Федерацията по рафтинг настоя магистрала "Струма" да не минава през Кресненското дефиле

Федерацията по рафтинг настоя магистрала "Струма" да не минава през Кресненското дефиле

© Надежда Чипева



От Българска федерация по рафтинг настояват двете платна на автомагистрала Струма да минават извън Кресненското дефиле. Членовете на сдружението са изпратили днес официално становище до Министерство на околната среда и водите и Агенция "Пътна инфраструктура" с настояване да преосмислят решението си по казуса, съобщават членовете в съобщение до медиите. Декларацията им е подкрепена от още дванайсет спортни и туристически сдружения.


Като мотив за искането си те обясняват, че това е единственото благоприятно решение за рафтинга. Всяко друго решение - магистралата да минава през Кресненското дефиле ще доведе до:
– затруднение и невъзможност да се практикува спорта рафтинг;
– промяна на естественото корито на реката и дефилето;
– спиране на достъпа до трасето.


От федерацията са обезпокоени, че тези обстоятелства ще доведат до невъзможност за осъществяване на пълноценни тренировки, организиране на състезания и опасност за живота на спортуващите.




"Река Струма в частта на Кресненското дефиле предлага уникални възможности за практикуване на спорта на национално, европейско и световно ниво. От изключителна значимост са състезанията, които се организират ежегодно като държавни и европейски първенства,"изтъкват още от сдружението. По думите им от 20 години таим идват над 20 000 любители годишно, което се отразява изключително благоприятно на община Кресна и Симитли, и дава възможност на населението да си подсигурява постоянен доход.


Районът предлага много добри условия и възможности за развитието и на други спортове като кану и каяк в бързи води, посочват още практикуващите рафтинг.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1518 Весело

    Найс, а колко ще струва преместването на трафика от съществуващия участък до новото трасе на изток от дефилето?
    От Федерацията по рафтинг ли ще платят?

    Panta rhei....
  2. 2 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Мъ...да... за 20 рафтъра, трябва да прегебрегнем интересите на 20 милиона пътуващи годишно.

  3. 3 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3877 Неутрално

    Првдполагам,рафтърите са приложили номер на сметка, в която са превели необходимата сума за строежа на ново трасе,и са поели отговорност за бъдешите жертви на кстастрофи в дефилето,поради забяването.Онези давмат"еколози"кола ги блъсна в дефилето,докато брояха таралежчета,ама акъла не им идва.Оак ги гледам да лъжат хората в Кресна....

  4. 4 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Да похарчим 1 милиард, че да могат шепа ентусиасти да се кетрят с лодки по реката!

  5. 5 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#4] от "TPOTOAP":

    А за федерацията "по клонинг " защо не се помисли????

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    Не знам дали е удачно избрано трасето на магистралата, но мисля,че не е редно всеки да оказва натиск и да иска някаква промяна.Трябва да се гледа ползата за мнозинството.На други места по света така ли се строят магистрали.

  7. 7 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#1] от "Molossian":

    На изток, така и така ще минава едното трасе. Според мен по-евтино и по-рационално е това тасе да се разшири

  8. 8 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#4] от "TPOTOAP":

    Първо да уточня, че не съм рафтър. Второ, смятам, че така предлаганото трасе, на юг да се позва стария път през дефилето, а на север да се прави ново трасе в източна посока, ще излезе много по-скъпо, отколкото цялото трасе да се изнесе в източна посока. Който е обикалял тези местности, ще ме разбере.

  9. 9 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Къде на друго място има изградени постоянни няколко трасета за рафтинг. Коя е най-подходящото място за рафтинг в България. Не сте минавали в почивен ден от там, за да видите "шепата" хора (според статията 20 хиляди), желаещи да тренират или да се забавляват екстремно. Решението да мине магистралата от там окончателно ще убие този екстремен спорт на това място. И не само него. Не подценявайте и егоизма на местните и евентуалните протести, което, според мен, ще са основателни. Ако ще превръщаме природата си в асфалта, когато имаме алтернатива, нека си татуираме на видно място девиза - да превърнем мозъка си в мускул. И да приключваме.

  10. 10 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    "От федерацията са обезпокоени, че тези обстоятелства ще доведат до невъзможност за осъществяване на пълноценни тренировки, организиране на състезания и опасност за живота на спортуващите."

    Ох Божеееееее..........

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  11. 11 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 952 Неутрално

    мдаа! Със всичок тряя се съобразяваме! С мечките, с рафтингаджиите и т.н. А сметката за магистралата може да наъбне двойно заради техните претенции-гоУема работа-джобът на данъкоплатеца е дълбок, нали така бе?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  12. 12 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Аз пък като фен на уикенд моретата в Гърция предлагам да пренасочим течението на река Струма на изток от дефилето и да пратим рафтерите да търсят нови приключения.
    Аман от мрънкалници, псевдо-еколози и други рекетьори....

  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3296 Неутрално

    От клуба по плетиво и сладкарство Район Западен Пловдив обаче подкрепяме трасе през дефилето. Ха сега де!

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#11] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":
    За да се постигнат необходимите технически и скоростни параметри за ранг "магистрала" на трасето по дефилето, пресметнете какви средства ще трябват за изправяне и разширение на стария път. Ако сте ходили в този район, може ли да ми кажете, каква е денивелацията между пътя в дефилето и района между Ощава и Стара Кресна. Нали казаха, и че ще се строят напречни транспортни връзки между двете трасета. Според Вас, какви точно пътни съоръжения трябва да се изградят, за да се извърши маневра "завой наляво", без да се пресича основния път на юг, какви още други мостове над Струма ще се правят, и къде ще се изкачва пътя нагоре в посока източната част на магистралата. Препоръчвам Ви да изминете "пътя" от гара Стара Кресна до село Стара Кресна. Този "път" представлява пътека, по която и каруца не може да мине, само натоварени магарета и мулета.

  15. 15 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    А за какво настояват от Съюза на събирачите на охлюви?

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  16. 16 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#8] от "totodd":

    Не думай, да строиш две платна по баирите ще е по-евтино, отколкото да строиш едно...

  17. 17 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Май никой в България няма и най-малка представа, кой от предложените варианти изобщо е възможен. Ако това нещо изобщо започнат да го строят, ще се завържи след 20 години с десеторно оскъпяване.

  18. 18 Профил на dnd1
    dnd1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    —цитат от коментар 14 на totodd

    На мен изобщо не ми дреме за мнението на федерацията по рафтинг, но totodd си е прав. Като знам какви завои са в дефилето и колко е тясно, определено ще е сложно и скъпо да се преправи трасето така че да покрие изискванията за магистрала. Може да се окаже, че е по-евтино двете посоки да се строят някъде на открито, встрани от сегашния път.

  19. 19 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "TPOTOAP":
    Грешно ви е сравнението. Пак се правят две трасета, само че отдалечени едно от друго и се правят напречни връзки между тях. Вижте релефа между двете трасета. Освен това този район е стратегически, каквото и да значи това и трябва резервно локално трасе. Спомням си като пропадна пътя в дефилето, заедно с камиона. Питайте тези, които ми се налагаше да пътуват тогава.

  20. 20 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "TPOTOAP":

    И да се допълня, винаги е по-евтино да правиш едно, дори и двойно по-широко трасе, отколкто две отделни, отдалечени едно от друго

  21. 21 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "TPOTOAP":

    И последно, точно вчера цял ден обикалях опожарените баири между Ощава и Стара Кресна. Препоръчвам ви също да ги пообиколите, и ще видите че няма голяма денивелация.

  22. 22 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Прави сериозно впечатление напливът от платени коментатори тук. Интересно ми е кой седи зад това магистралата да минава през Кресненското дефиле и колко пари ще спечели от това?

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    Сульо и Пульо с претенции! "Зелените" и тия са насъскали, да видим още кой ще се обади!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    От клуба по плетиво и сладкарство Район Западен Пловдив обаче подкрепяме трасе през дефилето. Ха сега де!
    —цитат от коментар 13 на dogwoman

    Лесно ви е на вас. Имате си Марица и гребна база. Можете да си организирате рафтинг. Оооо, момент! Марица бавно тече, а в гребната база май изобщо няма течение. Но пък можете да вземете плетките и една торбичка, разбира се хартиена, със сладки и да си организирате излет край Марица и гребната база. Който иска може да поплува и да покара лодки за бавни води. Който желае рафтинг - има си магистрала, прав му път към бързите води.

  25. 25 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Години и години наред се пилеят пари, нерви и излишно време за нещо очевидно не, ами направо очевадно - че единственото решение за Кресненското дефиле е използване на сегашния път в едната посока и построяване на паралелен път за другата посока. Всяка измишльотини за тунели дълги 20 км, за виадукти и нови магистралиа, са безумни. Вместо да беше почнала работата преди 10 години и да завърши преди 5, сега още се дискутират становищата на поредните 10-ина кретена, като тези от федерацията по рафтинг.През това време маса народ си отиде в челни сблъсъци на смъртоносния участък.

  26. 26 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 595 Неутрално

    А федерациите по хокей, фигурно пързаляне и кърлинг настояват да мине през Пиринските езера, за да тренират от ноември до април на естествен лед, с цел икономии на средства за наем на Зимния дворец и "Славия". Яйде стига претенции на шепа безделници и екстравагантни новобогаташи.В Гърция и Хърватия направиха 1500 км. магистрали, докато тук всеки с претенции и за 15 г. не можахме да направим една магистрала от 200 км. от София до Кулата. Все акъли се дават!

  27. 27 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ако се помисли добре, 100% могат да се направят нужните пътни отклонения/отбивки от магистралния път, които да дават достъп до река Струма на привържениците на този спорт.

  28. 28 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Прави са хората да искат промяна на трасето, щом противното засяга техните интереси. Трябвало е да се съобразяват тези неща при проектирането, а не понеже някой не мислил овреме, сега да ревем, че щяло да излезе скъпо. Нито съм се качвал в лодка, нито съм фен на планината, но щом има засегнати, редно е да бъдат чути. Ако сега са 20, 40 или 50 души, когато има условия за този спорт, след няколко години може да са хиляди. Защо трябва да им се отнема възможността да го практикуват на това място, не е честно така.

  29. 29 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#25] от "agile":

    Народа дето си е отишъл, да си бе опичал акъла. Не може да караш със 100 на селски път!

  30. 30 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#19] от "totodd":

    Резервно трасе? Много ясно че пътят през дефилето и другият от изток ще са алтернативни един на друг, така че това ве е никакъв аргумент. Що се отнася до денивелацията, нещата също са пределно ясни.
    По проект има 8 км 4,5-5% наклон в едната посока и 6-7 км със същия наклон в другата. На качване ще има не един (що-годе) хомогенен поток от превозни средства, а примерно четири - бавнодвижещи се тежки (около 60 км/ч), по-бързи тежки (80-90км/ч), бавни леки (100-110 км/ч) и изтребители (над 120 км/ч). И с три ленти, разлика от 50-60 км/ч е тежко опасна. На слизане е същата работа - ще има както много бързи, така и много бавни; въобще да не споменаваме прегряването на спирачките на тежките превозни средства.

    Надморската височина е къде 750-780 м, което наистина е проблем при зимни условия. Дали зимата трасето ще се затваря често не знам, но със сигурност ще има драми.


  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Федерацията по рафтинг, Зелените и др. изказват меродавно мнение, което обаче не отговаря на възможностите на Главболгарстрой и другите "строители". Това с трасето през дефилтето стана модерно точно преди 4 години, когато се установи, че Агромах и т.н. не са в състояние да строят тунели.

    седеньето го зголемува задникот
  32. 32 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Обади ми се Бай Киро Пияницата от Кресна. Каза ми да пиша във форума на Дневник, защото искал трибуна, а не му се занимавало да се регистрира и т.н. Та той иска въобще да не се строи магистрала, защото всяка сутрин щяло да му изстива кафето, докато гледа трафика. Ало, строителите, прочетете това мнение и спрете строежа на магистралата, докато е време. Нали трябва да се съобразяваме с всеки. Все пак Бай Киро Пияницата от Кресна е равен по численост със заинтересованите "рафтъри" в България. Айде, изчезвайте, да ви *** мама*а! Що народ се затри в това дефиле, докато разни малоумници отлагат максимално строежа на магистрала там!

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  33. 33 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1213 Весело

    Още по-евтино ще излезе,ако връщането от Гърция стане през Македония.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  34. 34 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Ще лъснат смрадливите задници на управляващите. Кмета и общинския съвет могат да изнудват, но при хората от Кресна, рафтърите и природозащитниците нямат шанс.
    А вие целувайте зад**ка на Бойко Борисов и плащайте милиардите заради тяхната простотия. Полумагистралата няма как да получи разрешение.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#25] от "agile":

    Преди повече от десет години имаше одобрени проекти за тунел или истинска магистрала извън дефилето. Ама любимите свине "строители" не могат строят без да краднат. А тунел не може да стане, ако краднеш.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  36. 36 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#1] от "Molossian":

    А от федерацията по рафтинг ли не са започнали строежа по одобрените преди повече от 10 години проекти за тунели или истинска магистрала извън дефилето.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  37. 37 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#19] от "totodd": Много ясно че пътят през дефилето и другият от изток ще са алтернативни един на друг, така че това ве е никакъв аргумент.
    —цитат от коментар 30 на TPOTOAP


    Магистрала с двупосочно движение?!?!?
    Вие чувате ли се какво говорите?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  38. 38 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#37] от "Gopeто":

    Аз много добре 'се чувам' и се чудя вие дали някога сте пътували по магистрала, която се ремонтира? Например в момента по отсечките от Хемус, които са в ремонт, движението е двупосочно в другото платно.

    П.С. Забравих в предишния си пост да кажа, че не е мой, а цитирах skyscrapercity.

  39. 39 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#30] от "TPOTOAP":

    Не сте ме разбрали правилно. става въпрос за денивелацята между двете трасета. Проверете каква е денивелацията, разстоянието и сложността на релефа между гара Стара Кресна и мястото, където газопровода за Гърция пресича пътя между Ощава и Стара Кресна.

  40. 40 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 448 Весело

    Да похарчим 1 милиард, че да могат шепа ентусиасти да се кетрят с лодки по реката!
    —цитат от коментар 4 на TPOTOAP


    Не бе, те не се катерят! Те се спущат по реката!

    шуменско пиво
  41. 41 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#12] от "k7":

    Това,което предлагаш вече е изпробвано в "братския Съветски съюз" !
    Резултати - плачевни!
    Разбирам,че се шегуваш,но те не се шегуваха,когато пресушиха цяло море заради МЕГАЛОМАНСКИТЕ си "проекти"!
    Много се страхувам,правейки се на интересни,да не тръгнем по техния "прогресивен"път !!!

  42. 42 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    "Федерацията по рафтинг настоя магистрала "Струма" да не минава през Кресненското дефиле"
    Интересен казус, а няма ли да поискат Струма да потече в обратна посока? Напоследък всякакви групи и групички протестират за каквото им хрумне, независимо от малоумието на исканията. Като протестираш, трява да е за нещо, което засяга големи групи от хора, а не само Сулъо и Пулъо.

  43. 43 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Ами ако е вярно, че 20000 души посещават Кресна и градчето и селата наоколо печелят от това? Това са чисти пари за дребен местен бизнес, който разчита на опазена природа.
    Кой ще носи и как точно ще носи отговорността , ако хем затрие поминъка на местните и хем магистралата опасна? Ами ако наистина ЕС откаже финансирането, заради неспазване на вече проведена процедура с различен проект от "правителствения" любим вариант?

  44. 44 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#38] от "TPOTOAP":
    Магистралата трябва да има алтернативен път. Не може едното платно да е алтернативно на другото.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  45. 45 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#43] от "radost.petrova":
    Верни са и двете ви предположения. А освен алтернативния туризъм, ще се затрие и още поне един бизнес - земеделието. Хората няма да могат да обработват нивите си, тъй като е забранено земеделска техника да се движи по магистрала.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK