Чиновници вече могат да кандидатстват за субсидия за електромобил

Чиновници вече могат да кандидатстват за субсидия за електромобил

© Георги Пауновски



Централната и местната администрация вече може да кандидатства за държавна субсидия за електромобили или хибридни коли. Субсидията ще е частична и с нея може да се купуват не повече от три превозни средства – за електромобил 20 хил. лв., а за хибриден – 10 хил. лв.


Кандидатстването по тази национална програма ще продължи два месеца – до 30 май и ще става с попълване на формуляр по критерии, зададени от Националния доверителен екофонд. За условията и началото на кампанията информираха от Министерството на околната среда и водите на специална пресконференция по темата в сряда.


Целта на кампанията е да стимулира използването на "чисти" превозни средства, които щадят природата, съобщи министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. От ековедомството също ще кандидатстват за две коли – един хибрид и един електромобил, съобщиха от пресцентъра.




Това е първата пилотна демонстрационна схема с ресурс от 1 млн.лв. Реализира се чрез Националния доверителен екофонд (НДЕФ) със средства, получени от ранните продажби на квоти от емисии на парникови газове. Условията за участие са публикувани на страницата на НДЕФ. Информацията ще бъде достъпна и чрез сайтовете на МОСВ и на партньорите – Националното сдружение на общините в България (НСОРБ).


Без вредни емисии, но с икономии


Според коефициентите на евроемисионните стандарти един дизелов автомобил отделя средно 12, 8 кг емисии въглероден диоксид при 20 хил. км пробег годишно. Бензиновият отделя средно 46 кг въглероден диоксид при същия годишен пробег.


Електромобилите не отделя вредни емисии и в дългосрочен план е 6 пъти по-икономичен. Министър Василева направи сравнение и с разходите за зареждане на един електромобил – 720 лв. за 20 хил. км, а за същия годишен пробег средно разходите за гориво на един конвенционален автомобил е 3150 лв., плюс средно 1000 лв. за масла и консумативи.


По инициатива на МОСВ ще бъдат намалени екотаксите при купуването на електромобили – с 30%, а за хибридни коли с 15 процента", каза Ивелина Василева.


14 млн.лв. за енергийна ефективност


През тази година НДЕФ разполага и с ресурс от 14 млн. лв. за проекти за подобряване на енергийната ефективност на публични сгради, което включва саниране и подмяна на отоплителните и осветителните инсталации.


Досега с финансиране от НДЕФ по Националната схема за зелени инвестиции с 32 млн. лв. са ремонтирани 90 общински сгради – училища, детски градини, университети, болници. Годишните спестявания от тези 90 обекта са почти 5 млн. лв. от намалени сметки за ток и парно, съобщи министър Василева. В Тракийския университет например само за 1 година са спестени 90 хил. лв., с които са ремонтирани и оборудвани учебни зали.


Към момента НДЕФ работи по реализацията на 66 проекта за 94 обекта, които ще се осъществят на територията на 56 общини. Обектите са детски градини, училища, читалища, музеи, спортни зали, общежития – важни за осигуряването на публичните услуги сгради.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6510 Весело

    И вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин отиде с електрическа кола на работа в първия ден без служебни автомобили.

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 435 Неутрално

    За дизеловите мотори е редно да споменат финните частици, азотните окиси и прочие, за да е ясно, че е най- замърсяващият ДВГ.

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    А за какво са му на чиновника "не повече от три електромобила"?

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4328 Неутрално

    А за нормалните граждани, кога ще има 20к отстъпка!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Велосипедите също са "чисти превозни средства, които щадят природата", така че може да се действа и в тази посока. Още повече, че вероятността за посягане с горелка върху паркирано депутатско колело е по-малка.

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  6. 6 Профил на Victor Abrashev
    Victor Abrashev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    бих казал, че това е в правилната посока. Щом и намаляват данъците при покупка на такъв автомобил, определно ще стимулира повече хора да си закупят, аи ще е по добре за околната среда! Проблемът по-скоро е старите автомибили преди 2000г, които са чисти замърсители и правителството трябва да предриеме такива мерки, че в крайна сметка ще е по скъпо да караш старата си кола, отколкото ако се закупи нов

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3220 Весело

    [quote#5:"noshtnik"]Още повече, че вероятността за посягане с горелка върху паркирано депутатско колело е по-малка. [/quote]
    Но пък по-лесно се гони и стига из улиците.
    И като те докопат - не можеш да се заключиш отвътре ...

    Не е само от мързел тя ...

  8. 8 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Поредното пилеене на пари. Електромобилите не са нито икономични, нито ефективни, нито екологични. Сметката не излиза защото в себестойността на километър не слагат цената на акумулатора, който след около 1000 зареждания ще трябва да заменим с нов. А производството на тези акумулатори силно замърсява околната среда. Това е причината тези коли да не са и екологични. Да не говорим, че тия акумулатори струват колкото един ДВГ. Да не говорим, че ако тръгнем на дълъг път на всеки 50-100 км. ще трябва да преспиваме.

  9. 9 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Лобизъм в полза на вносителите на електрически коли и нищо повече. При липса на достатъчно зарядни станции по пътищата, да не кажа никакви зарядни станции, тези коли в България са абсолютно безмислени на този етап.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3220 Весело

    [quote#4:"hamilton F1"]А за нормалните граждани, кога ще има 20к отстъпка! [/quote]
    Ти чиновниците за ненормални ли ги имаш!

  11. 11 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    Не става ясно кой ще се ползва от субсидията? Самите администрации или служителите за лични цели?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3220 Весело

    [quote#9:"Хриси"]Лобизъм в полза на вносителите на електрически коли и нищо повече. При липса на достатъчно зарядни станции по пътищата, да не кажа никакви зарядни станции, тези коли в България са абсолютно безмислени на този етап. [/quote]
    То затова е и за чиновниците.
    За тях има смисъл, не им е само заради навиците и нрава ...

    Например има много удобен обществен контакт пред Общината ...

  13. 13 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Като сме почнали на тема "електромобили", защо да не я продължим и с този материал? Създадоха „жилище на бъдещето” 30 Март, 2016 10:15 факти.бг -...Швейцарското „жилище на бъдещето” ще стане първото в света, което ще си осигурява напълно самостоятелно необходимата му топло- и електрическа енергия, като за целта ще използва само слънчевата светлина. Няма да е необходимо имотът да бъде включван в общата електрическа мрежа на града. Цялата повърхност на сградата ще бъде покрита със слънчеви панели, а архитектурата на постройката е направена така, че в максимална степен да понижи загубата на енергия. След като къщата бъде готова, 1 час слънчева светлина ще трябва да осигурява топло- и електроенергия за 24 часа..."
    http://fakti.bg/imoti/179933-sazdadoha-jilishte-na-badeshteto-video

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  14. 14 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#8] от "proizvoditel":

    Тази сметка как точно я направи?
    И не че нещо, но новите имат пробег от по над 200-300 км, което ако приемем, че сметката ти е правила / а тя не е!/ са си 200 - 300 000 км преди да си заминат батериите.
    Това за средностатистическия потребител са си 15-20 години!
    А с новите технологии знаеш ли, че цената на батериите след 10 години колко ще струват? В пъти по-малко от сега ...

  15. 15 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    До коментар [#14] от "vtl53383951":

    И що не кажеш колко стотин хиляди евро струва една кола с пробег от 200 - 300 км. Ами цената на нейната батерия. И що си мислиш, че някой ще чака 8 - 12 часа да се зареди цялата батерия, че да измине такъв пробег с тази батерия? Пътя от Варна за София в най-добрият случай ще го вземаш за 3 дни. Ми да ти подаря едно магаре. Хем ще е българско и родно, хем по-бързо ще пътуваш, хем няма да ти струва нищо, хем по екологично, хем няма да даваш пари за гориво - трева колкото си искаш, хем после става и за наденици. Е - е, лайната ще трябва сам да ги метеш от пътя.

  16. 16 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Забравих да кажа, че тревата е възобновяем ресурс

  17. 17 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#15] от "proizvoditel":

    Е да, но остава удовлетворението, че не допринасяш за благосъстоянието на босовете на петролната индустрия. Друго предимство е невъзможността да се натровиш с изгорели газове, докато колата работи в гаража...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  18. 18 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#16] от "proizvoditel":

    Е и магарето се самовъзпроизвежда - ражда магарета. Така, че наистина е по-добре чиновниците ни да бъдат оборудвани с магарета.

    не съм избягал
  19. 19 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 396 Неутрално


    До коментар [#15] от "proizvoditel":
    Тесла С струва стотин хиляди, но толкова струва и бмв м5, което и е конкуренция, а не голф с 1,4 мотор ...
    Стига си пречупвал всичко през твоята призма ...
    Аз работа във Варна нямам, не знам на нормалните хора колко пъти им се налага да правят този преход, но на много всеки ден им се налага да изминат 30-40км за да отидат и се върнат от работа.

  20. 20 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#8] от "proizvoditel":

    Поне 2000 заряда. За градска кола е идеална. Не ти трябва повече от 100 км пробег. На чиновника ще му свърши работа.

  21. 21 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#8] от "proizvoditel":

    Поне 2000 заряда. За градска кола е идеална. Не ти трябва повече от 100 км пробег. На чиновника ще му свърши работа.

  22. 22 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Абе този ток, който зарежда Теслите, дали се произвежда в розетката за контакта? Или все пак идва в розетката от електростанциите, работещи с горива...

  23. 23 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    [quote#7:"xm..."]Но пък по-лесно се гони и стига из улиците.
    И като те докопат - не можеш да се заключиш отвътре ... [/quote]

    така ще се чувстват малко по-отговорни -- ако от всеки храст може да изскочи гражданин с бухалка =)

    Целта на кампанията е да стимулира използването на "чисти" превозни средства, които щадят природата
    ------

    Но иначе направо да им зачисляват служебни велосипеди ако живеят до 10 км от работните си места и има велоалеи -- тия приказки за щадящите коли са бошлаф -- нали идва от ТЕЦ-а електричеството - какво щадим всъщност?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  24. 24 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1620 Весело

    До коментар [#19] от "vtl53383951":

    Не им се връзвай на приказките на тези, които са против електромобилите. За разлика от нас, на запад хората действат и цивилизацията се развива. А това, че ние само можем да плюваме и злословим е общоизвестен факт. Аз нека успея да докопам една електричка така, както съм направил с велосипеда си (на ток е от 4 години), пък нека ми се налага да спирам 3 пъти, докато стигна до Варна, мой ще си е дерта...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK