По-ниски екотакси ще има за електромобили, нови и хибридни коли

По-ниски екотакси ще има за електромобили, нови и хибридни коли

© Дневник



Собствениците на нови, хибридни и електромобили ще плащат по-ниски екотакси, а тези с коли на възраст над 5 години – по-високи. Досега за електромобилите и хибридните коли таксата беше същата като за останалите автомобили.


За промените, заложени в наредба за определяне на продуктовите такси, публикувана за обществено обсъждане в сайта на екоминистерството, съобщиха министърът на околната среда и водите Ивелина Василева и заместникът й Красимир Живков в понеделник, цитирани от БТА.


Продуктовите такси на електромобилите се намаляват с 30%, а на хибридните коли - с около 15 на сто, уточни още заместник-министърът. При хибридните намалението е по-малко, тъй като използват бензинови двигатели, които замърсяват околната среда и изискват повече средства за тяхното разкомплектоване и оползотворяване.




Допълнителното намаление на техните екотакси е заради приноса им за опазването на околната среда, обясни министър Василева.


Продуктовите такси на новите автомобили се намаляват с 5%, а на тези до пет години - с 3 на сто. Ако досегашната такса за нови автомобили е 146 лева, сега тя става 138, а на тези до пет години - от 200 лева - на 194 лева, обясни Красимир Живков.


Увеличението на продуктовите такси за старите автомобили: за тези от пет до 10 години - с три процента, от 253 лева - 260 лева, онагледи промените Живков. По думите му за над 10-годишните коли увеличението е от 267 на 275 лева. Размерът на таксите е еднакъв с други източноевропейски страни като Полша и Чехия, където автомобилният парк е предимно с коли на над 10-15 години.


По данни на Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда годишно общите приходи от екотакси са приблизително около 3 млн. лева.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 532 Весело

    Ей сега вече ме спечелихте за еко-автомобил - с тия десетки левове еднократно намаление
    Смешни сте...

    Stef
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Има логика. Така е по-правилно от колкото соц. извращенията да субсидират директно покупката както са тръгнали да правят из богатия свят.

  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#1] от "stef":


    Ей сега вече ме спечелихте за еко-автомобил
    -----------------------------------
    Не е идеята да те спечелят за еко-автомобил.
    Идеята е да се напълни джоба на еко-обработчиците, защото тази такса я плащаш на тях , а не на държавата.
    Ако искаха друго - щяха да го правят през данъците.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Това се нарича замазване на очите и отчитане на дейност. За съжаление Министерството показва за пореден път, че не мисли за екологията и опазване на околната среда.
    Като свалят с 8 лв екотаксата за нов а-ли и качат с 7 на старите, кого лъжат?

    Апропо, хибриди има и с дизелов мотор.

  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Защо изобщо има такса за електромобили???

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#5] от "today":

    Ами например защото като му мине срока на годност, електромобила си става боклук за рециклиране като всеки друг автомобил.

  7. 7 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1193 Любопитно

    До коментар [#5] от "today":

    А защо изобщо има екотакса за автомобилите?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":
    И къде по-точно отива тази такса защото не се връзва - рециклиращите фирми си въртят бизнеса и без еко такса - просто пак се пълни бездънния бюджет.

  9. 9 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    А, защо трябва да се подпомага частния бизнес на някого?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  10. 10 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 429 Неутрално

    ГЕРБавите пак въртят и сучат как да приберат някой друг лев в повече от хората.
    Държавният апарат никога не е бил по-огромен и подтиснически от времето на Тодора.
    Моято автомобил е на почти 5 години, като нов, бензин, и мога да се обзаложа, че изхръля по-малко змиии и гущери от един нов дизел, но ГЕРБерунгите това не ги интересува, комундерите търсят всякакъв начин да приберат повече пари, за да продължи да работи държавният апарат по план, и да обгрижват доволно избирателите си (да се чете администрацията).

    Every cradle is a grave.
  11. 11 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 729 Неутрално
  12. 12 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Значи пак данъкоплатците ще плащат за тези зелени моди.

  13. 13 Профил на pslab
    pslab
    Рейтинг: 242 Неутрално

    ??? по-ниски еко такси .. та то не би трябвало да има еко такса за електромобил ?!?

  14. 14 Профил на audiofil
    audiofil
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Електромобилите са много скъпи, който има такъв нада ли ще е проблем да си плаща таксите. Екотакса трябва да няма въобще.

  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#7] от "the_flea":

    Защото замърсяват околната среда, примерно.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    Екотакса, трябва да има за всички автомобили, защото един ден всеки автомобил (няма значение, дали е с ДВГ, хибрид или електрически) отива за скраб и рециклиране... Това е смисъла на екотаксата!
    По-важно е да се стимулира ползването на нови и екологични автомобили с евро 5 и 6, като плащат по-ниски данъци и имат условия за облекчено паркиране!
    До кога ще продължава безумието 20-30 годишен смрадлив дизел, да плаща 20 лева данък, докато за нова кола с евро 6, данъка е 200-300 лева, че може и нагоре...!

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#16] от "tww09306483":

    смисъла е огромен,ако герп направи това няма да изкарат и 3 дена,едва ли им дреме за нещо друго освен оставането на власт...ако данъка за стари коли е по голям от този за нови ,както би трябвало да е ще има всенародно възстание...а според мен данъка за хибриди трябва да е символичен а тия само на ток трябва да имат безплатна винетка примеро,и без данък..и синя зона на 50% ,ама това е в държавите ,а при нас...пише в статията...чиста проба популизъм..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  18. 18 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Пари за семки!
    Колко струва една нова кола,хибрид или електроавтомобил?
    Средно статистическия гражданин на Република България няма кинти за такива покупки!

  19. 19 Профил на tuk
    tuk
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Колко еко всъщност са екоколите?
    Електромобилите може да замърсяват повече околната среда, отколкото традиционните возила.

    Повече информация: http://www.economy.bg/article/view/5165

    I'm not crazy. My reality is just different than yours.
  20. 20 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 712 Весело

    имам въпрос към управляващите - електромобил плаща еко такса. хубуу. а електричество може ли да ползува на половин цена и от възобновяеми източници, например?

  21. 21 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#15] от "today":

    И как като платиш 260 лева, примерно, преставаш да замърсяваш околната среда?

    За мен положението е "Бракма - касичка"

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  22. 22 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 777 Неутрално

    При 3 милиона лв. приходи годишно и най-масова такса 267 лв. значи за около 11 хил. коли се плаща еко-такса директно на държавата.
    Вносът на коли втора ръка годишно е 300 хил. броя по данни на Кат. Значи 289 хил. от тях си плащат еко-таксата в тези бараки пред КАТ, които се водят "лицензирани организации за опазване на околната среда". Само две са лицензираните фирми, каква дейност по опазването извършват на никого не е ясно, а от кого точно се притежават също (няма да се учудя ако е добре закръглен мъж в разцвета на силите си, притежаващ и вестници, тютюнджийници, и лавки).
    Приходът от 300-те хил. коли общо е около 80 млн. лв.
    Дневник или Капитал ако желаят - да направят журналистическо разследване.

  23. 23 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Каква е тая смешна политика бе?! Вижте как се прави в други държави. Който регистрира мощна кола с ДВГ плаща яка такса от порядъка на хиляди евро, а който регистрира електромобил или зареждаем хибрид, не само че не плаща никаква такса, ами му дават няколко хиляди във вид на данъчен кредит. А в един автомобил, какъвто и да е той, има вторични суровини за рециклиране на стойност многократно надхвърляща разходите за разглобяване и унищожаване на "вредните" компоненти!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  24. 24 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 955 Весело

    А данък Уйкенд за тези возила ще се плаща ли?

  25. 25 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#11] от "kastor":

    От един руски джоб - в друг. "Бизнес" по съветски докато фалират пак

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  26. 26 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 660 Весело

    Сега вече ме убедихте да си купя Тесла. Харесал съм си една на 3 години за $ 59000. А от таксата ще спестя цели 43 лева!

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  27. 27 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 463 Любопитно

    Цялата работа е в това, че в България масово се карат стари коли - намаляват таските за 7% от автомобилния парк и ги увеличават за останалите 93%. Елементарна сметка прикрита като екологична инициатива.

  28. 28 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1678 Весело

    Ха-ха-ха, смешници! Тая държава е изцяло за изринване, закриване, както искате го наречете, то това е ТЕРИТОРИЯ, не държава.

  29. 29 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Можете ли да ми подскажете за какво става въпрос (за пръв път чувам за тази такса)? Къде се плаща тази такса (към данъка ли е, при покупка на нов автомобил еднократно или)?

    До коментар [#27] от "svetlyobg":

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    До коментар [#18] от "rurade":
    До коментар [#16] от "tww09306483":

  30. 30 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Смо за сведение, по думите на Димитър Бъчваров* от ДСБ-електромобилите замърсяват околната среда много повече от бензиновите и дизеловите.- Но изгарят горивото си извън големите градове!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  31. 31 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До коментар [#29] от "Finland":

    Ако си купиш нова кола е включена в цената, а се плаща от вносителя, ако купиш регистриран автомобил втора ръка(с БГ номера ) пак не плащаш, но ако купиш кола вора ръка от чужбина нов внос или автокъща без бг регистрация екотакса се плаща в Кат, з а да ти дадат номера и талони!
    По принцип когато си бракува човек колата я дава на рециклираща фирма, която му плаща едни пари, с които си избива екотаксата за следващата. Сега цените за коли за скрап са ниски заради евтините метали и не е изгодно да се дават на автоморги, ако още може да се кара..

    Пока я ходить умею, Пока глядеть я умею, Пока я дышать умею, Я буду идти вперёд. https://www.youtube.com/watch?v=tp5wT7SWdls
  32. 32 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 801 Неутрално

    [quote#31:"Йосиф Давыдович"]Сега цените за коли за скрап са ниски заради евтините метали и не е изгодно да се дават на автоморги, ако още може да се кара.. [/quote]

    Извинявай за тъпият въпрос, но имаш ли представа дали цените на металите ще се вдигат, че ме интересува ))

  33. 33 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 772 Любопитно

    До коментар [#11] от "kastor":Какво ли е обяснението на тези,дето тук са ти треснали минуси?

  34. 34 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До кога ще продължава безумието 20-30 годишен смрадлив дизел, да плаща 20 лева данък, докато за нова кола с евро 6, данъка е 200-300 лева, че може и нагоре...! -цитат
    Моят смрадлив дизел харчи 6 на сто. има нови ,дето харчат по 10-15 на сто.На тия,новите, коко е това пушече дето им излиза отзад? сигурно се е трансформирал част от акъла на тия,дето мислят че щом е по-ново,то и по-малко цапа.

  35. 35 Профил на muad
    muad
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Това, дето го прави българското "правителство" в световния маркетинг е известно като "GreenWash", а ето какво например се предполага да измие:
    http://www.dnevnik.bg/zelen/bioraznoobrazie/2015/12/21/2674388_poredna_nezakonna_sech_na_stotici_stari_durveta_e/

    ALL IS WELL
  36. 36 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#16] от "tww09306483":
    До кога ще продължава безумието 20-30 годишен смрадлив дизел, да плаща 20 лева данък, докато за нова кола с евро 6, данъка е 200-300 лева, че може и нагоре...!

    Това ще продължава дотогава докато ни се вдигне стандарта!!!
    Тогава ще можем и да си плащаме по високите данъци, а и ще можем да караме и по нови коли разбира се!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK