Броят на велосипедистите в София се утрои, велоалеите са им тесни

Броят на велосипедистите в София се утрои, велоалеите са им тесни

© Надежда Чипева, Капитал



Трикратно повече велосипедисти има в София в сравнение с 2012 г., когато се проведе първото подобно преброяване. Столичаните, които използват колела като начин за придвижване в градски условия, са се увеличили до три пъти само за три години и вече са значима част от градското пътно движение. В същото време велосипедната инфраструктура е не само недостатъчна в момента, изграждането й закъснява много. Обещаните за 2015 г. нови 60 км велоалеи ще бъдат тесни за велопотока, ако изобщо бъдат изградени до края на годината.


Това са част от заключенията след приключването на първия етап от второто преброяване на велосипедните потоци в столицата, което се прави отново от неправителствената организация  "Велоеволюция".


Увеличението на велосипедистите спрямо 2012 г. е от 2 до 3 пъти на общо 21 кръстовища в широкия център на града. Потоците на натоварени кръстовища достигат 500 велосипедисти в почивен ден и 570 велосипедисти в делничен ден (през 2012 г. те са били под 200). Такъв е потокът например на кръстовището на бул. "Цар Борис 3" и "Иван Гешов", както и на бул. "Евлоги Георгиев" и "Граф Игнатиев". Трафикът в пикови часове на тези места е генериран от наличните велосипедни алеи.




В останалите преброителни точки, където няма велоалеи, се отчита двойно увеличение на велотрафика, като това показва, че колоездачите вече са значима част от градското пътно движение.


"Това означава не просто, че велосипедната инфраструктура е недостатъчна и изграждането й закъснява. Обещаните за тази година нови 60 км велоалеи ще се окажат тесни", обяснява Радостина Петрова от "Велоеволюция". По информация на" Дневник" заложените нови велоалеи едва ли ще бъдат реализирани до края на 2015 г.


Данните доказват, че има спешна и неотложна нужда от обезопасяване на ключовите кръстовища в града. Необходими са и нови сигурни места за паркиране на велосипеди, подчертават от "Велоеволюция".


Преброяването е по проект на организацията, подкрепен финансово по програма "Европа" на Столична община. Предстоят още два етапа – преброявания през лятото (юли) и през есента (октомври), за да се обхванат повече сезони и да е по-пълна картината на проучването в столицата. През септември организаторите ще представят суровите си данни пред журналисти, а крайните резултати от преброяването ще са напълно готови ноември месец.


Информацията от преброяването, както и тези от миналото преброяване ще се предоставят за свободно ползване, увериха за "Дневник" от "Велоеволюция". От организацията предполагат, че те ще бъдат използвани отново от проектантите на "Софпроект", който изработват плановете за велоалеите и велосипедната инфраструктура в столицата.


Междувременно тази неделя завърши и кампанията "До работа с колело" с награждаване на "най- работливите велосипедисти" и с велосипедно кино на открито.


През 2015 г. участниците в кампанията са навъртели общо 70 768 велосипедни километра, изминати от над 300 души от 24 града и три села в България.


Крайното класиране кампанията "До работа с колело" :


Най-работлив велосипедист гр. Бургас - Красимир Петров 1811.92 км


II най-работлив велосипедист гр. София - Михаил Цеков 1496.08 км


III най-работлив велосипедист гр. Варна - Димитър Манолов 1408.73 км


Най-работлива велосипедистка гр. София - Елена Димитрова 1733.00 км


II най-работлива велосипедистка гр. София - Илка Антонова 1431.24 км


III най-работлива велосипедистка гр. София - Гергана Николчева 943.27 км


най-редовен участник мъж (дни) гр. София - Валентин Димитров 854.20/30 дена


най-редовен участник жена (дни) гр. Бургас - Ирина Бахилина 799.00/29 дена


Най-зарибен участник


(най-много дни и най-малко км) гр. Попово - Никола Цанев 88/17 дена


най-зарибена участничка


(най-много дни и най-малко км) гр. София - Деница Тодорова 117.00/17 дена


най-стриктно въвеждащ


(системно ден за ден) гр. Пловдив - Дидо Маринов 600.00/29 дена


вело село – I селянин с велосипед с.Кривина - Петър Христов 394 км


Велоград 1 (I класиран участник) София - Елена Димитрова 1733.00 км


Велоград 2 (I класиран участник) Бургас - Красимир Петров 1811.92 км


Велоград 3 (I класиран участник) Варна - Димитър Манолов 1408.73 км


отбор от държавна администрация София НАП 2015 838 км


I отбор Бургас Колоездене - Бургас 3682.99 км


II отбор София Proxiad 1778.38 км


III отбор София Евро Геймс Технолъджи 1773.90 км


Успешното класиране на бургаските участници ще бъде отбелязано с велосипедно шествие в Бургас на 06.06 събота от 10 часа.

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 616 Неутрално

    ..докато 'проектиращите' велоаелите и велокърстовищата не преминат по творенията си с велосипеди в час пик поне по веднъж, и не изпитат сами недомислиците и рисковете, които са заложили в творенията си, няма да има подобрение на качеството на инфраструктурата. Най-добре да вземат дизайна и техническите решения от страните в Северна Европа, вместо да откриват топлата вода и да се случват недоразумения като алея с тротоарни плочки вместо с асфалт.
    Повечето велоалеи в момента, дори тези които са истински и стават за каране ( по Борис, по Канала), нямат никаква свързаност, просто свършват в някой подлез или на някое безумно кръстовище, откъдето нататък трябва да се 'оправяме' някак си. За хора като мен, които караме планински колела и се забавляваме да преодоляваме препятствия по терена това е ОК, но определено не е решение за масовия велосипедист с градско колело, и без нагласа за офроуд терени и прескачане на бордюри, дупки и коли..

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Организирайте се, защото нашите градоначалници не са визионери. Те са от типа "професионален доживотен политик" и действията им са продиктувани само от целесъобразност. Ако колоездачите са по-малко като брой бюлетини спрямо автоталибаните, тогава велоалеи няма да има никога. Ако децата по детските площадки са по-малко от мераклиите да паркират върху тях, тогава никой за нищо на света няма да хукне да им вдига колите. Ако естетите са по-малко на брой от вехтошарите, които използват бракуваните си трошки като улични мазета, тогава още десетки години оглозганите бракми на трупчета ще красят междублоковите пространства. Ако желаещите да се движат безопасно пешком са по-малко от желаещите да имат по 3 коли на апартамент (без да броим онази на трупчета), тогава свободни тротоари скоро няма да видим.

    Абсолютно суха и безпристрастна сметка, неповлияна нито от някакви сантименти за човешки живот и достойнство, нито от някакви "добри европейски практики -ха-ха-ха, тех мое ъ си ги зАвреш некъде!"

  3. 3 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 440 Любопитно

    Аз друго се - при липса на велоалеи защо (някои) карат по тротоарите?

  4. 4 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Видимо е увеличението на велосипедистите. Но, приключение си е това да кара велосипед човек ежедневно из софийските улици. Казвам го от опит.
    Много, много трябва да се направи в тази посока!

  5. 5 Профил на bodhidharma94
    bodhidharma94
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А сега е време броят на автомобилите да се намали!!!

  6. 6 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    т.е. визията за движението в София, трябва спешно да се ориентира към осигуряване на нуждата!!!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  7. 7 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Не знам коя е вярната информация, но още преди време от Велоеволюция бяха обявили, че преброяването е чисто тяхна инициатива и ще се прави от доброволци. Би било похвално, ако СО се е усетила и се е включила в тази акция, но нещо не ми се вярва..

  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2841 Весело

    [quote#3:"dmarev"]Аз друго се - при липса на велоалеи защо (някои) карат по тротоарите? [/quote]
    По тротоарите се движат всички, които не плащат пътен данък, не минават технически преглед и нямат застраховка "гражданска отговорност". Иначе на уличното платно ще бъдат глобени за "несъобразена скорост".

    [quote#5:"bodhidharma94"]А сега е време броят на автомобилите да се намали!!![/quote]
    Като паднат приходите от пътен данък, паркоместа, акциз върху горивата, с какво ще се строят велоалеите? Или общината ще "избачка" транпортните фирми, дорде фалират и малкото квартални магазинчета, обект на транспортните фирми?

  9. 9 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 661 Весело

    решението е просто - тротоар за пешеходци, бус-лента за автобуси, вело - за колоездене, автоталибаните - да се оправят. и да не свиркат.

  10. 10 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 451 Неутрално

    "Потоците на натоварени кръстовища достигат 500 велосипедисти в почивен ден и 570 велосипедисти в делничен ден (през 2012 г. те са били под 200)"

    Само за сравнение - на натоварена велоалея в Германия в 300 хиляден град (т.е. 4 пъти по-малък от София) дневно минават по 14.000 велосипеда и тенденциите са само нагоре. В София сега се изгражда инфраструкурата и трябва да се гледа в бъдещето. По Евлоги Георгиев един ден ще минават по 56.000 велосипеда, бъдете сигурни. А щом и за 500 е тясно - накъде сме тръгнали?

  11. 11 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Надявам се, че велосипедната инфраструктура в София наистина ще бъде подобрена до края на тази година и това не са поредните празни обещания.

  12. 12 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    С алеи, без алеи - пак предпочитам и винаги, когато е подходящо, карам колелцето. Иначе гледам, че общината пак е решила да мине по тънката лайсна и е мацнала тък - там по асфалта едни графитчета, изобразяващи колела. Всъщност, не знам, може и да не съм прав и общината да не е минала тънко.

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#4] от "Додо":

    Какви приключения си имал по софийските улици?

    Аз имам колело в Зарата, ала по три причини не го взимам тук - твърде интензивен автомобилен трафик, висока запрашеност, бездомни кучета. Бонус - честа кражба на велосипеди. И аз се учудвам на ентусиастите, които карат в Софето.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  14. 14 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Прекрасно е, че повече хора яхват велосипедите.
    Само едно ме притеснява като чета данните: за ден (?) на едно кръстовище са преброили 570 велосипедиста? Да речем, до работа и обратно - стават ок. 250. Малко ми се види.

    Хайде догодина 2500

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4193 Неутрално

    Тази статия показва пълната непригодност на кмета и ръководството на СО. 500 велосипеда на ден, а нужната инфраструктура се задъхва. От 500 велосипеда!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#4] от "Додо":

    Напълно прав си за това, че "много, много" трябва да се работи в тази посока, за да имаме една прилична среда за придвижване с велосипед.
    Имам няколко колеги, които идват на работа с велосипеди и само един от тях не е блъскан досега. Аз пък, като шофьор на автомобил, съм виждал какви ли не велосипедисти - оня ден един си кара колело в средната лента на 4-км и се престроява като пич. Все още нито имаме манталитет на толерантни шофьори, нито имаме условия (велоалеи за колоездачите) и т.н. Трябва да се почне от някъде...
    Факт е и обаче, че като цяло движението е доста изнервено и напрегнато. Излезе ли човек назапад от Сърбия, напрежението рязко намаля... не знам защо...

  17. 17 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 955 Гневно

    всеки ден ходя на работа с колело (Май- Октомври) от Изток до Лозенец- няма НИТО ЕДНА велоалея, при положение че изляха милиони за ремонта около Кулата и Семинарията, а там сега понеже е нов асфалтът и всички талибани карат със 100....

    само за бетон и асфалт се грижи общината, София върви с 30 години назад в развитието си, а толкова много може да бъде направено специално за велосипедисти с толкова малко пари, ама нА....

  18. 18 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Еми да почнат да плащат пътен данък с винетка.
    Може и да им построят повече ...

  19. 19 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#1] от "d.berov":
    [quote#1:"d.berov"]Повечето велоалеи в момента, дори тези които са истински и стават за каране ( по Борис, по Канала)[/quote]

    Аз лично това по Борис не мога да го нарека велоалея... там взеха предишната пешеходна алея, сложиха една линия по средата и се сега в едната половина трябва да хвърчат колела, а в другата да ходят малки деца и майки с колички. Да не говорим, че при така сложената маркировка в пешеходната част е много трудно да се разминат двама пешеходци без да стъпят във велоалеята...

    Според мен би трябвало да има по-сериозни разграничения межде пешеходни пространства и велоалея, защото в момента едно колело с малко по-висока скорост може да отнесе някое бебе в количка като нищо.


  20. 20 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#19] от "ilinko":

    ами в Германия и Холандия много от велоалеите са точно такива - асфалтов 'тротоар' маркиран с боя и отделен виртуално от пешеходната част на зоната.. решения много има разбира се, както казах няма нужда да откриваме топлата вода. Чакам Фъндъкова да врътне едно кръгче из центъра с колело, да види какво са сътворили нейните 'строители' . Може много по-добре..

  21. 21 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2841 Весело

    [quote#17:"carmello"]и всички талибани карат със 100.... [/quote]
    Прогресът дори се движи и с 200...
    Тия, дето карат само със 100, явно са си купили книжките и се чувстват неуверени.

  22. 22 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#20] от "d.berov":

    Не смея да твърдя, че познавам всички велоалеи в Германия и Холандия, но точно в Холандия в повечето случаи велоалеите са отделени. Особено в близост до големи булеварди. Както и да е, вероятно има практика да са виртуално отделени, но лично според мен в момента по Борис си е опасно да се ходи. Аз лично като изляза с количка там се оглеждам по 150 пъти

  23. 23 Профил на nye
    nye
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#20] от "d.berov":
    в Бордо (Франция) пък 95% от алеите са върху пътя. най-вдясно (от всяка от страните на пътното платно) е отделено около 1 метър и е нарочено за велоалея. по местните "булеварди" (понеже градът е сравнително малък), където има лента за автобуса, тя важи и като велоалея. за редовните колоездачи дори и такова елементарно решение би било облекчение. само има един проблем: разликата между там и тук е, че там никой не смее да настъпи линията на велоалеята с колата, камо ли да кара на нея, още пък по-малко да паркира ...

    http://postclamores.blogspot.com
  24. 24 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2841 Любопитно

    [quote#22:"ilinko"]Аз лично като изляза с количка там се оглеждам по 150 пъти [/quote]
    Тия 150 пъти за цял ден ли са? Щото аз го правя за секунди - цигански каручки, заспали пешеходци, нахални мотористи, пишман-велосипедисти, катаджии, бабуни и дупки, линейки и пожарни, все привилигирована сволач!

  25. 25 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Щото тротоарите за пешеходци и улиците в София са супер, сега ще се коркаме за вело-алеите...
    На парче, на километър и т.н... От този сокак, до онова кьоше... около дупката!
    Смешки на тема "градска среда"!
    Типично по нашенски!
    От тази кочина нищо не става, без да се изрине с булдозер повечето от нея!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  26. 26 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#22] от "ilinko":

    На Борис най-проблемно е в участъците на спирките на трамвая. Пространствата са тесни и, за да пресечеш и излезеш на алеята, трябва да се сбуташ с чакащите светофара и с поне няколко летящи колелета.

  27. 27 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 761 Любопитно

    С референция към заглавието на рубриката: "Стил на живот"

    Това не е живот, а "жизнь"...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  28. 28 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1554 Весело

    Хората за тясно,пари дават!

  29. 29 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1382 Весело

    Броят на булгар-велосипедистините се увеличи, та чак по немъчко налазиха и ей го на, хванали един днес на аутобана м/у Дрезден и Мюнхен.
    Решил да иде до баварската столица, 450 км по-нататък, с колелото. За по лесно по аутобана. В насрещното движение, разбира се. Даже един немски шофьоринъ учтиво го посъвтвал да смени лентата, след което нашия директно пресякъл и една "Шкода" се забучила в колелото му, докато нашия прави лупинги към "острова" между платната. Сега го пишат като сензация, в Германия такива работи не стават, освен ако не им идем на гости, де.
    http://www.bild.de/regional/dresden/verkehrsunfall/irrer-fahrrad-crash-auf-der-autobahn-41192342.bild.html

    nemo malus felix, minime corruptor.
  30. 30 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 955 Неутрално

    [quote#18:"eyd13372645"]Еми да почнат да плащат пътен данък с винетка. [/quote]

    тъпан, винетката е за междуградските пътища

  31. 31 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Няколко пъти съм карал колело в час пик в града и постоянно бях нащрек да не ме отнесе някой автомобил.Освен това е доказано,че когато човек е запъхтян вдишва повече въздух.А това не е добра идея сред толкова много автомобилни газове.Затова сега карам само извън града на чист въздух през уикенда.

  32. 32 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#10:"kykyyy"]А щом и за 500 е тясно - накъде сме тръгнали?[/quote]
    Не видях никакъв довод за това, че "Обещаните за тази година нови 60 км. велоалеи ще се окажат тесни", единствено голословно твърдение. 500 на ден - грубо 1 на 2 минути (смятам ден за 16 часа), не знам колко пък да са тесни велоалеите за този чутовен трафик. Не съм против велоалеите, но когато някой защитава гледната си точка с бомбастично звучащи факти, без покритие, по - скоро вреди на каузата.

    Ментор
  33. 33 Профил на Mark
    Mark
    Рейтинг: 428 Неутрално

    "Строенето" на велоалеи става чрез вземане на тротоарно пространство от и без това оскъдните тротоари. Така пешеходците за да се разминат, трябва да стъпват на т.нар. велоалея, където по-наглите велосипедисти дрънчат и се изнервят на стъпилите там и нямащи друг избор пешеходци. София е самият ад за пешеходците, може би се конкурира по мизерия единствено с градове от Азия и Африка. Тук тротоарите или са заети от коли, или са с раздрънкани и счупени плочки, или са на вълни от прораснали корени, или са натрошени и изветрели от ерозията, или са пълни с кучешки изпражнения, или са заети от велоалеи, оставящи 50-70 см за пешеходци. Може да се каже с приближение, че в София няма ставащи за ходене тротоари и ако дори само това се оправи, би вдигнало драстично качеството на живот. Няма по-неприятно нещо от това да се разхождаш по квартална улица на "тротоар". Колко зле трябва да стане, за да се измисли нещо.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8484 Неутрално

    Хубаво е хората да ходят с велосипед на работа,по-чисто,по здравословно,няма да трошат нерви,заради задръстванията.

  35. 35 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Броят на велосипедистите се утроява, а общината премахва велоалеи! Къде са велоалеите на бул. "Витоша" и около НДК??? Кой отдава търговски и изложбени площи върху велоалеи? Огледайте се! Абсурдни неща се случват през последните години.

  36. 36 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Аз съм и шофьор, и пешеходец, и колоездач. Ще ми се и по трите начина като се придвижвам, да ми е удобно, но за съжаление няма как.
    Улиците са тесни и за да се даде на едните участници в движението, трябва да се вземе от другите. Изключвам бутането на сгради и проектирането на по-широки пътища, това може да се направи само ако се строи град на зелена поляна.
    Може би решението е улиците в центъра да се организират само еднопосочно, и в освободената лента вместо синя зона да се сложи велоалея. Тогава пък живущите ще ревнат, че няма къде да паркират. Но хайде да не е на всяка улица, а през 3-4.

  37. 37 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Това е много добра новина, но самите велосипедисти се движат доста хаотично по тротоари и подлези и имат належаща нужда от дисциплина/самодисциплина. Поне това са последните ми впечатления от София.

  38. 38 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 983 Любопитно

    До коментар [#37] от "citoyen":

    Не велосипедистите. Хората като цяло имат нужда от дисциплина. Както карат колело, така карат и кола, така вървят и пеша. Като че ли са само те на тази земя и никой друг!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  39. 39 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#4] от "Додо":

    така е. софия е неблагодарна към велосипедистите. алеи, викат. дето минават върху отточни шахти и заобикалят контейнери за боклук.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  40. 40 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#37] от "citoyen":

    то от зор, не е от хубаво.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  41. 41 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Това означава, че велосипедистите се превръщат в критична маса и ще трябва обществото ни, респективно и общината да предприеме дълго срочни мерки. Ето един пример, как се развили събитията в Холандия, Гронинген

    http://www.aviewfromthecyclepath.com/2009/02/how-groningen-grew-to-be-worlds-number.html

    Who dares wins!
  42. 42 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#13] от "Читател":

    Откраднат велосипед + сблъсък с автомобил! (не е по моя вина!)
    Не беше супер сериозен сблъсък, но все пак!
    Оцелях, но сега сериозно съм намалил карането на велосипед.
    Поне по улиците

  43. 43 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#16] от "t0d0":

    Напълно съм съгласен с теб за това, че и много велосипедисти карат много лошо. Но да ти призная, и в Япония е така. Виждал съм какви ли не неща. Основно мисля са светофарите ,и там и тук.
    Масово се минава на червено. В Япония обаче глобите са защеметяващи. Което не спира каращите да правят глупости напълно, но ги ограничава сериозно.
    Колкото обаче повечев София се увеличават колоездачите, толкова повече ще стават инцидентите.
    За съжаление, трябва култура и възпитание и от двете страни.

  44. 44 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#39] от "abdelhaqq":


    Това, което съм виждал дори в малките холандски градчета, това са алеи, тук са нещо друго. Не му зная името, но не е алея

    С велосипед напоследък само в парковете се движа и то по време, когято няма много навалица. Защото и тогава става една-деца, колички, бягащи, коне, влакчета, и т.н. и т.н.

  45. 45 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2841 Весело

    [quote#41:"legio"] респективно и общината да предприеме дълго срочни мерки[/quote]
    Хм, данък велосипед! Шофьорска книжка за велосипед! Технически преглед на велосипед. И, воала, общината намерила пари за нови вело-алеи.

  46. 46 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#45] от "wanderer":

    Аз карам колело от 4-годишен.
    Малко е просташко това за "данъка" и "книжката".
    Велосипедът няма нужда от специална и скъпа инфраструктура, като автомобила, а от безопасно (защитено главно от автомобили) място, откъдето да премине. Всъщност често карам в планината, а там инфраструктурата е "поддържана" основно от обувките на пешеходните туристи и гумите на велосипедите.
    Велоалеята се счита за такова място. Хем и да не си пречат с пешеходците (макар последните още да не са научили, че велоалеите не са за тях).

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  47. 47 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Миналия месец бях в Букурещ. Искам да видите тези снимки:
    http://www.freerider.ro/wp-content/uploads/2015/04/vict.jpg
    http://www.green-report.ro/wp-content/uploads/2015/01/bici.jpg
    http://metropotam.ro/Utile/pista-pentru-biciclete-de-pe-calea-victoriei-va-fi-deschisa-oficial-pe-22-aprilie-2015-art7319786099/

    Усещате ли каква е разликата и как в сравнение с това - София се намира в ... субсахарска Африка Мястото на велосипеда не е на тротоара! Забележете лентата за десен завой. Това НЯМА да се случи НИКОГА в България. Да не говорим, че за построяването на алеята е отнето от мястото за автомобили. Улицата от снимките е един от главните булеварди в Букурещ - Calea Victorei.
    p.s. ... а ние продължаваме да редим червени павенца по тротоарите..

  48. 48 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 235 Неутрално

    http://85.14.28.164/d/images/slideshows/0000043894-middle.jpg
    и да си припомним тия снимки на Дневник:
    http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450gy250_2352200.jpg
    http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450gy250_2352199.jpg

    По-добре да не се строят "велоалеи" в село София.

  49. 49 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Това с "тесните" алеи е доста пресилено. Където ги има е ок стига да не са през коли, стълбове и кофи за боклук.

    Проблема е, че са малко и не са свързани.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK