Водородният "Нексо" става най-високотехнологичният модел на "Хюндай"



Хюндай" избра изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES), за да представи своя най-високотехнологичен модел. "Нексо" се задвижва от водород, който в горивни клетки влиза във взаимодействие с кислорода от въздуха, като се получава ток.


С едно зареждане на резервоарите кросоувърът изминава над 800 километра. "Нексо", който ще започне да се предлага на избрани пазари от пролетта, става вторият сериен водороден модел на "Хюндай" след ix35 FCEV. Новият автомобил обаче е по-пъргав и предлага по-голям запас от ход.

Водородният "Нексо" става най-високотехнологичният модел на "Хюндай"

В "Нексо" дебютира и първата в сериен автомобил система за предотвратяване на сблъсък с превозно средство в мъртвата зона на огледалата, която разчита на камери, за да покаже пълна картина на зоната зад и отстрани на колата. Картините от камерите се проектират на централния дисплей в салона.


"Хюндай Нексо" е снабден и със система за активно поддържане на избраната лента на движение, която позволява в дълги периоди от време колата да следва автомобилния поток без намесата на водача. На разположение е и система за самостоятелна паркиране, която работи дори когато водачът не е в колата.

Водородният "Нексо" става най-високотехнологичният модел на "Хюндай"

От "Хюндай" посочват, че "Нексо" е поредният модел на компанията, част от плана за лансиране на 18 екологични модела до 2025 година.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Не знам колко скъпо и енергоемко е производството на водород, но това изглежда по-приложимо, отколкото електричките.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9820 Неутрално

    С 30% по-скъп от електтрическите коли, но след време...

  3. 3 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":

    Абсолютно вярно. Бъдещето на електромобила е във водородните клетки, а не в батериите на Мъск.

    Ecrasez l’infâme
  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Искам такъв автомобил!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Електрическите автомобили бяха само фаза. Производството и последващото утилизиране на батериите на тези колички без дистанционно струват много пари. Въпросът е, че все още не е назрял екологичен скандал в следствие на извеждането от употреба на акумулаторните батерии.
    Водородът е крачка в правилната посока, но и на двете пречи една мултитрилионна индустрия.
    Странното в случая е, че НТП не е спомогнал за изобретяването на двигатели, които да спомагат космическите пътувания.

  6. 6 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Всичко алтернативно на ДВГ за момента е доста далеч от масовата приложимост. Правят се шумни премиери и ПР, прикривайки иновативната импотентност. Със сигурност бъдещето ще е различно, но КОГА и С КАКВО е рано да се каже... Електрокара не е измислен от Мъск! Батерията/резервоара са технологичните проблеми. Както и това, че производството на ел.енергия и "съхранението" и в голямата си част е НЕ-екологично!
    Един пример - VW имат един малък модел - Up. Тази кола освен на ток, може да се задвижва примерно с 2 цил. 500куб.см. турбо-мотор на бензин. Спокойно ще се "извадят" поне 50к.с. и градския разход ще падне под 4л/100км.. Дори не искам да влизам в подробности колко би струвало, ако горивото е метан. При това има модел Cady на метан не от вчера! Но понеже не е модерно, а и такива модели биха компрометирали "напредъка" в електромобилите, никой дума не обелва за подобни алтернативи. Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...

  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 956 Любопитно

    До коментар [#6] от "m_style":

    https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
    Я виж как експоненциално нарастват продажбите - Китай, САЩ, Япония, Западна Европа и пак помисли...
    Изключително изчистената технология и липсата на сложни елементи ще олесни много производството в най-обозримо бъдеще и ще окаже огромно влияние върху разпространението на ел. автомобилите. Освен това достъп до електричество имаш на много повече места, отколкото достъп до горива и т.н.

    Stef
  8. 8 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1134 Весело

    Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...
    —цитат от коментар 6 на m_style


    Ахааа... А пазара дали не си казва и той думата? Защото никой на сила няма да те принуди да си купиш елавтомобил, нали? Купуваш си това, което е по джоба и по разбиранията ти, поне при мен е така...

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":
    До коментар [#3] от "Graf":

    Абсолютно подкрепям!
    Бъдещето на електрическите автомобили е да можеи да си "налееш" електричество, а не да чакаш да се зарежда вградена батерия!

  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    До коментар [#6] от "m_style":

    Говорейки за метана ти обаче говориш само за екологичност, а пропускаш момента, че и природния газ е изкопаемо гориво и съответно - изчерпаем природун ресурс. Търсенето е в посока на неизчерпаеми ресурси. Водорода е такъв!

  11. 11 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    водорода и кислорода трябва да се получават от вода
    сега водорода не се знае как се получава и може да отнеме кислорода за дишане във въздуха
    water fuel cell by stanley mayer from usa

  12. 12 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    До коментар [#6] от "m_style":

    И аз, много пъти съм се чудил, защо няма почти никакво предлагане на малки и леки автомобилчета, с двигателчета на метан или пропан...? Малко замърсяване, малко място, лесни за ползване. Защо всеки трябва да се разхожда с кола тежаща тон и половина? После се говори, колко се замърсявало...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  13. 13 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Възможно е, известно време двете технологии да се развиват паралелно. Във въздухоплаването самолети и дирижабли са развивани с предимство за дирижабъла. Всички знаят историята с Хинденбург.

    Всю свою историю эта Россия барахтается в дерьме и при этом желает потопить в нем весь мир.
  14. 14 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да, проблемът са батериите при електромобилите, обаче проблемът при водорода е изключително скъпото му извличане, транспорт и съхранение.
    Докато при батериите нещата постоянно се подобряват (а те са и напълно рециклируеми), при водорода не стоят точно така.

    Ето една картинка, която илюстрира нещата и която показва колко просто е с обикновен електромобил - просто произвеждаш ток и го "наливаш" в колата.
    Докато при водородната технология трябва да произведеш ток и вместо да го налееш в колата, да го използваш за разеляне на водата на водород и кислород (много скъпо), след това да го съхраниш в склад, да го "натовариш" на камион, да го закараш до станцията за зареждане, където да го съхраняваш пак (много скъпо) и да го продаваш с печалба на потребителите:
    https://electrek.files.wordpress.com/2017/10/electric-car-vs-hydrogen-fuel-cell.jpg?quality=82&strip=all

    Ще видим коя технология ще успее - може би и двете.

    Но знам коя искат да успее "инвеститорите", автомобилните производители и петролното лоби - да, познахте, разбира се, че водородната.
    Реално инфраструктурата много лесно ще замести петролната (вместо рафинерия - фабрика за производство, всичките там складове - и производствени и при станциите за зареждане), днешните петролни компании просто ще заместят едната суровина с другата.
    Така ще цоцкат доста сериозни пари от хората, оборотът ще е сходен като с петролната индустрия сега...

    Докато при електричките на ток (щото водородните пак са електрички, но хубаво е да правим разлика) нещата са 5-10 пъти по-евтини (като изключим батериите, които още са в развитие...

  15. 15 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#5] от "shakez":

    Коя е тая мултитрилионна индустрия? Отбранителната? Щото не е петролната, петролните компании са точно тези които ще ти продават водород. На колонката.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#3] от "Graf":
    До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":

    ми купете си го бе! Някой да ви спира?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#14] от "carpe_diem_":

    Всички това казват. "Като изключим батериите". Проблема е, че най-вероятно не може да бъде създадена батерия с параметри, които да задоволят един нормален потребител, да е що годе евтина, лесна за производство и рециклиране. Така, както нямаме потребителски процесори с тактова честота от 10 Гхз. На някои неща просто не им е писано.

  18. 18 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Що пък да не може? Знаеш ли колко са паднали цените последните примерно 5 години?
    И с оптимизиране на производството в мегафабриките, които в момента се строят още колко ще паднат в следващите примерно 5 години?
    Ще поживеем, ще видим!

  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1006 Любопитно

    До коментар [#17] от "Biker":

    и откъде го взе това "най-вероятно"? И какво значи "що годе евтина", "лесна за производство"? Като лепнеш 5 напълно неопределени прилагателни, можеш да си отхвърляш каквото си искаш. Какво им е трудното за производство на батериите точно? Виждал ли си графика с експоненциалния растеж на произведените батерии?

    Преди 10-15 години потребителски процесори на 5Гхц също нямаше

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#10] от "cristo_n":
    Водорода - ок, ама го няма в състояние на водород, извличането му е трудно.
    Колкото до метана - той далеч не е само изкопаемо гориво. Напротив, отделя се при разлагането на всичко, но технологично ние не го "улавяме". Като започнеш от оборската тор, закритите сметища и стигнеш до дишането на кравите, всичко отделя метан!

  21. 21 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#8] от "Г.Е.М.":
    Ти кьорав ли си, та не виждаш, че електрички се продават само на богатите пазари, с мощни данъчни стимули? - Това ли е реален пазар според теб? И въпреки всичко в световен мащаб под 1% от продажбите на нови коли са елктрички, за сега!
    Това, което казвам е за липсата на реална конкуренция между технологиите - нека електричките докажат своята ефективност без данъчни стимули и хората сами ще ги предпочитат. Но до момента все още сме в графата ФАНТАЗИИ! И друг път съм писал - батериите за момента са с недостатъчни характеристики за автомобилите от среден и висок клас. Не виждам какво пречи обаче да се масовизират при използването на велосипеди и елктро-мотопеди и скутери. Както и за малки автомобили, предназначени единствено за градско придвижване. И отново остава една скоба за ЕКО-то на електричките - фабриките за производство на батерии и източника на добитата ел. енергия.


  22. 22 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#7] от "stef":

    Виж предния ми пост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах