Екоминистерството: Общините могат да ограничат трафика заради мръсния въздух

Екоминистерството: Общините могат да ограничат трафика заради мръсния въздух

© Надежда Чипева



Екоминистерството на екологията напомни, че общините има пълните правомощия да ограничат трафика в градовете, за да се справят със замърсяването на въздуха. Това става ясно в отговора на МОСВ и Изпълнителната агенция по околна среда и водите на запитването на "Дневник" какви мерки ще предприемат отговорните институции след официалните измервания, доказващи, че запрашването на въздуха е почти три пъти по-малко, в ден, в който е ограничено движението на автомобилите в центъра на София.


Общините имат "изричните правомощия" да обособят "зони с ниски емисии на вредни вещества", в които да ограничат движението на автомобили с по-ниска еврокатегория, уточняват от екоминистерството като се позовават на законодателни промени от 2015 г. в Закона за чистотата на атмосферния въздух.


По думите на МОСВ такива мерки досега не са прилагани в страната. В същото време през последните години идентични "зони с ниски емисии на вредни вещества" се въвеждат в редица големи европейски градове, посочват от ведомството.




МОСВ няма задължение, а и възможност, да предприеме мерки за ограничаване на автомобилния трафик, в което е да било населено място, посочват още от министерството. "Дневник" все още няма отговор на запитването по темата от Столична община.


Основен проблем на въздуха в София: транспортът


Измерванията, направени от мобилна автоматичната станция на Изпълнителната агенция на околната среда и водите в Деня без автомобили – 22 септември, показват, че концентрациите на фини прахови частици, са 2,58 пъти по-ниски от стойностите на 21 септември – ден с автомобили. Стойностите на азотния диоксид също са под допустимата норма - отчетената концентрация е 1,35 пъти по-ниска от тази на 21 септември 2016 г.


"Данните показват еднозначно, че основен проблем за замърсяването на въздуха в столицата е транспортът," коментират от ведомството и правят уточнението, че измерванията са правени по време, когато на практика не се използва битово отопление.


"Значителният "принос" на транспорта е несъмнен, но за реалното му влияние трябва да се използват данни, получени на базата на по-задълбочени изследвания и измервания," пише още в отговора на МОСВ.


Министерството с "подходящи, целенасочени и изпълними мерки"


От пресцентъра обясняват, че мерките, предприети от Министерството на околната среда и водите са на национално ниво и произтичат от задължението му да провежда държавната политика по управление качеството на въздуха. По поддържането качеството на въздуха на местно ниво основното задължение и отговорност имат общинските власти.


Заради продължаващите проблеми с наднормените нива на ФПЧ10, МОСВ е предприело "стъпки за анализ на проблема във всичките му аспекти – екологичен, социален, финансов". На национално ниво са планирани "подходящи, целенасочени и изпълними мерки, които да подпомогнат общините за постигане на нормативните изисквания"" пишат от министерството.


Това е една от целите на споразумението между МОСВ и Международната банка за възстановяване и развитие – за оказване на съдействие в разработването на Национална програма за качество на атмосферния въздух.


Стремежът е програмата да окаже сериозна помощ на общините, които изпитват затруднения при изпълнението на ангажиментите си да осигурят качество на атмосферния въздух, обясняват от МОСВ.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    Мръсният въздух убива. особено уязвими са децата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Най-голям принос срещу замърсяването на въздуха има Лукойл! С високите си цени ограничават до минимум използването на автомобилите! Да благодарим на братската страна за грижите, които полага за нашето здраве!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Не очаквайте десните прасета да мислят за неща като здравето на раята. Важното е котаците да са с дебели търбуси. А мишките - да са малки и сиви... А за учительницата с лачени обувки - хихихи - жалка работа...

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    и всички останали от картела, гарантиран от управляващите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А бе той мръсният въздух убива,но това може да се предотврати с подходящи статии,че в малки количества дори е полезен!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  6. 6 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Общественият транспорт в София не може да поеме всички хора, които се возят на коли и то точно в центъра. А какво правим с печките на твърдо гориво?

  7. 7 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Не са виновни само колите!
    Улиците трябва да се мият и то много по-често от веднъж в годината!

  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    [quote#7:"vtl53383951"]Улиците трябва да се мият и то много по-често от веднъж в годината![/quote]
    Един колега инженер и зевзек излиза един зноен ден на обяд от къщи, ама косата му мокра и не сресана. Бърза да не закъснее за работа. Един кибик му вика:
    -Кольо, честита баня бе!
    -Мерси! То било хубава работа! За Коледа пак ще се окъпя!
    Та така и с улиците!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    да не заправяме и сажтите от НАТУРАЛНИТЕ дизеляци !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Е, много по-лесно е вместо да правят нещо кметовете, да рееват.."Къде е държавата".."Защо плащаме данъци.?" .." Бойко ше ни спаси.."

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#10] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    в София въобще имаме ли кмет в лицето на мадам Ф. и какво направи тя за толкова години за чистотата на въздуха в София ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 642 Неутрално

    [quote#6:"volarok"]Общественият транспорт в София не може да поеме всички хора, които се возят на коли и то точно в центъра[/quote]

    Именно. Комфортът на личния автомобил е твърде голям, за да се откажат софиянци от него.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#12] от "newgenerations":


    [quote#12:"newgenerations"]Именно. Комфортът на личния автомобил е твърде голям, за да се откажат софиянци от него. [/quote]
    освен това е и по-рентабилно за семейния бюджет.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Общините да почнат да мият улиците и да се забрани излизането на трактори и камиони от нивата на асфалта.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    Какви мерки да предприемат, при положение че нервозните автоталибани, закиснали с пушещите си бангии по светофарите са целевата електорална група на всички партии.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  16. 16 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 580 Любопитно

    [quote#3:"Хи-хи"]десните прасета да мислят за неща като здравето на раята.[/quote]

    То все десни прасета: Пеевски, Гергов, Златев...

    Колко и да са прости хората, все пак прескочиха това ниво. Ще трябва нещо друго да измислите. Малко да се понапънете, тъй да се каже.

    Това с ограничаването на трафика е замазване на очите. Колко от старите автомобили биха минали истинско ГТП? 10, 20%? Защо ще ограничават всички?

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  17. 17 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    София е добре щом проблемът е в транспорта, там има управия, а в Пловдив проблемът е в отоплението на твърдо гориво, никой кмет няма да пипа там - забрани ли, следващият мандат със сигурност ще го изтърве. И в докато в част от града горят въглища и дърва, то в най-голямата етническа махала в България се гори всичко - гуми, пластмаси, стиропори и като подне мъгла ( а зимата до Марица винаги пада) стой та дишай.

  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    "че запрашването на въздуха е почти три пъти по-малко, в ден, в който е ограничено движението на автомобилите в центъра на София."

    Автомобилите просто вдигат праха от изключително мръсните и ПРАШНИ улици! За почистването им нито дума! Спирането на автомобилите е къде, къде по-лесно! Една секретарка да напише една заповед от няколко изречения на един лист хартия. Но и след това ще живеем в тая мръсотия!!!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  19. 19 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Ей, прост народ. Може да гладува и едва да свързва двата края, но с автомобила си не ще да се раздели, за да не го помислят за по-ниска класа. Нищо, че колицата е на 20 години средно и че децата му дишат тоя мръсен въздух, който той самия създава.

  20. 20 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 836 Неутрално

    100 души в автобус чакат 20 келемета в коли, дето и до кенеф не могат без МПС!
    Общината пък много обича и пешеходци, и велосипедисти! До най-големите булеварди - велоалеи! Разни таратайки, дето бълват като Кремиковци! Това не е опит за убийство! Това Е убийство!

  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2246 Любопитно

    [quote#6:"volarok"]Общественият транспорт в София не може да поеме всички хора, които се возят на коли и то точно в центъра. А какво правим с печките на твърдо гориво? [/quote]
    Може, може, обаче краденето е голямо и заради това в момента изглежда невъзможно. Отделно традиционното, малоумно разпределение на работния ден с пиковете около детския дом, училището и началото на работния ден, събрани в на куп.
    За печките на твърдо гориво е по-лесно — могат да се произвеждат по-ефективни (в пъти) печки, а не стандартните луксозни кюмбета, които за по-скъпо са осакатени с водни ризи...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#6:"volarok"]Общественият транспорт в София не може да поеме всички хора[/quote]


    Може! Представи си да ги няма колите и да имаш редовен транспорт! А и нищо няма да ти стане да повървиш пеш или да се качиш на велосипед!
    След 20 години дете пита баща си:
    - Тате, кви са тия израстъци дето ми излизат от гъза?
    - Еволюционна издънка, моето дете, като апендикса!

  23. 23 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    Ти трябва да пишеш във форума на вестник ,,Дума''. Това не е подходящата трибуна.

  24. 24 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#6] от "volarok":

    Стига с тия печки. Те се ползват само няколко месеца от немай къде, докато автомобилите се 365 денонощия в годината и болшинството се ползват то гъзария, простотия и чист мързел, а не защото има някаква свръх нужда за оцеляване както е с печките.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    [quote#19:"Компетентен"]Ей, прост народ. Може да гладува и едва да свързва двата края, но с автомобила си не ще да се раздели, за да не го помислят за по-ниска класа. Нищо, че колицата е на 20 години средно и че децата му дишат тоя мръсен въздух, който той самия създава. [/quote]
    Налага му се. Като те накарат в рамките на 1ч30мин, да посетиш три места при това в компанията на още хиляди като теб, дори 20 годишния таралясник става по-изгоден от градския транспорт. Отделно и манталитета на българина, който вместо да сменя квартири които са му по-близо до училищата или до работното място, решава да си гради "моята крепост" където намери, а после се чуди що всичко му е "далече" и изисква "автомобил" за да се "събере" в графика на ежедневието.
    То не е един проблем, че да го решиш и да се оправят нещата, ами е цял коктейл от подобни проблеми, които заедно пречат на решаването на кой да е проблем по отделно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Затова трябва най-сетне да проведат адекватни политики на ограничаване на автомобилния трафик и засилване ползването на обществения транспорт. Това обаче е нещо, за което Ганьо още не е узрял.

  27. 27 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1755 Весело

    Няма що! Голямо ограничение на трафика в София е паднало на 22.09.2016 г., когато цяла София се е изнесла, спрямо 21.09.2016г, когато всички, вкл. и тези, които не си ползват автомобилите през другото време (като мен) са пътували.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  28. 28 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чоко и Боко":

    Очевидно с ГТП не работи. Колко се опитваха и все греди.
    Чакам с нетърпение първия български град с ограничение на трафика. Със сигурност знам, че няма да е Варна.

  29. 29 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Тук може да поспорим. Общината се интересува само да има за крадене! Страх лозе пази. Давам пример с Лондон - влизаш 10 паунда на час за неекологично МПС. Карай си ако искаш!

    [quote#25:"gost22"]дори 20 годишния таралясник става по-изгоден от градския транспорт[/quote]

  30. 30 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    В големите европейски градове, за разлика от София, като ограничават трафика са осигурили адекватен, използваем градски транспорт. И там ограничаването на трафика не е кампания, а изпълнявана политика.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  31. 31 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2246 Любопитно

    Който иска да оправи нещата, да въвежда безплатен градски транспорт за две години, а след първите 6 месеца, да започне от центъра ежеседмичен "ден на проходимите тротоари" — избира се един от работните дни, пуска се в новините, всяка седмица, на този ден се изкарва целия наличен (дори и онези дето работят в архива) персонал на КАТ и общинска полиция да глобява преди и след обед в съответния район. Движат се по четирима в пакет и всяка кола на тротоара получава акт със снимка и стикер на шофьорското стъкло. Гаранция, че след две години, и въздуха ще е по-чист, и трафика ще е отпушен, и автоталибаните ще са доволни. Дори след двете години отново да се въведе билет за градския транспорт, няма да има връщане към автомобила.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  32. 32 Профил на boris
    boris
    Рейтинг: 515 Неутрално

    комънрейла е"а мамата на пейзажа

    https://www.youtube.com/watch?v=quPgplfhKbY
  33. 33 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 562 Неутрално

    [quote#26:"Компетентен"]Това обаче е нещо, за което Ганьо още не е узрял. [/quote]
    Всъщност ако няма принуда, никога няма да узрее. Следователно опира до смели политици. А такива нямаме. Дори напротив - популистите са в невероятен подем.

  34. 34 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    При цените на билетите и необходимостта от ползане на няколко вида транспорт, наистина е така.

  35. 35 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#30] от "Gopeто":

    Напротив. Нещата в транспорта се подобряват с всеки изминал месец. Полагат се много усилия и се харчат много пари на европейците в тая насока. Само че в БГ е въпрос на манталитет.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#26] от "Компетентен":

    1.60 определено е ГРЕШНА политика !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#34] от "newgenerations":

    елементарната аритметика го ДОКАЗВА . но това не се учи по руски език !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#36] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами, цената на билета е страшна глупост, но пък картите не са. Освен това след като вкарат новата тикет система по всяка вероятност цената ще се запази и така за 1,60 ще можеш да пътуваш 1 час като се прикачаш на каквото ти падне.

    Но в момента цената на билета е неадекватна, разбира се.

  39. 39 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#27] от "Gopeто":

    Според мен трябва да сравняват с 23.09, това би било по-точно.

    А иначе - общината забранява на всичко без Евро3 да влиза в центъра и нещата ще се оправят за една седмица. Но в конституцията явно пише, че всеки има право да търкаля трошка.

    До коментар [#34] от "newgenerations":

    Кое е така? Годишна карта за всички линии ти излиза 1лв на ден.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  40. 40 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    До коментар [#35] от "Компетентен": Харчене на пари е точния израз. Само, че харчене на пари не значи ефективност. А в столична община и конкретно в градския транспорт е обратното на ефективност. До скоро имахме неработещ, неадвекатен и унизителен за хората градски транспорт със стар подвижен състав. Сега транспорта е същия, но с нови трамваи, автобуси и тролейбуси.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    [quote#39:"FvH"]Но в конституцията явно пише, че всеки има право да търкаля трошка. [/quote]

    И аз оставам с това впечатление от изказванията на всички общинари, които съм слушал да се изказват по въпроса. Нито едно изключение. Нито едно единствено!

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#38] от "Компетентен":

    картите не са за всички ако не ти е известно. ти на щат към ЦГМ ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    [quote#39:"FvH"]Кое е така? Годишна карта за всички линии ти излиза 1лв на ден. [/quote]
    стига мантри. казвайте цялата истина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А за кого са картите? Не съм на никакъв щат. Купил съм си годишна карта, с която си спестявам нервите. Не казвам изобщо, че ЦГМ са цвете, но натрупаните там проблеми са много и трябва постепенно да се решават.

  45. 45 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 522 Разстроено

    Айде спирай всичкото дизел без катализатор.
    Да заминават към моргите до коледа!

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#44] от "Компетентен":

    хайде сега ми кажи като толкова знаеш КОЛКО струва една карта за цялата мрежа за 1 г. за УЧЕНИК ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#45] от "Нико":

    какво правим с китайските дизеляци дето ги купиха ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#46] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защо, ти ученик ли си? Със сигурност е преференциална спрямо стандартната карта.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#48] от "Компетентен":

    значи не знаеш за картата. поитересувай се. Имам деца, за които плащам и като имаш деца ще разбереш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#48] от "Компетентен":

    кажи ти колко дни в годината ползваш картата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 728 Неутрално

    .. меренето, няма да е като рязането

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  52. 52 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2246 Весело

    [quote#22:"rincewind"]Може! Представи си да ги няма колите и да имаш редовен транспорт! А и нищо няма да ти стане да повървиш пеш или да се качиш на велосипед! [/quote]
    Ми то, навремето преди автомобила, точно така е било, ама що ли се е променило? Май пропускаш нещо в картинката.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  53. 53 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    [quote#24:"traveler1"]Стига с тия печки. Те се ползват само няколко месеца от немай къде, докато автомобилите се 365 денонощия в годината и болшинството се ползват то гъзария, простотия и чист мързел, а не защото има някаква свръх нужда за оцеляване както е с печките.[/quote]Въздухът в големите градове през зимата е нетърпим, та проблемът с печките не може да се подмине току-така. Той обаче и не може да бъде решен от раз, поради чисто икономически съображения - хората горят твърдо гориво, защото нямат пари за ток и газ, макар че икономическият ефект от ползването на дърва и въглища през последните години е съмнителен по мое мнение.
    Аз съм съгласен, че колите цапат, но ако трябва да се спрат от движение старите бангии, електоратът на ГЕРБ и на БСП съвсем ще ги изостави, та не виждам кога изобщо ще започнат да ги спират от движение.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7092 Неутрално

    Проблемът не е в твърдото гориво, защото и през лятото въздухът е мръсен. Проблема е в хилядите стари автомобили по пътищата. Хората отвикнаха да ходят пеша, даже и на близки разстояния. Освен това, улиците се мият 1-2 пъти годишно, а голямото строителство в градовете също е замърсител.

  55. 55 Профил на nedovolnite
    nedovolnite
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Столичани се возят на един от най-скъпо платените обществени транспорти в света - престъпна схема между всички партии, мафията и транспортни олигарси за източване на стотици милиони левове годишно само от паркингите и транспорта.
    Общата цена на градския транспорт без метрото е 210 млн.лв. на година. До 2007г. общинския превозвач вози на 1,8лв/км, за 2 години цената скача със 60%, до ден днешен. За този период цената на билета скача от 80 ст до 1,60 лв. От 60 до 69% от годишната цена, 120 милиона, се субсидира от местни и национални данъци. Една от най-високите цени в света води до задължения към превозвачите за стотици милиони левове, които се покриват с кредити. За да си измият ръцете от измамата, общинарите създават през 2008г. друг световен прецедент - общественият транспорт да се управлява от частно търговско дружество ЦГМ "ЕАД".
    Печалбата на ЦГМ и комисионната по договора с общината възлизат на 20 милиона на година. 20 милиона са разходите за таксуване. Ако премахнем ЦГМ и таксуването, ще спестим 40 млн. 210 - 40 = 170 млн. лв. Ако намалим цената за км пробег с 60% до 1,80 лв/км, тогава общата цена 170 млн. намаляваме с 60%, което е близо 100 млн лв. 170 - 100 = 70 млн. лв. годишно може да струва градския транспорт в София.
    Затова настояваме за:
    - Незабавно закриване на Общинско търговското дружество „ЦГМ“ ЕАД, разследване на цялата му дейност и неговите ръководители. Пълен финансов одит от 2 различни и независими одиторски фирми.
    - Създаване на нова нетърговска структура за организация на транспорта и паркирането в София, която да действа напълно прозрачно и ежемесечно да отчита дейността си пред общинските органи и гражданските организации.
    - Възможност за пряко участие на гражданите в обсъждането, предложенията и гласуването на бюджетите в градския транспорт.
    - Референдум относно въвеждането на напълно субсидиран, безплатен за пътниците градски транспорт в столицата.
    - Подпомагане развитието на пряката демокрация, чрез създаване на обща платформа: онлайн, заедно с мрежа от взаимосвързани, децентрализирани квартални събрания, за всеобщ и равноправен дебат, подписки и гласуване на референдуми.
    - Задълбочаване на демокрацията, чрез въвеждане на световната практика за пряко и равноправно участие на гражданите в приоритизирането, обсъждането и гласуването на разпределението на градския бюджет.
    - Оставка на Столичен Общински Съвет и кмета на гр. София г-жа Фандъкова.
    - Лустрация на всички досегашни членове на СОС, кметове и зам.-кметове.
    Видео с разследването във фб страницата "Свободен градски транспорт": https://www.facebook.com/1527906240783647/videos/1770968243144111/

    Пряка демокрация, автономия, всеобща демокрация: http://youtu.be/vm_O4BdEP2E
  56. 56 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 571 Весело

    „Екоминистерството на екологията напомни...“

    Missão dada é missão cumprida!
  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    [quote#29:"rincewind"]Тук може да поспорим. Общината се интересува само да има за крадене! Страх лозе пази. Давам пример с Лондон - влизаш 10 паунда на час за неекологично МПС. Карай си ако искаш! [/quote]
    Давам пример с Опел Волт — Караш си на ДВГ докато стигнеш до зоната и минаваш на ток. В зоната си екологичен и не плащаш нищо. Идеята ми е, че няма как да решиш комплексен проблем, ако разбуташ само една от многото съставни на проблема. Трябва да се разбута комплексно и с визия. У нашенско, просто хората ще плащат допълнителната такса щото нямат друг избор и пак ще влизат с таралясника в зоната. Що ли? Щото като ти се наложи да водиш дете до детски дом през два квартала, и друго дете до училище през още един квартал, а накрая да си на работното място без закъснение нямаш много шансове без автомобил. А нямаш, щото при 1 до 1,60лв билетчето, описания курс ти струва шест билета дневно, която сума напълно стига за таралясника, обаче си независим от графика на автобуса... Както писах, комплексните проблеми, искат комплексни решения.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK