което е с 57% повече в сравнение с 2013 г. Най-голям е броят на регистрациите им във Франция (повече от 10 700 коли), Германия (около 8 500) и Великобритания (около 6 700 ). Независимо от това, електрически превозни средства, продължават да са много малка част от новрегистраните коло –0,3%.


Това сочат данните от публикуван тази седмица доклад от годишен мониторинг на въглеродните емисии от автомобилите в страните от Съюза на Европейската агенция за околната среда. На базата на научните и експертни доклади на агенцията, основани на данни подадени от страните-членки на ЕС, Брюксел взема редица свои решения, засягащи и околната среда.


Новите автомобили, продадени през 2014 г. отделят средно 2,6% по-малко въглеродни емисии от тези, продавани предходната година. Това е към 7 грама CO2 /км по-малко от поставената цел за 2015 г.




Средното ниво на емисиите на новата кола, продавана през 2014 г. е 123,4 грама въглероден диоксид (CO2) на километър, значително по-малко от целта от 130 гр за 2015 г., според предварителните данни на Европейската агенция за околна среда (ЕАОС). От началото на процеса на мониторинг, който започва съгласно действащото законодателство през 2010 г., вредните емисии са намалели с 17 г CO2 / км или 12%. Въпреки позитивните тенденции, производителите ще трябв да продължат с намаляването на въглеродните емисии, за да постиганат целта от 95 г CO2 / км до 2021 г.


Общо 12,5 милиона нови коли са били регистрирани през 2014 г., и това е първото увеличение от 2007 г. насам. Регистрациите са се увеличили във всички държави-членки на ЕС в сравнение с 2013 г., с изключение на Австрия, Белгия и Холандия.


Една нова кола, продадена през 2014 г., изпуска средно 123,4 грама CO2 / км, което е значително по-малко от целта за 2015 г. – 130 г CO2 / км. През 2013 г. Европа вече е постигнала целта си за 2015 г., с две години по-рано от предвиденото.


Средните нива на въглеродните емисии през 2014 г. са били под 130 г CO2 / км в 17 от 28 държави-членки.


По-устойчивите модели автомобили са били закупени в старите държави-членки на Съюза (от преди 2004 г.) в сравнение с по-новите членки на ЕС.


Най-устойчивите модели коли са закупени в Холандия (107 г CO2 / км), Гърция (108 грама CO2 / км) и Португалия (109 г CO2 / км), а в другия край на тази класация са Естония (141 г CO2 / км ), следвани от Латвия (140 г CO2 / км) и България (136 г CO2 / км).


Дизеловите автомобили остават най-продаваните коли в Европа – 53% от продажбите. Държави с висок дял на тези продажби на коли са Ирландия (74%), Люксембург (72%), Португалия (71%), Испания (66%), Франция и Гърция (64%), Хърватия (63%) и Белгия (62% ).


През последните години горивната ефективност на бензинови автомобили приближава тази на по-икономичните дизелови коли. Средната разлика в емисиите между бензин и дизел в момента е под 3 грама CO2 / км, близо една седма от разликата през 2000 г.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    "Независимо от това, електрически превозни средства, продължават да са много малка част от новрегистраните коло –0,3%."

    Без коментар.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  2. 2 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 822 Весело

    В България броя на електромобилите за 3-4 години се увеличи 497 ПЪТИ !!!!!
    инфо:
    30.03.2011 г. - В столичния КАТ беше регистриран първият електрически автомобил от ..

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  3. 3 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Рано или късно,ще дойде времето,когато електрическите автомобили ще бъдат 100% от продаваните и въобще.Дано рано!

  4. 4 Профил на today
    today
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Супер, това е страхотна новина.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  5. 5 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1344 Любопитно

    Крайно време е да се минава на обществен транспорт.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3239 Неутрално
  7. 7 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Добре са в Европата...

    Както върви растежът, електромобилите май ще оставят топлофикациите назад в прахта.
    Или изместят.. в пазара.

    С електроминикупер (ако поевтинeят дотам)
    ще може ефективно да се отоплява цял дом
    (средно голям)?

    "Близо 60% ръст на електромобилите в Европа
    отчита нов доклад"

  8. 8 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Според Елън Мъск до 2020 година цените на акумулаторите за електромобили ще паднат със 70% и това ще отприщи бума в продажбите.

  9. 9 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Смешна работа. С тоз темп на растеж на електромобилите ще минат векове докато изместят конвенционалните с ДВГ. В Германия от 45 мил. лични автомобили до 01.01.2015 само 12156 са електро и 85575 хибридни. Докато технологиите не напреднат толкова, че да свалят цените съпоставими с на другите авомобили и пробега да се увеличи драстично, електроавомобилите ще са рядко срещани.

  10. 10 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 563 Неутрално

    [quote#9:"Гарван"]Смешна работа. С тоз темп на растеж на електромобилите ще минат векове докато изместят конвенционалните с ДВГ.[/quote]

    90-те години същото беше положението с мобилните телефони, но технологията бързо се разви. 1995-та година един мобифон струваше 1 милион лева или около 15 000 долара! Повечето хора си мислеха, че това ще е играчка само за богатите и никога средният българин няма да може да си позволи да има мобилен телефон.

    http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=611863

  11. 11 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Не са лоши, но са скъпи. Макар че в дългосрочен план може и да избиеш парите от гориво. Иначе през 80-те един ИТ мениджър беше казал, че в света има пазар за около 4-5 компютъра, та и тук ще минат години, ще видим.

  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ал Бънди": Ми нали съм го написал вече

    [quote#9:"Гарван"] Докато технологиите не напреднат толкова, че да свалят цените съпоставими с на другите авомобили и пробега да се увеличи драстично, електроавомобилите ще са рядко срещани. [/quote]
    Или за теб е вярно Чукча писател, не читател.

  13. 13 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 563 Неутрално

    [quote#12:"Гарван"]Или за теб е вярно Чукча писател, не читател.
    [/quote]

    Не е вярно, защото това е процес. Както виждаш въпреки всичко има 60% в продажбите на електрички. В сегмента на луксозни автомобили например Тесла застрашава всички производители на коли с ДВГдори и днес.

  14. 14 Профил на holemden
    holemden
    Рейтинг: 213 Неутрално

    това са глупости, електромоторите са технология по стара и от двигател с вътрешно горене и досега не се е наложила. Няма нищо ефективно и екологично в добива на материалите за батериите. Да не говорим, че няма да дойдат тук втора ръка, защото трябва да сложиш нова батерия, която ти е колкото нова кола

  15. 15 Профил на mailsteg
    mailsteg
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "holemden":

    Ей поне един се е сетил какви недостатъци имат тия електричски коли. Когато имаме адекватни батерии ще имаме и адекватни електроавтомобили. В момента е опит да се есплоатира невежеството на хората и желанието им да помогнат за екологията на планетата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK