Хюндай" избра изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES), за да представи своя най-високотехнологичен модел. "Нексо" се задвижва от водород, който в горивни клетки влиза във взаимодействие с кислорода от въздуха, като се получава ток.
С едно зареждане на резервоарите кросоувърът изминава над 800 километра. "Нексо", който ще започне да се предлага на избрани пазари от пролетта, става вторият сериен водороден модел на "Хюндай" след ix35 FCEV. Новият автомобил обаче е по-пъргав и предлага по-голям запас от ход.
В "Нексо" дебютира и първата в сериен автомобил система за предотвратяване на сблъсък с превозно средство в мъртвата зона на огледалата, която разчита на камери, за да покаже пълна картина на зоната зад и отстрани на колата. Картините от камерите се проектират на централния дисплей в салона.
"Хюндай Нексо" е снабден и със система за активно поддържане на избраната лента на движение, която позволява в дълги периоди от време колата да следва автомобилния поток без намесата на водача. На разположение е и система за самостоятелна паркиране, която работи дори когато водачът не е в колата.
От "Хюндай" посочват, че "Нексо" е поредният модел на компанията, част от плана за лансиране на 18 екологични модела до 2025 година.
Лео
Рейтинг: 1133 НеутралноНе знам колко скъпо и енергоемко е производството на водород, но това изглежда по-приложимо, отколкото електричките.
penetrating
Рейтинг: 5947 НеутралноС 30% по-скъп от електтрическите коли, но след време...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertGraf
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#1] от "Лео":
Ecrasez l’infâmeАбсолютно вярно. Бъдещето на електромобила е във водородните клетки, а не в батериите на Мъск.
Georgi Yordanov
Рейтинг: 696 НеутралноИскам такъв автомобил!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!shakez
Рейтинг: 466 ЛюбопитноЕлектрическите автомобили бяха само фаза. Производството и последващото утилизиране на батериите на тези колички без дистанционно струват много пари. Въпросът е, че все още не е назрял екологичен скандал в следствие на извеждането от употреба на акумулаторните батерии.
Водородът е крачка в правилната посока, но и на двете пречи една мултитрилионна индустрия.
Странното в случая е, че НТП не е спомогнал за изобретяването на двигатели, които да спомагат космическите пътувания.
m_style
Рейтинг: 712 НеутралноВсичко алтернативно на ДВГ за момента е доста далеч от масовата приложимост. Правят се шумни премиери и ПР, прикривайки иновативната импотентност. Със сигурност бъдещето ще е различно, но КОГА и С КАКВО е рано да се каже... Електрокара не е измислен от Мъск! Батерията/резервоара са технологичните проблеми. Както и това, че производството на ел.енергия и "съхранението" и в голямата си част е НЕ-екологично!
Един пример - VW имат един малък модел - Up. Тази кола освен на ток, може да се задвижва примерно с 2 цил. 500куб.см. турбо-мотор на бензин. Спокойно ще се "извадят" поне 50к.с. и градския разход ще падне под 4л/100км.. Дори не искам да влизам в подробности колко би струвало, ако горивото е метан. При това има модел Cady на метан не от вчера! Но понеже не е модерно, а и такива модели биха компрометирали "напредъка" в електромобилите, никой дума не обелва за подобни алтернативи. Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...
stef
Рейтинг: 509 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "m_style":
Stefhttps://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
Я виж как експоненциално нарастват продажбите - Китай, САЩ, Япония, Западна Европа и пак помисли...
Изключително изчистената технология и липсата на сложни елементи ще олесни много производството в най-обозримо бъдеще и ще окаже огромно влияние върху разпространението на ел. автомобилите. Освен това достъп до електричество имаш на много повече места, отколкото достъп до горива и т.н.
geordgeo
Рейтинг: 1488 ВеселоАхааа... А пазара дали не си казва и той думата? Защото никой на сила няма да те принуди да си купиш елавтомобил, нали? Купуваш си това, което е по джоба и по разбиранията ти, поне при мен е така...
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#1] от "Лео":
До коментар [#3] от "Graf":
Абсолютно подкрепям!
Бъдещето на електрическите автомобили е да можеи да си "налееш" електричество, а не да чакаш да се зарежда вградена батерия!
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#6] от "m_style":
Говорейки за метана ти обаче говориш само за екологичност, а пропускаш момента, че и природния газ е изкопаемо гориво и съответно - изчерпаем природун ресурс. Търсенето е в посока на неизчерпаеми ресурси. Водорода е такъв!
dearblue
Рейтинг: 574 Неутралноводорода и кислорода трябва да се получават от вода
сега водорода не се знае как се получава и може да отнеме кислорода за дишане във въздуха
water fuel cell by stanley mayer from usa
Petleshev
Рейтинг: 3365 НеутралноДо коментар [#6] от "m_style":
Бивш tww09306483.И аз, много пъти съм се чудил, защо няма почти никакво предлагане на малки и леки автомобилчета, с двигателчета на метан или пропан...? Малко замърсяване, малко място, лесни за ползване. Защо всеки трябва да се разхожда с кола тежаща тон и половина? После се говори, колко се замърсявало...!
Николай Колев
Рейтинг: 2199 НеутралноВъзможно е, известно време двете технологии да се развиват паралелно. Във въздухоплаването самолети и дирижабли са развивани с предимство за дирижабъла. Всички знаят историята с Хинденбург.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеcarpe_diem_
Рейтинг: 489 НеутралноДа, проблемът са батериите при електромобилите, обаче проблемът при водорода е изключително скъпото му извличане, транспорт и съхранение.
Докато при батериите нещата постоянно се подобряват (а те са и напълно рециклируеми), при водорода не стоят точно така.
Ето една картинка, която илюстрира нещата и която показва колко просто е с обикновен електромобил - просто произвеждаш ток и го "наливаш" в колата.
Докато при водородната технология трябва да произведеш ток и вместо да го налееш в колата, да го използваш за разеляне на водата на водород и кислород (много скъпо), след това да го съхраниш в склад, да го "натовариш" на камион, да го закараш до станцията за зареждане, където да го съхраняваш пак (много скъпо) и да го продаваш с печалба на потребителите:
https://electrek.files.wordpress.com/2017/10/electric-car-vs-hydrogen-fuel-cell.jpg?quality=82&strip=all
Ще видим коя технология ще успее - може би и двете.
Но знам коя искат да успее "инвеститорите", автомобилните производители и петролното лоби - да, познахте, разбира се, че водородната.
Реално инфраструктурата много лесно ще замести петролната (вместо рафинерия - фабрика за производство, всичките там складове - и производствени и при станциите за зареждане), днешните петролни компании просто ще заместят едната суровина с другата.
Така ще цоцкат доста сериозни пари от хората, оборотът ще е сходен като с петролната индустрия сега...
Докато при електричките на ток (щото водородните пак са електрички, но хубаво е да правим разлика) нещата са 5-10 пъти по-евтини (като изключим батериите, които още са в развитие...
DareDebil
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#5] от "shakez":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Коя е тая мултитрилионна индустрия? Отбранителната? Щото не е петролната, петролните компании са точно тези които ще ти продават водород. На колонката.
DareDebil
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#3] от "Graf":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":
ми купете си го бе! Някой да ви спира?
Biker
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#14] от "carpe_diem_":
Всички това казват. "Като изключим батериите". Проблема е, че най-вероятно не може да бъде създадена батерия с параметри, които да задоволят един нормален потребител, да е що годе евтина, лесна за производство и рециклиране. Така, както нямаме потребителски процесори с тактова честота от 10 Гхз. На някои неща просто не им е писано.
carpe_diem_
Рейтинг: 489 НеутралноЩо пък да не може? Знаеш ли колко са паднали цените последните примерно 5 години?
И с оптимизиране на производството в мегафабриките, които в момента се строят още колко ще паднат в следващите примерно 5 години?
Ще поживеем, ще видим!
DareDebil
Рейтинг: 847 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Biker":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и откъде го взе това "най-вероятно"? И какво значи "що годе евтина", "лесна за производство"? Като лепнеш 5 напълно неопределени прилагателни, можеш да си отхвърляш каквото си искаш. Какво им е трудното за производство на батериите точно? Виждал ли си графика с експоненциалния растеж на произведените батерии?
Преди 10-15 години потребителски процесори на 5Гхц също нямаше
m_style
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#10] от "cristo_n":
Водорода - ок, ама го няма в състояние на водород, извличането му е трудно.
Колкото до метана - той далеч не е само изкопаемо гориво. Напротив, отделя се при разлагането на всичко, но технологично ние не го "улавяме". Като започнеш от оборската тор, закритите сметища и стигнеш до дишането на кравите, всичко отделя метан!
m_style
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#8] от "Г.Е.М.":
Ти кьорав ли си, та не виждаш, че електрички се продават само на богатите пазари, с мощни данъчни стимули? - Това ли е реален пазар според теб? И въпреки всичко в световен мащаб под 1% от продажбите на нови коли са елктрички, за сега!
Това, което казвам е за липсата на реална конкуренция между технологиите - нека електричките докажат своята ефективност без данъчни стимули и хората сами ще ги предпочитат. Но до момента все още сме в графата ФАНТАЗИИ! И друг път съм писал - батериите за момента са с недостатъчни характеристики за автомобилите от среден и висок клас. Не виждам какво пречи обаче да се масовизират при използването на велосипеди и елктро-мотопеди и скутери. Както и за малки автомобили, предназначени единствено за градско придвижване. И отново остава една скоба за ЕКО-то на електричките - фабриките за производство на батерии и източника на добитата ел. енергия.
m_style
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#7] от "stef":
Виж предния ми пост.